logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ

تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ و نحوه یافتن کانال های دیجیتال تلویزیون سامسونگ یکی از رایج ترین کارها هنگام استفاده از مدل های مختلف تلویزیون است که می توانید مرتب سازی کانال تلویزیون سامسونگ را نیز انجام دهید. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند کانال یابی در تلویزیون های سامسونگ چگونه صورت می گیرد؟، مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ و بهم خوردن تنظیمات تلویزیون سامسونگ و علت پاک شدن کانال های تلویزیون سامسونگ اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از نحوه تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ را مطرح کرده ایم.

چگونگی کانال یابی تلویزیون سامسونگ
  • تنظیم کانال دستی تلویزیون سامسونگ
  • تنظیم کانال دیجیتال تلویزیون سامسونگ
  • تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی
مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ
  • برخی مشکلات می توانند باعث مشکل در کانال یابی شوند.
نحوه مرتب سازی کانال تلویزیون سامسونگ
  • می توان کانال های تلویزیون را بر اساس شماره و دیگر موارد تنظیم و مرتب کرد.
علت بهم خوردن تنظیمات تلویزیون سامسونگ
  • یکسری موارد در تنظیمات وجود دارد که می تواند باعث کانال یابی دوباره و بهم خوردن کانال ها شود.
دلیل پاک شدن کانال های تلویزیون سامسونگ
  • شکستگی آنتن
  • مشکل سیگنال
  • مشکلات تعیین موقعیت آنتن و مرکز پخش
  • مشکل در تنظیمات دستگاه

کانال یابی در تلویزیون های سامسونگ چگونه صورت می گیرد؟

راه اندازی کانال تلویزیون سامسونگ یکی از مهمترین مراحل بعد از نصب آنتن و راه اندازی تلویزیون است. فرآیند ارتباط بین گیرنده و گیرنده دیجیتال داخلی پس از اتصال آنتن از طریق جستجوی کانال یا پیکربندی دیجیتال تلویزیون سامسونگ انجام می شود. سری جدید تلویزیون های سامسونگ مانند سایر برندها دارای گیرنده های اتوماتیک هستند که با یک جستجوی ساده کانال می توانید به کانال های دیجیتال دسترسی داشته باشید. در سیستم عامل تلویزیون سامسونگ از میانبری به نام Smart Hub استفاده شده است که دسترسی سریع به برنامه ها و تنظیمات دستگاه را فراهم می کند.

  1. تنظیم کانال دستی تلویزیون سامسونگ
  2. تنظیم کانال دیجیتال تلویزیون سامسونگ
  3. تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی

تنظیم کانال دستی تلویزیون سامسونگ

در روش کانال یابی دستی گیرنده دیجیتال سامسونگ تنظیمات اولیه تلویزیون مانند نصب آنتن و اتصالات برق و تصویر باید انجام شود. پس از انجام این مراحل، تلویزیون را روشن کرده و وارد منوی تنظیمات شده و تنظیمات کانال یا پخش را انتخاب کنید. پس از ورود به این قسمت تنظیمات، گزینه تنظیمات حرفه ای را انتخاب کرده و در قسمت راه اندازی کانال، تنظیمات دستی را انتخاب کنید. روش جستجوی دستی کانال برای شما ایجاد شده است و با وارد کردن فرکانس شبکه مورد نظر در فیلد جدید یا با انتخاب از لیست فرکانس، کانال ها را اضافه کنید. با انتخاب قسمت پیگیری کانال در همان قسمت تنظیمات می توانید لیست کانال های انتخابی را سفارش دهید.

تنظیم کانال دستی تلویزیون سامسونگ

تنظیم کانال دیجیتال تلویزیون سامسونگ

تنظیمات کانال تلویزیون سامسونگ به صورت دستی و اتوماتیک با توجه به دسترسی انجام شده در طراحی دستگاه انجام می شود. پس از نصب آنتن و انجام تنظیمات اولیه تلویزیون سامسونگ مانند زبان، کشور مربوطه و موارد دیگر، با انجام مراحل جستجوی کانال های دیجیتال سامسونگ را آغاز می کنیم. پس از اطمینان از مجهز بودن تلویزیون به گیرنده دیجیتال، وارد تنظیمات شده و از میانبر Smart Hub استفاده کنید و مراحل زیر را برای جستجوی خودکار کانال دنبال کنید.

  • پس از دسترسی به منوی این قسمت، گزینه Source Menu را انتخاب کنید.
  • در قسمت Settings گزینه Channel Settings را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه “Auto Save” یا “Auto Scan” را انتخاب کنید.
  • در این مرحله فرآیند جستجوی کانال و جستجوی کانال آغاز شده و در پایان لیست کانال ها را مشاهده خواهید کرد.
  • ظاهر شدن گزینه Channel Set Up Complete نشان می دهد که جستجوی کانال کامل شده است.

تنظیم کانال دیجیتال تلویزیون سامسونگ

با انجام این مرحله، جستجوی کانال تلویزیون سامسونگ و گیرنده های دیجیتال سامسونگ به صورت تئوری راه اندازی می شوند.

تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی

نحوه پیکربندی گیرنده دیجیتال و جستجوی کانال در تلویزیون های غیر هوشمند سامسونگ در تمامی مدل ها با دسترسی به تنظیمات اولیه دستگاه به شرح زیر است:

  • دکمه منو روی کنترل را فشار دهید.
  • کلمه کانال را در لیست انتخاب کنید.
  • جستجوی تنظیم خودکار را انتخاب کنید.
  • در صورت ظاهر شدن عبارت Air یا Cable روی گیرنده برای دسترسی به کانال‌های وابسته به آنتن گزینه هوا را انتخاب کنید.

تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی

مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ

برخی از خطاها هنگام جستجوی کانال های تلویزیون سامسونگ رخ می دهد که می تواند روند راه اندازی گیرنده دیجیتال را مختل کند. بررسی برخی مشکلات و خطاهای کانال گیرنده دیجیتال می تواند کمک زیادی به جلوگیری از بروز این مشکلات کند. مشکلاتی مانند نبود لیست کانال پس از جستجوی کانال ها، عدم دسترسی به کانال های جدید با وجود به روز رسانی شبکه و مشکلات مشابه ممکن است به دلیل خطا در تنظیمات آنتن و دستگاه باشد. در این موارد صحبت با متخصص نصب تلویزیون سامسونگ عملی و موثر تلقی می شود.

مشکل کانال یابی تلویزیون سامسونگ

مرتب سازی کانال تلویزیون سامسونگ

در سال های اخیر دستگاهی به نام ست تاپ باکس به ساختمان های تلویزیون اضافه شده است و کانال های تلویزیونی به صورت دیجیتال دریافت می شوند. البته تلویزیون ها همچنان قابلیت یافتن کانال های آنالوگ را دارند که همچنان با استفاده از آنتن انجام می شود. مراحل مرتب سازی کانال های تلویزیونی به بخش های دیجیتال و آنالوگ تفاوت های اساسی دارند. البته روال کلی یکسان است و این تفاوت ها در مورد جزئیات خاصی صدق می کند. در شرایطی که جستجوی کانال دیجیتال به هر دلیلی امکان پذیر نیست، می توانید از روش مرتب سازی یا جستجوی کانال آنالوگ استفاده کنید. با این کار می توانید کانال ها و شبکه های مورد نظر خود را دریافت کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

مرتب سازی کانال تلویزیون سامسونگ

بهم خوردن تنظیمات تلویزیون سامسونگ

مرتب سازی کانال های تلویزیون سامسونگ تمام ماجرا نیست. در این مورد نیز یک ترفند وجود دارد، اگر آن را به درستی دنبال کنید، مزایای بیشتری از تنظیمات خود خواهید برد. برای مثال باید بدانید که هر شبکه یک عدد مشخص دارد. به عنوان مثال به شبکه یک، به شبکه دو و … . اگر می خواهید شبکه ها را با همین ترتیب تعیین شده دریافت کنید، باید در بخش تنظیمات گیرنده دیجیتال، گزینه ای تحت عنوان «مرتب سازی بر اساس LCN “ یا sort by LCN» را انتخاب کنید. تلویزیون ها یا مبدل های دیجیتالی که چنین گزینه ای ندارند، نیاز به مرتب سازی کانال های تلویزیون به صورت دستی خواهند داشت.

علت پاک شدن کانال های تلویزیون سامسونگ

حذف کانال های تلویزیون یک مشکل رایج است و در انواع تلویزیون ها مانند ال جی، سامسونگ، اسنوا، دوو، شارپ، سونی و … دیده می شود و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به آنها می پردازیم.

  1. شکستگی آنتن
  2. مشکل سیگنال
  3. مشکلات تعیین موقعیت آنتن و مرکز پخش
  4. مشکل در تنظیمات دستگاه

شکستگی آنتن

خرابی آنتن یکی از دلایل حذف کانال های شماست. مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که کانال های از دست رفته واقعاً نتیجه آنتن معیوب یا خراب هستند. اولین قدمی که می توانید بردارید این است که کانکتور آنتن را به تلویزیون دیگری متصل کنید تا مشخص شود که آیا مشکل از آنتن تلویزیون است یا خیر.

شکستگی آنتن تلویزیون

مرحله بعدی بررسی آسیب فیزیکی به آنتن است. زیرا ممکن است آنتن در هنگام قرار گرفتن در معرض هوای بد بیرون لرزیده و بشکند. در مرحله بعد، مطمئن شوید که کابل ها به درستی وصل شده اند. همچنین، مطمئن شوید که آنتن شما به سمت برج پخش است و توسط اشیا مسدود نشده است. اگر متوجه شدید که آنتن تلویزیون شما معیوب است، باید آن را تعویض کنید.

مشکل سیگنال

اکثر مردم گزینه “بدون سیگنال” را روی صفحه تلویزیون خود می بینند و تا زمانی که کاری انجام دهند روی صفحه تلویزیون باقی می ماند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی باعث این امر می شود؟ کمبود سیگنال می تواند نتیجه شرایط بد آب و هوایی مانند باران، باد شدید و مه باشد که می تواند باعث از دست دادن سیگنال تلویزیون هوشمند یا آنتن متصل شود. وجود ساختمان های بلند در اطراف آنتن نصب شده نیز یکی از عوامل افت سیگنال در تلویزیون است، بنابراین باید سعی کنید محل آنتن را تغییر دهید تا سیگنال بهتری دریافت شود.

مشکل سیگنال

مشکلات تعیین موقعیت آنتن و مرکز پخش

مشکلات آنتن ها و مراکز پخش یکی دیگر از دلایل رایج حذف کانال های تلویزیونی است. اگر آنتن روی پشت بام است، باید بررسی کنید که آیا آنتن به درستی نصب شده است. حرکت جزئی آنتن می تواند بر کانال های تلویزیون تأثیر منفی بگذارد.

مشکل در تنظیمات دستگاه

هزاران ارائه دهنده تلویزیون با تنظیمات مختلف وجود دارد. تغییر تنظیمات تلویزیون می تواند باعث حذف کانال ها شود. اگر گزینه اسکن خودکار را در دستگاه خود روشن کنید، ممکن است بدون اطلاع شما کانال ها را حذف یا اضافه کند.

4.4/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • امیرمحمد عابدینی 14 بهمن 1402

    سلام. من امروز تلویزیون Samsung joiiii آپدیت کردم. بعد تموم شدن آپدیت، ارور کانال یابی داد. روی دکمه شروع کانال یابی زدم و دیگه هیچ کانالی و پیدا نکرد. میشه بهم بگید مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، ممکن است مشکل مربوط به فرآیند آپدیت، تنظیمات کانال یابی، آنتن یا کابل ورودی یا سخت افزار تلویزیون باشد.

      پاسخ دادن
  • تینا بخشی 31 تیر 1402

    سلام من با این که فرکانس شبکه ای رو که میخوام میدم بازم اون کانال نمیاد

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد