logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با تلویزیون های نامرئی

آشنایی با تلویزیون های نامرئی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با تلویزیون های نامرئی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در دهه‌ های اخیر سرعت پیشرفت تکنولوژی آنقدر زیاد بوده که کمتر کسی با شنیدن تکنولوژی‌های جدید شگفت زده می‌شود. این بار نوبت به تلویزیون هوشمند نامرئی است که بار دیگر امکانات و ویژگی‌های جدید را برای مردم به عمل آورند. هنگام آشنایی با تلویزیون‌ های نامرئی شاید غیرممکن به نظر برسد که در تلویزیون شما می‌توانید درون دستگاه یا جسمی که در پشت آن قرار دارد را ببینید، اما این امر حقیقت دارد. در حال حاضر بسیاری از برندها تلویزیون‌های نامرئی با امکاناتی فوق العاده تولید می‌کنند که ویژگی‌های شگفت انگیزی دارند. در ادامه با آی پی امداد با بررسی ویژگی ها و مزایای تلویزیون های نامرئی همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره تلویزیون های نامرئی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آشنایی با اولین تلویزیون نامرئی

شاید وجود یک تلویزیون نامرئی برای خیلی از ما تنها یک تصور بود. اما در سال 2020 شیائومی توانست تولید  اولین تلویزیون نامرئی را انبوه سازی کند. علاوه بر شیائومی سامسونگ و ال جی نیز در زمینه فعالیت‌های زیادی داشته‌اند. تلویزیون‌های نا مرئی دارای پیشرفته ترین صفحه نمایشگر هستند که کیفیتی فوق حرفه‌ای را به کاربر نشان می‌دهند.

تلویزیون‌های هوشمند چگونه طراحی شده‌اند؟

در زمینه آشنایی با تلویزیون های نامرئی قصد داریم به طراحی این تلویزیون های هوشمند بپردازیم. شرکت شیائومی برای ساخت تلویزیون‌های شفاف و نامرئی هر قطعه و یا چیزی که قرار است در پشت تلویزیون باشد را در زیر و قاب آن قرار تعبیه کرده است. به علت آنکه بسیاری از قطعات مانند کابل و تراشه ها غیرشفاف بوده و اگر در پشت تلویزیون قرار بگیرند، نمایان خواهند شد.

تلویزیون نامرئی چه نمایشگری دارد؟

تلویزیون‌های نامرئی و شفاف با استفاده از دو فناوری رایج و معمولی نمایشگر LCD و LED تصاویر را ارئه  می‌دهند. این تلویزیون‌ها که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند، در آینده ای نزدیک جایگزین تلویزیون‌های قدیمی خواهند شد. در ادامه این مطلب به ویژگی‌های تلویزیون‌های نامرئی برای آشنایی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

نمایشگر تلویزیون نامرئی

مزایای تلویزیون‌های نامرئی

در این بخش از آشنایی با تلویزیون های نامرئی به بررسی مزایای این دستگاه میپردازیم:

قطعا این تلویزیون‌های نامرئی جدیدترین و پیشرفته‌ترین تلویزیون ساخته شده است که یکی از بارزترین ویژگی‌های آن بازتاب نشدن هیچگونه نوری از صفحه آن است. بنابراین کیفیت تصاویر به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اگر قصد خرید چنین تلویزیونی را دارید، بهتر است کمی صبر کنید تا این فناوری‌ها پیشرفته تر شده و ویژگی‌های آنها افزایش یابد.

پیکسل نمایشگر تلویزیون‌ها شفاف OLED چگونه است؟

تلویزیون و صفحه نمایش‌های OLED  از دو لایه پلاستیکی شفاف طراحی شده‌اند که در بین دو لایه شیشه‎ای با لایه‌هایی رسانا و گسیل دهنده قرار گرفته ‎اند. البته توجه داشته باشید که که نمایشگرهای OLED  مانند LCD ذاتا شفاف نیستند. اما OLED نور مورد نیاز خود را تامین می‌کند که این سبب ایجاد ظرافت در صفحه‌ آنها شده است.

تلویزیون‌های شفاف LCD

به طور کلی تلویزیون‌های LCD در حالت پیش فرض شفاف می‌باشند. اگر تلویزیون ‌LED را باز کرده و نور پس زمینه آن را جدا کنید، باز هم تلویزیون بدون نور پس زمینه کار خواهد کرد و تصاویر را به نمایش خواهد گذاشت. تنها عیب این تلویزیون‎‎‌ها آن است که نمی‌توانند نور پس زمینه مورد نیاز خود را تامین کنند. اما با پیشرفت صنعت وتکنولوژی شرکت‌های تولید کنند تلویزیون‌ها با استفاده از فناوری LED برای بهبود نمایشگرهای‌ LCD استفاده می‌کنند.

تلویزیون نامرئی پاناسونیک

پاناسونیک نمونه‌ای از یک تلویزیون نامرئی را به نمایش گذاشت که در هنگام خاموش بودن دستگاه به راحتی اجسام پشت آن را می‌توان دید. به معنای دیگر وقتی تلویزیون خاموش می‌باشد، می توان طرف دیگر را کاملا دید. استفاده از چنین تلویزیون در هر جایی زیبایی خاصی به آنجا می‌دهد. چون از هر دو طرف می توان تصاویر را مشاهده کرد. پاناسونیک در حال حاضر این صفحه نمایش و تلویزیون‌های نامرئی را برروی درب یخچال‌ها نیز جای گذاری کرده است تا در هنگام خاموش بودن صفحه داخل یخچال را به راحتی به توان دید.

تلویزیون نامرئی ال جی و سامسونگ

ال جی و سامسونگ نیز از برترین شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی هستند. تلویزیون های ال جی و سامسونگ نیز با ساخت تلویزیون‌های نامرئی و شفاف قصد دارند به کاربران اجازه دهد تا از هر دو جهت و همزمان به  تصاویر با کیفیت تلویزیون نگاه کنند.

تلویزیون نامرئی سامسونگ

نتیجه گیری از آشنایی با تلویزیون های نامرئی

هدف اصلی شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های شفاف، ایجاد محبوبیت و رضایت مشتریان است. این برندها قصد دارند با پیشرفته تر کردن محصولات خود راحتی و آسودگی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند. در این مقاله توانستید آشنایی با تلویزیون های نامرئی پید کنید. در صورتی که به هنگام استفاده از تلویزیون خود دچار مشکل شده اید، برای تعمیرات تلویزیون با آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد