نحوه استفاده از شوینده در ظرفشویی بوش

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین بخش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید در دهه های قبلی یا حتی 5 سال پیش اگر کسی به تازگی میخواست وسایلی را برای آغاز زندگی خود تهیه کند کمتر به سراغ خرید ماشین ظرفشویی به عنوان یک کالای اساسی میرفت، اما امروزه این موضوع فرق کرده و هر تازه عروسی بدون هیچ تاملی اقدام به خرید ماشین ظرفشویی می کند، یکی از رایج ترین گزینه ها میان مصرف کنندگان هم ماشین ظرفشویی بوش می باشد، چنانچه از دسته افرادی هستید که به تازگی اقدام به خرید ماشین ظرفشویی بوش کرده اند و با نحوه استفاده از شوینده در ظرفشویی بوش آشنا نیستند در ادامه برای رفع این مشکل با ما در مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

نحوه استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی بوش

یکی از محبوب ترین مواد شوینده برای ظروف قرص ماشین ظرفشویی می باشد، اگر با نحوه استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی بوش آشنا نیستید نگران نباشید، چرا که در این بخش به کمک تکنسین ای پی امداد به بررسی نحوه انجام این کار پرداخته ایم:

  • ابتدا درب ماشین ظرفشویی را به طور کامل پر کنید، همانطور که در ویدیو نحوه استفاده از شوینده در ظرفشویی بوش مشاهده کردید در بالای درب و به طور دقیق در وسط یک محفظه قرار دارد که مخصوص مواد شوینده می باشد.
  • روی این محفظه مربعی مانند یک محفظه کوچک تر کشویی قرار دارد که محل قرارگیری قرص ماشین ظرفشویی می باشد.
  • این محفظه باید باز شود و قرص در آن قرار بگیرد.
برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش
برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش

برای اینکه بدانید از کدام برنامه شستشو برای انواع ظروف در ماشین ظرفشویی بوش استفاده نمایید و یا کاربرد دکمه و اصلطلاحات و معنی آن ها چیست، کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

نحوه استفاده از جلادهنده در ماشین ظرفشویی بوش

از جمله شوینده هایی که باید د زمان شستشوی ظروف در ظرفشویی بوش از آن استفاده کرد جلا دهنده است، چرا که این جلادهنده ها از کدر شدن و تیره شدن ظروف شما جلوگیری خواهند کرد، اما اینکه مایع جلادهنده را در کجای ماشین ظرفشویی بوش باید ریخت سوال خیلی از شما می باشد.

  • در کنار محفظه ای که برای قرص ماشین ظرفشویی بوش طراحی شده محفظه کوچی هم برای ریختن جلا دهنده وجود دارد.
  • این محفظه در اصل برای مایع شوینده است اما زمانی مه از قرص استفاده می کنید می توانید در آن جلادهده بریزید.
راهنمای ماشین ظرفشویی بوش
راهنمای ماشین ظرفشویی بوش

اگر به دنبال یک دفترچه جامع برای نحوه استفاده از ظرفشویی بوش خود هستید و میخواهید از راهنمایی های آنلاین تعمیرکار آی پی امداد بهره مند شوید، کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

نحوه استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی بوش

نمک در اصل نقش سختی گیر آب را دارد، اما بسیاری از افراد به این دلیل که با نحوه استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی بوش آشنا نیستند از این ماده استفاده ای نمی کنند، به همین دلیل در این بخش از ویدیو نحوه استفاده از شوینده در ظرفشویی بوش به بررسی این موضوع پداختیم که در کجای ماشین ظرفشویی بوش باید نمک ریخت:

  • اگر قفسه پایینی دستگاه را خارج کنید میبینید که یک درب گرد و پیچ شده در کف دستگاه وجود دارد.
  • آن درب را باز کنید و به کمک یک قیف در آن نمک بریزید.

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بوش بهتر است یا مایع شوینده؟

یکی از پرسش های رایجی که در بخش انتهایی ویدیو نحوه کار با شوینده در ماشین ظرفشویی بوش به آن پرداختیم این است که استفاده از قرص بهتر است یا مایع شوینده؟ اگر این وضوع برای شما هم مطرح می باشد در ادامه با ما همراه باشید.

  • هر چند که استفاده از مایع بسیار اقتصادی تر می باشد اما از دید هر کارشناس و هر خانم خانه دارید بهتر است از قرص ظرفشویی استفاده کنید.
  • چرا که قرص ها (به خصوص قرص های چند کاره) نحوه کار ساده تر و خاصیت تمیز کنندگی بالاتری دارند و علاوه بر این نحوه کار با آن ها راحت تر می باشد.
5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ستاره 29 فروردین 1403

    با سلام . ظرفشویی من بوش ترکیه سری چهار هست . هنگام پایان شستشو ، بوق آلارم زده نمیشه . امکان فعال کردنش وجود داره ؟ من هرچی سرچ کردم ، دکمه هایی رو عنوان کردن که ظرفشویی من نداره . ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 فروردین 1403

      درود، ممکن است صدای بوق در تنظیمات دستگاه غیرفعال شده یا اینکه قطعه بیزر روی برد خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر روی پنل دستگاه دکمه ای به نام Buzzer یا Sound وجود دارد، می توانید به کمک آن صدای بوق را فعال یا غیرفعال کنید.

      پاسخ دادن
      • ستاره 29 فروردین 1403

        خیر این دکمه رو نداره و اینکه از همون روز اول ، صدای بوق فعال نبود . اگه راهی وجود داره که بشه فعالش کرد ، خیلی ممنون میشم

        پاسخ دادن
  • Saro 29 آبان 1402

    سلام میشه نحوه جرم گیری ماشین ظرف شویی بوش رو توضیح بدین ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 آبان 1402

      درود، یک ظرف سرکه و جوش شیرین را در قسمت بالایی ظرفشویی قرار داده و یک برنامه شستشوی کامل اجرا نمایید. همچنین می توانید قرص جرمگیری مخصوص را در محفظه شوینده قرار داده و برنامه شستشو را اجرا کنید. لازم است فیلتر را خارج کرده و آن را به صورت کامل تمیز کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد