logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آیا قرار دادن ماشین ظرفشویی کنار اجاق گاز اشتباه است؟

آیا قرار دادن ماشین ظرفشویی کنار اجاق گاز اشتباه است؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آیا قرار دادن ماشین ظرفشویی کنار اجاق گاز اشتباه است؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا قرار دادن ماشین ظرفشویی کنار اجاق گاز اشتباه است؟ یکی از سوالاتی می باشد که زمانی که قصد طراحی و چیدمان آشپزخانه خود را دارید، ممکن است برایتان رخ دهد و برای چیدمان مناسب ماشین ظرفشویی و اجاق گاز لازم است تا از یک سری نکات مانند چرا نباید ماشین ظرفشویی را در کنار اجاق گاز قرار داد؟ و یا فاصله ماشین ظرفشویی و اجاق گاز چقدر باید باشد؟ اطلاعات کاملی داشته باشید.

چرا نباید ماشین ظرفشویی را در کنار اجاق گاز قرار داد؟

بهترین محل برای نصب ظرفشویی و اجاق گاز بستگی به نوع گاز دارد. ماشین ظرفشویی را می توان در کنار اجاق گاز با فاصله کمتر از 5 سانتی متر قرار داد. اما اگر می خواهید از فر استفاده کنید، به حدود 60 سانتی متر فضا نیاز دارید. این فاصله اجازه می دهد تا گرما از فر خارج شود، بدون اینکه بر روی ماشین ظرفشویی تأثیر بگذارد.

چرا نباید ماشین ظرفشویی را در کنار اجاق گاز قرار داد؟

به هنگام نصب ماشین ظرفشویی باید دقت داشته باشید که نباید این دستگاه را زیر گاز قرار داد. تصور کنید ماشین ظرفشویی شما عملیات شستشوی را تمام کرده و می خواهید ظروف را کنار بگذارید. در عین قصد دارید حال شعله را کم یا زیاد کنید یا غذا را هم بزنید. همچنین اگر ماشین ظرفشویی شما زیر گاز باشد کثیف می شود. بنابراین، به طور کلی تا زمانی که مجبور نیستید، ماشین ظرفشویی خود را با گاز در یک مکان قرار ندهید.

فاصله ماشین ظرفشویی و اجاق گاز چقدر باید باشد؟

همانطور که می دانید وظیفه اصلی این دستگاه شستشوی ظروف است. بنابراین برای شستشوی آسان باید جایی نزدیک سینک یا برای شستشوی سریع نزدیک کابینت ظرف باشد. ماشین ظرفشویی و گاز می توانند فضای مشترکی داشته باشند، به شرطی که هر دو فضای کافی برای انجام وظایف خود داشته باشند. وقتی گاز و ماشین ظرفشویی خیلی نزدیک به هم باشند، گرما و رطوبت ناخواسته منتقل می شود. هر دو دستگاه اگر فضای کافی و ایزوله داشته باشند، باید به خوبی کار کنند.

فاصله ماشین ظرفشویی و اجاق گاز چقدر باید باشد؟

دلیل اینکه اجاق گاز را می توان نزدیکتر به ماشین ظرفشویی قرار داد، افزایش میزان عایق در آنها است. در مورد رطوبت، ماشین ظرفشویی در اکثر مدل ها رطوبت از جلوی ماشین ظرفشویی تخلیه می شود. پشت و کناره های ماشین ظرفشویی آب بندی شده و از نظر نزدیک بودن گاز مشکلی ندارد.

یک راه حل برای کمک به مشکل گرما و رطوبت، قرار دادن یک جداکننده بین آنها است. می توانید از تخته ام دی اف هماهنگ با کابینت یا مواد دیگر به عنوان دیوار و پارتیشن بین ماشین ظرفشویی و گاز استفاده کنید. این امر استحکام را افزایش می دهد و تخته به عنوان یک جداکننده بین گاز و ماشین ظرفشویی شما عمل می کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد