این سوال توسط علیرضا صانعی پرسیده شده است

ظرفیت خازن پنکه سقفی چقدره؟

سلام و عرض خسته نباشید. من یه پنکه سقفی دارم که فکر کنم خازنش سوخته. میخواستم بدونم ظرفیت خازن مناسب برای پنکه چقدره؟ پنکه از نوع معمولی 3 پره هست که توی خونه استفاده میشه. روی بدنه خازن هیچ اطلاعاتی در مورد ظرفیتش نوشته نشده. لطفا راهنمایی کنید.

4 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 28 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، تعیین ظرفیت خازن پنکه سقفی به مدل پنکه، قدرت موتور و سرعت مورد نظر بستگی دارد. پنکه های سقفی معمولی که در خانه ها استفاده می شوند، معمولا از خازن های 1.5 تا 3 میکرو فاراد استفاده می کنند. همچنین برای موتورهای 50 تا 75 وات، به خازنی با ظرفیت 2.5 تا 3 میکرو فاراد نیاز دارید. هنگامی که قصد تهیه تعویض خازن دستگاه خود را دارید، لازم است از خازنی با همان ولتاژ و ظرفیت خازن فعلی استفاده کنید که معمولا ولتاژ و ظرفیت خازن روی بدنه آن نوشته شده است. لازم به ذکر است که استفاده از خازنی با ظرفیت بالاتر می تواند به موتور پنکه آسیب برساند و خانی با ظرفیت کمتر باعث افت سرعت و قدرت پنکه خواهد شد.

  • آی پی امداد 28 خرداد 1403

    کاربر گرامی در صورتی که قادر به تعویض خازن پنکه خود و رفع مشکل آن نیستید، می توانید تعمیر پنکه خود را به تکنسین های مجرب و متخصص آی پی امداد بسپارید.

    محمد فیلی 09 شهریور 1403

    سلام خسته نباشید آیا میشود از خازن پنکه سقفی برای پنکه ایستاده استفاده کرد؟ تشکر بابت وقتی که به مخاطبینتون اختصاص میدید

      آی پی امداد 09 شهریور 1403

      درود، خازن هریک از انواع پنکه ها دارای مشخصات خاصی بوده و امکان استفاده از آن برای پنکه های مختلف وجود ندارد.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست