logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لق زدن پنکه سقفی

علت لق زدن پنکه سقفی
علت لق زدن پنکه سقفی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لق زدن پنکه سقفی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت لق زدن پنکه سقفی چیست؟ گاهی پنکه های سقفی در هنگام کار کردن و چرخش دچار مشکل لق زدن پنکه می شوند و ممکن است بسیاری از افراد استفاده از پنکه را در این شرایط ترسناک بدانند و فکر کنند ممکن است پنکه کنده شود و سقوط کند. پس اگر شما نیز علاقه مند به دانستن دلایل شل بودن پنکه سقفی هستید، در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل لق زدن پنکه در منزل مواجه هستید می توانید با همراهی متخصصین آی پی امداد در این مقاله به عیب یابی و رفع این مشکل در خانه بپردازید.

چرا پنکه سقفی لق می زند؟

اصولا هر وسیله ای که با سرعت چرخش می کند، لرزش بسیار نامحسوسی نیز دارد مثل لاستیک ماشین که اگر با هم متوازن نباشند، ممکن است لرزش و صدا نیز داشته باشد. اما در پنکه های سقفی علت لرزش زیاد پنکه سقفی ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیافتد:

  • ممکن است در هنگام نصب پره های پنکه به درستی جا نخورده باشند.
  • امکان دارد در صفحه ای که پره ها بر روی آن سوار است، لق شده باشد.
  • ممکن است پنکه شما روی دیوار از پیش ساخته سوار شده باشد که در این صورت نیز شاهد لرزش و صدای پنکه سقفی خواهیم بود.

علل شل بودن پنکه سقفی

چرخش پنکه های سقفی باید در جهت درست و با سرعت تعیین شده توسط شخص باشد. یعنی اگر پنکه شما با سرعتی غیر از سرعت تنظیم شده می چرخد، حتما باید در اسرع وقت این موضوع را پیگیری نمایید و به پیدا کردن علت تکان خوردن پنکه سقفی بپردازید. در ادامه این مقاله برای بیشتر شدن اطلاعات شما چند مورد از علل لق زدن پنکه های سقفی را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • ممکن است این اتفاق در اثر اصابت یک جسم خارجی به پنکه شما اتفاق افتاده باشد.
  • مثلا در برخی مکان های عمومی ممکن است یک جسم خارجی با پره های پنکه برخورد کند و با توجه به شدت این ضربه ممکن است پنکه شما دچار لق شدگی و یا ایستادن کامل گردد.
  • از دیگر علل شل بودن پنکه ها می توان به شل شدن پره ها روی شفت پنکه سقفی اشاره کرد.
  • اتصالات نامناسب نیز دلیل دیگر لق زدن پنکه می باشد.
  • انحراف در محل نصب پنکه و اتصالات نیز از علل لق زدن پنکه سقفی مسباشد.
  • بالانس نبودن پره های پنکه و همچنین انحراف شفق با پروانه نیز یکی از دلایل اصلی لق زدن پنکه سقفی است.

چرا پنکه سقفی لق میزند

راهکارهایی جهت جلوگیری از لق زدن پنکه سقفی

قطعا ایجاد لق زدگی در پنکه سقفی برای هر فرد می تواند ناخوشایند باشد. زیرا این مشکل علاوه بر خنک نکردن به طور صحیح می تواند افراد را به دلیل متحمل کردن هزینه های تعمیر ناراحت کند. اما شما با به کارگیری راهکارهایی جهت جلوگیری از لق زدن پنکه سقفی میتوانید تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری نمایید:

  • برای اتصال پنکه سقفی به سقف یک مکان ثابت صاف و مطمئن که ترجیحا فضایی به غیر از سقف پیش ساخته باشد را انتخاب نمایید.
  • زیرا پنکه سقفی شما قرار است مدت طولانی در آن محل نصب باشد و با توجه به نیروی گرانش زمین و وزن پنکه ممکن است پس از مدتی پنکه لق گردد.
  • در هنگام نصب پنکه حتما دفترچه راهنمای آن را برای اتصال دقیق قطعات آن بررسی نمایید و یا از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
  • در هنگام نصب پره ها روی شفت دقت داشته باشید که پره ها به درستی و به صورت کامل در محل خود نصب گردندو حرکت کنند. اگر با مشکل نچرخیدن پره های پنکه سقفی مواجه شدید، علت را جویا شوید..
  • از اتصال صحیح سیم کشی ها نیز اطمینان حاصل نمایید
  • تا حد امکان سعی کنید هیچ جسم خارجی با پنکه شما برخورد نکند.
  • در صورتی که پنکه شما کار نمیکند علت کار نکردن پنکه را بررسی کنید.

نتیجه گیری از علت لق زدن پنکه سقفی

پنکه های سقفی به وسیله نقشی که در ایجاد هوای خنک برای ما دارند در زندگی ما مخصوصا در فصل تابستان بسیار مهم هستند. پس بهتر است با رعایت یک الگوی مناسب برای استفاده از آن و جلوگیری از مسائلی که باعث لق شدگی پنکه می شود هم باعث افزایش کارکرد این دستگاه شویم و هم از پرداخت هزینه های زیاد و غیر ضروری جلوگیری نماییم. گاهی این دستگاه با بروز علائمی به شما نشان می دهد که دستگاه شما در حال آسیب است که حتما باید این موضوع را بررسی نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد