logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا پنکه باد گرم میزند؟

چرا پنکه باد گرم میزند؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا پنکه باد گرم میزند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب از سایت آی پی امداد، قصد داریم علت گرم شدن باد پنکه را بدانیم و به این سوال که چرا پنکه باد گرم میزند، پاسخ کاملی ارائه دهیم. خواندن این مطلب قطعا میتواند به شما کمک کند که متوجه شوید چرا باد پنکه گرم است؛ زیرا این مطلب به صورت کاملا تخصصی و با راهنمایی های تیم تعمیرکاران مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. برای دریافت مشاوره و راهنمایی از تکنسین های مجموعه ما تنها کافی است از قسمت دیدگاه همین مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد سوالات خود را مطرح کنید. تکنسین های آی پی امداد به صورت رایگان به شما راهنمایی می دهند. با ما همراه باشید.

آشنایی با ساختار و نحوه کار پنکه

پنکه  یار همیشگی اعضای خانواده در روزهای گرم تابستان است که به دلیل عملکرد مناسب و قابلیت حمل آسان بسیار محبوب است.

  • ساختار پنکه ها بسیار ساده است. پنکه ها موتور و چندین پره دارند که برای به گردش درآوردن هوای اطراف تعبیه شده اند.
  • پنکه ها عملکرد پیچیده ای ندارند. بعد از زدن دکمه روشن دستگاه، موتور می چرخد و به همراه آن پره های خنک کننده نیز با سرعت بالا می چرخند و هوای اطراف را جابجا می کنند.
  •  پنکه ها تنها هوای اطراف را به گردش در می آورند و به سمت شما پرتاب می کنند که تا حدودی باعث خنک شدن شما می شود.
  • با این حال می توان گفت که پنکه به صورت مستقیم باد سرد تولید نمی‌ کند و تنها باعث جریان هوای گرم در اتاق می ‌شود.

علت گرم بودن باد پنکه چیست؟

آیا شما از یک باد بزن انتظار دارید که هوای سرد تولید کند؟ قطعا یک باد بزن دستی یا برقی تنها میتواند باعث شود که هوای اطراف شما جابجا شود و با سرعت بیشتری به سمت شما برگردد. علت گرم بودن باد پنکه نیز همین است. پنکه به هیچ عنوان نمی تواند مانند سایر وسایل سرمایشی مانند انواع کولرها، باد سرد تولید کند. زیرا ساختار آن به شکلی است که تنها باعث می شود هوای اطراف با سرعت بیشتری به سمت شما پرتاب شود.

  • وقتی هوا به سمت شما پرتاب می‌شود، فشار هوا کاهش پیدا می ‌کند که باعث کاهش دمای هوا می‌ گردد. اما وقتی هوا به دلیل حرکت پنکه، در حرکت است، فشار آن نیز کم شده و دمای هوا نیز کاهش پیدا می‌ کند. به همین دلیل، هوایی که پنکه در اطراف خود ایجاد می‌کند، گرم است و باعث تولید باد گرم می‌ شود.
  • دلیل دیگر گرم بودن باد پنکه گاهی به این خاطر است که برای حرکت دادن پره های پنکه، برق زیادی برای موتور مورد نیاز است و بخشی از این برق به حرارت تبدیل میشود. بنابراین، با اینکه این حرارت به اندازه‌ ای قابل توجه نیست، اما به میزانی می‌ تواند در تولید گرمای باد پنکه موثر باشد.

علت گرم بودن باد پنکه

روش هایی برای خنک کردن باد پنکه

با توجه به توضیحاتی که داده شد، روش های ساده ای وجود دارد که میتوانید به کمک آنها باد پنکه را خنک تر کنید که در ادامه خواهیم گفت:

  • در اولین روش می توانید بطری پلاستیکی را از آب پر کنید، اما قسمتی از آن را خالی بگذارید. حال باید آن را درون فریزر قرار دهید تا آب درون بطری یخ بزند. بطری را به توری پشت پنکه وصل کنید تا هوای آن خنک تر شود. البته در این روش بهتر است چرخش پنکه را متوقف کنید؛ زیرا وزن بطری ها و چرخش مداوم ممکن است باعث خرابی پنکه شود.
  • روش دیگری که میتوانید با استفاده از آن از میزان گرم بودن باد پنکه بکاهید، این است که در ساعات اوج گرما درون منزل آشپزی نکنید و اجاق را روشن نگذارید.
  • اگر درب اتاق های جنوبی منزل که نور آفتاب مستقیم درون آن می تابد را ببندید، قطعا از میزان گرمای داخل خانه کاسته شده و هوای پنکه گرم نخواهد شود.
  • مطمئن شوید که پنکه شما در محیطی با تهویه مناسب قرار دارد. اگر پنکه شما در محیطی گرم و خشک قرار دارد، احتمال گرم شدن آن بیشتر است. برای جلوگیری از این مشکل، پنکه را در مکانی خنک و خشک قرار دهید.
  • بررسی کنید که دور موتور پنکه در حد مناسب است یا خیر. اگر دور موتور زیاد است، پنکه به دلیل گرم شدن موتور، گرم تر خواهد شد. در صورت لزوم، می ‌توانید دور موتور را کاهش دهید.
  • بررسی کنید که پنکه شما به درستی تنظیم شده باشد. در برخی موارد، تنظیمات پنکه ممکن است باعث گرم شدن پنکه شوند. در صورت لزوم، پنکه را بررسی کرده و تنظیمات آن را بررسی کنید.

روش هایی برای خنک کردن باد پنکه

آنچه در مورد دلایل گرم بودن باد پنکه گفته شد

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاسگذاریم. در این مطلب در مورد مشکل گرم بودن باد پنکه توضیح دادیم و حال میدانیم که گرم بودن باد پنکه به دلیل ساختار آن است که تنها برای جابجا کردن و به گردش در آوردن هوای اطراف ما ساخته شده است.

  • گاهی گرم بودن باد پنکه به دلیل فعالیت موتور و گرم شدن آن است که باعث میشود هوایی که از پنکه به ما می رسد نیز کمی گرم باشد.
  • همچنین باد گرم پنکه به دلیل قرار گرفتن آن در محیط گرم و خشک نیز می باشد.
  • در صورتی که هوا به سمت شما پرتاب شود، فشار آن کاهش پیدا می‌ کند و بر این اساس، دمای آن نیز کاهش می ‌یابد. اما وقتی هوا در پاسخ به چرخش پنکه در حال حرکت است، این فشار کاهش می ‌یابد و دمای آن نیز کاهش می ‌یابد که باعث تولید باد گرم پنکه می شود.

در انتهای مطلب نیز روش های ساده و کاربردی برای خنک کردن باد پنکه در اختیار شما قرار دادیم. هدف ما از نوشتن این مطلب پرداختن به علت گرم بودن باد پنکه است. مشکلی که میتواند بسیار آزار دهنده باشد. با توجه به اینکه این مطلب به صورت کاملا تخصصی و با راهنمایی های تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است، قطعا خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد که دلیل اینکه چرا باد پنکه گرم است را بدانید. تکنسین های مجموعه آی پی امداد در زمینه تعمیر و نگهداری انواع لوازم برقی خانگی بسیار با تجربه و حرفه ای هستند. از این رو میتوانند برای حل مشکل و تعمیر دستگاه های برقی مختلف به شما عزیزان کمک کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد