logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان

جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان
جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان یکی از سوالاتی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند. پنکه های سقفی سیستم سرمایشی محبوبی هستند که در تعادل هوای محلی که در آن نصب میشوند نقش مهمی را ایفا میکنند. به طور کلی برخی افراد از جهت چرخیدن پنکه های سقفی در فصول مختلف بی اطلاع هستند. از این رو برای نصب آن ممکن است دچار مشکل گردند. پس اگر شما نیز از محل چرخش پنکه سقفی اطلاعی ندارید، در این مقاله با آی پی امداد همراه باشید تا در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه در مورد تفاوت جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان با دیگر فصول سال ندارید، به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین تعمیرگاه مجاز آی پی امداد همراه باشید.

نحوه چرخش پنکه سقفی چه تاثیری بر نوع کارکرد آن دارد؟

پنکه های سقفی مجهز به فن محوری هستند. یعنی این دستگاه ها قادر خواهند بود با تغییر جهتی که در حال چرخش هستند، نقش یک سیستم گرمایشی یا سرمایشی را ایفا کنند. برای مثال اگر پره های پنکه سقفی شما در جهت مخالف فصل تابستان بچرخد، باعث می شود که هوا از سمت پایین به بالا حرکت کند و هوای گرمی که در بالا تجمع کرده را در محیط پخش می کند. پس در پاسخ به این سوال که نحوه چرخش پنکه سقفی چه تاثیری بر نوع کارکرد آن دارد؟ می توان گفت در واقع این جهت چرخش پره های تیغه پنکه است که تعیین می کند کدام هوا از سمت پایین به سمت بالا کشیده شده و در محیط پخش گردد.

جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان چگونه است؟

اگر می خواهید با شروع فصل گرما پنکه سقفی خود را تنظیم نمایید، باید آن را طوری تنظیم کنید که اگر زیر آن می ایستید و به آن نگاه می کنید، باید جهت چرخش آن را مخالف عقربه های ساعت ببینید. دلیل اینکه جهت چرخیدن پنکه سقفی در فصول گرم چگونه است را در ادامه برای شما به اختصار توضیح خواهیم داد:

  • در فصل تابستان و گرم بودن هوا با توجه به قانون فیزیک، اگر دو ماده سیال (به صورت مایع و یا گاز) با چگالی های متفاوت درون یک فضا قرار بگیرند، ماده سیالی که چگالی آن کمتر است، در ارتفاع بالاتری نسبت به ماده سیال با چگالی بیشتر قرار می گیرد.
  • پس طبق این قانون هوای سرد در ارتفاع بالاتر و هوای گرم در ارتفاع پایین تر قرار می گیرد.
  • پس در فصل تابستان جهت چرخش پنکه باید در جهت باید در جهت خلاف عقربه های ساعت باشد. (در صورتی که شما در زیر پنکه می ایستید) تا پخش هوا توسط پنکه سقفی به گونه ای باشد که هوای سرد رو به پایین حرکت کند و محیط ما خنک تر گردد.

جهت چرخش پنکه سقفی در تابستان چگونه است؟

برای تنظیم محل چرخش پنکه سقفی خود در تابستان به مواردی که گفته شد، توجه کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید برای تعمیر کولرگازی گری در تهران و رفع مشکلات مربوط به کولرگازی و پنکه از کارشناسان مجرب این شرکت درخواست کمک داشته باشید.

نتیجه گیری از جهت چرخش پنکه سقفی در فصل تابستان

پنکه های سقفی وسایل دو منظوره ای هستند. این وسایل می توانند با تنظیم در ابتدای فصل گرما و سرما و تغییر جهت چرخش پره های آن به ما این امکان را دهند که از آنها به عنوان وسایل سرمایشی و یا گرمایشی استفاده کنیم. شما می توانید با مطالعه مقاله بالا به راحتی این تنظیمات را در پنکه سقفی خود انجام دهید. اطلاع داشتن از نحوه چرخش پنکه سقفی به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید عملکرد آن را آنالیز کنید. شرکت آی پی امداد به عنوان نمایندگی تعمیرات پنکه در این راه به شما کمک خواهد کرد.

3.6/5 - (7 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی حقیقت 18 مرداد 1402

    باسلام و احترام، پایه پنکه دیواری را چگونه میتوان با شیب بیشتری نصب کرد تا باد بصورت افقی تر بزند؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 مرداد 1402

      درود، پایه پنکه را تنها می توان به صورت عمودی نصب کرده و نباید شیب زیادی به آن داده شود.

      پاسخ دادن
  • حسن 06 آبان 1400

    سلام. خب الان نگفتید چطور تغییرش بدیم

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد