logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تمیز کردن پنکه

نحوه تمیز کردن پنکه
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تمیز کردن پنکه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، از شما دعوت میکنیم مطلبی که در مورد نحوه تمیز کردن پنکه برایتان آماده کرده ایم را مطالعه فرمایید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه پنکه را تمیز کنید. آیا سال های سال از خرید پنکه تان میگذرد؟ حتما با گرم شدن هوا پنکه را از کمد بیرون می آورید و روشن می کنید تا زمانی که هوا رو به خنکی می رود و نیازی به روشن کردن آن نیست. آیا تا به حال پنکه تان را از نزدیک دیده اید؟ پره های آن را دیده اید که چقدر آلودگی و گرد و غبار روی آن جمع شده است؟ دکمه های آن را دیده اید که چقدر کثیف شده است؟ آیا وقت آن نرسیده که برای نظافت پنکه تصمیم بگیرید؟ اگر تصمیم خود را برای تمیز کردن پنکه گرفته اید، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا باید پنکه را تمیز کنیم؟

همانطور که احتمالا میدانید، پنکه ها هیچ باد سردی از خود ندارند و تنها میتوانند جریان هوا را در همه قسمت ها جابجا کرده و اینگونه از میزان گرمای آزار دهنده هوا کم کنند. بنابراین به طور معمول میتوانند گرد و غبار هوا را دریافت کنند. شاید شما تمیز کردن پنکه را کار بیهوده و زمان بری بدانید و تصور کنید تجمع گرد و غبار روی این دستگاه بسیار کاربردی تنها ممکن است روی زیبایی آن تاثیر منفی داشته باشد اما این طور نیست. اگر آلودگی ها و گرد و غبار زیادی روی پنکه جمع شده است، احتمالا به زودی شاهد سر و صدای پنکه خواهید بود و حتی ممکن است پرتاب باد توسط این دستگاه باعث کاهش کیفیت هوا شود. از این رو لازم است جهت نگهداری صحیح و استفاده از پنکه، آن را به طور منظم تمیز کنید.

چرا باید پنکه را تمیز کنیم؟

چگونه پنکه را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن پنکه می توانید به روش زیر اقدام کنید:

  1. دستگاه را خاموش کنید و دوشاخه آن را از برق بکشید.
  2. حال سراغ پره ها بروید، اما ابتدا باید گاردهای فلزی اطراف آن را جدا کنید.
  3. برای باز کردن گاردهای فلزی باید ابتدا حلقه ای که به دور آن ها قفل شده را با کشیدن دستگیره کوچک آن باز کنید.
  4. در بخشی از حلقه پلاستیکی دستگیره کوچکی قرار داده شده که با کشیدن آن به سمت خودتان میتواندی محافظ جلو را باز کنید.
  5. حال توپی که سر پروانه قرار دارد را در جهت عقربه ساعت بپرخانید تا باز شود و بتوانید پره ها را جدا کنید.
  6. بعد از باز کردن پروانه ها هم میتوانید مستقیم آنها را با آب و شوینده ملایم بشویید و هم میتوانید روی یک پارچه نرم مایع ظرفشویی بریزید و همه قسمت های پروانه را تمیز کنید.
  7. حال میتوانید از خلال دندان، پنبه و یا گوش پاک کن پنبه ای استفاده کنید تا بتوانید قسمت های غیرقابل دسترس و درزهای دستگاه را نیز به خوبی تمیز کنید.
  8. گارد فلزی را نیز میتوانید به خوبی با آب و شوینده یا به کمک پارچه بشویید و همه قسمت هایی که تا به حال جدا کرده اید را به خوبی خشک کنید.
  9. دکمه های روی پنل و ریموت کنترل را به خوبی تمیز کنید.
  10. در پایان نیز همه قطعاتی که جدا کرده اید را با احتیاط سرجایشان قرار دهید.

نکات مهم

  • هرگز از مواد اشتعال زا مثل الکل، بنزین و تینر برای نظافت پنکه استفاده نکنید.
  • اگر پروانه و گارد را با آب شستشو داده اید، اجازه دهید به خوبی خشک شوند.
  • از نفوذ آب داخل موتور و قسمت های برقی جلوگیری کنید.
  • اگر از پنکه برای مدتی استفاده نمی کنید، به خوبی آن را درون یک کیسه بزرگ پلاستیکی قرار دهید.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن پنکه انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. لازم به ذکر است که مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد و به شما عزیزان کمک کند که اطلاعات خود را درباره لوازم خانگی برقی به روز نگه دارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد