توسط احسان نژاد مطرح شده

حذف ترموکوبل آبگرمکن دیواری خطرناکه؟

سلام، ترموکوبل آبگرمکن دیواری من تا حالا دوبار خراب شده و تعویض کردم. آیا اگر ترموکوبل آبگرمکن رو به صورت کامل حذف کنم، خطرناکه و مشکلی در عملکرد دستگاه رخ میده؟

پرسیده شده در تاریخ 17 مهر 1402 در بخش
5/5 - (1 امتیاز)

بدون برچسب

در بحث و گفتگوی این پرسش شرکت کنید!

2 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 17 مهر 1402

    درود کاربر گرامی، ترموکوپل آبگرمکن نوعی حسگر دما می باشد که پس از اندازه گیری دما، اقدام به کنترل یا قطع جریان گاز درون آبگرمکن می نماید. در صورتی که دمای آبگرمکن بیشتر از حد مجاز باشد، ترموکوپل برای جلوگیری از آتش سوزی اقدام به قطع جریان گاز می نماید. از این رو می توان گفت این قطعه نقش حفاظتی در عملکرد آبگرمکن دارد و مانع از منفجر شدن آن می شود. در صورتی که این قطعه دچار ایرادات و خرابی هایی شود، شعله روشن نمانده و آبگرمکن نیز به درستی کار نخواهد کرد. از این رو لازم است ترموکوپل آبگرمکن خود را تعمیر یا تعویض کنید. لازم به ذکر است که عدم رفع مشکل این قطعه و یا حذف آن می تواند منجر به بروز خطراتی نظیر انفجار آبگرمکن یا ایجاد آتش سوزی شود. در صورتی که ترموکوپل آبگرمکن دیواری شما دچار ایراد شده است، می توانید از تعمیرکار مجرب آی پی امداد برای تعمیرات آبگرمکن خود کمک بگیرید.

  • پدی 09 آبان 1402

    ترموکوبل با خاموش شدن ابگرمکن(به هردلیلی) و بازموندن شیرگاز، جریان گاز رو قطع میکنه و مانع انفجار و فاجعه میشه. قیمتی نداره تعویضشم ساده ست. جنس اصلی بخر راحت ۲۰سال کارمیکنه. به هییچ عنوان حذفش نکن

پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد