logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن یخچال فیلور

علت کار نکردن یخچال فیلور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن یخچال فیلور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال قلب تپنده هر آشپزخانه‌ای است و خرابی آن به ویژه در فصل تابستان دردسرساز است. اگر یخچال فریزر شما نیز از برند فیلور است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله از سایت آی پی امداد علت‌ کار نکردن یخچال فیلور را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر سوال خاصی دربارۀ مشکل کار نکردن یخچال فریزر فیلور دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است برای دریافت خدمات تعمیر آی پی امداد می‌توانید درخواست خود را در این مجموعه ثبت کنید.

7 علت کار نکردن یخچال فیلور

دلایل متعددی منجر به کار نکردن یخچال فیلور می‌شوند. بهتر است در شرایط حساس این دلایل را بشناسید و بدانید که چه راهکاری مناسب حل این مشکل است. در اکثر مواقع علت کار نکردن یخچال فیلور به یکی از موارد زیر مرتبط است:

  1. بی‌توجهی به نظافت یخچال
  2. خراب شدن برد الکترونیکی
  3. معیوب شدن کمپرسور یخچال
  4. بهم ریختن درجه دمای یخچال
  5. عوامل محیطی
  6. خرابی لاستیک درب یخچال
  7. خرابی سایر قطعات یخچال

7 علت کار نکردن یخچال فیلور

چرا یخچال فیلور کار نمی کند؟

در ادامه این مطلب هر کدام از دلایل کار نکردن یخچال فیلور را به شرح مفصل مورد بررسی قرار داده و ساده‌ترین و اصولی‌ترین راهکار برای رفع مشکل را ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

1. بی‌توجهی به نظافت یخچال

هر چند وقت یکبار کابین یخچال و فریزر را نظافت می‌کنید؟ یکی از موارد مهمی که منجر به کار نکردن و ضعف عملکرد یخچال فیلور می‌شود، بی‌توجهی به امر تمیز کردن یخچال است. چنانچه مواد غذایی چیده شده در یخچال از نظم خاصی پیروی نکرده و روی هم انباشته شوند، احتمال کار نکردن یخچال افزایش می‌یابد. در واقع هوای خنک قادر به گردش نبوده و یخچال گرما تولید می‌کند. جالب است بدانید که صرفاً نظافت فضای درونی کابین یخچال کافی نیست. به عنوان مثال اگر نسبت به نظافت کویل‌های کندانسور اقدام نکنید، نشستن گرد و غبار و چربی بیش از حد به روی آنها مانع کار کردن یخچال شده و سایر قطعات دستگاه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بی توجهی به نظافت یخچال

راه‌حل:

  • اگر خواستار دوام و ماندگاری طولانی یخچال فیلور هستید، توصیه می‌کنیم نسبت به نظافت آن بی‌توجه نباشید. حتی اگر یخچال بدون برفک خریداری کرده‌اید، حداقل 2 بار در طول سال برای نظافت و برفک زدایی اقدام کرده و مواد خوراکی را با فاصله و مرتب در یخچال بگذارید.
  • تمیز کردن کندانسور یخچال نیز نباید نادیده گرفته شود. به این منظور باید اتصال برق را قطع کرده و به کمک دستمالی که پرز نمی‌دهد، لوله‌های نازک کویل کندانسور را با دقت بالایی تمیز کنید. به احتمال زیاد با رعایت این نکات ساده عمر یخچال فیلور شما را افزایش داده و تأثیر مثبتی در عملکرد آن خواهد داشت.

2. خراب شدن برد الکترونیکی

اگر بخواهیم به اهمیت برد الکترونیکی یخچال فیلور اشاره کنیم، باید بگوییم که این قطعه مانند مغز در بدن انسان است. وظیفه برد الکترونیکی مدیریت فن و کمپرسور یخچال فریزر است و وجود اختلال در آن بر عملکرد سایر قطعات دستگاه اثرات منفی می‌گذارد. همان‌طور که اشاره کردیم، معیوب شدن برد الکترونیکی یخچال موجب مختل شدن سایر قطعات می‌شود. برای تشخیص علت کار نکردن یخچال فیلور لازم و ضروری است که به نشانه‌های خرابی برد الکترونیکی توجه کنید. این علائم به شرح زیر هستند:

خراب شدن برد الکترونیکی یخچال

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم به محض مشاهده هر کدام از نشانه‌های گفته شده، با آی پی امداد تماس گرفته یا یخچال را به تعمیرکار مجرب و دارای مهارت نشان دهید. در شرایط مشابه تعمیرکاران مشکل را عیب‌یابی کرده و سپس برای تعمیر برد یخچال اقدام می‌کنند.
  • ممکن است هزینه تعویض برد قدری بالا باشد. در نتیجه توصیه می‌کنیم دربارۀ هزینه تعمیرات به صورت دقیق سوال کرده و بررسی کنید که آیا خرید یخچال تازه به صرفه‌تر است یا تعمیر قطعات فرسوده یخچال؟ نظرتان و تجربه شخصی که در این زمینه دارید در قالب نظرات برایمان بنویسید.

3. معیوب شدن کمپرسور یخچال

جالب است بدانید که در یخچال فیلور با توجه به مدل و نوع، کمپرسور منحصربه‌فردی نصب شده و می‌توان گفت که تنوع مدل کمپرسور بالا است. چندان اهمیتی ندارد که کمپرسور یخچال فریزر فیلور شما از چه مدلی است، در هر صورت خرابی آن منجر به کار نکردن یخچال و تحت شعاع قرار دادن عملکرد آن می‌شود. در نتیجه نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت بود. علت خرابی کمپرسور معمولاً به موارد زیر بستگی دارد:

  • گرمای بیش از حد محیط
  • آلودگی موتور کمپرسور
  • کمبود روغن در موتور کمپرسور
  • خرابی دکمه استارت
  • و سایر عوامل دیگر

معیوب شدن کمپرسور یخچال

راه‌حل:

  • اگر سالانه یک بار برای یخچال فریزر فیلور خود از خدمات سرویس دوره‌ای استفاده کنید، با این قبیل از مشکلات مواجه نخواهید شد. چنانچه هر کدام از علائم و نشانه‌های عنوان شده را مشاهده کردید، فوراً از تکنسین‌های متخصص برای تعمیر و تعویض موتور یخچال فیلور کمک بگیرید.

4. بهم ریختن درجه دمای یخچال فریزر

چنانچه تنظیم درجه یخچال از حالت استاندارد خارج شود، عملکرد سابق را نخواهد داشت. اگر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فیلور را مطالعه کنید، اطلاعات دقیقی دربارۀ میزان درجه دمایی آن به دست می‌آورید. اگر این دما با شرایط محیطی شما سازگار نباشد، ممکن است عملکرد یخچال مختل شود. در برخی مواقع نیز نوسانات شدید برقی منجر به خرابی یخچال می‌شوند.

راه‌حل:

  • در وهله اول توصیه می‌کنیم برای یخچال و سایر لوازم برقی آشپزخانه محافظ برق تهیه کنید تا در زمان نوسانات شدید برق با مشکل مواجه نشوید. از طرفی همواره درجه دمای یخچال را در حالت استاندارد تنظیم کنید.

5. عوامل محیطی

از دیگر دلایل کار نکردن یخچال فیلور، می‌توان به شرایط و عوامل محیطی اشاره کرد. اگر قبل از راه‌اندازی، راهنمای نصب یخچال فریزر فیلور را مطالعه نکنید، بدون شک نسبت به این مسائل محیطی نیز بی‌تفاوت خواهید بود. در ادامه کلیۀ عوامل محیطی را برایتان شرح می‌دهیم. مهم‌ترین عامل محیطی که اثر منفی بر عملکرد یخچال فیلور دارد، گرمای محیط است. به عنوان مثال فضای آشپزخانه نباید بسیار گرم باشد؛ زیرا منجر به خرابی یخچال می‌شود. از دیگر عوامل محیطی می‌توان به تراز نبودن دستگاه، نصب آن به روی سطح شیب‌دار، نصب در مقابل نور خورشید و مجاورت اجاق گاز اشاره کرد.

راه‌حل:

  • خوشبختانه برای بهبود عوامل محیطی نیازمند خدمات تعمیرات نیستید. کافی است به مسئله تراز یخچال، رعایت حد فاصله مشخص از دیوار توجه داشته باشید. به این طریق عملکرد یخچال فیلور نیز بهبود می‌یابد. اگر تمامی نکات را رعایت کردید، اما همچنان اختلالی در عملکرد یخچال وجود داشت، از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

6. خرابی لاستیک درب یخچال

از دیگر مشکلات شایعی که در یخچال فیلور دیده می‌شود، خرابی لاستیک دور درب آن است. این مشکل معمولاً بعد از 3 الی 5 سال بعد از خرید یخچال مشاهده می‌شود. در ادامه خواهیم گفت که خرابی لاستیک چگونه به یکی از علت کار نکردن یخچال فیلور تبدیل می‌شود. وقتی لاستیک درب خراب است، هوای محیط بیرون وارد کابین یخچال شده و در واقع یخچال مثل سابق قادر به خنک کردن مواد غذایی نیست. چنانچه در اسرع وقت برای تعویض لاستیک دور درب اقدام نکنید، ممکن است موتور یخچال گاز خالی کند.

خرابی لاستیک درب یخچال

راه‌حل:

  • اگرچه تعویض لاستیک درب یخچال امری آسان است، اما شخصاً قادر به تعویض آن نخواهید بود. در نتیجه کمک گرفتن از تکنسین‌های تعمیر ضروری است. شما می‌توانید به این منظور از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید.

7. خرابی سایر قطعات یخچال

اگر از شما سوال شود که نام چند قطعه از سیستم یخچال فریزر را می‌دانید، چه پاسخی خواهید داد؟ بدون شک یخچال فریزر فیلور مکانیزم پیچیده‌ای داشته و دارای قطعات متعددی است. اینکه اسامی تمامی قطعات را ندانید، کاملاً طبیعی است. علاوه بر موتور، کندانسور سنسور، فن و کویل‌های کندانسور قطعات دیگری در یخچال وجود دارند که حتی نام آنها را ممکن است ندانید. جالب است بدانید که خراب شدن این قطعات ناشناخته نیز جزء علل کار نکردن یخچال فیلور محسوب شده و بهتر است مورد بررسی قرار بگیرند.

راه‌حل:

  • اگر قادر به تشخیص این مسئله نبودید که کدام قطعات یخچال فیلور خراب شده است، بهترین راهکار ممکن کمک گرفتن از تکنسین‌های متخصص است. به این منظور می‌توانید با کارشناسان آی پی امداد تماس گرفته و از مهارت آنها کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل کار نکردن یخچال فیلور با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد دربارۀ علت کار نکردن یخچال فیلور صحبت کردیم. چنانچه یخچال فریزر شما کار نکند، به خوبی می‌دانید دلیل آن چیست و چگونه می‌توان برای رفع آن اقدام کرد. همان‌طور که گفتیم، تنها برخی از مشکلات جزئی را می‌توان بدون دریافت خدمات تخصصی بهبود بخشید. چنانچه مشکل یخچال فیلور شما جدی است، حتماً با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تکنسین‌های آی پی امداد بخواهید که در اسرع وقت برای ارائه خدمات تعمیر یخچال در منزل مورد نظر شما حاضر شوند. در پایان باید بگوییم اگر قطعه‌ای یخچال فیلور شما فرسوده و کاملاً خراب شده باشد، جای نگرانی وجود ندارد، تعمیرکاران آی پی امداد این قطعه را با قطعات اصل و سالم تعویض و جایگزین می‌کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد