logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت اتومات نکردن یخچال فیلور

علت اتومات نکردن یخچال فیلور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت اتومات نکردن یخچال فیلور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همه ما در حال حاضر در خانه خود از یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‎ کنیم. اگر به صدای یخچال توجه کرده باشید، دیده‌اید که این محصول مدت زمان مشخصی را روشن شده و در یک زمان دیگر، این صدا قطع می‌شود و اتومات می‌کند. اما گاهی مشکلی رخ داده و سبب می‌شود تا یخچال یکسره کار کند. طبیعتا این مشکلی است که باید آن را برطرف کرد؛ زیرا عملکرد یکسره یخچال سبب می‌شود تا به دستگاه آسیب‌های بیشتری برسد و مصرف برق بیشتری هم داشته باشد. به همین منظور در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت اتومات نکردن یخچال فیلور پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. در صورتی که نتوانستید مشکل را برطرف کنید، می‌توانید با آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

یخچال فیلور هر چند مدت یکبار باید اتومات کند؟

بطور کلی به عنوان کاربری که در طی شبانه روز استفاده زیادی از یخچال دارد، لازم است بدانید این بازه زمانی باید چه مدت باشد. آگاهی از این موضوع کمک می‌کند در صورت پیدا شدن مشکلی برای یخچال، بهتر بتوانید آن را شناسایی و رفع نمایید. در وهله اول باید بدانید انواع یخچال در برندها و مدل‌های مختلف دارای زمان اتومات کردن متفاوتی است. اما می‌توان گفت به طور معمول یخچال باید 10 تا 15 دقیقه خاموش شده و به مدت 30 دقیقه کار کند. چنانچه متوجه شدید این سیکل تغییر کرده است، باید پی به وجود مشکل برده و سعی کنید آن را برطرف کنید.

6 علت اتومات نکردن یخچال فریزر فیلور

لازم است بدانید که وظیفه اتومات کردن یخچال فیلور و تمامی یخچال‌های دیگر بر عهده ترموستات است. این قطعه دمای یخچال را تنظیم و به حالت ثابت نگه می‌دارد. همچنین کمک می‌کند تا این فرآیند شبانه روز به صورت خودکار انجام شود و پیام از طرف ترموستات به کمپرسور رسانده شود. چنانچه این روند به طور صحیح انجام نگیرد، به اصطلاح می‌گوییم یخچال فریزر اتومات نمی‌کند. در ادامه به بررسی علت یکسره کار کردن یخچال خواهیم پرداخت.

  1. خرابی ترموستات
  2. نشت گاز و کم بودن سرما
  3. کثیف شدن کویل و لوله‌های کندانسور
  4. خراب شدن تایمر یخ‌زدایی یا هیتر دیفراست
  5. خراب شدن فن اواپراتور
  6. خرابی لاستیک دور درب یخچال

6 علت اتومات نکردن یخچال فریزر فیلور

1. خرابی ترموستات

اولین و مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه داشته و مورد بررسی قرار دهید، ترموستات است. چنانچه یخچال عملکرد اتومات خود را از دست بدهد، باید به خراب شدن ترموستات شک کرد. در چنین حالتی سرمای یخچال بیش از حد شده و مواد غذایی درون آن یخ می‌زند.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی باید از تعمیرکاری که به عملکرد یخچال‌های فیلور اشراف دارد، بخواهید که این بخش را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل اقدام به تعمیر ترموستات یخچال یا تعویض آن نماید.

خرابی ترموستات

2. نشت گاز و کم بودن سرما

از دیگر دلایل اتومات نکردن یخچال فیلور می‌توان به نشت گاز اشاره کرد. زمانی که این اتفاق رخ دهد، سرمای یخچال کم می‌شود. چنانچه یخچال شما قدیمی بوده و از نوع No frost نباشد، جایخی دچار برفک می‌شود و یا زیر سقف یخچال یخ می‌بندد. اما در مورد یخچال‌های جدید این موضوع کمی فرق دارد. بنابراین چنانچه دیدید تمام و یا بخشی از صفحه سرما دهنده در انتهای یخچال دچار برفک شده، باید مطمئن شوید که گاز نشتی دارد.

راه‌حل:

  • در مورد یخچال‌های قدیمی وقتی از این نشتی مطمئن شدید باید یخچال را از برق کشیده و اجازه دهید تا برفک‌ها آب شوند.
  • پس از این یخچال را دوباره به برق متصل کرده و برای نشت یابی یا شارژ گاز یخچال خود با تعمیرکار متخصص آی پی امداد تماس بگیرید.
  • یخچال‌های بدون برفک نیز کمتر به این مشکل دچار می‌شوند، اما با دیدن آن چه گفتیم، باز هم لازم است برای برطرف کردن مشکل از تعمیرکار کمک بگیرید.

 نشت گاز و کم بودن سرما یخچال

3. کثیف شدن کویل و لوله‌های کندانسور

دلیل دیگری که سبب می‌شود یخچال یکسره کار کرده و به حالت اتومات عمل نکند، کثیف شدن کویل و لوله‌های کندانسور است. اگر به پشت یخچال نگاهی انداخته باشید، یکسری لوله را می‌بینید که به صورت پنجره‌ای در پشت یخچال قرار دارند و کمک می‌کنند تا سرما تولید و به همه جای یخچال برسد. نکته‌ای که در مورد کندانسور باید به خاطر داشته باشید، این است که وظیفه آن آزاد کردن گاز خنک کننده در هنگام برگشت به کمپرسور است. حال اگر لوله‌های کندانسور کثیف شده باشند، مبرد درون لوله‌ها به‌خوبی خنک نمی‌شود و بر همین اساس هم یخچال کارایی خود را از دست داده و اتومات نخواهد کرد.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل بهتر است همیشه یخچال را به گونه‌ای قرار دهید که فاصله کمی از دیوار داشته باشد، به طوری که هوا بتواند به راحتی پشت یخچال جریان داشته باشد.
  • مضاف بر این لازم است هر چند مدت یکبار اقدام به تمیز کردن کندانسور یخچال با استفاده از جارو و یا یک دستمال نمدار کرده و گرد و غبارها را پاک کنید.

کثیف شدن کویل و لوله های کندانسور

4. خرابی تایمر یخ‌زدایی یا هیتر دیفراست

برای اینکه یخچال فیلور بتواند اتومات کند و در فواصل منظم روشن و خاموش شود، لازم است که تایمر دیفراست بتواند هیتر را در زمان مشخصی وارد چرخه نماید تا یخچال بتواند یخ زدایی را انجام داده و از برفک زدن جلوگیری نماید. حال اگر تایمر خراب باشد، فرمان درست از برد به هیتر ارسال نمی‌شود. زمانی هم که یخ‌زدایی در زمان لازم انجام نشود، مسیر چرخش هوا دچار گرفتگی می‌شود. طبیعی است که در چنین حالتی یخچال اتومات نکرده و یکسره کار می‌کند.

راه‌حل:

  • برای تعمیر سیستم دیفراست یخچال نظیر برد، تایمر، سنسور و … طبیعی است که لازم است از یک تعمیرکار خبره کمک گرفته شود.
  • هنگامی که برد الکتریکی به درستی تعمیر شود، دستورهای لازم به هر بخش به درستی ارسال شده و از برفک زدن، اتومات نکردن و سایر مشکلات جلوگیری می‌شود.

5. خراب شدن فن اواپراتور

یکی از دلایلی که یخچال فیلور شما اتومات نمی‌کند و به طور منظم خاموش و روشن نمی‌شود، این است که داخل آن گرم‌تر از حد معمول است. چنانچه یخچال مورد بررسی قرار گیرد، ممکن است ما با مشکل خراب شدن فن اواپراتور مواجه شویم که باعث این مشکل شده است. در این شرایط هوای خنک داخل یخچال به درستی به گردش در نیامده و تمامی مواد غذایی که داخل یخچال هستند، به خوبی خنک نمی‌شوند.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید اقدام به تعمیر فن اواپراتور نماید.

خراب شدن فن اواپراتور

6. خراب شدن لاستیک دور درب

همیشه هم ممکن است علت اتومات نکردن یخچال فیلور به علت خرابی قطعه‌ای خاص نباشد، گاهی تنها خراب شدن نوار دور درب یخچال می‌تواند سبب این موضوع شود.

راه‌حل:

  • چنانچه دیدید یخچال با چنین مشکلی مواجه شده، بهتر است ابتدا لاستیک‌های دور درب را بررسی کنید و ببینید آیا سلامت هستند یا خیر.
  • اگر خاصیت چسبندگی و آهنربایی لاستیک‌ها از بین رفته باشد، هوای سرد داخل، بیرون رفته و نیاز می‌شود که برای خنک نگه داشتن داخل یخچال، موتور بیشتر از قبل کار کند.
  • در این شرایط نه تنها به موتور فشار وارد می‌شود، بلکه عملکرد یخچال فیلور نیز یکسره شده و اتومات نمی‌کند. بنابراین تعویض این لاستیک می‌تواند از این امر جلوگیری نماید.

خراب شدن لاستیک دور درب

جهت رفع مشکل اتومات نکردن یخچال فیلور با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به دلایل و عللی که سبب می‌شود یخچال فیلور قابلیت اتومات کردن خود را از دست بدهد، پرداختیم. اما این نکته را باید خاطرنشان کرد که هریک از وسایل خانگی که روزانه استفاده زیادی از آنها می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارند تا همیشه کارکرد صحیح و اصولی خود را داشته باشند. چنانچه هرازگاهی این اتفاق رخ ندهد، ممکن است مشکلات بزرگتری برای دستگاه رخ دهد. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل و تعمیرات یخچال را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد