logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت یخ زدن داخل یخچال فیلور

علت یخ زدن داخل یخچال فیلور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت یخ زدن داخل یخچال فیلور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که از یخچال فیلور استفاده می‌کنند، با مشکل یخ زدن داخل آن مواجه شده‌اند. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت یخ زدن داخل یخچال فیلور خواهیم گفت. اگر کابین داخل یخچال فیلور شما نیز یخ می‌زند، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. چنانچه سوال خاصی دربارۀ مشکل برفک زدن داخل یخچال فیلور دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و برای عیب‌یابی دقیق یخچال فیلور خود کمک بگیرید.

6 علت یخ زدن داخل یخچال فیلور + راه‌حل

وقتی یخچال فیلور از قسمت داخل یخ می‌زند یعنی مشکل خاصی در عملکرد آن وجود دارد. مواردی که برایتان شرح می‌دهیم 6 مورد از رایج‌ترین علت یخ زدن داخل یخچال فیلور محسوب می‌شوند. بهتر است در صورت مشاهده برفک و یخ زدگی علت‌های زیر را بررسی کنید:

  1. خرابی کمپرسور یا موتور یخچال
  2. وجود ایراد در کندانسور یخچال
  3. خرابی دمپر هوای ورودی
  4. معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال
  5. خراب شدن برد الکترونیکی یخچال
  6. معیوب بودن ترموستات یخچال

6 علت یخ زدن داخل یخچال فیلور + راه‌حل

در ادامه این مطلب هر کدام از موارد و علت برفک زدن یخچال فیلور را مورد بررسی دقیق قرار داده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم. لازم به ذکر است که این راهکارها در شرایط خاص کاربردی نبوده و نیازمند مهارت و تخصص هستند. در نتیجه بهتر است برای عیب‌یابی دقیق مشکل یخچال فیلور از نمایندگی این برند یا افراد متخصص کمک بگیرید.

1. خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

از کمپرسور می‌توان به عنوان قلب و اعضای اصلی یخچال فیلور نام برد. وقتی مشکلی در عملکرد کمپرسور یخچال به وجود می‌آید، سایر قطعات نیز با مشکل مواجه شده و برایتان دردسرساز خواهد شد. حتماً بارها لوله‌های کندانسور را در قسمت پشتی یخچال مشاهده کرده‌اید. وقتی گاز خنک کننده نتواند در این لوله‌ها جریان یابد، با مشکلاتی نظیر یخ زدگی یخچال فیلور روبه‌رو خواهید شد.

خرابی کمپرسور یا موتور یخچال

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه بهتر است یک بار به نظافت یخچال پرداخته و آن را یخ زدایی کنید. اگر بعد از وصل کردن یخچال به جریان برق با مشکل قبلی روبه‌رو شدید، بهتر است از افراد متخصص برای عیب‌یابی دقیق یخچال فیلور کمک بگیرید. در این راستا پیشنهاد ما برایتان متخصصین آی پی امداد است.

2. وجود ایراد در کندانسور یخچال

همان‌طور که اشاره کردیم، کلیۀ قطعات داخلی و بیرونی یخچال به یکدیگر مرتبط هستند و خرابی آنها منجر به اختلال سایر قطعات می‌شود. وقتی مایع مبرد قادر به حرکت در لوله‌های کندانسور نیست، فرآیند خنک کردن به خوبی انجام نشده و در برخی مواقع نیز شاهد یخ بستگی لوله‌های کندانسور خواهیم بود. علت این مشکل نیز به خرابی قطعات مختلف یخچال مرتبط است.

وجود ایراد در کندانسور یخچال

راه‌حل:

  • رفع این مشکل تنها به واسطه کمک گرفتن از افراد متخصص امکان‌پذیر است. چنانچه گاز مبرد یا لوله‌های کویل کندانسور معیوب شده باشند، با تعمیر و تعویض آنها مشکل رفع می‌شود.
  • برای اینکه این مشکلات تکرار نشوند، توصیه می‌کنیم یخچال را در مقابل نور و حرارت قرار نداده و هرازچندگاهی به تمیز کردن کندانسور یخچال بپردازید.
  • ناگفته نماند که سرویس دوره‌ای یخچال نیز مشکلات احتمالی را به حداقل ممکن می‌رساند.

3. خرابی دمپر هوای ورودی

یکی از اصلی‌ترین دلایل یخ زدگی داخل یخچال فیلور مربوط به دمپر هوا است. خرابی دمپر موجب بهم ریختن تعادل دمایی یخچال می‌شود. در نتیجه با سرد شدن بیش از حد یخچال، شاهد یخ زدگی داخل کابین خواهیم بود. البته ممکن است دمپر هوای یخچال فیلور شما کاملاً سالم باشد، اما اشتباهی در تنظیمات دمایی دستگاه رخ داده باشد. در این شرایط مطمئن شوید که تنظیمات دما را دست‌کاری نکرده باشید.

خرابی دمپر هوای ورودی

راه‌حل:

  • چنانچه مشکل یخچال شما از تنظیمات دمایی نبود، یعنی دمپر یخچال معیوب شده و با تعویض یا تعمیر آن مشکل حل می‌شود.
  • بهتر است برای تنظیمات دمایی دقیق اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فیلور را مطالعه کنید.

4. معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال

یکی از دلایل و علت یخ زدن داخل یخچال فیلور به خراب شدن لاستیک دور درب یخچال مربوط است. در اصطلاح به این مشکل هوا کشیدن نیز می‌گویند. وقتی لاستیک دور درب یخچال خراب می‌شود، هوای بیرون به داخل آن نفوذ کرده و منجر به تولید برفک در فضای داخلی آن می‌شود. اگر نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید، با مشکلات دیگری مواجه خواهید شد. در نتیجه توصیه می‌کنیم این هشدار را جدی بگیرید.

 معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال

راه‌حل:

  • در وهله اول بهتر است لاستیک دور درب یخچال را تست کرده و مطمئن شوید که آیا خراب شده یا نه. به این منظور می‌توانید دست خود را در بخش‌های مختلف دور تا دور لاستیک درب نگه داشته و اگر خنکی احساس کردید، یعنی مشکل جدی است.
  • با برگه کاغذ نیز می‌توان لاستیک دور درب یخچال را تست کرد. به این منظور برگه‌ای را در قسمت‌های مختلف و میان درب قرار داده و بعد از بستن آن برگه را به بیرون بکشید. اگر برگه پاره نشد و به راحتی خارج شد، حتماً برای تعویض لاستیک درب یخچال فیلور اقدام کنید.

5. خراب شدن برد الکترونیکی یخچال

از دیگر قطعات اصلی و مهم یخچال فیلور می‌توان به خرابی برد الکترونیکی اشاره کرد. در واقع برد مسئولیت برق‌رسانی به سایر قطعات یخچال را به عهده دارد و وجود اختلال در آن به صورت کلی عملکرد یخچال را تحت الشعاع قرار می‌دهد. خرابی برد یخچال عملکرد کمپرسور و فن را نیز تحت تأثیر قرار داده و مسئله‌ساز است. برای رفع این مشکل نمی‌توان از راهکارهایی فوری و خانگی استفاده کرد.

خراب شدن برد الکترونیکی یخچال

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل کمک گرفتن از افراد متخصص ضروری است. ممکن است برخی از مدارهای برد نیم سوز شده باشند و با تعمیر مشکل مربوطه حل شود.
  • اگر سالانه یک بار برای سرویس دوره‌ای یخچال فیلور اقدام کنید، احتمال خرابی برد و سایر قطعات نیز کمتر می‌شود.

6. معیوب بودن ترموستات یخچال

وظیفه ترموستات نیز کنترل دمای یخچال است. در واقع خرابی این قطعه از رایج‌ترین علت یخ زدن داخل یخچال فیلور محسوب می‌شود. وقتی ترموستات خراب می‌شود، یخچال بیش از حد سرما تولید کرده یا حتی ممکن است درجه دمایی آن کم شود.

معیوب بودن ترموستات یخچال

راه‌حل:

  • در اکثر مواقع تعویض یا تعمیر ترموستات یخچال بهترین راه‌حل ممکن است. با تعویض ترموستات عملکرد یخچال مانند گذشته شده و شاهد یخ زدگی کابین داخلی آن نخواهید بود.

برای رفع مشکل برفک زدن داخل یخچال فیلور با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد دلایل یخ زدن داخل یخچال فیلور را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه دادیم. شما عزیزان می‌توانید از موارد عنوان شده استفاده کرده و مشکل یخچال را رفع کنید. چنانچه مشکل حل نشد، کمک گرفتن از افراد متخصص ضروری است. در شرایط مشابه می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. اگر مشکل یخچال جدی بود با تعمیر قطعات معیوب یا تعویض آنها مشکل رفع می‌شود. در پایان باید بگوییم که تعمیر یخچال از هر نظر به صرفه‌تر از خرید مجدد یخچال است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد