logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز

علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز
علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از موضوعات نگران کننده که ممکن است در هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز اتفاق بیافتد، کار نکردن نازل بخار است. در بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز، قطعه ای به نام نازل بخار وجود دارد که وظیفه تولید بخار در این دستگاه را بر عهده دارد. در اغلب موارد برای تهیه نوشیدنی های مختلف مانند کاپوچینو و … یا تهیه فوم شیر از نازل بخار استفاده می شود. اما در مواقعی نازل بخار، بخاری را خارج نمی کند. در این مطلب از آی پی امداد به بررسی علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز به همراه راه حل های رفع مشکل می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید و ویدیو آموزشی که در همین راستا تهیه شده است را نیز مشاهده نمایید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا نازل اسپرسوساز بخار کار نمیکند؟ (ویدیو آموزشی)

در صورتی که به هنگام استفاده از دستگاه اسپرسو خود متوجه شده اید که نازل بخار آن عملکرد مناسبی ندارد، می توانید از ویدیو آموزشی زیر که توسط تکنسین متخصص آی پی امداد آماده شده است، برای عیب یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

3 علت کار نکردن نازل بخار اسپرسو ساز + راه‌حل

به طور کلی تجمع رسوب، شیر و ذرات دیگر می توانند باعث انسداد نازل بخار شوند. این امر می تواند از خروج بخار از نازل جلوگیری کند و باعث شود که نازل بخار به درستی کار نکند. به طور کلی سه دلیل رایج برای عدم خروج بخار از نازل اسپرسوساز وجود دارد که عبارت است از:

  1. رسوب گرفتن دریچه نازل بخار
  2. گرفتگی لوله نازل بخار
  3. خراب شدن دستگیره نازل بخار

در ادامه هریک از این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. رسوب گرفتن دریچه نازل بخار اسپرسوساز

اولین عاملی که باعث کار نکردن نازل بخار می شود، رسوب گرفتن دریچه نازل بخار به دلیل باقی ماندن شیر خشک و املاح آب است. تجمع رسوب می تواند دریچه نازل بخار را مسدود کرده و از خروج بخار جلوگیری کند. این امر می تواند باعث شود که نازل بخار به طور کامل کار نکرده یا بخار ضعیفی تولید کند. همچنین موجب می شود تا راهی برای خروج بخار از نازل وجود نداشته باشد و در نتیجه نازل بخار کار نکند.

  • برای رفع این مشکل لازم است اقدام به رسوب زدایی اسپرسوساز نموده و دریچه نازل را تمیز کنید.

2. گرفتگی لوله نازل بخار اسپرسوساز

علت دیگر کار نکردن نازل بخار، رسوب گرفتن لوله نازل بخار است. هر قطعه نازل بخار از بخش های مختلفی تشکیل شده است‌. یکی از بخش های تشکیل دهنده نازل بخار، لوله آن است. لوله نازل بخار به دلیل رسوب املاح آب و باقی ماندن شیر دچار مسدود می شود. بنابراین بعد از هر بار استفاده باید حتماً لوله نازل را تمیز کنید.

  • لوله نازل بخار را با آب گرم بشویید.
  • می توانید از یک برس نرم برای تمیز کردن نازل استفاده کنید.
  • بعد از شستشو، نازل را به طور کامل خشک کنید.

مشکل کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز

3. خراب شدن دستگیره نازل بخار اسپرسوساز

دستگیره نازل بخار به شما امکان می دهد تا جریان بخار را تنظیم کنید. اگر خراب شود، ممکن است نتوانید بخار را به طور کامل روشن یا خاموش کنید یا ممکن است بخار به طور ناگهانی و بدون کنترل خارج شود. در صورتی که این دستگیره در اسپرسوساز خراب شود، نمی توان تنظیمات خروج بخار از دستگاه را اعمال کرد و در نتیجه نازل بخار کار نمی کند.

  • برای رفع این مسئله توصیه می شود، دستگیره جدیدی را خریداری کرده و با دستگیره آسیب دیده تعویض کنید.

برای تعمیر و تعویض نازل بخار اسپرسو ساز چه باید کرد؟

در صورتی که نازل بخار اسپرسوساز کار نمی کند، باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید. وجود رسوبات در دریچه و لوله نازل بخار به مرور زمان باعث خراب شدن آن می شود. به همین جهت برای کار کردن مجدد نازل بخار هرچه سریع تر برای تعویض دریچه و لوله اقدام کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. قبل از شروع کار، اسپرسوساز را از برق جدا کنید.
  2. ابزارهای لازم برای تعویض نازل بخار نظیر آچار، پیچ گوشتی و انبردست را آماده کنید.
  3. پیچ یا گیره ای که نازل بخار را به دستگاه وصل می کند، را پیدا نمایید.
  4. با استفاده از آچار یا پیچ گوشتی، پیچ یا گیره را باز کنید.
  5. نازل بخار قدیمی را به آرامی از دستگاه جدا کنید.
  6. نازل بخار جدید را در جای خود قرار دهید.
  7. پیچ یا گیره ای که نازل بخار را به دستگاه وصل می کند را ببندید.
  8. دستگاه را روشن کنید.
  9. نازل بخار را باز کنید و مطمئن شوید که بخار به طور صحیح از آن خارج می شود.

تعمیر نازل بخار اسپرسوساز

چنانچه تا به حال تعمیرات دستگاه های برقی را انجام نداده اید و با نحوه تعمیر نازل بخار اسپرسوساز آشنا نیستید، توصیه می شود از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیرات اسپرسوساز کمک بگیرید تا آسیبی به سایر قطعات اسپرسوساز وارد نشود.

راه های جلوگیری از خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز

در بخش های قبل با دلیل کار نکردن نازل بخار اسپرسو ساز آشنا شده اید. حال بهتر است برای افزایش طول عمر اسپرسوساز و نازل بخار اسپرسوساز با راه های جلوگیری از خراب شدن نازل بخار نیز آشنا شوید:

  • مهمترین عاملی که باعث جلوگیری از خراب شدن نازل بخار می شود، استفاده از آب تصفیه شده است.
  • توجه داشته باشید که آب تصفیه به دلیل داشتن املاح کمتر، مانع از ایجاد رسوب درون لوله نازل بخار و دریچه آن می شود. به همین علت توصیه می شود برای استفاده از اسپرسوساز از آب تصفیه استفاده کنید.
  • دومین راه برای جلوگیری از خراب شدن نازل بخار، تمیز کردن آن طی فواصل زمانی منظم است‌.
  • در صورت تمیز کردن اسپرسوساز، این قطعه دچار رسوب نمی شوند. بنابراین بهتر است همیشه رسوبات قطعات نازل بخار را تمیز کنید.
  • رسوب زدایی منظم دستگاه نیز می تواند از رسوب گرفتن نازل بخار و سایر قسمت های دستگاه جلوگیری کند.
  • در نهایت سرویس منظم دستگاه توسط یک تکنسین مجرب می تواند از بروز مشکلات احتمالی در نازل بخار و سایر قسمت های دستگاه پیشگیری نماید.

خراب شدن نازل بخار اسپرسو ساز

برای رفع مشکل کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز با کجا تماس بگیریم؟

در مطلب فوق به بررسی علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز، نحوه تعمیر و تعویض و راه های جلوگیری از خراب شدن نازل بخار و .. پرداختیم. حال که با علت بروز این مشکل آشنا شده اید، می دانید که خراب شدن برخی از قطعات دستگاه ممکن است باعث بروز این مشکل شود. چنانچه دلایل خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز به دلیل مشکلات فنی باشد، توصیه می شود در اسرع وقت دستگاه خود را به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد نشان دهید.

تعمیرکار متخصص این مجموعه به دلیل داشتن تخصص و مهارت بالا، عیب یابی این دستگاه را به صورت تخصصی انجام می دهد و در صورت وجود مشکلات فنی آن را رفع می کند. در صورتی که قادر به انتخاب تعمیرگاه مجاز و مطمئن برای تعمیرات اسپرسوساز نیستید، توصیه می شود دستگاه خود را به مجموعه آی پی امداد بسپارید. آی پی امداد از متخصصین حرفه ای و با تجربه برای تعمیر انواع دستگاه های برقی استفاده می کند. شما می توانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با این مجموعه در ارتباط باشید و از خدمات منحصر به فرد آن استفاده کنید.

109 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجتبی 28 بهمن 1401

    سلام و درود.من یه دستگاه مباشی۲۰۱۵ مدل ۱۹ بار دارم.چند روزه وقتی میخام بخار ازش در بیاد،بافشار کمی درمیاد.مشکل کجاست؟!خیلی ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1401

      سلام. مشکل از پمپ، بویلر یا ایجاد رسوب در شیلنگ متصل به دستگاه است که باید بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • M 24 بهمن 1401

    سلام امروز موقع استفاده از دستگاه. نازل بخار از جا کنده شد. و شکست دستگاه. نوا ۱۴۹ جدیدا. بدنه دستگاه خیلی داغ میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 بهمن 1401

      سلام اگر شکسته باشد که باید به صورت کامل تعویض شود، در غیر اینصورت باید از سقف باز شده و دوباره جمع شود. در هنگام بستن دقت کنید که نشتی نداشته باشد.

      پاسخ دادن
  • مریم بیداری 22 بهمن 1401

    سلام، به تازگی از دستگاه اسپرسو ساز لواک۳۱۰ استفاده میکنم، دو سه روز هست علیرغم رعایت تمامی مراحل تهیه قوه، در هنگام عصاره گیری از کناره های پرتا فیلتر بخار میزنه بیرون و نگرانم بیشتر بشه در آینده؟ میتونید راهنمایی کنین مشکل چیه؟ ممنونم، دستگاه را یکماهی هست خریداری کردن

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 بهمن 1401

      سلام، اگر در حین استخراج بخار از کناره های فیلتر خارج می شود، ممکن است نشانه چند چیز متفاوت باشد: 1: قهوه ممکن است به اندازه کافی یکنواخت و محکم بسته نشود و به کانال هایی برای خروج بخار منجر شود. 2:اگر اندازه آسیاب خیلی ریز باشد، می تواند منجر به ایجاد فشار اضافی در حین استخراج شود و منجر به خروج بخار از کناره های فیلتر شود. 3:ممکن است هد گروه مسدود شده باشد و باعث خروج بخار از کناره های فیلتر شود. برای رفع مشکل موارد زیر را انجام دهید: 1:قهوه را محکم تر و یکنواخت تر بکوبید. 2:اندازه آسیاب را طوری تنظیم کنید که کمی درشت تر باشد. 3:سر گروه را با برس یا محلول تمیز کننده تمیز کنید تا هرگونه گرفتگی از بین برود. 4:هرگونه آسیب قابل مشاهده به فیلتر یا سر گروه را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است نشانه مشکل بزرگتر دستگاه اسپرسوساز باشد و بهتر است برای تعمیر با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
      • مریم بیداری 22 بهمن 1401

        ممنونم از اینکه وقت گذاشتین، لطفاً بفرمایید سرگروه یا هد گروه کجاست و چیست؟ داخل پرتافیلتر منظورتونه؟ و اگر باید قطعه ای عوض بشه چطور میتونم سفارش بدم؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 بهمن 1401

          فروش قطعات نداریم. شما نیاز به یک تعمیرکار دارید.

          پاسخ دادن
  • کریمی 12 بهمن 1401

    سلام من چند روز پیش اسپرسوساز لمسی ایتالوکس مدل 1350 خریدم اما وقتی دکمه بخار را فشار می دهم روشن نمی شود. مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 بهمن 1401

      سلام، ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که دکمه بخار اسپرسوساز لمسی Italux 1350 شما کار نمی کند. برخی از علل احتمالی عبارتند از: 1:دستگاه به درستی به برق وصل نشده است 2:منبع تغذیه مشکل داره 3:خود دکمه بخار مشکل دارد 4:دستگاه نیاز به رسوب زدایی دارد توصیه می شود منبع تغذیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه به درستی وصل شده است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می توانید دستگاه را رسوب زدایی کنید یا یا آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
    • سرلک 14 بهمن 1401

      سلام اسپرسو ساز مباشی 2020خریدم منتها چرخدنده بخارش برای فوم شیر حرکت نمیکنه چکار کنم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 15 بهمن 1401

        سلام، برای رفع مشکل اسپرسوساز Mabashi 2020 می توانید مراحل زیر را امتحان کنید: 1:بررسی کنید که آیا دستگیره بخار در موقعیت صحیح قرار دارد. 2:اطمینان حاصل کنید که مخزن آب با آب کافی پر شده است. 3:دسته بخار و نازل را تمیز کنید تا بقایای شیری که ممکن است جریان بخار را مسدود کند، پاک کنید. 4:اتصال بین دنده بخار و میله را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده اند. اگر این مراحل مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد با آی پی امداد تماس بگیرید.

        پاسخ دادن
  • مجید حمیدی 29 دی 1401

    سلام.اسپرسوساز نوا ۱۵۸ دارم شیر بخار باز میکنی صدای بخار میاد ولی از نازل بخاری خارج نمیشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1401

      سلام، داخل نازل بخار را با یک سوزن تمیز کنید و سپس از نازل آب جوش بگیرید و اگر آب جوش هم به خوبی نیومد، بویلر باید رسوب زدایی شود.

      پاسخ دادن
  • ایمان 27 دی 1401

    سلام وقت بخیر من چند روزی هست که یه مباشی ۲009 خریدم ولی بعد از حدودا 6-7 بار استفاده دقت کردم دیدم که پیچ مربوط به بخار رو باید تقریباً تا 1-2 علامت مونده به آخر باز کنم تا بخار خارج بشه. در صورتیکه فکر کنم اولین بارها روی علامت دوم به بعد بخار خارج میشد. مشکلش از چیه؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1401

      سلام دستگاهتون رو خوب رسوب زدايي كنيد بويلر پر از رسوب شده و با محلول مخصوص رسوب گيری كنيد تا مشكل حل شود

      پاسخ دادن
  • پارسا 27 دی 1401

    ببخشید نازل بخار در چه حد در کیفیت کف شیر برای لاته آرت زدن تاثیر داره؟ اصلا تأثیر اره یا نه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1401

      سلام مقدار غلظت برای آرت قهوه خيلی مهمه كه چقدر باشه و اگرنه آرت در نمياد

      پاسخ دادن
  • ا ن ی 27 دی 1401

    سلام دستگاه اسپرسو ساز مدل نوا ۱۳۹ دارم وقتی میزارم رو بخار از نازل بخار نمیاد و پمپ هم هی قطع و وصل میشه دلیلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1401

      سلام قطع و وصل كه روی بخار طبيعی است اما اگر بخار نمياد بايد خود شير نازل و ديگ چك كنيد

      پاسخ دادن
  • مریم حداد 25 دی 1401

    سلام وقت بخیر ببخشید من اسپرسوساز دلونگی مدل ۸۵۰ یک ماه خریدم امروز با اینکه تمام چراغ ها روشن بود وقتی هر کدام از دکمه هاشو برای اسپرسو یا کاپو چیونو میزنم اصلا کار نکرد و قهوه نداد علتش چیه ؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 دی 1401

      سلام بايد برد سوييچ به فرمان رو چك كنيد مشكلتون بردي هست و حتما بايد توسط كارشناس چك بشه

      پاسخ دادن
  • علی خالقی 22 دی 1401

    با سلام؛ دستگاه نوا 140 را تازه خریداری کردم. هنگام استفاده از نازل بخار، اولش به مقدار زیاد آب میاد و بعد از مثلا حدود 15 الی 20 ثانیه کم کم تبدیل به بخار میشه، همون موقع اگر دوباره تغییر وضعیت بدم و دوباره بندازم رو حالت بخار باز هم این روند دوباره تکرار میشه... دلیلش چی میتونه باشه؟! ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 دی 1401

      سلام بايد صبر كنيد ديگ كاملا داغ بشه و بخار آب جمع بشه اولش معمولا يه مقدار آب رو دارن سپس به بخار تبديل ميشه

      پاسخ دادن
      • علی خالقی 22 دی 1401

        بسیار ممنونم ازینکه زحمت کشیدید، کامنتم رو مطالعه کردید و خیلی سریع پاسخ دادید.

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 دی 1401

          ممنون از توجه شما

          پاسخ دادن
  • محمود 17 دی 1401

    با سلام و خسته نباشید من دستگاه اسپرسو ساز NoVA دارم دیشب بدلیل اینکه میهمان داشتم شش تا قهوه باهاش زدم متاسفانه بعدش شات رو عوض کردم و خواستم مجددا اسپرسو بزنم هر کاری کردم بخار از شات قهوه بیرون نیامد یادآوری کنم دکمه پاور روشن میشود و صدای بخار از طریق پایین هم مشاهده میشود لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل کجاس.با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 دی 1401

      سلام. باید شیر تبدیل، بویلر و مدار تست شود تا گرفتگی نداشته باشد. در صورت عدم رفع مشکل باید پمپ تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • نیلوفر هاتفی 03 آذر 1401

    سلام و عرض ادب خسته نباشید من دستگاه اسپرسوساز دلونگی ec685 تازه خریدم، گاهیی اوقات وقتی نازل بخار رو باز میکنم برای فوم شیر، اولش اب ازش خارج میشخ.. این طبیعیه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آذر 1401

      سلام. باید آب به اندازه کافی داغ شده و چراغ سبز روشن گردد.

      پاسخ دادن
  • براتی 28 آبان 1401

    سلام وقت بخیر من زیگما دارم نو هست ویکبار استفاده کردم از لوله بخار واب نمیاد و از کناره های دستگاه بخار واب میچکه ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
  • وحید 11 آبان 1401

    سلام خسته نباشید من مباشی2020دارم و موقع اساره گیری از نازل بخار اب چکه میکنه میخواستم ببینم مشکلش چیه

    پاسخ دادن
  • پرهام 28 مهر 1401

    من دو روزه اسپرسو ساز نوا خریدم از نازل بخار کم بخار میاد بعضی موقع ها هم اصلا بخار نمیاد

    پاسخ دادن
  • اسحاقی 07 مهر 1401

    درود بر شما دستگاه من دلونگی ۶۵۸ است تازه گرفتم اول نازل بخار کار میکرد الان دیگه هیچ بخاری نمیده شاید دو مرتبه ازش استفاده کردم از آب تصفیه هم استفاده میکنم امکان این که گرفتگی جرم هم باشه خیلی کمه ممنون از شما

    پاسخ دادن
  • آرش 18 شهریور 1401

    سلام وقت بخیر، دستگاه من نوا ۱۲۸ هست ، بخار میاد ولی قدرت کافی نداره و فوم نمیده ، نمیدونم چرا ؟

    پاسخ دادن
    • آرش 18 شهریور 1401

      دستگاهمم نو هست و گرفتگی و اینا نداره

      پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 شهریور 1401

      سلام اگر رسوب زدايي انجام شده و باز مشكل حل نشده بايد پمپ رو تعمير يا تعويض كنيد

      پاسخ دادن
  • پوریا مومنی 12 شهریور 1401

    باسلام-در زمان استفاده از بخار، از نازل بخاری خارج نمیشه و بخار از جاهای مختلف دستگاه بیرون میزنه-دستگاه نو هست و فقط یکبار استفاده شده از نازل بخار و فروشنده میگه بخاطر شناور داخلشه و با تکون دادن درست میشه-در صورتی ک با تکان دادن مشکل رفع نشده-لطفا راهنمایی میکنید دلیلش چیه؟ مارک دستگاه matsu هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 شهریور 1401

      سلام لوله اتصال شير بخار به بويلر از جای در اومده البته اگر دستگاه نو هست ميتونه حتما اين دليل رو داشته باشه

      پاسخ دادن
  • سلام 06 مرداد 1401

    سلام. خروجی بخار مخزن شیر اسپرسوساز مایر مدل MR 439 کار نمی کند. علت چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 مرداد 1401

      سلام ابتدا بايد خود شير بخار رو چك كنيد اگر سالم بود بايد شير اتصال به بويلر و خود بويلر رسوب زدايي شود

      پاسخ دادن
  • رضا .... 08 خرداد 1401

    چرا نازل بخار بخار نمی کند چگونه درست کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 خرداد 1401

      علت بخار ندادن زياد ولي بايد ديگ بخار و شير بخار تبديل شير همه چك بشن

      پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد