logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز

راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز
راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مراقبت و راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز باعث افزایش طول عمر دستگاه و بهبود کیفیت طعم قهوه خواهد شد. بدین معنا که حتی اگر مقدار خیلی کمی از قهوه در داخل دستگاه اسپرسوساز مانده باشد، روی مزه قهوه خروجی از دستگاه تاثیر منفی دارد. اما شاید شما فکر کنید که این دستگاه پیچیدگی های زیادی دارد و خودتان نمی توانید اقدام به نظافت دستگاه اسپرسوساز کنید، اما اینطور نیست. با انجام اقداماتی که آی پی امداد در خصوص مراحل پاک کردن دستگاه اسپرسوساز به شما می دهد، می توانید به راحتی این کار را خودتان انجام دهید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با شیوه اصولی تمیز کردن اسپرسو ساز آشنا نیستید، به شما توصیه می کنیم تا در مقاله راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز با متخصصین آی پی امداد همراه باشید.

ویدیو نحوه هواگیری اسپرسوساز
ویدیو نحوه هواگیری اسپرسوساز

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

آشنایی با نحوه کارکرد اسپرسوساز و قطعات آن

برای استفاده درست و تمیز کردن اسپرسوساز ابتدا باید با نحوه کارکرد دستگاه اسپرسوساز و قسمت های مختلف آن را بشناسیم. دستگاه اسپرسوساز در واقع دستگاهی است که آب داغ را با فشار خیلی بالا از میان دانه های پودر قهوه عبور می دهد و پس از گذشت مدتی برای دم کشیدن نوشیدن مطبوع ایتالیایی به نام اسپرسو به ما می دهد. در ادامه به معرفی قسمت های دستگاه اسپرسوساز می پردازیم:

  1. منبع آب اسپرسوساز: دستگاه های اسپرسوساز بسته به نوع خانگی و یا صنعتی بودنشان می توانند از منبع متصل به شیر آب و یا منبع تعبیه شده در خود دستگاه اسپرسوساز که مجهز به نشانگر میزان آب نیز می باشند، بهره مند شوند.
  2. پمپ آب اسپرسوساز: شاید بتوان آن را اصلی ترین قسمت دستگاه اسپرسوساز نامگذاری کرد که این قطعه وظیفه تامین فشار لازم آب برای عبور از میان دانه ای قهوه را بر عهده دارد.
  3. دیگ بخار اسپرسوساز: وظیفه این قسمت تنظیم شدت فشار، دما و گرمای آب است.
  4. نازل بخار اسپرسوساز: دستگاه های اسپرسوساز برای تهیه کف شیر روی لاته نیاز به نازل بخار اسپرسو ساز دارند.
  5. هد گروپ اسپرسوساز: این قطعه ایستگاه آخر جریان آب در دستگاه اسپرسوساز است و دقیقا محلی است که آب از آن خارج می شود.

آشنایی با نحوه کارکرد قطعات اسپرسوساز

مراحل نظافت دستگاه اسپرسوساز

تمیز کردن اسپرسوساز باید بدون وارد کردن صدمه به قسمت های داخلی و بیرونی دستگاه باشد. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که نمی دانید نظافت اسپرسوساز شامل چه مراحلی می باشد؟ پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه انواع مختلف مراحل تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز خود شوید:

برای تمیز کردن اسپرسوساز چگونه اقدام نماییم؟

شاید بتوان نظافت دستگاه اسپرسوساز را راهی برای پیشگیری از آسیب های جدی تر به این دستگاه دانست. البته پیشنهاد ما به شما جلوگیری از رسوب گرفتن دستگاه است که با انجام به موقع تمیز کردن دستگاه هم از خرابی بیشتر دستگاه جلوگیری می کنیم و هم در صورت بروز مشکل هزینه های تعمیر را به حداقل می رسانیم. پس با ما همراه باشید تا به راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز بپردازیم:

  • اولین اقدام پیشگیرانه به منظور رسوب زدایی و جرم گیری استفاده از آب تصفیه شده در دستگاه اسپرسوساز است که این کار باعث به حداقل رسیدن رسوبات آب در دستگاه می شود.
  • اما اگر آبی که استفاده می کنید، درصد سختی بالایی دارد و باعث ته نشین شدن رسوبات در دستگاه اسپرسوساز می شود، باید جرمگیری دستگاه اسپرسوساز را به صورت هفتگی انجام دهید.
  • برای شروع شستشوی دستگاه اسپرسوساز ابتدا آن را از دو شاخه برق بکشید.
  • توری دستگاه اسپرسوساز را با آب گرم شسته و مطمئن شوید هیچگونه پودری درون آن باقی نمانده باشد.
  • می توانید برای پاک کردن اسپرسوساز از سرکه سفید استفاده کنید، سرکه حلال خوبی برای جرم و بقایای قهوه داخل دستگاه اسپرسوساز است.
  • اگر پس از رسوب زدایی و جرم گیری با سرکه احساس کردید دستگاه شما همچنان بوی سرکه می دهد، می توانید آن را چندین مرتبه با آب شستشو دهید.
  • برای تمیز کردن قسمت های خارجی دستگاه نیز می توانید از یک دستمال نم دار و یا محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید.

تمیز کردن اسپرسوساز

نحوه پاک کردن نازل بخار دستگاه اسپرسوساز به چه صورت است؟

شاید فکر کنید تمیز کردن لوله نازل بخار اسپرسوساز کار پیچیده ای است، اما اینطور نیست و شما جهت افزایش کیفیت اسپرسو و افزایش طول عمر اسپرسوساز بهتر است راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز را نیز انجام دهید که مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

  • این قسمت به دلیل قرار داشتن در تماس مستقیم با آب، قهوه، شیر و … باید با دقت بیشتری تمیز گردد.
  • در بازار نوعی مواد شستشو به صورت اختصاصی برای شستشوی نازل بخار دستگاه اسپرسوساز وجود دارد که می توانید برای پاک کردن لوله نازل بخار اسپرسوساز از آن استفاده کنید.
  • می توانید به کمک سوزن های برس شستشو سوراخ های لوله نازل بخار دستگاه را نظافت نمایید.
  • سپس لوله نازل بخار دستگاه را آبکشی نمایید.
  • می توانید برای خشک شدن از یک دستمال استفاده کرده و لوله را خشک نمایید.

نحوه تمیز کردن نازل بخار دستگاه اسپرسوساز

طریقه پاک کردن بدنه دستگاه اسپرسوساز چگونه است؟

با استفاده طولانی مدت از دستگاه اسپرسوساز ممکن است بر روی بدنه آن لکه های قهوه یا سایر آلودگی ها ایجاد شود. در این شرایط باید اقدام به تمیز کردن بدنه دستگاه اسپرسوساز خود نمایید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • می توانید مقداری سرکه را درون یک ظرف اسپری ریخته و سپس آن را به بدنه و سطح دستگاه خود بپاشید.
  • نیازی به رقیق کردن سرکه با استفاده از آب برای پاک کردن بدنه اسپرسوساز نمی باشد.
  • سپس بر روی یک پارچه نخی مقداری سرکه پاشیده و سپس پارچه را بر روی بنه دستگاه اسپرسوساز خود بکشید و آن را تیمز کنید.
  • در نهایت یک پارچه تمیز دیگر برداشته و آن را مقداری مرطوب کنید و روی دستگاه خود بکشید تا باقی مانده سرکه را پاک کند.

پاک کردن بدنه دستگاه اسپرسوساز

نتیجه گیری از راهنمای تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز

در این مقاله به صورت مفصل به بررسی راهنمای تمیز کردن اسپرسوساز پرداختیم. در این بخش قصد داریم تا نگاهی گذرا به اصلی ترین نکات کلیدی در هنگام نظافت اسپرسوساز بیاندازیم.

  • تمیز کردن اسپرسوساز شامل 4 گام اصلی است که شامل پاک کردن بدنه و قسمت های خارجی دستگاه اسپرسوساز، رسوب زدایی دستگاه اسپرسوساز، هواگیری دستگاه اسپرسوساز و تمیز کردن نازل بخار در اسپرسوساز می باشد.
  • پاک کردن اسپرسو ساز می تواند تاثیر زیادی روی افزایش عمر مفید اسپرسوساز شما داشته باشد.
  • بهتر است تا برای تمیز ماندن و جلوگیری از جرم گیری نازل بخار به صورت مرتب و در فاصله زمانی کوتاه اقدام به نظافت آن کنید.
  • عدم نظافت اسپرسوساز به صورت مرتب می تواند موجب خرابی این دستگاه شود.

چنانچه با بروز خرابی در این دستگاه مواجه هستید، به شما توصیه می کنیم تا از خدمات تعمیرات اسپرسوساز در تهران بهره مند شوید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد