logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تفاوت اسپرسو سینگل و دبل

تفاوت اسپرسو سینگل و دبل
تفاوت اسپرسو سینگل و دبل
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تفاوت اسپرسو سینگل و دبل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

حتما برای شما نیز پیش آمده که با رفتن به یک کافه و دیدن اسامی نوشیدنی های گرم به نام اسپرسو سینگل و اسپرسو دبل برخورد کرده باشید، اما تفاوت اسپرسو سینگل و دبل را ندانید. پس اگر علاقه مند به دانستن فرق قهوه سینگل با دبل هستید، با آی پی امداد همراه باشید تا در ادامه به نحوه تهیه اسپرسو سینگل و دبل و سپس تفاوت های آنها بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه از اصلی ترین تفاوت های اسپرسو سینگل و دبل اطلاعی ندارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

اسپرسو چیست؟

تفاوت اسپرسو سینگل و دبل چیست؟ برای بررسی این موضوع ابتدا قصد داریم به معرفی نوشیدنی اسپرسو برای شما بپردازیم:

اسپرسو یک نوشیدنی ایتالیایی گرم است که از عصاره گیری قهوه توسط فشار بالا و عبور جریان آب داغ از میان دانه های آن تهیه می شود. برای تهیه اسپرسو شما نیاز به یک دستگاه اسپرسوساز و یا موکاپات دارید که هر دوی این وسیله ها در تهیه اسپرسو مورد استفاده قرار میگیرند. طرز تهیه اسپرسو با دستگاه و موکاپات به این صورت است که آب داغ از میان دانه های قهوه فشرده شده عبور می کند. در نهایت به عصاره ای که از این طریق به دست می آید، اسپرسو گفته می شود.

اسپرسو چیست

نحوه تهیه اسپرسو سینگل

برای دانستن طریقه تهیه اسپرسو سینگل ابتدا باید بدانید که به چه وسایلی برای این کار نیاز دارید. در ادامه مواد لازم جهت آماده کردن اسپرسو سینگل را به شما خواهیم گفت:

  • آب حدود 30 میلی لیتر
  • پودر قهوه آسیاب شده به اندازه پرتافیلر یا محفظه دستگاه موکاپات (این میزان برای اسپرسو سینگل 7 میلی گرم است.)
  • یک عدد فنجان کوچک
  • با توجه به شرایط خودتان می توانید از موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز برقی استفاده نمایید.

برای شروع تهیه اسپرسو سینگل در دستگاه اسپرسوساز می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا مخزن آب دستگاه را پر می کنید.
  • پس از آن در قسمت پرتافیلر اسپرسوساز پودر قهوه را می ریزید.
  • پودر را به وسیله تمپر فشرده میکنید.
  • سپس در جایگاه خود قرار داده و دستگاه را روشن میکنید.
  • پس از گذشت مدت زمان کارکرد دستگاه شما شاهد خروج قهوه از دستگاه خواهید بود.
  • در نظر داشته باشید مدت زمان شات گیری برای اسپرسو سینگل 25 ثانیه می باشد.

نحوه تهیه اسپرسو سینگل

در دستگاه موکاپات نحوه حرکت آب به صورت عکس دستگاه اسپرسوساز برقی انجام می شود، یعنی مخزن آب در قسمت پایین قرار دارد و با داغ شدن به سمت بالا که محفظه پودر قهوه است، حرکت کرده و از آنجا خارج می شود.

آموزش تهیه اسپرسو دبل

برای تهیه اسپرسو دبل یا دوپیو (دوپیو نام دیگر اسپرسو دبل است) شما می توانید مطابق با دستور زیر عمل کرده و مواد لازم را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که برای آماده کردن اسپرسو دبل شما نیاز به میزان متفاوتی از آب و قهوه دارید که در ادامه این میزان را برای شما آورده ایم:

  • برای اسپرسو دبل حجم آب مورد نیاز شما حدود 60 میلی لیتر می باشد.
  • میزان قهوه مورد نیاز برای تهیه دبل اسپرسو 14 میلی گرم است.

سایر مراحل تهیه اسپرسو دبل مانند اسپرسو سینگل است. تنها فرق اسپرسو دبل با سینگل بیشتر بودن میزان شات گیری دبل اسپرسو در برابر سینگل اسپرسو می باشد.

تفاوت اسپرسو سینگل و اسپرسو دبل در چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا تفاوت این دو قهوه فقط در میزان آب و قهوه آنها است؟ در جواب این سوال باید یه شما بگووییم خیر! تفاوت اسپرسو سینگل و دبل در موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما توضیح داده ایم:

  • همانطور که اشاره کردیم، اولین تفاوتی که به ذهن هر فرد می رسد، شاید در تناسب میزان آب و قهوه این دو نوع باشد.
  • فرق قهوه سینگل با دبل در میزان عصاره قهوه در آنها می باشد.
  • وجود کریما در اسپرسو دبل، کریما یک کف قهوه ای رنگ است که در روی اسپرسو دبل ایجاد می شود ولی در اسپرسو سینگل خبری از کریما نیست.
  • میزان کافئین موجود در این دو نوشیدنی یکی دیگر از تفاوت های اسپرسو سینگل و دبل می باشد که در اسپرسو دبل میزان کافئین موجود از اسپرسو سینگل بیشتر است.
  • طعم نهایی نیز یکی از دیگر تفاوت ها است که با توجه به بیشتر بودن میزان قهوه در اسپرسو دبل طعم آن نسبت به اسپرسو سینگل کمی تلخ تر و سنگین تر می باشد.

نتیجه گیری از فرق اسپرسو سینگل و اسپرسو دبل

اینکه شما چه نوع طعمی را برای نوشیدن یک فنجان قهوه می پسندید، موضوعی است کاملا سلیقه ای و شاید تا حدود زیادی نیز به اینکه شما در کدام کشور هستید و یا کیفیت کافه و تبحر کافی من یک کافی شاپ چقدر است نیز در میزان رضایتمندی شما از طعم قهوه ای که میل می کنید، تاثیرگذار است. در مقاله تفاوت اسپرسو سینگل و دبل در مورد انواع قهوه های اسپرسو صحبت کردیم. همچنین میزان قهوه و تاثیر روی طعم آنها را نیز مورد بررسی قرار دادیم که شما عزیزان بتوانید انتخاب درست تری برای نوشیدن یک فنجان قهوه داشته باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز هرگونه مشکل در اسپرسوساز خود می توانید از خدمات تعمیرات اسپرسوساز در تهران بهره مند شوید.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • خدیجه 20 خرداد 1402

    باتشکر توضیحات خیلی کامل بود

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد