logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تنظیم دمای دستگاه اسپرسو

تنظیم دمای دستگاه اسپرسو
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تنظیم دمای دستگاه اسپرسو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

قهوه اسپرسو نوشیدنی دلپذیری است که در حال حاضر جزء اصلی ترین نوشیدنی اکثر کافی شاپ های کشور بوده و شاید برای شما هم سوال شده باشد که تاثیر دمای دستگاه اسپرسو بر روی طعم چقدر است. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند دمای دم کردن چیست و چرا مهم است؟، تاثیر دمای دستگاه اسپرسو بر روی عصاره گیری و تنظیم دمای دستگاه اسپرسوساز اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از نحوه تنظیم دمای دستگاه اسپرسو

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از نحوه تنظیم دمای دستگاه اسپرسو را مطرح کرده ایم.

دمای دم کردن چیست و چرا مهم است؟
  • اگر دمای دم کردن زیاد باشد قهوه می سوزد.
  • اگر کم باشد خوب دم نخواهد کشید.
چه تاثیری دمای دستگاه برروی طعم اسپرسو خواهد گذاشت؟
  • دمای 92 سانتی گراد: قهوه دارای اسیدیته بالا و بافت، شیرینی و تلخی شیرینی پایینی دارد.
  • دمای 98 سانتی گراد: دارای اسیدیته متوسط با میزان فراوانی شیرینی، تلخی، بافت کامل و حالت دهانی عجیب پودری.
  • دمای 94 الی 96 سانتی گراد: با اسید متعادل، سطوح بالای شیرینی، بافت خوب و تلخی پایین.
چه تاثیری دمای دستگاه برروی عصاره گیری خواهد گذاشت؟
  • دمای عصاره گیری بسیار مهم است و اگر تنظیم نباشد می تواند باعث مشکل شود.
تنظیم دمای اسپرسوساز
  • دمای 96 درجه سانتی گراد می تواند یک دمای خوب برای اسپرسوساز باشد.

دمای دم کردن چیست و چرا مهم است؟

نقطه جوش دمای آب در زمان رسیدن به قهوه آسیاب شده بسیار مهم است. دمای اسپرسو باید بین 91 تا 96 درجه سانتیگراد (195 تا 205 درجه فارنهایت) باشد. اکثر مردم فکر می کنند که خرید دانه های قهوه با کیفیت فورا یک نوشیدنی عالی به آنها می دهد، اما در واقع تهیه دانه های قهوه مناسب تنها آغاز این فرآیند است. پس از خرید دانه های قهوه، باید آنها را آسیاب کنید و در این مورد، تعدادی معیار دیگر وجود دارد. سپس برای داشتن یک نوشیدنی عالی باید میزان مناسب قهوه آسیاب شده را بدانید. استانداردهای دیگری نیز وجود دارد که در زمان کار با اسپرسوساز باید رعایت کنید.

دمای دم کردن چیست و چرا مهم است؟

اما اگر در حین عصاره گیری از دمای اسپرسو غیر استاندارد استفاده کنید، همه چیز بیهوده خواهد بود. اگر از آب زیر 91 درجه سانتیگراد (195 درجه فارنهایت) استفاده کنید، قهوه آسیاب شده به درستی عصاره گیری نمی شود. اگر از آب جوش (100 درجه سانتی گراد یا 212 درجه فارنهایت) استفاده کنید، قهوه شما می سوزد و نتیجه نهایی رضایت بخش نخواهد بود. اما اگر از دانه های آسیاب شده قهوه منجمد استفاده می کنید، باید از دمای 96 درجه در جایی که آب به قهوه آسیاب شده برخورد می کند (با گرم شدن دما کاهش می یابد) استفاده کنید.

تاثیر دمای دستگاه اسپرسو برروی طعم

ممکن است طعم دهنده قهوه طعم دلخواه را داشته باشد. برخی از افراد قهوه شیرین را دوست دارند، برخی قوی و برخی دیگر تلخ و شیرین و سه ترکیب از قهوه آسیاب شده وجود دارد که طعم نوشیدنی مورد علاقه شما را تعیین می کند. اولین مورد کافئین است که کافئین محرک است و در آب محلول است. این اولین ترکیب استخراج شده از قهوه آسیاب شده است. حلالیت به توانایی ترکیب برای جدا شدن از قهوه آسیاب شده و حل شدن در آب اشاره دارد.

تاثیر دمای دستگاه اسپرسو برروی طعم

ترکیب بعدی اسانس است. اسانس ها مسئول طعم و عطر هستند و دما می تواند نقش مهمی را ایفا کند. ترکیب بعدی روغن های بی ثبات هستند. روغن های بی ثبات مسئول طعم و رایحه می باشند. بی ثباتی به معنای توانایی ترکیب برای بخار شدن در هوا است و آخرین ترکیب اسیدهای طبیعی هستند. این اسیدهای طبیعی مسئول طعم تلخ قهوه هستند. آنها کند ترین موارد هستند که استخراج می شوند.

  • دمای 92 سانتی گراد: قهوه دارای اسیدیته بالا و بافت، شیرینی و تلخی شیرینی پایینی دارد.
  • دمای 98 سانتی گراد: دارای اسیدیته متوسط با میزان فراوانی شیرینی، تلخی، بافت کامل و حالت دهانی عجیب پودری
  • دمای 94 الی 96 سانتی گراد: با اسید متعادل، سطوح بالای شیرینی، بافت خوب و تلخی پایین

تاثیر دمای دستگاه اسپرسو بر روی عصاره گیری

دمای آب یک عامل بسیار مهم در عصاره گیری اسپرسو است. به دلیل شرایط زیاد شامل طعم، بافت، مقدار ماده محلول در نوشیدنی، سرعت جریان پرتافیلتر موثر خواهد بود. دمای استخراج ایده آل به چندین متغیر از جمله قهوه مورد استفاده بستگی دارد. نوع و زمان رست آن و مهم تر از همه ذائقه شما در اسپرسو مشخص می شود.

تاثیر دمای دستگاه اسپرسو بر روی عصاره گیری

تنظیم دمای اسپرسوساز

اکثر مردم فکر می کنند که خرید دانه های قهوه با کیفیت به آنها نوشیدنی عالی می دهد. اما در واقعیت، دریافت دانه‌های قهوه مناسب تنها آغاز فرآیند است و بعد از خرید دانه های قهوه باید دانه ها را آسیاب کرده و دمای دستگاه اسپرسوساز را تنظیم کنیم. استانداردهای زیادی در این زمینه وجود دارد و برای داشتن یک نوشیدنی عالی باید میزان مناسب قهوه آسیاب شده را بدانید.

همچنین یک مجموعه استاندارد دیگر از دستگاه اسپرسوساز استفاده می کند. اما اگر از دمای نامناسب اسپرسو در طول عصاره گیری استفاده کنید بی فایده خواهد بود. اگر از آب زیر 195 درجه فارنهایت استفاده کنید، به درستی عصاره گیری انجام نمی شود. اگر از آب جوش استفاده کنید، قهوه شما می سوزد و نتیجه آن ناخوشایند خواهد بود. همچنین، اگر از دانه های قهوه منجمد و آسیاب شده استفاده می کنید، آنها را در دمای 96 درجه سانتی گراد (205 درجه فارنهایت) نگهداری کنید.

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • Q17 29 بهمن 1402

    دستگاههای نیمه صنعتی چرا قهوه سرد یا ولرم میدن؟ اکثرا شکایت دارن. ایا بایست ترموفیوز را تعویض کرد؟ آیا میشود تیونینگش کرد به اصطلاح با تعویض ۵درجه اختلاف بالاتر ترموفیوز، سردی قهوه را جبران کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1402

      درود، به طور کلی در دستگاه های صنعتی پس از گرفتن قهوه باید سرو شود؛ زیرا اگر درجه بالاتری داشته باشد، قهوه خراب خواهد شد.

      پاسخ دادن
  • علی 09 دی 1402

    سلام وقتتون بخیر من یه دستگاه قهوه ساز نورنبرگ خریدم دمای آب پایینه و میزان قهوه که میده کمه میشه تنظیمش کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 دی 1402

      درود، تنظیم دما ندارد. احتمالا نوع قهوه و آسیاب مناسبی نداشته که دستگاه قهوه بی کیفیتی می دهد.

      پاسخ دادن
  • احسان کریمی 22 شهریور 1402

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم برای دستگاه نوا 187 وقتی که خواستیم شات دوم را بزنیم، باید دکمه پاور را خاموش کنیم و نازل بخار را باز کنیم تا درجه بیاد پایین؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 شهریور 1402

      درود، زمانی که هریک از شات ها را انتخاب کنید، دستگاه ریست شده و سپس می توانید قسمت دوم قهوه را بگیرید.

      پاسخ دادن
  • امیرحسین گنجی 02 دی 1401

    سلام من چیزی که میفرمایید رو دقیقا تست کردم و کاملا درست میفرمایید توی دستگاه های قدیمی دلونگی دمای ترموسوییچ ۱۰۵ درجه هست که این دمای بویلر باعث سوختن قهوه می شود و من عینا این رو تست کردم با تزموسوییچ ۹۵ درجه ای که خودم انداختم فوم قهوه همچنین طعم قهوه خیلی بهتر شد و عصاره بهتری داد یه عرض داشتم اینکه نفرمودید منبع فرمایشاتون چیه ؟

    پاسخ دادن
    • ابوالفضل سقائي 15 بهمن 1402

      ترموستات 95 مختص قهوه است ترموستات 140،130،120 مختص استفاده از بخار هست واسه قهوه بیشتر از 95 نمیشه گذاشت میسوزه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد