logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز

علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز
علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از موضوعات نگران کننده که ممکن است در هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز اتفاق بیافتد، کار نکردن نازل بخار است. در بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز، قطعه ای به نام نازل بخار وجود دارد که وظیفه تولید بخار در این دستگاه را بر عهده دارد. در اغلب موارد برای تهیه نوشیدنی های مختلف مانند کاپوچینو و … یا تهیه فوم شیر از نازل بخار استفاده می شود. اما در مواقعی نازل بخار، بخاری را خارج نمی کند. در این مطلب از آی پی امداد به بررسی علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز به همراه راه حل های رفع مشکل می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید و ویدیو آموزشی که در همین راستا تهیه شده است را نیز مشاهده نمایید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا نازل اسپرسوساز بخار کار نمیکند؟ (ویدیو آموزشی)

در صورتی که به هنگام استفاده از دستگاه اسپرسو خود متوجه شده اید که نازل بخار آن عملکرد مناسبی ندارد، می توانید از ویدیو آموزشی زیر که توسط تکنسین متخصص آی پی امداد آماده شده است، برای عیب یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

3 علت کار نکردن نازل بخار اسپرسو ساز + راه‌حل

به طور کلی تجمع رسوب، شیر و ذرات دیگر می توانند باعث انسداد نازل بخار شوند. این امر می تواند از خروج بخار از نازل جلوگیری کند و باعث شود که نازل بخار به درستی کار نکند. به طور کلی سه دلیل رایج برای عدم خروج بخار از نازل اسپرسوساز وجود دارد که عبارت است از:

  1. رسوب گرفتن دریچه نازل بخار
  2. گرفتگی لوله نازل بخار
  3. خراب شدن دستگیره نازل بخار

در ادامه هریک از این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. رسوب گرفتن دریچه نازل بخار اسپرسوساز

اولین عاملی که باعث کار نکردن نازل بخار می شود، رسوب گرفتن دریچه نازل بخار به دلیل باقی ماندن شیر خشک و املاح آب است. تجمع رسوب می تواند دریچه نازل بخار را مسدود کرده و از خروج بخار جلوگیری کند. این امر می تواند باعث شود که نازل بخار به طور کامل کار نکرده یا بخار ضعیفی تولید کند. همچنین موجب می شود تا راهی برای خروج بخار از نازل وجود نداشته باشد و در نتیجه نازل بخار کار نکند.

  • برای رفع این مشکل لازم است اقدام به رسوب زدایی اسپرسوساز نموده و دریچه نازل را تمیز کنید.

2. گرفتگی لوله نازل بخار اسپرسوساز

علت دیگر کار نکردن نازل بخار، رسوب گرفتن لوله نازل بخار است. هر قطعه نازل بخار از بخش های مختلفی تشکیل شده است‌. یکی از بخش های تشکیل دهنده نازل بخار، لوله آن است. لوله نازل بخار به دلیل رسوب املاح آب و باقی ماندن شیر دچار مسدود می شود. بنابراین بعد از هر بار استفاده باید حتماً لوله نازل را تمیز کنید.

  • لوله نازل بخار را با آب گرم بشویید.
  • می توانید از یک برس نرم برای تمیز کردن نازل استفاده کنید.
  • بعد از شستشو، نازل را به طور کامل خشک کنید.

مشکل کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز

3. خراب شدن دستگیره نازل بخار اسپرسوساز

دستگیره نازل بخار به شما امکان می دهد تا جریان بخار را تنظیم کنید. اگر خراب شود، ممکن است نتوانید بخار را به طور کامل روشن یا خاموش کنید یا ممکن است بخار به طور ناگهانی و بدون کنترل خارج شود. در صورتی که این دستگیره در اسپرسوساز خراب شود، نمی توان تنظیمات خروج بخار از دستگاه را اعمال کرد و در نتیجه نازل بخار کار نمی کند.

  • برای رفع این مسئله توصیه می شود، دستگیره جدیدی را خریداری کرده و با دستگیره آسیب دیده تعویض کنید.

برای تعمیر و تعویض نازل بخار اسپرسو ساز چه باید کرد؟

در صورتی که نازل بخار اسپرسوساز کار نمی کند، باید برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید. وجود رسوبات در دریچه و لوله نازل بخار به مرور زمان باعث خراب شدن آن می شود. به همین جهت برای کار کردن مجدد نازل بخار هرچه سریع تر برای تعویض دریچه و لوله اقدام کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. قبل از شروع کار، اسپرسوساز را از برق جدا کنید.
  2. ابزارهای لازم برای تعویض نازل بخار نظیر آچار، پیچ گوشتی و انبردست را آماده کنید.
  3. پیچ یا گیره ای که نازل بخار را به دستگاه وصل می کند، را پیدا نمایید.
  4. با استفاده از آچار یا پیچ گوشتی، پیچ یا گیره را باز کنید.
  5. نازل بخار قدیمی را به آرامی از دستگاه جدا کنید.
  6. نازل بخار جدید را در جای خود قرار دهید.
  7. پیچ یا گیره ای که نازل بخار را به دستگاه وصل می کند را ببندید.
  8. دستگاه را روشن کنید.
  9. نازل بخار را باز کنید و مطمئن شوید که بخار به طور صحیح از آن خارج می شود.

تعمیر نازل بخار اسپرسوساز

چنانچه تا به حال تعمیرات دستگاه های برقی را انجام نداده اید و با نحوه تعمیر نازل بخار اسپرسوساز آشنا نیستید، توصیه می شود از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیرات اسپرسوساز کمک بگیرید تا آسیبی به سایر قطعات اسپرسوساز وارد نشود.

راه های جلوگیری از خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز

در بخش های قبل با دلیل کار نکردن نازل بخار اسپرسو ساز آشنا شده اید. حال بهتر است برای افزایش طول عمر اسپرسوساز و نازل بخار اسپرسوساز با راه های جلوگیری از خراب شدن نازل بخار نیز آشنا شوید:

  • مهمترین عاملی که باعث جلوگیری از خراب شدن نازل بخار می شود، استفاده از آب تصفیه شده است.
  • توجه داشته باشید که آب تصفیه به دلیل داشتن املاح کمتر، مانع از ایجاد رسوب درون لوله نازل بخار و دریچه آن می شود. به همین علت توصیه می شود برای استفاده از اسپرسوساز از آب تصفیه استفاده کنید.
  • دومین راه برای جلوگیری از خراب شدن نازل بخار، تمیز کردن آن طی فواصل زمانی منظم است‌.
  • در صورت تمیز کردن اسپرسوساز، این قطعه دچار رسوب نمی شوند. بنابراین بهتر است همیشه رسوبات قطعات نازل بخار را تمیز کنید.
  • رسوب زدایی منظم دستگاه نیز می تواند از رسوب گرفتن نازل بخار و سایر قسمت های دستگاه جلوگیری کند.
  • در نهایت سرویس منظم دستگاه توسط یک تکنسین مجرب می تواند از بروز مشکلات احتمالی در نازل بخار و سایر قسمت های دستگاه پیشگیری نماید.

خراب شدن نازل بخار اسپرسو ساز

برای رفع مشکل کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز با کجا تماس بگیریم؟

در مطلب فوق به بررسی علت کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز، نحوه تعمیر و تعویض و راه های جلوگیری از خراب شدن نازل بخار و .. پرداختیم. حال که با علت بروز این مشکل آشنا شده اید، می دانید که خراب شدن برخی از قطعات دستگاه ممکن است باعث بروز این مشکل شود. چنانچه دلایل خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز به دلیل مشکلات فنی باشد، توصیه می شود در اسرع وقت دستگاه خود را به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد نشان دهید.

تعمیرکار متخصص این مجموعه به دلیل داشتن تخصص و مهارت بالا، عیب یابی این دستگاه را به صورت تخصصی انجام می دهد و در صورت وجود مشکلات فنی آن را رفع می کند. در صورتی که قادر به انتخاب تعمیرگاه مجاز و مطمئن برای تعمیرات اسپرسوساز نیستید، توصیه می شود دستگاه خود را به مجموعه آی پی امداد بسپارید. آی پی امداد از متخصصین حرفه ای و با تجربه برای تعمیر انواع دستگاه های برقی استفاده می کند. شما می توانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با این مجموعه در ارتباط باشید و از خدمات منحصر به فرد آن استفاده کنید.

109 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نورمحمد 27 دی 1402

    سلام دستگاه ندوا ۱۴۳ خریدم و تازه از کارتن درآوردم. می خواستم فوم بگیرم که ولوم بخار اصلا نمی چرخه قفله چرا؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 دی 1402

      درود، باید قاب دستگاه را به صورت کامل خارج کرده و پیچ بخار باز شده و درون ولوم جای بگیرد.

      پاسخ دادن
  • Zed 11 دی 1402

    سلام ب تازگی دستگاه زیگما 830 گرفتم یک هفته خوب کار میکرد الان شیر بخار باز میکنم از زیر دستگاه اب میده بیرون و صدا میده بخار از تو قسمت اسپرسو ساز میزنه مشکلش چی هستش

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 دی 1402

      درود، شلنگ اتصال دیگ به بویلر از جا درآمده است.

      پاسخ دادن
      • Zed 11 دی 1402

        چجوری باید درسش کنم خودم میتونم ؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 12 دی 1402

          درود، در صورت نیاز می توانید شلنگی که از دیگ به بویلر اسپرسوساز متصل شده است را بررسی کرده و آن را در جای خود محکم کنید. اگر مشکل رفع نشد، بهتر است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

          پاسخ دادن
  • فاطمه 02 دی 1402

    سلام روزتون بخیر دستگاه مباشی دارم برای تهیه فوم همراه بخار قطرات آب هم میاد تقریبا دو هفته است اینجوری شده ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 دی 1402

      درود، بویلر به خوبی داغ نمی شود و باید دیگ به صورت کامل اسیدشویی شود. سپس ترموسوییچ های روی دیگ مربوط به بخار را تغییر دهید.

      پاسخ دادن
  • امین 25 آذر 1402

    سلام وقتتون بخیر. دستگاه جیملای 3605 دارم که بعد از رسوب زدایی ، همیشه وقتی دستگاه روشن میکنم از نازل بخار بصورت قطره ای کم و زمانی عصاری گیری قطره سریعتر از قبل از چکه میکنه. ممنون میشون راهنمایی بفرمایید که چه باید انجام بدهم. با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 آذر 1402

      درود، شیر بخار و نازل اتصال شلنگ ها به شیر بخار را چک کنید و در صورت خرابی، حتما آنها را تعویض نمایید.

      پاسخ دادن
  • هانیه شیبانی 25 آبان 1402

    وقتی دکمه بخار اسپرسوساز رو روشن میکنم، از نازل بخار اصلا بخار خارج نمیشه و به جایش از زیر دستگاه بخار خارج میشه و در ضمن صدای زیادی هم از دستگاه خارج میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 آبان 1402

      درود، دستگاه شما نیاز به رسوب زدایی دارد. همچنین باید اتصالات داخل دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سحر 07 آبان 1402

    سلام وقت بخیر دستگاه اسپرسو ساز مباشی دارم تازه راه اندازی کردم یکبار فوم شیر گرفتم ولی بعد ازاون دیگه هرموقع میذارم روی حالت بخار فقط اولش چنتا قطره آب میاد بیرون از نازل و بعدش قط میشه حتی بخار هم نمیده دیگع مشکل از کجاست ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آبان 1402

      درود، شیر بخار دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
      • محمد طاها تاتاری 19 آذر 1402

        سلام دستگاه اسپرسوساز ویلسون خریدم آکبنده تازه اومدم راه اندازی کنم اصلا بخار بالا نمیاد تابحال استفاده نکردم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 19 آذر 1402

          درود، دکمه اسپرسو را بزنید. همزمان شیر بخار را باز کنید تا هواگیری شود.

          پاسخ دادن
  • امید 06 آبان 1402

    سلام وقت بخیر دستگاه اسپرسو ساز خانگی زیگما دارم نازل بخار کار نمیکند رسوب زدایی انجام دادم مسیرهای وردی و خروجی مسدودی ندارن شیر بخار سالم هست فشار بخار خارج شده از خروجی بولیر بسیار کم هست و از قسمت شاور دستگاه بخار خارج می‌شود مشکل کجاست باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 آبان 1402

      درود، فنر و پیچ شاور و اورینگ باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • امید 06 آبان 1402

        سلام واقعا ممنونم دمت گرم درست شد سپاس

        پاسخ دادن
    • حانیه 11 آذر 1402

      سلام من نازل بخارش و روشن میکنم یکم دیر به کار میوفته بعدش یکم آب ازش بیرون میاد و یکم بخار میده و خود به خود بخار تموم میشه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 11 آذر 1402

        درود، باید اجازه دهید کامل چراغ سبز شده و سپس از آن استفاده کنید. اما اگر مدت زمان بسیار طولانی صرف می شود، ممکن است بویلر رسوب گرفته باشد.

        پاسخ دادن
  • نرگس 28 مهر 1402

    خیلی ممنون از راهنماییتون برای تعویضش باید پیش تعمیرکار ببرم؟یا خودم تو خونه میتونم عوضش کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مهر 1402

      درود، بهتر است از یک فرد متخصص برای تعویض آن کمک بگیرید.

      پاسخ دادن
  • نرگس 28 مهر 1402

    با سلام من دستگاه نوا ۱۴۹ دارم ولی نازل بخارش شله و به راحتی حرکت میکنه و وقتی میخوام فوم بگیرم اب از قسمت بالایی نازل چکه میکنه باید چکار کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 مهر 1402

      درود، به طور کلی نازل مقداری شل هست. باید دستگاه باز شده و شیر بخار از داخل خوب بسته شود، ممکن است پایه شیر شکسته یا شل شده باشد.

      پاسخ دادن
  • فریبا کوهی 15 مهر 1402

    سلام خداقوت، یک دستگاه اسپرسوساز نوا مدل ۱۵۸ هدیه گرفتم که تازه امروز بازش کردم و مخزن پشتش رو پر از آب معدنی و دسته اون رو هم وصل کردم. دوتا دکمه داره که یکی عکس فنجان و دیگری بخار هست و یک درجه که اون هم دوتا گزینه بخار و فنجان داره ولی وقتی دستگاه رو روشن کردم، دکمه فنجان رو زدم و وقتی به حالت چشمک زن درآمد، درجه رو به سمت فنجان چرخاندم و فقط صدا میداد و اصلا قهوه و حتی قطره ای آب بیرون نمیده.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مهر 1402

      درود، بدون دسته گروپ از دستگاه استفاده کنید. اگر آب خارج شود، پمپ سالم بوده و اگر آب خارج نشود، مشکل از پمپ یا فیلتر دسته گروپ می باشد.

      پاسخ دادن
  • هدایتی 27 شهریور 1402

    درود نازل اسپرسو ساز نوا ۱۴۹ موجود هست؟ با سپاس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 شهریور 1402

      درود، به شماره 09333336936 در واتساپ پیام دهید تا در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود.

      پاسخ دادن
  • کاظمی 07 شهریور 1402

    سلام ...ممنون بابت مطالب مفیدتون....منم همین مشکل دوستمون رو دارم ...دستگاه من مباشی ۲۰۵۲ با توان ۱۷۷۰ وات هست، روز اول فوم خوبی تونستم بگیرم....اما بعد از دو هفته دیگه اصلا میشه گفت فوم نمیده...هرجور شیری رو هم امتحان کردم.، ولی نشد ..آب جوش و بخار هم از دستگاه میاد...ولی نمیدونم مشکل از کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 شهریور 1402

      درود، دستگاه را رسوب زدایی نمایید.

      پاسخ دادن
  • Vahid 27 مرداد 1402

    سلام من دستگاه مباشی ۲۵۰۱ خریدم برای بار اول تو مخزن شیر ریختم و فوم خیلی خوبی داد ولی چند روز بعد برای بار دوم که خواستم فوم بگیرم شیر رو تو مخزنش ریختم ولی فوم نمیدهد و فقط بخار آب با فشار میاد ولی نمیتونه از شیر داخل مخزن فوم درست کنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 مرداد 1402

      درود، دستگاه باید باز شده و تمامی ورودی ها و خروجی های آن تمیز شود.

      پاسخ دادن
  • بهار 14 مرداد 1402

    سلام ،دستگاه من ۶۸۵ دلونگی هست ،نازل بخار چراغش روشن میشه وقتی دستگیره نازل روبازمیکنم بخار نمیده و دستگاه صدا میده بعدخاموش میشه ودوتاچراغ دیگه مدام روشن و خاموش میشه ،علتش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مرداد 1402

      درود، پمپ را بررسی کرده و بویلر نیز رسوب زدایی شود.

      پاسخ دادن
  • کریم نژاد 12 مرداد 1402

    سلام در دستگاه نباشی 2034 وقتی پیچ نازل بخار رو باز میکنم بجای نازل از زیر قهوه ساز بخار یا آب خارج میشود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مرداد 1402

      درود، اتصالات زیر اسپرسوساز را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
    • مهدیه 13 مهر 1402

      سلام خسته نباشید دستگاه من از نازل بخار نمیکنه و از قسمت قهوه سازش بخار میاد و یه بارم آب نداشت روشن شد چیکارکنم درست بشه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 14 مهر 1402

        درود، بستگی به مدل دستگاهتان دارد. باید بویلر باز شده و از قسمت خروجی آب به نازل و شیر بخار کاملا چک شده و سرویس شود. اگر هیچگونه انسدادی وجود نداشته باشد، باید شیر تعویض شود.

        پاسخ دادن
  • سما 09 مرداد 1402

    سلام من یه اسپرسوساز douton گرفتم آب رو پمپاژ نمیکنه و کلا آب به قهوه نمیرسه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 مرداد 1402

      درود، ممکن است پمپ دستگاه خراب بوده و یا نیاز به رسوب زدایی آن باشد.

      پاسخ دادن
  • حامد محمدیان 04 خرداد 1402

    سلام، من یه نووا ۱۴۹ خریدم، وقتی رو حالت بخار میندازم همش آب میده بیرون، اندازه یه لیوان هم ازش آب گرفتم ولی متاسفانه اصلا بخار بیرون نمیده، میزارم دستگاه هم آماده بشه (آبش داغ بشه). دستگاه نو.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 خرداد 1402

      درود، باید کمی صبر کنید تا چراغ دستگاه سبز شده و سپس قهوه بگیرید.

      پاسخ دادن
  • علیرضا 07 اردیبهشت 1402

    با سلام خسته نباشید خدمت استادان عزیز. من دستگاه خونگی دارم فوما ژاپن. یه مشکلی داره اینکه بخار از نازل خارج میشه، اما بخار برای عصاره گیر نمیاد، خیلی کم بخار میاد، در حدی که فقط صدا میده، چیکار باید انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 اردیبهشت 1402

      درود، ممکن است بویلر کیپ شده و یا یکی از اتصالات مربوط به دیگ دچار گرفتگی شده باشد. لازم است از پمپ تا خروجی دیگ را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • سرلک 02 اسفند 1401

    سلام من به تازگی از دستگاه اسپرسو ساز کاراکال استفاده میکنم دوبار از دستگاه فوم شیر گرفتم اما به تازگی که خاستم فوم بگیرم بخار از نازل بخار خارج نمیشو و از بدنه ی دستگاه بخار و آب بیرون میاد علت چیست ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 اسفند 1401

      سلام، به نظر می رسد که ممکن است در دستگاه بخار یا دریچه بخار اسپرسوساز کاراکال شما مشکلی وجود داشته باشد. چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد، از جمله: انسداد در میله بخار: در صورت وجود انسداد در میله بخار، می تواند از خروج بخار از نازل جلوگیری کرده و به جای آن از بدنه دستگاه خارج شود. سعی کنید دسته بخار را با محلول تمیزکننده یا مواد رسوب‌زدا کاملاً تمیز کنید تا هرگونه انسداد برطرف شود. شیر بخار معیوب: اگر شیر بخار معیوب باشد، ممکن است به درستی باز نشود تا بخار از طریق میله بخار عبور کند. در این صورت ممکن است نیاز باشد که سوپاپ را توسط یک تکنسین حرفه ای تعویض کنید. گرمای بیش از حد: اگر دستگاه بیش از حد گرم شود، می تواند باعث شود که بخار و آب به جای میله بخار از بدنه دستگاه خارج شود. قبل از اینکه دوباره از آن استفاده کنید، مطمئن شوید که دستگاه بیش از حد گرم نمی شود و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. اگر راه‌حل‌های بالا را امتحان کرده‌اید و مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است برای تعمیرات با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
    • صادقی 18 مرداد 1402

      سلام دريچه کنترل بخار من برای مارک یونیک نمی‌چرخه کلا یعنی از نازل اصلا بخار خارج نمیشه چیکار کنم؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 مرداد 1402

        درود، مشکل می تواند مربوط به رسوب گرفتگی بویلر یا خرابی نازل سر زانویی دستگاه باشد که باید بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • Sarlak 02 اسفند 1401

    سلام من حدودا یک یا دوبار از نازل بخار دستگاه اسپرسو فوم شیر گرفتم اما این بار که خاستم فوم بگیر بخار از سر نازل خارج نمیشد و از بدنه ی دستگاه بخار و آب خارج میشد علت چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد