logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟

چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟
چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات عمده و سوالاتی که ممکن است بسیاری از کاربران در هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز با آن مواجه شوند، این است که چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟ وجود تفاله در اسپرسوساز ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیافتد و در صورت عدم رفع این مشکل ممکن آسیب جدی به دستگاه اسپرسوساز وارد شود. به همین علت ما در این مطلب از آی پی امداد قصد داریم تا به توضیح علت باقی ماندن تفاله قهوه در اسپرسوساز و رفع این مشکل بپردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت باقی ماندن تفاله قهوه در اسپرسوساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی می مونه؟

چرا تفاله در اسپرسوساز باقی می مونه؟

ممکن است شما نیز در حین استفاده از دستگاه اسپرسوساز متوجه این موضوع شده باشید که تفاله قهوه بعد از تهیه اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز باقی می ماند. قطعاً وجود مشکل باقی ماندن تفاله در اسپرسوساز نگران کننده است. زیرا باقی ماندن تفاله قهوه در این دستگاه باعث ایجاد رسوب در قطعات دستگاه و جرم گرفتن آن می شود. بعد از مدتی دستگاه به دلیل وجود این مشکل کارایی خود را از دست می دهد. در نتیجه توصیه می شود حتماً برای عیب یابی اسپرسوساز اقدام شود.

با توجه به نظر کارشناسان، شایع ترین دلیلی که ممکن است باعث باقی ماندن تفاله اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز شود، خراب شدن فیلتر دستگاه است. درون دستگاه اسپرسوساز فیلتری تعبیه شده است که مانع از ورود ذرات قهوه و یا تفاله آن به درون دستگاه می شود. در صورتی که فیلتر اسپرسوساز خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد، دیگر قادر به جلوگیری از ورود تفاله به دستگاه نخواهد بود در نتیجه تفاله درون دستگاه اسپرسوساز باقی میماند. در بعضی مواقع نیز صدای دستگاه اسپرسوساز افراد را آزار می دهد.

اهمیت استفاده از فیلتر در دستگاه اسپرسوساز

چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟ در تیتر بالا به توضیح اینکه چه عاملی باعث باقی ماندن تفاله قهوه در اسپرسوساز می شود، پرداختیم.  وجود فیلتر در دستگاه اسپرسوساز از اهمیت بالایی برخوردار است‌. استفاده از فیلتر در اسپرسوساز باعث می شود تا عمر این دستگاه به شدت افزایش پیدا کند. در واقع فیلتر از جرم گرفتن قطعات اسپرسوساز جلوگیری می کند. این موضوع باعث عدم باقی ماندن تفاله قهوه در دستگاه اسپرسوساز می شود.

اهمیت استفاده از فیلتر در دستگاه اسپرسوساز

امروزه فیلترهایی برای دستگاه اسپرسوساز تعبیه شده است که طعم نامطبوع آب را از بین می برد و باعث خوش طعم شدن قهوه یا اسپرسو می شود. همچنین فیلترها از ورود املاح آب به درون دستگاه و آب جلوگیری کرده و مانع از تشکیل رسوب در این دستگاه می شوند. بنابراین باید برای رفع مشکل باقی ماندن تفاله قهوه در اسپرسوساز هرچه سریع تر تعویض فیلتر را انجام دهید.

نحوه رفع مشکل باقی ماندن تفاله قهوه در اسپرسوساز

چنانچه هنگام کار با دستگاه خود متوجه شدید که تفاله قهوه در آن جمع شده است و منجر به خراب شدن طعم قهوه شما می گردد، باید اقدام به عیب یابی و رفع مشکل ماندن تفاله در اسپرسوساز خود نمایید. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما آورده ایم:

  • یکی از مهمترین دلایلی که می تواند منجر به باقی ماندن تقاله قهوه در دستگاه اسپرسوساز شما شود، بروز خرابی در فیلتر دستگاه و از بین رفتن آن است.
  • در این شرایط تنها راهکار رفع این مشکل بررسی و عیب یابی فیلترهای دستگاه است.
  • در صورتی که این بخش دچار مشکل یا خرابی شده باشد، تنها راه برطرف کردن ایراد دستگاه تعویض فیلتر اسپرسوساز می باشد.

راهنمای تعویض فیلتر دستگاه اسپرسوساز

برای دستگاه اسپرسوساز از دو یا چند فیلتر استفاده می شود. یکی از فیلترهای دستگاه اسپرسوساز مرتبط با آب این دستگاه است. در واقع فیلتر آب با جذب املاح و مواد موجود در آب باعث خوش طعم شدن قهوه می شود. اما فیلتری که باعث باقی ماندن تفاله در اسپرسوساز می شود، فیلتر قهوه است که مانند یک صافی عمل می کند. در دوره های متفاوت هواگیری اسپرسو ساز را انجام دهید.

نحوه تعویض فیلتر دستگاه اسپرسوساز

در صورتی که طول عمر فیلتر قهوه به اتمام رسیده باشد، باید آن را تعویض کنید. طول عمر هر فیلتر با توجه به نحوه استفاده، کیفیت فیلتر، میزان استفاده و … متفاوت است. در صورتی که احساس کردید فیلتر قادر به جلوگیری از ورود مواد به دستگاه نمی باشد، بهتر است فیلتر جدیدی را با توجه به برند دستگاه اسپرسو خود خریداری کرده و با فیلتر قبلی جایگزین کنید.

نتیجه گیری چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟

با توجه به اینکه درصد زیادی از مصرف کنندگان دستگاه اسپرسوساز با این سوال که چرا تفاله قهوه در اسپرسوساز باقی میماند؟ همراه هستند، ما در این مطلب به توضیح علت های آن پرداختیم. عوامل متعددی چون خراب شدن فیلتر ممکن است باعث باقی ماندن تفاله در دستگاه اسپرسوساز شود. بر همین اساس اگر میل به رفع علت باقی ماندن اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز هستید، توصیه می شود جهت تعمیرات اسپرسوساز به مراکز معتبر مراجعه کنید.

آی پی امداد یکی از شرکت های معتبر و باتجربه در خصوص تعمیرات انواع لوازم خانگی است. شما می توانید با مراجعه به این تیم حرفه از خدمات منحصر به فردی چون تعمیرات لوازم طی زمان کوتاه، کاهش هزینه تعمیرات تا 75 درصد، استفاده از نیروهای متخصص و حرفه ای بهره مند شوید. برای استفاده از خدمات این مجموعه می توانید با شماره 02158941 تماس بگیرید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد 05 شهریور 1401

    سلام من یک قهوه خریدم ک تفاله نداره ولی قهوه های قبلی داشت ایا این قهوه مشکلی دارع؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 شهریور 1401

      سلام قهوه نميشه كه تفاله نداشته باشه بايد ببنيد دستگاهتون تفاله رو به چه صورت خالي ميكنه

      پاسخ دادن
  • فرزاد 20 خرداد 1401

    سلام وقت بخیر ی سوال اینکه تفاله باید در دستگاه بمونه یا نه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 خرداد 1401

      سلام نظافت دستگاه هر چقدر سريعتر انجام بشه كه بو نگيره بهتره چون تفاله كپك هم ميزنه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد