logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر تجربه استفاده از ماشین لباسشویی ایندزیت را داشته باشید، حتماً با مشکلاتی در عملکرد این دستگاه مواجه شده‌اید. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت خواهیم گفت. اگر شما نیز از این دستگاه استفاده می‌کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای پرسش سوالات خاص خود در زمینه روشن نشدن ماشین لباسشویی ایندزیت، می‌توانید از طریق بخش نظرات این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد اقدام کنید. متخصصین این مرکز در اسرع وقت پرسش شما را پاسخ می‌دهند. همچنین آی پی امداد در حال حاضر امکان خدمات‌رسانی به مشتریان استان‌های تهران و گیلان است. کافی است درخواست خدمات خود را از طریق تماس تلفنی یا سایت آی پی امداد ثبت کنید تا کارشناس مربوطه به محل تعمیر اعزام شود.

10 علت روشن نشدن لباسشویی ایندزیت

وقتی ماشین لباسشویی ایندزیت شما روشن نمی‌شود یا عملکرد سابق را ندارد، یعنی اختلالی در قطعات آن وجود دارد. موارد زیر از جمله رایج‌ترین دلایل و علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت محسوب می‌شوند. به احتمال زیاد ماشین لباسشویی شما نیز دچار یکی از ایرادات زیر شده است:

  1. بارگیری بیش از حد و عدم توازن لباس‌ها
  2. نچرخیدن دیگ لباسشویی
  3. اختلال در برق‌رسانی لباسشویی
  4. خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی
  5. از کار افتادن موتور لباسشویی
  6. خرابی ولوم تایمر لباسشویی
  7. اختلال در سنسور یا حسگر سطح آب
  8. خرابی صفحه نمایش و صفحه کلید
  9. خرابی برد الکترونیکی لباسشویی
  10. سوختن فیوز حرارتی لباسشویی

10 علت روشن نشدن لباسشویی ایندزیت

چرا ماشین لباسشویی ایندزیت کار نمی کند؟

در ادامه علت روشن نشدن ماشین لباسشویی را بررسی کرده و دربارۀ راه‌حلی برای رفع مشکلات صحبت می‌کنیم. لازم به ذکر است که در اکثر مواقع ایرادات اساسی نیازمند بررسی تخصصی بوده و شخصاً نمی‌توانید برای رفع آنها اقدام کنید.

1. بارگیری بیش از حد و عدم توازن لباس‌ها

دیگ ماشین لباسشویی ایندزیت با توجه به مدلی که دارد، ظرفیت باز خاصی داشته و نمی‌توان بیشتر از ظرفیت عنوان‌شده در آن رخت چرک جای داد. بی‌توجهی به این مسئله یکی از ساده‌ترین علل کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت محسوب می‌شود. اگر در زمان افزودن لباس چرک به ماشین لباسشویی، آنها را بدون هیچگونه بررسی و به صورت نامنظم در دیگ جای می‌دهید، با مشکلاتی نظیر خاموش شدن و نچرخیدن دیگ لباسشویی مواجه خواهید شد. ممکن است اشیاء سخت در جیب لباس‌ها بوده یا دارای گره‌ای باشند. این مسئله منجر به عدم توازن شده و مشکلات احتمالی را به همراه دارد.

بارگیری بیش از حد و عدم توازن لباس‌ها

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای رفع این مشکل، توجه به میزان بار داخل دیگ و ظرفیت ماشین لباسشویی است. برای مثال شستن پتو و پرده‌های بسیار بزرگ با ماشین لباسشویی را متوقف کنید. چنانچه نکات گفته شده را رعایت کردید، اما ماشین لباسشویی کار نکرد، مشکل از جای دیگری بوده و به بررسی دقیق و کارشناسی نیاز دارد.

2. نچرخیدن دیگ لباسشویی

از دیگر دلایل کار نکردن لباسشویی ایندزیت، می‌توان به مسئله نچرخیدن دیگ آن اشاره کرد. اگر شما نیز از لباسشویی این برند استفاده کرده باشید، حداقل یک بار این مشکل را تجربه کرده‌اید. در ادامه دربارۀ دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی ایندزیت خواهیم گفت:

  • وجود پارگی در تسمه
  • خراب شدن موتور
  • وجود ایراد در بلبرینگ
  • اختلال در موتور محرک
  • بیش از حد پر کردن دیگ
  • خرابی میکروسوئیچ

نچرخیدن دیگ لباسشویی

از آنجایی که کلیۀ قطعات ماشین لباسشویی با هم مرتبط هستند، خرابی یک قطعه عملکرد سایر قطعات را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه بررسی عمقی مشکل ضروری است.

راه‌حل:

  • اگر احساس کردید علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت به نچرخیدن دیگ آن مربوط است، تک تک موارد نامبرده را مورد بررسی قرار دهید. در صورت لزوم حتماً با نمایندگی تعمیرات ایندزیت تماس گرفته و برای تعمیر مشکل مربوطه از تکنسین های متخصص آی پی امداد اقدام کنید.

3. اختلال در برق‌رسانی لباسشویی

در برخی مواقع علت بروز مشکل ارتباطی با قطعات دستگاه نداشته و به جریان برق مربوط است. ممکن است مشکل از پریز برق باشد. حتماً به کمک فازمتر جریان برق پریز را بررسی کنید. در برخی مواقع نیز سیم دوشاخه فرسوده و خراب شده است. از طرفی احتمال اینکه سیم‌کشی داخلی لباسشویی ایندزیت مشکل داشته باشد نیز وجود دارد.

راه‌حل:

  • برای رفع این ایراد می‌توانید جریان برق را در قطعات خارجی لباسشویی ایندزیت چک کنید، اما قطعات داخلی آن نیازمند مهارت و تخصص هستند. در نتیجه از تعمیرکار مجرب برای عیب‌یابی مشکل کمک بگیرید.

4. خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت محسوب می‌شود. در واقع وقتی درب لباسشویی کامل بسته نمی‌شود، چگونه دیگ آن قادر به چرخیدن و حرکت باشد؟ خراب میکروسوئیچ به مرور زمان و پس از استفاده طولانی از لباسشویی امری کاملاً طبیعی است. خوشبختانه این قطعه قابلیت تعمیر نیز دارد.

خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

راه‌حل:

  • چنانچه علائم نامبرده را در عملکرد ماشین لباسشویی ایندزیت خود مشاهده کردید، برای بررسی دقیق و عیب‌یابی از متخصصین تعمیر کمک گرفته و در صورت لزوم میکروسوئیچ درب لباسشویی را تعمیر یا تعویض کنید.

5. از کار افتادن موتور لباسشویی

به جرات می‌توان گفت که موتور جزء اصلی‌ترین اجزای لباسشویی ایندزیت محسوب شده و خرابی آن تأثیر مستقیمی بر عملکرد کلیه قطعات دستگاه دارد. موتور لباسشویی ایندزیت موظف به چرخاندن دیگ است. وقتی موتور سوخته یا نیم‌سوز می‌شود، ماشین لباسشویی قادر به کار کردن و حتی روشن شدن نیست.

از کار افتادن موتور لباسشویی

راه‌حل:

  • تعمیر و تعویض موتور لباسشویی تنها راه‌حل رفع این مشکل است. البته اگر برای عیب‌یابی از افراد متخصص و دارای مهارت کافی کمک بگیرید، ممکن است ایراد را از قطعه‌ای دیگر تشخیص داده و مجبور به تعویض موتور نباشید.

6. خرابی ولوم تایمر لباسشویی

تنظیم عملکرد ماشین لباسشویی به عهده ولوم تایمر بوده و وجود اختلال در عملکرد این قطعه سایر قسمت‌های ماشین لباسشویی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع تایمر اطلاعات سنسورها را دریافت کرده و به سایر قطعات منتقل می‌کند. با خرابی این قطعه عملکرد دستگاه مختل شده و متوقف می‌شود.

خرابی ولوم تایمر لباسشویی

راه‌حل:

  • در ابتدا باید مطمئن شوید که ولوم تایمر خراب شده است. اگر بیشتر از 5 سال از خرید لباسشویی ایندزیت شما می‌گذرد، این مشکل کاملاً طبیعی بوده و با تعویض یا تعمیر ولوم تایمر مشکل حل می‌شود. برای تعویض این قطعه کمک گرفتن از افراد متخصص ضروری است.

7. اختلال در سنسور یا حسگر سطح آب

علاوه بر ولوم تایمر، سنسورها نیز تأثیر بسزایی در عملکرد لباسشویی ایندزیت دارد. سنسورهای لباسشویی باید هرازچندگاهی چک شده و مطمئن شوید که سالم هستند. از آنجایی که سنسورها میزان فشار آب را مورد بررسی قرار می‌‌دهند در صورت خرابی آنها مشخص نیست چه مقدار آب وارد دیگ شده و روند شستشو به چه طریقی انجام خواهد شد.

راه‌حل:

  • تشخیص این مسئله که سنسور لباسشویی خراب شده یا سالم است، کار آسانی نیست. توصیه می‌کنیم هر زمانی که اختلالی در عملکرد ماشین لباسشویی مشاهده کردید، برای معاینه فنی و بررسی دقیق ایرادات لباسشویی اقدام کنید. چنانچه سنسورها خراب شده باشند، با تعمیر و تعویض می‌توان مشکل را رفع کرد.

8. خرابی صفحه نمایش و صفحه کلید

در برخی مواقع علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت به خرابی پنل نمایش مربوط است. در این شرایط ماشین لباسشویی روشن نشده و دکمه‌های روی صفحه نمایش کار نمی‌کنند.

راه‌حل:

  • شما می‌توانید از تعمیرکار متخصص بخواهید پنل و دکمه‌های صفحه کلید را بررسی کرده و اگر دچار اختلال شده بودند برای تعمیر آنها اقدام کنید.

9. خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

برد لباسشویی ایندزیت مشابه مغز در بدن انسان بوده و عملکرد کلیه قطعات را مدیریت می‌کند. اختلال در عملکرد برد منجر به خاموش شدن دستگاه می‌شود. برد باید به صورت مجزا از دستگاه خارج شده و عملکرد تک تک اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد. مثلاً ممکن است یک خازن یا قطعه کوچک خراب شده باشد.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

راه‌حل:

  • تعمیر برد الکترونیکی حتماً باید توسط تکنسین‌های تعمیر انجام شود. در غیر این صورت ممکن است شخص بی‌تجربه به سایر قطعات دستگاه آسیب بزند. به این منظور می‌توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

10. سوختن فیوز حرارتی لباسشویی

معیوب بودن فیوز حرارتی نیز منجر به کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت شده و عملکرد دستگاه را مختل می‌کند. به کمک یک مولتی‌متر می‌توان این مسئله را بررسی کرد که آیا فیوز حرارتی لباسشویی سالم است یا نه؟ ممکن است مشکل از ترموستات نیز باشد.

سوختن فیوز حرارتی لباسشویی

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم به تعمیر فیوز حرارتی رضایت ندهید؛ زیرا ممکن است این مشکل بعد از مدتی مجدد تکرار شود. در نتیجه با تعویض فیوز حرارتی مشکل را برای همیشه حل کنید.

بررسی ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

در برخی مواقع خواص، روی نمایشگر ماشین لباسشویی ایندزیت ارورهایی مشاهده می‌شود. بهتر است علاوه بر علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت، دربارۀ کدهای خطای آن نیز اطلاعات دقیقی داشته باشید تا در شرایط خاص مشکل مربوطه رفع کنید. در جدول زیر لیست کاملی از این خطاها را به همراه علت آنها مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کد خطا علت ارور ماشین لباسشویی ایندزیت
F01
  • اختلالی در برد دستگاه
F02
  • مشکل در چرخش دیگ لباسشویی
F03
  • خرابی سنسورهای ترمال روی برد
  • باید سنسور حرارتی و المنت به صورت دقیق بررسی شوند.
F04
  • خراب شدن سوئیچ فشار ماشین لباسشویی
F05
F06
  • خراب شدن درب ماشین لباسشویی یا دکمه استارت
F07
  • مشکل در چرخش و شست‌وشوی لباسشویی
F08
  • متوقف شدن چرخش دیگ لباسشویی
F09
  • عدم امکان اجرای برنامه‌های لباسشویی
  • ایراد در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی
F10
  • خرابی سوئیچ فشار ماشین لباسشویی
 F11
  • آب زیادی در دیگ مانده و تخلیه نمی‌شود.
F12
  • دکمه استارت را می‌فشارید، ماشین لباسشویی کار نکرده و این کد خطا به روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
F13 و F14
  • اختلال در عملکرد خشک کن یا میکروسوئیچ درب لباسشویی
F15
  • نمایش دهنده گرم نشدن آب و عدم چرخش دیگ لباسشویی است.
  • به احتمال زیاد سنسور دما دچار اختلال شده و باید تعمیر شود.
F16
  • بیانگر اختلال در عملکرد دیگ لباسشویی می‌باشد.
F17
  • مشکل در درب لباسشویی
F18
  • عدم اجرای قابلیت‌های خاص ماشین لباسشویی
  • سه دقیقه دستگاه را از اتصال به برق جدا کرده و مجدد راه‌اندازی کنید.
F19
  • مشکل در عملکرد خشک کن
  • اختلال در عملکرد و هوادهی شیلنگ متصل به سوئیچ
H20
  • ایراد در آبگیری ماشین لباسشویی
  • عدم تشخیص سطح آب توسط سوئیچ فشار

برای تعمیر مشکل کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد علت کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت را مورد بررسی قرار دادیم. حال به خوبی می‌دانید که علت بروز مشکل چیست و چگونه می‌توان برای رفع این مشکل اقدام کرد. چنانچه مشکل لباسشویی شما نیازمند بررسی دقیق است، با شماره‌های شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از کارشناسان آی پی امداد بخواهید که در اسرع وقت برای تعمیر لباسشویی شما اقدام کنند. در اکثر مواقع با رفع ایرادات جزئی لباسشویی ایندزیت و تعویض قطعات می‌توان از خرید ماشین لباسشویی جدید جلوگیری کرده و هزینه‌ مربوطه را صرفه‌جویی کرد. پیشنهاد شما چیست؟ ترجیح می‌دهید لباسشویی خود را تعمیر کرده یا برای خرید مجدد آن اقدام کنید؟

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد