logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی ایندزیت

تعمیر برد لباسشویی ایندزیت
تعمیر برد لباسشویی ایندزیت
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی ایندزیت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا می دانید برای تعمیر برد لباسشویی ایندزیت باید به کجا مراجعه کنید؟ ماشین لباسشویی دارای قطعات زیادی است که خراب شدن هر کدام از آن ها می تواند در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد کند. یکی از قطعات مهم و حساس در ماشین لباسشویی، برد الکترونیکی ماشین لباسشویی است. در این مقاله از آی پی امداد در مورد علائم خرابی برد ماشین لباسشویی ایندزیت و تعمیرات برد لباسشویی ایندزیت در محل صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیر برد لباسشویی ایندزیت مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایندزیت به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایندزیت یک کار تخصصی است که باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود. بهترین کار تماس با مرکز تعمیرات برد لباسشویی ایندزیت است. شما می توانید با تماس با آی پی امداد تعمیرگاه مجاز تعمیرات لوازم خانگی، درخواست اعزام کارشناس برای تعمیرات برد لباسشویی ایندزیت را داشته باشید.

تمام نیروهای آی پی امداد افراد مجرب و متخصص در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی ایندزیت هستند که با بهره گرفتن از جدیدترین دانش روز دنیا، در سریع ترین زمان ممکن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی شما را تعمیر خواهند کرد.

آیا  تعمیر برد لباسشویی ایندزیت را می توان در محل انجام داد؟

بله، یکی از دغدغه های اغلب افراد این است که برای تعمیر برد آیا نیاز است که دستگاه به تعمیرگاه انتقال پیدا کند یا خیر. در پاسخ باید بگوییم که تعمیر برد لباسشویی در محل امکان پذیر است و تنها  تکنسین برد را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی رفع عیب شده و روی دستگاه نصب می شود.

آیا برد لباسشویی ایندزیت قابل تعمیر است؟

برد ماشین لباسشویی در صورتی که سوخته باشد قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. اما در صورتی که ایرادی ماند خراب شدن خازن یا فیوز به وجود آمده باشد با تعویض این قطعات، برد لباسشویی قابل تعمیر است.

تعمیرات برد ماشین لباسشویی ایندزیت

علائم خرابی برد لباسشویی ایندزیت

خرابی برد لباسشویی ایندزیت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ماشین لباسشویی شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

مراحل تعمیر برد لباسشویی ایندزیت

تعمیرات برد ماشین لباسشویی ایندزیت بهتر است که توسط تکنسین مرکز تعمیر برد لباسشویی ایندزیت انجام شود. اما در صورتی که از تعمیرات سررشته دارید و می خواهید که برد الکترونیکی خود را عیب یابی کنید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید. توجه داشته باشید که در تمام مراحل باید نکات ایمنی را جدی بگیرید تا از آسیب های جانی جلوگیری کنید.

از برق کشیدن ماشین لباسشویی

در تعمیرات لوازم برقی اولین گام قطع اتصالات برق است. برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی  ایندزیت، قبل از هر اقدامی تمام اتصالات برق دستگاه را قطع کنید. توجه داشته باشید در صورتی که در حین تعمیر دستگاه به برق وصل باشد ممکن است ماشین لباسشویی دچار خطرات جدی شود.

خارج کردن کنترل پنل موجود در ماشین لباسشویی

برای دسترسی به برد الکترونیکی باید کنترل پنل را خارج کنیم. برای رفع آلودگی ها و کثیفی های روی کنترل پنل از تمیز کننده ها استفاده کنید.

بررسی خازن های برد لباسشویی ایندزیت

برد الکترونیکی شامل قطعات مختلفی است که می توان گفت خازن و فیوزها از مهم ترین آن ها هستند. هرگونه ایراد در این قطعات می تواند باعث خرابی برد الکترونیکی شود. بنابراین اول قدم در عیب یابی برد لباسشویی ایندزیت این است که از سلامت خازن ها اطمینان حاصل کنید.

  • خازن ها می توانند در اثر عوامل مختلفی مانند نوسان برق دچار سوختگی شوند. از مهم ترین علائم خرابی خازن می توان به خاموش شدن دستگاه بعد از گذشت 5 ثانیه از روشن شدن دستگاه و چشمک زدن لامپ در ناحیه قفل در و خاموش شدن دستگاه پس از گذشت چندثانیه از روشن شدن دستگاه اشاره کرد.
  •  شکل ظاهری خازن ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. خازن سالم باید کاملا صاف و صیقلی باشد. هرگونه تاخوردگی یا تغییر شکل در ظاهر خازن نشان دهنده این است که شما باید آن را تعویض کنید.
  • برای این کار کافی است که خازن قدیمی را از محل خود توسط هویه بردارید و  خازن جدید را در محل خود قرار دهید.

بررسی خازن برد ماشین لباسشویی ایندزیت

بررسی میکروسوئیچ‌ های برد الکترونیکی

یکی دیگر از قطعات برد الکترونیکی که در صورت خرابی آن، ماشین لباسشویی دچار اختلال در عملکرد خود خواهد شد، میکروسوئیچ است. عوامل مختلفی مانند وارد شدن آب به داخل دستگاه یا سولفاته شدن از دلایل خرابی این قطعه می تواند باشد.

با استفاده از یک اهم متر، می توانید سالم یا معیوب بودن میکروسوئیچ را چک کنید. در حالتی که برد ماشین لباسشویی روشن است، باید صدای بوق را از اهم متر بشنوید. در صورتی که هنگام سوئیچ کردن هیچ صدایی از اهم متر به گوش نمی رسد، به این معنا است که میکروسوئیچ خراب است و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

چک کردن قطعات مدار فرمان برد الکترونیکی

قسمت مدار فرمان می تواند از قطعات مختلفی مانند رله ها، ic ها، رگلاتور ها و IGBT تشکیل شود. هر کدام از این قطعات در صورتی که خراب شود، ماشین لباسشویی موفق به انجام صحیح برنامه های خود نخواهد بود. به همین دلیل باید تمام این قطعات به ترتیب و با دقت چک شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند.

آیا آی سی برد لباسشویی ایندزیت قابل تعمیر است؟

یکی از دلایل خرابی برد لباسشویی ایندزیت می تواند سوختن آی سی باشد. آی سی یکی از قطعات بسیار مهم در برد است که وظایف را بین قطعات مختلف تقسیم می کند. در صورتی که آی سی سوخته باشد، قابل تعمیر نیست و باید برد تعویض شود. زیرا فقط سازنده اصلی می تواند آی سی مشکل دار را توسط پروگرمر، پروگرم کند.

نقشه برد ماشین لباسشویی ایندزیت

آشنایی با علائم و نمادها در نقشه برد لباسشویی ایندزیت در تعمیر برد بسیار مهم است. طرح یا شماتیک، نقشه طراحی برد الکترونیکی است. به همین دلیل است که تعمیرکار ماشین لباسشویی ایندزیت باید با علائم اختصاری و نقشه خوانی برد حتما آشنا باشد.

هزینه تعمیر برد لباسشویی ایندزیت چقدر است؟

هزینه تعمیر برد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و نمی توان قبل از تشخیص علت خرابی برد، هزینه تعمیر برد لباسشویی ایندزیت را اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره های درج شده در سایت آی پی امداد مرکز تعمیرات برد لباسشویی ایندزیت تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. هدف آی پی امداد ارائه خدمات با کیفیت با بهترین قیمت به مشتریان عزیز است.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهدی 30 تیر 1402

    سلام. برد بالا پشت کلیدها در اثر نفوذ اب از درز بالای لباسشویی سوخته است مدل ماشین لباسشویی ایندوزیت مدل MIL85 میباشد فقط نیاز به برد بالا پشت کلیدها داریم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1402

      درود، با شماره 02158941 تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد