logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت

علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که از ماشین لباسشویی ایندزیت استفاده می‌کنند، بارها با چشمک زدن چراغ‌های آن مواجه شده‌اند. این هشدار و علامت به دلایل خاصی رخ می‌دهد. در این مقاله از سایت آی پی امداد علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم. چنانچه کد خطای خاصی را به روی لباسشویی ایندزیت خود مشاهده می‌کنید و سوالاتی دربارۀ چشمک زدن چراغ‌ها دارید، در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد یا در نظرات این مطلب مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

10 علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت

وقتی چراغ‌های لباسشویی ایندزیت شروع به چشمک زدن می‌کنند، کدهای خطایی نیز به روی صفحه نمایشگر پنل لباسشویی مشاهده می‌شود. انواع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت و الگوی چشمک زدن بیانگر یک اختلال در عملکرد دستگاه می‌باشد. مواردی که در ادامه نام می‌بریم، رایج‌ترین دلایل چشمک زدن چراغ های لباسشویی ایندزیت محسوب می‌شوند:

  1. نوسانات برقی شدید
  2. آسیب دیدگی برد الکترونیکی
  3. قطع بودن اتصالات الکتریکی
  4. ایراد در ترموستات لباسشویی
  5. داغ شدن بیش از حد لباسشویی
  6. مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی
  7. وجود خطا در دکمه فشار
  8. خراب شدن قفل درب لباسشویی
  9. مشکلات نرم افزاری لباسشویی
  10. اختلال در مدار پمپ لباسشویی

10 علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت

چرا چراغ های لباسشویی ایندزیت چشمک می زنند؟

در ادامه این مطلب هر کدام از علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت را بررسی کرده و راهکاری برای رفع آن ارائه می‌دهیم. ناگفته نماند که در برخی مواقع، رفع این قبیل از نواقص نیازمند مهارت و توانایی تخصصی است و از عهده افراد عادی خارج است. در شرایط مشابه کمک گرفتن از تعمیرکاران متخصص ضرورت دارد.

1. نوسانات برقی شدید

یکی از شایع‌ترین علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت، به نوسانات شدید برقی مرتبط است. در برخی از مناطق جغرافیایی که مصرف برق بسیار بالا است، این قبیل از مشکلات نیز به مراتب بیشتر رواج دارد. نوسانات شدید برقی آسیب جدی به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی وارد می‌کند. این مسئله منجر به روشن و خاموش شدن چراغ‌های روی پنل شده و به این طریق شما را مطلع می‌کند.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکاری که می‌توان برای رفع این مشکل ارائه داد، استفاده نکردن از ماشین لباسشویی ایندزیت در ساعات پیک مصرف جریان برق است.
  • اگر در ساعات عادی از لباسشویی استفاده کردید، اما همچنان با چشمک چراغ‌ها مواجه شدید، حتماً از تعمیرکار متخصص برای تشخیص علت کمک بگیرید.

2. آسیب دیدگی برد الکترونیکی

مهم‌ترین قطعه در ماشین لباسشویی، برد الکترونیکی آن است. در واقع برد مانند مغز در بدن بوده و عملکرد آن تأثیر مستقیمی بر عملکرد سایر قطعات دارد. آسیب دیدن برد الکترونیکی نیز منجر به چشمک زدن ماشین لباسشویی ایندزیت شده و به صورت کلی عملکرد آن را مختل می‌کند. اگر در بخش‌های مختلف دستگاه نقص و ایرادی را مشاهده می‌کنید و به صورت همزمان چراغ های روی پنل نیز چشمک می‌زنند، به احتمال زیاد مشکل از برد الکترونیکی است.

 آسیب دیدگی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایندزیت

راه‌حل:

  • از آنجایی که برد جزء قطعات اساسی و مهم محسوب می‌شود، عیب یابی مشکلات مربوط به آن و تعمیر برد لباسشویی ایندزیت نیز دشوار است.
  • در شرایط مشابه کمک گرفتن از تکنسین‌های متخصص ضروری است. شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای آی پی امداد درخواست کمک کنید.

3. قطع بودن اتصالات الکتریکی

از دیگر دلایل چشمک زدن چراغ‌های لباسشویی ایندزیت، می‌توان به وجود مشکل در اتصالات الکتریکی دستگاه اشاره کرد. این مشکل نسبتاً جزئی بوده و حل آن نیز برایتان پرهزینه نخواهد بود. ممکن است پریز برق یا کابل ماشین لباسشویی خراب شده باشد. در نتیجه با تعویض پریز یا کابل می‌توان مشکل را رفع کرد. در برخی مواقع خاص نیز سیم کشی داخلی لباسشویی دچار اشکال شده است.

راه‌حل:

  • برای بررسی نواقص سیم کشی داخلی لباسشویی ایندزیت کمک گرفتن از افراد متخصص ضروری است. در نتیجه توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن مهارت و تخصص در این زمینه به هیچ عنوان دست به آچار نشده و عیب‌یابی و تعمیر را به افراد متخصص و کاربلد واگذار کنید.

4. ایراد در ترموستات لباسشویی

وقتی ترموستات خراب می‌شود، فرآیند خشک کردن لباس به خوبی انجام نمی‌گردد. در واقع خرابی ترموستات، موتور فن و سایر قطعات جزء علل چشمک زدن چراغ‌های لباسشویی ایندزیت محسوب می‌شوند. چنانچه مشکل از المنت گرمایشی باشد، کد خطای F14 و روشن و خاموش شدن چراغ‌های 1، 2 و 3 شما را مطلع می‌سازد. اگر مشکل از خرابی ترموستات باشد، کد F15 به همراه چشمک زدن چراغ‌های 1، 2، 3 و 4 را مشاهده می‌کنید. در شرایط مشابه لباسشویی قادر به خشک کردن لباس‌ها نیست.

ایراد در ترموستات لباسشویی

راه‌حل:

  • متاسفانه برخی از افراد نسبت به این مشکل حساسیت نشان نداده و رخت‌های خیس را در مقابل نور پهن می‌کنند. جدی نگرفتن این اشکال به مراتب بدتر بوده و مشکلات دیگری را به همراه دارد. در نتیجه توصیه می‌کنیم برای تعمیر المنت گرمایشی و ترموستات اقدام کرده و در صورت خرابی کامل آنها را تعویض کنید.

5. داغ شدن بیش از حد لباسشویی

در طول هفته چندین بار از لباسشویی ایندزیت استفاده می‌کنید؟ اگر رخت‌های چرک را انباشته کرده و در طول هفته یک روز را به ماشین لباسشویی اختصاص دهید، با مشکل داغ شدن دستگاه خود مواجه می‌شوید. وقتی لباسشویی بیش از حد داغ می‌شود، کد خطای F13 قابل مشاهده بوده و چراغ‌های 1، 2 و 4 شروع به چشمک زدن می‌کنند. در شرایط مشابه سایر قطعات دستگاه تحت فشار بوده و بهتر است عملکرد آن را متوقف کنید.

راه‌حل:

  • راهکار رفع این مشکل استفاده اصولی از دستگاه لباسشویی است. شما می‌توانید لباس‌های خود را دو بار در هفته شسته و به محض داغ شدن لباسشویی، استفاده از آن را متوقف کنید.

6. مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی

از دیگر علت‌های چشمک زدن چراغ های ماشین لباسشویی ایندزیت، می‌توان به وجود مشکل در شیلنگ تخلیه اشاره کرد. همان طور که گفتیم، تک تک اجزای ماشین لباسشویی با هم مرتبط بوده و خرابی یک قطعه قادر به توقف سایر قطعات بوده و عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی همزمان با چشمک زدن چراغ‌های لباسشویی ایندزیت ارور F05 را با روشن و خاموش شدن چراغ‌های شماره 2 و 4 مشاهده کردید، مطمئن باشید که مشکل از شیلنگ تخلیه است. به ویژه اگر قادر به باز کردن درب دستگاه نباشید، به احتمال زیاد شیلنگ تخلیه مسدود شده است.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • بدون شک با تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی مشکل رفع می‌شود. اگرچه شخصاً می‌توانید این شیلنگ را تعویض و با مورد سالم جایگزین کنید، اما پیشنهاد ما برایتان استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی ایندزیت است. به این طریق می‌توانید سایر مشکلات احتمالی را نیز تشخیص داده و برای رفع آنها اقدام کنید.

7. وجود خطا در دکمه فشار

روی لباسشویی ایندزیت به ویژه در مدل‌های قدیمی دکمه‌ای وجود دارد که به عنوان دکمه فشار شناخته شده است. در واقع این دکمه شدت شستشو را مدیریت می‌کند. خرابی این قطعه نیز منجر به خاموش و روشن شدن چراغ‌های لباسشویی ایندزیت می‌شود. اگر چراغ شماره 2 چشمک می‌زند و به روی پنل کد خطای F04 را مشاهده کردید، با اطمینان می‌توان گفت که مشکل از دکمه فشار است. وظیفه این دکمه تشخیص وجود آب در درام لباسشویی است و با خرابی آن، آب داخل دیگ تخلیه نمی‌شود.

راه‌حل:

  • برای اینکه مطمئن شوید دکمه فشار خراب شده و مشکل دارد از تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. با تعویض این قطعه مشکل دستگاه حل شده و عملکرد آن بهبود می‌یابد.

8. خراب شدن قفل درب لباسشویی

خراب شدن قفل درب و باز و بسته نشدن آن نیز از جمله مشکلات شایع در لباسشویی ایندزیت محسوب می‌شود. اگر قفل درب دچار خرابی و اختلال شود، چراغ لباسشویی شروع به چشمک زدن می‌کند. در شرایط مشابه، ضمن روشن و خاموش شدن چراغ، کد خطای F06 نیز روی صفحه نمایشگر مشاهده می‌شود. اگر درب لباسشویی قادر به باز و بسته شدن نباشد، نیز کد F17 قابل مشاهده است. در این شرایط چراغ‌های 5 و 6 به صورت همزمان چشمک می‌زنند.

خراب شدن قفل درب لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر در باز و بسته کردن درب لباسشویی ملایمت داشته باشید، با این قبیل از مشکلات نیز مواجه نخواهید شد. شما می‌توانید از تعمیرکار متخصص آی پی امداد بخواهید تا نواقص احتمالی در درب و میکروسوئیچ قفل درب لباسشویی را رفع کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض قفل درب ماشین لباسشویی شما نماید.

9. بروز مشکل در مدار گرمایشی

تشخیص این مسئله که مدار گرمایشی لباسشویی خراب شده یا مشکل از برد الکترونیکی آن است، دشوار بوده و به واسطه تعمیرکاران دارای تجربه امکان‌پذیر است. چنانچه کد خطای F07 را همزمان با چشمک زدن چراغ‌های شماره 2، 3 و 5 مشاهده کردید، یعنی مدار گرمایشی لباسشویی ایندزیت دچار اختلال و ایراد شده است. در این شرایط لباسشویی قادر به گرم کردن آب نیست. در نتیجه لباس‌های شما به خوبی تمیز نمی‌شوند.

راه‌حل:

  • اگر سال‌ها از خرید و کار با لباسشویی شما می‌گذرد و امکان استفاده از خدمات پس از فروش برایتان وجود ندارد، از تعمیرکاران آی پی امداد برای دریافت خدمات کمک بگیرید.

10. اختلال در مدار پمپ

در برخی مواقع خاص، آب در دیگ لباسشویی انباشته شده و به بیرون پمپاژ نمی‌شود. این مشکل به معیوب شدن مدار پمپ مرتبط است. در زمان بروز این مشکل کد خطای F11 به ری صفحه نمایش مشاهده می‌شود و به صورت همزمان چراغ‌های 1، 3 و 4 نیز شروع به چشمک زدن می‌کنند.

اختلال در مدار پمپ ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • تشخیص این مسئله که مدار پمپ خراب شده با اختلالی در پمپ لباسشویی ایندزیت وجود دارد، تنها توسط تعمیرکاران متخصص امکان‌پذیر است. در شرایط مشابه برای عیب‌یابی دقیق و رفع نواقص احتمالی از افراد متخصص کمک بگیرید.

برای رفع مشکل چشمک زدن چراغ های لباسشویی ایندزیت با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد، دربارۀ علت چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت صحبت کرده و کلیۀ دلایل احتمالی را مورد بررسی قرار دادیم. اگر چراغ‌های لباسشویی شما نیز در اکثر مواقع چشمک می‌زنند، حتماً به الگوی هشدار آن توجه داشته و متناسب با راهکارهایی که ارائه دادیم برای رفع مشکل اقدام کنید. اگر در عیب‌یابی و تعمیر لباسشویی به مشکل برخوردید، کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و کارشناسان آی پی امداد درخواست کمک کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد