logo logo تعمیرات چای ساز با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت های نشتی آب از چای ساز

علت های نشتی آب از چای ساز
علت های نشتی آب از چای ساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت های نشتی آب از چای ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از متداول ترین مشکلاتی که معمولا کاربران چای سازهای مختلف با آن مواجه می شوند، آب دادن چای ساز است. اینکه شما در هنگام خرید چه چای سازی را انتخاب می کنید، بسیار مهم است. زیرا نشت آب در چای ساز هایی از جنس پلاستیک یا شیشه ای نسبت به چای ساز های فلزی و پیرکس بیشتر است. اما ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که علت های نشتی آب از چای ساز چیست و چگونه مشکل رفع می شود. در این مقاله به بررسی دلایل اصلی بروز این مشکل و نحوه رفع آن به صورت کامل توضیح خواهیم داد. همچنین در این مقاله برای شما یک فیلم آموزشی نیز در زمینه عیب یابی نشت آب از چایساز قرار داده ایم که به کمک آن می توانید درک بهتری از علت بروز این مشکل داشته باشید. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه علت های نشتی آب از چای ساز می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

چرا آب از چایساز و کتری برقی نشت می کند؟

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، چایسازهای در آشپزخانه ها جایگزین قوری و کتری های قدیمی شدند. این چای سازها بسیار کاربردی هستند و اگر شما دوست دارید که در مدت زمان کوتاه تری چای خود را آماده کنید و از عطر طعم چای خود لذت ببرید، قطعا انتخاب چای ساز به جای قوری و کتری برای شما هوشمندانه خواهد بود.

اما هر وسیله ای در منزل ممکن است با خرابی و بروز مشکلات مختلف مواجه شود. بیشترین خرابی که به گفته تکنسین ها در چای ساز بروز می دهد، آب دادن چای ساز است. عملکرد کلی چای سازهای مختلف به این شکل است که با استفاده از المنت هایی که در کتری موجود است، در کوتاه ترین زمان ممکن آب را جوش می آورد و با استفاده از قوری و سینی چای ساز کمک می کند تا چای اصطلاحا زودتر دم بکشد. اما علت های نشتی آب از چای ساز چیست؟

  • انتخاب و خرید یک چای ساز بی کیفیت
  • تمام شدن آب داخل کتری برقی
  • جمع شدن املاح در چای ساز
  • خرابی ترموستات و سنسورها در چای ساز

در ادامه این مقاله به طور کامل به نحوه عیب یابی و تعمیر نشت آب از چایساز و کتری برقی می پردازیم.

بی کیفیت بودن برند دستگاه و تاثیر آن در نشت آب از چای ساز

یکی از دلایل بروز این مشکل، بی کیفیت بودن برند چای ساز و چسب به کار رفته در بدنه و کف دستگاه است که تاثیر آن در آب دادن چای ساز به شرح زیر است:

  • علتی که در کوتاه مدت موجب نشت آب می شود، بی کیفیتی چای ساز و چسب سیلیکونی به کار رفته در کف آن است.
  • بی کیفیت بودن چای ساز و چسب آب بندی آن با نشت آب ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.
  • معمولا چای ساز هایی که از جنس پلاستیک هستند یا چسب کف آنها نامرغوب است، در مدت کوتاه تری عملکرد خوب خود را از دست می دهند.
  • پس در هنگام خرید چای ساز صرفا به قیمت پایین توجه نکنید و سعی کنید از چایسازهایی استفاده کنید که در آن ها از جنس فلز و پیرکس استفاده شده است.

چرا چایساز نشتی آب دارد

شاید چای سازهای باکیفیت قیمت بیشتری داشته باشد، اما بارها این نکته ذکر شده که در هنگام خرید باید نگاهی توام با سرمایه گذاری داشت، مخصوصا وقتی با قیمت بالاتر می توان کالایی را خریداری کرد که در بلند مدت خرج تعمیرات بسیار پایین تری را برای شما دارد.

کم یا بدون آب بودن کتری از علل آب دادن چای ساز

بدون آب بودن یا کم بودن آب کتری چه ارتباطی با نشت آب از چایساز دارد؟

  • شاید در روزمره این اتفاق را تجربه کرده باشید که از روی بی توجهی هنگامی که درون کتری یا چای ساز آب نیست یا کم هست، آن را روشن کنید و منتظر شوید تا جوش بیاید.
  • کم بودن با بدون آب ماندن کتری چای ساز باعث می شود که المنت ها حرارت بالای خود را به بدنه وارد کنند که این موضوع علاوه بر سوزاندن چسب کف دستگاه، آسیبی جدی به کتری چای ساز شما می زند و موجب نشت آب از آن می شود.

جمع شدن املاح در کتری و نقش آن در نشت آب چایساز

جمع شدن املاح در کتری و نقش آن در آب دادن چای ساز به شرح زیر است:

  • با جوش آوردن پیاپی آب در کتری چای ساز شاهد به وجود آمدن املاح روی دیواره ها و کف کتری خواهیم بود که می تواند در طولانی مدت باعث خوردگی بدنه چای ساز شود و حفره های کوچکی را در آن ایجاد کند.
  • پس ما باید برای مقابله با جمع شدن املاح در کتری چای ساز، قبل از اینکه چای ساز نیازمند تعمیر شود، مرتبا جرمگیری را انجام دهیم.
  • البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام جرم گیری اقدام به انجام این کار با اشیای سخت یا نوک تیز نکنید؛ زیرا این کار می تواند مستقیما موجب آسیب رسیدن به دستگاه شما شود.
  • همچنین در صورتی که با استفاده از مواد جرمگیری صنعتی، سرکه و … اقدام به رسوب زدایی دستگاه نمایید، موجب آسیب دیدن آن و نشت آب می شود که حتما باید به صورت اصولی این کار انجام شود.
نحوه جرم گیری چای ساز
نحوه جرم گیری چای ساز

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

خرابی ترموستات و سنسور دما علت نشتی آب از چایساز

خرابی ترموستات و سنسورها در چای ساز باعث دیر قطع شدن جریان ورودی برق به المنت می گردد. در نتیجه مدت زمان جوشیدن و بالاتر رفتن حرارت بیشتر می شود.

  • این موضوع موجب آسیب رسیدن به آب بندی کف چای ساز می شود.
  • به مرور زمان بدنه چایساز از حرارت بالا سوراخ شده و موجب نشت آب از چای ساز می شود.
  • از این رو لازم است در صورت بروز خرابی در کلید ترموستات یا سنسور حرارتی، نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

خرابی ترموستات دستگاه چایساز

اگر چای ساز آاگ شما نشت آب دارد، با بهره مندی از خدمات تعمیر چای ساز آاگ می توانید به راحتی مشکل آن را رفع نمایید.

فیلم علت نشت آب از چای ساز

نکات مهم جهت رفع مشکل آب دادن چای ساز

پس از عیب یابی نشتی آب چای ساز و بررسی دلایل بروز این مشکل چندین راه حل وجود دارد. شما با استفاده از آنها می توانید اقدام به برطرف کردن مشکل آب دادن چای ساز خود کنید:

  • در صورتی که بدنه چای ساز شما از نوع پلاستیک شفاف است، ممکن است آب از آن به بیرون نشت پیدا کند که می توانید از جلوگیری از این مشکل از چسب های مخصوص استفاده کنید.
  • چنانچه قوری دستگاه چایساز شما از جنس شیشه ای است، بهتر است به هنگام شستشوی آن دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا هرگونه خط و خش می تواند موجب نشت آب از چایساز شود.
  • همواره بهتر است برای شستن چای ساز از یک اسفنج نرم استفاده نمایید.
  • زمانی که با این مشکل در دستگاه خود مواجه شدید، بهتر است برای تعمیر یا تعویض قطعات معیوب از تعمیرکاران متخصص چایساز کمک بگیرید.

ما در این مقاله اصلی ترین علت های آب دادن چای ساز را بررسی کردیم. به یاد داشته باشید که شما با خرید یک چای ساز رده بالا و نگهداری مناسب از آن بسیار کمتر با مشکل در چای ساز خود مواجه می شوید. البته دلایل متفرقه دیگری هم در آب دادن چای ساز وجود دارد که احتمال رخ دادن آن ها بسیار پایین می باشد. برای مثال شکستن کفی کتری چای ساز، آب شدن بدنه چای ساز، سوراخ شدن و شکستگی بدنه چای ساز و … در صورت بروز این مشکل می توانید از تکنسین های متخصص آی پی امداد برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود کمک بگیرید.

3.7/5 - (12 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

13 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجتبی حسنی 21 اسفند 1401

    سلام من چای ساز اتومات ارچلیک دارم بعد از دم کردن مقداری از چایی کامل تخلیه نشده و بین مخزن دمکردن و محل قرار گیری مخزن میمونه و هنگام دم کردن صدای تق تق میده

    پاسخ دادن
  • غفوری 22 بهمن 1401

    با سلام. چای ساز من مارکش گاسونیک هست زیر کتریش(زیر کفی،از بیرون)سوراخ هایی هست ،که بعد از حدود ۱۰-۱۵دقیقه که آب میریزم تو کتری اگه مقداری مایل نگهش دارم از داخل اون سوراخ ها آب میریزه بیرون.بعنی تو کفش انگار آب میره .حواسم بهش نباشه آب میریزه رو صفحه و سنگ کابینت. تا آب داغ میشه سریع خالیش میکنم. آیا قابل تعمیر هست یا باید دورش بندازم ؟۵ماهه خریدمش

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 بهمن 1401

      سلام، کفی زیر کتری باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • سحر غفوری 29 دی 1401

    کفی پلاستیکی زیر کتری چایساز اندازه یک بندانگشت سوراخ شده مشکل از چی میباشد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1401

      از گرمای بیش از حد به دلیل قطع نکردن ترموستات میباشد. ترموستات مشکل دارد و قطع نمیکند

      پاسخ دادن
    • محمد مهدی خواجه 14 مهر 1402

      سلام من چای سازم نو هست و الان که آب ریختم توش، بعد 10 سال که 1 بار هم استفاده نشده، نشتی داره و آب میاد بیرون

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 15 مهر 1402

        درود، باید نشت یابی صورت گرفته و محل نشت آب تعمیر شود.

        پاسخ دادن
  • پریسا شاکری 19 آذر 1401

    خسته‌ نباشید میخواستم بپرسم غیر از چسب که فرمودید مضر هست برای نشتی اب از چای ساز راه حل دیگه ای هم هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 آذر 1401

      چسب ضرر ندارد، مشکل را حل نمیکند. فقط موقتی است

      پاسخ دادن
  • حسین نوروزی 29 مهر 1401

    چرا کتری چایی ساز از جای دست گیرش اب میده و کف کتری رو اب پر میکنه متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مهر 1401

      باید کتری تعویض شود. تَرَک خورده

      پاسخ دادن
      • الهه 20 آذر 1401

        چراکتری برقی هنگام چای ریختن درلیوان ازیرش آب میریزد چای سازنوهست

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 20 آذر 1401

          اگر بیش از اندازه آب ریختید که لبریز میشه، آب را کمتر بریزید. اما اگر نشتی آب از زیر است، کاری نمیشه کرد

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد