logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟

چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟
چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سوالی که ممکن است برای برخی از مصرف کنندگان ایجاد شود، این است که چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟ دلیل دم نکشیدن چای در چایساز چیست؟ چایساز یکی از دستگاه های برقی کوچک اما پرکاربرد و پرطرفدار است که طی زمان بسیار کوتاهی موجب جوش آمدن آب و دم آمدن چای می شود. این وسیله پرکاربرد به قدری پرطرفدار است که حتی در ادارات و انواع سازمان ها از این دستگاه استفاده می شود. قطعاً دم نکشیدن چای در چایساز نشان دهنده نوعی خرابی و مشکل در دستگاه است که باید هرچه سریع تر رفع شود تا از طریق آن بتوان مجدداً از چایساز استفاده کرد. در این مطلب به عیب یابی مشکل دم نکشیدن چای در چای ساز و رفع مشکل دم نشدن چای در چایساز می پردازیم. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، توصیه می کنیم تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت دم نکشیدن چای در چایساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چه دلایلی باعث دم نکشیدن چای در چایساز می شود؟

در ادامه به بررسی دلایل دم نکشیدن چای در چای ساز برای شما خواهیم پرداخت تا به کمک آن ها بتوانید به بررسی علت بروز این مشکل در دستگاه خود بپردازید:

خراب شدن المنت دستگاه چایساز

چایساز یکی از انواع دستگاه های برقی در آشپزخانه است که برای روشن شدن از قطعات مختلفی تشکیل شده است. هرگونه خرابی در اجزای آن ممکن است باعث کار نکردن این دستگاه شود. عملکرد چایساز به گونه ای است که بعد از ورود جریان برق از طریق اتصال دو شاخه به پریز، شروع به گرم کردن آب درون کتری می کند و آب را بعد از چند دقیقه به نقطه جوش می رساند.

گرم شدن آب در چایساز به علت وجود المنت است. پس از جوش آمدن می توان چای را در قوری مخصوص این دستگاه دم کرده و در جای اصلی خود قرار داد. المنت نیز با گرم کردن قوری موجب دم کشیدن چای در چایساز می شود. برای تعویض این قطعه آموزش تعویض المنت پرسی کتری برقی را مطالعه کنید.

دم نکشیدن چای در چایساز

بنابراین اگر به هر علتی المنت چایساز خراب شده باشد، ممکن است دستگاه قادر به گرم کردن قوری و در نتیجه دم نکشیدن چای در چای ساز باشد. در همین راستا باید برای رفع این مشکل اقدام به تعمیر یا تعویض المنت چایساز کرد. معمولاً المنت در چایساز با چراغی روشنی به نمایش در می آید که از طریق آن می توانید از سالم یا خراب بودن چایساز مطلع شوید.

عدم وجود جریان برق و خراب شدن اتصالات

چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟ دومین دلیلی که ممکن است باعث دم نشدن چای در چایساز شود، عدم وجود جریان برق است. ممکن است جریان برق به اندازه کافی به چایساز وارد نشود و دستگاه قادر به گرم کردن چای در قوری نباشد. بنابراین در ابتدا از وجود جریان برق در دستگاه اطمینان حاصل کنید. همچنین هر گونه خرابی در اتصالات و سیم ها ممکن است باعث دم نکشیدن چای در چایساز شود. با توجه به این موضوع توصیه می شود حتماً برای تعمیرات از متخصص باتجربه کمک بگیرید تا بتواند به بررسی و رفع این مشکل بپردازد.

نقش المنت در دم کشیدن چای در چایساز چیست؟

قطعاً مهمترین قطعه در چایساز، المنت این دستگاه است. شاید با خود فکر کنید که چرا وجود این قطعه در چایساز بسیار مهم است؟ المنت یک رشته سیم نیمه هادی است که موجب گرم شدن آب درون کتری چایساز می شود. این قطعه در چایساز با تامین گرمای لازم برای رسیدن آب به دمای بالا باعث جوش آمدن آب می شود.

همچنین چای در قوری به واسطه المنت کتری برقی گرم شده و پس از مدتی باعث دم کشیدن چای در چایساز می شود. المنت چایساز جریان برق را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و تمام گرمای مورد نیاز برای دم کشیدن و جوش آمدن آب را تامین می کند. به همین علت خراب شدن المنت حرارتی موجب دم نکشیدن چای در چایساز شده و هرچه سریع تر باید برای تعمیرات آن اقدام شود.

خرابی المنت چای ساز برای مشکل دم نکشیدن

نحوه تست سلامت المنت چایساز به چه صورت است؟

در شرایطی که با مشکل دم نکشیدن چای در دستگاه چایساز خود مواجه شده اید، اصلی ترین اقدامی که باید انجام دهید، بررسی المنت و تست سلامت آن و در نهایت عیب یابی چای ساز است. از این رو اگر قصد دارید از سلامت المنت چای ساز خود اطمینان حاصل کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

طریقه تست المنت چایساز

  • برای انجام این کار شما به یک اهم متر نیاز دارید.
  • ابتدا باید اقدام به باز کردن کفی کتری خود نمایید.
  • سپس از بدنه چایساز یک سر المنت را جدا کنید.
  • به ترمینال های دو طرف المنت دستگاه، دو سر اهم متر خود را متصل نمایید.
  • چنانچه اهم متر عدد 27 را نشان دهد، به معنای سالم بودن المنت است.
  • در غیر این صورت المنت دچار خرابی شده است و باید تعویض گردد.

روش تست المنت گرم کن چایساز

  • ابتدا باید المنت گرم کن دستگاه را پیدا کنیدو
  • سپس دو سر اهم متر را به دو طرف المنت و ترمینال های آن وصل نمایید.
  • در صورت نشان دادن عدد 183 المنت سالم بوده و در صورت نمایش عدد 1 باید المنت سوخته را تعویض کنید.

برای تعویض المنت و رفع مشکل دم نشدن چای در چایساز چه باید کرد؟

در صورتی که علت دم نشدن چای در چایساز خراب شدن المنت چایساز باشد؛ باید با تعویض این قطعه برای رفع مشکل دم نکشیدن چای در چایساز اقدام کنید. در همین راستا توصیه می شود ابتدا المنت جدید مخصوص چایسازتان را خریداری کرده تا آن را با المنت قبلی تعویض کنید. برای تعویض المنت چایساز در ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید تا جریان برق از دستگاه قطع شود. در ادامه با کمک آچار مخصوص کف چایساز را جدا کنید و المنت قدیمی را با المنت جدید تعویض کنید. بهتر است برای تعویض صحیح ابتدا از اتصالات دستگاه عکس بگیرید تا پس از تعویض به همان شکل اتصالات را انجام دهید.

تعویض المنت برای مشکل دم نکشیدن چایساز

همانطور که می دانید، ممکن است دلایل متعددی باعث دم نشدن چای در چایساز شوند. اما اگر دلیل دم نکشیدن چای در چایساز به دلیل خراب شدن المنت باشد، توصیه می شود برای تعمیرات به مراکز معتبر مراجعه کنید. قطعاً سپردن تعمیرات دستگاه های برقی مانند تعمیر کلید چای ساز به افراد با تجربه بهترین راه برای عملکرد صحیح دستگاه است.

بهترین تعمیرگاه برای تعمیر چایساز کدام است؟

طی این مطلب به بررسی اینکه چرا چای در چایساز دم نمیکشد؟ یا دلایل دم نکشیدن چای در چایساز پرداختیم. عوامل متعددی چون خراب شدن المنت و اتصالات ممکن است باعث دم نشدن چای در چای ساز شود. در همین راستا اگر برای رفع مشکل به دنبال تعمیرگاه مناسبی هستید، توصیه می شود برای تعمیرات به تعمیرگاه مطمئنی چون شرکت آی پی امداد مراجعه کنید.

امروزه قیمت لوازم خانگی و دستگاه های برقی به شدت افزایش یافته است. بنابراین شما می توانید با مراجعه به مجموعه آی پی امداد و نمایندگی تعمیرات چای ساز خیال خود را از بابت کیفیت تعمیر چایساز و سلامت دستگاه تامین کنید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • فاطمه آقاجانی 09 مرداد 1402

    برای دم کشیدن چای در چای ساز دلمونتی مدل DL440 جوش نمیاد و روی کیپ وارم میمونه. ممنونم از شما

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 مرداد 1402

      درود، کلید روی دسته یا ترموستات کنتاکت دستگاه خراب شده است.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد