logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت زرد سوختن شعله شومینه گازی

علت زرد سوختن شعله شومینه گازی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت زرد سوختن شعله شومینه گازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از رایج ترین مشکلات شومینه گازی، یعنی زرد بودن شعله آن بپردازیم. در این مطلب ضمن بررسی علت زرد سوختن شعله شومینه گازی، از تکنسین های مجموعه آی پی امداد راه حل های رفع این مشکل را نیز پرسیده ایم و پاسخ آنها به سوالات شما عزیزان در مورد رنگ طبیعی شعله شومینه گازی را نیز در این مطلب گنجانده ایم. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید. چنانچه نتوانستید با مطالعه این مطلب به پاسخ سوال هایتان برسید، نیازی به مطالعه مقالات دیگر ندارید؛ زیرا میتوانید از طریق بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد و بخش نظرات به طور مستقیم با کارشناسان فنی این مجموعه در تماس باشید و به طور کاملا رایگان از این عزیزان راهنمایی بگیرید.

بهترین رنگ شعله شومینه گازی کدام است؟

حتما میدانید که استاندارد بودن رنگ شعله شومینه گازی، یکی از موارد ایمنی در ارتباط با این دستگاه گرمایشی است. متاسفانه سالیانه بسیاری از افراد در اثر بی توجهی به رنگ شعله شومینه گازی دچار گاز گرفتگی شده و جان خود را از دست می دهند. برای اطمینان از سوخت کامل گاز در بخاری گازی و تامین اکسیژن، به رنگ شعله نگاه کنید. بهترین رنگ برای سوختن شعله شومینه گازی، رنگ آبی است. رنگ آبی شعله بخاری گازی نشان دهنده سوخت کامل گاز و کافی بودن میزان اکسیژن است. اما هر رنگ دیگر شعله، مانند رنگ های نارنجی، زرد و یا قرمز علامت هشداری است که میتواند به شما بگوید در سوختن گاز در شومینه مشکلی به وجود آمده است و باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کنید.

بهترین رنگ شعله شومینه گازی کدام است؟

3 دلیل زرد بودن شعله شومینه گازی + راه‌حل

اگر می خواهید بدانید دلیل زرد سوختن شعله شومینه گازی چیست، باید این دلایل و راه حل های آن ها را بشناسید. به طور کلی سه مورد باعث بروز این مشکل می شود:

  1. عدم وجود اکسیژن کافی برای سوخت کامل گاز خروج پسماندهای آن
  2. سوختن برخی عناصر شیمیایی به همراه گاز
  3. بسته شدن منافذ ورودی هوا

3 دلیل زرد بودن شعله شومینه گازی + راه‌حل

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را بطور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  1. عدم وجود اکسیژن کافی برای سوخت کامل گاز خروج پسماندهای آن

احتمالا میدانید که یکی از عناصر لازم برای انجام سوخت کامل گاز، وجود اکسیژن است و نبود اکسیژن میتواند باعث تغییر رنگ شعله و همچنین جایگزین شدن گاز مونو اکسید کربن به جای اکسیژن شود. گاز مونو اکسید کربن یکی از پسماندهای سوختن گاز است که به شدت سمی و خطرناک بوده و عدم توجه به تغییر رنگ شعله در این شرایط میتواند خطرات جانی را در بر داشته باشد.

عدم وجود اکسیژن کافی برای سوخت کامل گاز در شومینه گازی

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل دریچه ورودی هوا را بررسی کنید. در صورتی که به دلیل بسته بودن آن، اکسیژن کمتر وارد میشود، آن را کمی باز کنید.
  1. سوختن برخی عناصر شیمیایی به همراه گاز

وجود ناخالصی در گاز و یا سوختن عناصر شیمیایی دیگر و نور رنگی منتشر شده از آنها ممکن است باعث تغییر در رنگ شعله شومنیه شده و شما را نگران کند.

راه‌حل:

  • برای بررسی دقیق و رفع این مشکل لازم است یک تکنسین متخصص این موارد را مورد بررسی قرار دهد که می توانید از تعمیرکار آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. بسته شدن منافذ ورودی هوا

اگر دریچه ورودی هوا دچار گرفتگی شده باشد، قطعا هوای کمتری وارد شومینه گازی شده و باعث تغییر رنگ شعله آن می شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل شومینه را خاموش کنید تا دمای آن کاهش یابد. سپس دریچه را بررسی کنید و گرفتگی آنها را رفع کنید.

برای حل مشکل زرد سوختن شعله شومینه گازی با کجا تماس بگیریم؟

همراهان همیشگی امیدواریم با نگارش این مطلب توانسته باشیم در بررسی و حل مشکل تغییر رنگ شعله شومینه گازی به شما کمک کنیم. قطعا زرد شدن رنگ شعله شومینه گازی میتواند هرکسی را نگران کند. اما شما میتوانید به کمک تکنسین های متخصص مجموعه آی پی امداد، به راحتی مشکل را تشخیص داده و در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که میخواهید با حضور تکنسین در محل، تعمیر مشکل شومینه گازی در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شود، میتوانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد