logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مسائل رایج در فرآیند شستشوی لباس، خشک نشدن لباس‌ها پس از پایان عملیات است. در بسیاری از موارد، دلیل خیس ماندن لباس‌ها پس از شستشو، مربوط به مشکلات فنی و تخصصی دستگاه است که نیاز به تعویض یا تعمیر قطعه‌ای دارد. اما در برخی موارد، دلیل خشک نشدن ساده است و می‌توانید با روش‌های ساده آن را به‌راحتی برطرف کنید. در این مقاله از آی پی امداد، به علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج و راهکارهای مقابله با این مشکل می‌پردازیم. اگر سوالی درباره این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهند.

8 علت خشک نکردن لباسشویی ارج

در زیر عوامل اصلی که باعث خشک نشدن لباس‌ها پس از اتمام فرآیند شستشو لباسشویی ارج می‌شوند، آورده شده است. در ادامه به معرفی علت خشک نکردن ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

  1. پر کردن بیش‌از‌حد لباسشویی
  2. استفاده از برنامه و تنظیمات نادرست
  3. مسدود بودن شلنگ تخلیه و فیلتر کف لباسشویی
  4. آبگیری نکردن ماشین لباسشویی
  5. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  6. معیوب شدن موتور ماشین لباسشویی
  7. خرابی برد الکترونیکی لباسشویی
  8. کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

8 علت خشک نکردن لباسشویی ارج

چرا ماشین لباسشویی ارج خشک نمی کند؟

در ادامه راهکارهایی برای رفع این مشکل و عیب یابی هریک از دلایل خشک نکردن لباسشویی ارج را ارائه می‌دهیم.

1. پر کردن بیش‌از‌حد لباسشویی

یکی از موارد اساسی که باید در استفاده از لباسشویی به آن توجه داشت، میزان بارگیری لباس در دستگاه است. گذاشتن لباس زیاد در داخل لباسشویی، می‌تواند باعث خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج باشد.

پر کردن بیش از حد لباسشویی

راه‌حل:

  • برای مشخص کردن حجم دقیق لباس‌هایی که می‌توانید در دستگاه بگذارید، به راهنمای دستگاه مراجعه کنید. با‌این‌حال، به‌طور کلی، لازم نیست مخزن دستگاه را بیش از سه چهارم پر کنید.

2. استفاده از برنامه و تنظیمات نادرست

کار نکردن خشک‌کن ماشین لباسشویی ارج، می‌تواند به برنامه و تنظیمات انتخابی مرتبط باشد. برخی از برنامه‌ها به‌صورت پیش فرض قابلیت خشک کردن کامل لباس‌ها را ندارند.

راه‌حل:

  • بنابراین، باید در انتخاب برنامه و تنظیمات لباسشویی دقت کنید. برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ارج باید با‌توجه به جنس پارچه لباس‌ها، میزان کثیفی آن‌ها و شرایط دیگر انتخاب شود.
  • همچنین برای برنامه خشک‌کن نیز به جنس پارچه توجه کنید و مطابق آن دور چرخش و دمای آب را تنظیم کنید.

3. مسدود بودن شلنگ تخلیه و فیلتر کف ماشین لباسشویی

هر گونه تنسداد در مسیر لوله تخلیه و فیلتر کف ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به اختلال در خروج آب از دستگاه شود. اگر آب به‌طور کامل از ماشین لباسشویی خارج نشود و در داخل دستگاه باقی بماند، می‌تواند باعث خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج شود.

مسدود بودن شلنگ تخلیه و فیلتر کف ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • برای بررسی مسیر لوله تخلیه، می‌توانید ماشین لباسشویی را به آرامی به سمت جلو بکشید و لوله تخلیه را بررسی کنید. اگر گرفتگی در لوله تخلیه وجود داشت، آن را رفع کنید.
  • برای بررسی فیلتر ماشین لباسشویی، دریچه فیلتر را به جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا دریچه باز شود، آن را بررسی کرده و اگر گرفتگی وجود داشت، آن را برطرف کنید.

4. آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در صورتیکه ماشین لباسشویی شما عمل آبگیری را به‌درستی انجام ندهد، لباس‌های شما همچنان خیس خواهند بود و موجب خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج می‌شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل آبگیری نکردن لباسشویی، در ابتدا باید میزان فشار آب ساختمان را بررسی کنید و از بالا بودن فشار آب اطمینان حاصل کنید. باید به خاطر داشت که ماشین لباسشویی ارج برای آبگیری به حداقل ۲۰ پی اس آی فشار آب نیاز دارد و فشار آب نباید پایین‌تر از حد نرمال باشد.
  • پس از بررسی میزان فشار آب، باید به سمت شیرهای ورودی آب بروید و مطمئن شوید که شیرهای ورودی آب دچار انسداد و پیچ‌خوردگی نشده باشند. پس از بررسی این موارد و اطمینان حاصل کردن از میزان فشار آب و سالم بودن شیرهای ورودی آب، نوبت به بررسی شیر برقی دستگاه می‌رسد.
  • بررسی و عیب‌یابی شیر برقی یک امر کاملا تخصصی و فنی است و برای این کار می‌توانید از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید، تا شیر برقی را تعمیر کنند.

5. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

تخلیه آب درون ماشین لباسشویی به عهده پمپ تخلیه است و اگر این بخش از دستگاه خراب شود، موجب خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج می‌شود. یکی از علل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی می‌تواند انسداد و گرفتگی در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد که معمولا ناشی از پرزها و الیاف موجود در لباس‌ها و یا اشیا دیگر درون لباس‌ها است.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، بهتر است به تکنسین‌های متخصص آی پی امداد مراجعه کنید؛ زیرا بررسی و رفع این مشکل به صورت کاملا تخصصی و زمان‌بر است.

6. معیوب شدن موتور ماشین لباسشویی

از کار افتادن موتور ماشین لباسشویی می‌تواند باعث خشک نشدن لباس ها در آن شود. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که از ماشین لباسشویی، بیش‌از‌حد استفاده شود و باعث فشار و داغ شدن موتور شود.

معیوب شدن موتور ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی، موتور ماشین لباسشویی می‌تواند، به‌دلیل داغ شدن از کار بیافتد، اما عموما پس از سرد شدن مجدد قابل اصلاح و راه‌اندازی می‌شود. همچنین، در برخی موارد، افزایش فشار به ماشین لباسشویی ارج منجر به سوختن سیم‌پیچ موتور می‌شود که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
  • توجه داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی خود را در طول روز، مکرر استفاده می‌کنید، حتما باید به‌صورت دوره‌ای هر 6 ماه یکبار سرویس آن را انجام دهید و همچنین شستشو را در دو نوبت صبح و عصر انجام دهید تا به لباسشویی آسیبی وارد نشود.

7. خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

سوختن ترانس برد الکترونیکی می‌تواند باعث اختلال در عملکرد خشک‌کن ماشین لباسشویی ارج شود و آن را از کار بیندازد. معمولا، بردهای الکتریکی به‌دلیل اتصال کوتاه یا نوسانات برق دچار آسیب می‌شوند.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر اطلاعاتی از مراحل تعمیر و هزینه‌های تعمیر برد دستگاه خود ندارید، می‌توانید با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

8. کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

در برخی مواقع، لباسشویی به ظاهر بدون هیچ‌گونه مشکلی در عملکرد چرخیده ولی در پایان شستشو، لباس‌ها هنوز خیس هستند. از سویی دیگر، در بعضی موارد، دستگاه در مرحله خشک کردن البسه دچار ایراد می‌شود و دور تند لباسشویی اجرا نمی‌شود.

راه‌حل:

جهت رفع مشکل خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج با کجا تماس بگیریم؟

آیا ماشین لباسشویی شما هم لباس‌های‌تان را به‌طور کامل خشک نمی‌کند؟ این می‌تواند منجر به ناراحتی شما در حین استفاده شود. علت خشک نشدن لباس در لباسشویی ارج، متفاوت است. با انجام اقدامات ساده، می‌توانید از این مشکل خلاص شوید و لباس‌هایتان را با آرامش بیشتری شستشو دهید. برای رفع مشکل می‌توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد یک مرکز تخصصی است که در زمینه ارائه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی فعالیت می‌کند. تکنسین متخصص این مجموعه توانایی تشخیص و رفع مشکلات فنی را داراست و با استفاده از تجهیزات و دانش فنی خود، می‌تواند به شما در رفع مشکل خشک نکردن ماشین لباسشویی ارج کمک کند. شما می‌توانید با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 یا با مراجعه به وبسایت آی پی امداد، خدمات آن‌ها را دریافت کنید و مشکل خود را به‌صورت حرفه‌ای و قابل اعتماد حل کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد