logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج

علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند ارج جزء قدیمی‌ترین مارک‌های لوازم خانگی است که در حال حاضر نیز محبوبیت ویژه‌ای دارد. اگر تجربه استفاده از ماشین لباسشویی ارج را دارید، مطالعه این مطلب از آی پی امداد را از دست نداده و همراه ما باشید. در این مطلب برایتان درباره علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج خواهیم گفت. اگر سوال خاصی درباره قطعی آب لباسشویی ارج دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. برای دریافت پاسخ سوالات خود در مدت زمان کوتاه‌تر می‌توانید با آی پی امداد تماس گرفته و سوالات خود را عنوان کنید.

6 علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج

بدون شک قطعی آب لباسشویی ارج دلایلی دارد. بهتر است وقتی متوجه مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می‌شوید، در ابتدا مشکل را عیب‌یابی کرده و علت آن را بررسی کنید. در اکثر مواقع علت این مشکل به موارد زیر مربوط است:

  1. گرفتگی  شیلنگ تأمین آب
  2. خراب شدن شیر ورودی لباسشویی
  3. خرابی شیر برقی لباسشویی
  4. اختلال در سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار آب
  5. خراب شدن برد الکترونیکی لباسشویی
  6. کم بودن فشار آب

6 علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج

چرا آب لباسشویی ارج قطع شده است؟

در ادامه این مطلب هر کدام از علل قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. البته ناگفته نماند که در برخی مواقع خاص رفع مشکل نیازمند مهارت و تخصص بوده و توسط خودتان امکان‌پذیر نیست. در شرایط مشابه کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه‌ای ضرورت دارد.

1. گرفتگی شیلنگ تأمین آب

لباسشویی ارج به کمک شیلنگ‌های پلاستیکی به آب شهری متصل می‌شود. دلایل متعددی منجر به خرابی و گرفتگی شیلنگ شده و مشکل آبرسانی به لباسشویی را به همراه دارند. ممکن است شیلنگ شما فرسوده شده و حتی رسوب داشته باشد. در این شرایط فشار آب به حداقل ممکن رسیده و عملکرد دستگاه را مختل می‌کند.

گرفتگی شیلنگ تأمین آب

راه‌حل:

  • با تعویض شیلنگ کهنه و فرسوده با موردی تازه می‌توان این قبیل از مشکلات را رفع کرد. چنانچه شیلنگ لباسشویی ارج را تعویض کردید، اما مشکل مربوطه حل نشد، از متخصصین تعمیرکار برای عیب‌یابی دقیق کمک بگیرید.

2. خراب شدن شیر ورودی لباسشویی

در برخی مواقع شیر ورودی آب ماشین لباسشویی و سایر قطعات آن کاملاً سالم بوده و مشکل از شیر تأمین آب است. فرسودگی شیر منزل نیز منجر به قطعی آب می‌شود. در نتیجه باید در ابتدا شیر منزل را چک کرده و سپس عملکرد لباسشویی را بررسی کنید.

راه‌حل:

  • چنانچه مشکل از شیر خانه بود، با تعویض آن مشکل رفع شده و لباسشویی نیز قادر به پر کردن دیگ با آب است.

3. خرابی شیر برقی لباسشویی

به جرات می‌توان گفت که اکثر مشکلات و علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج، به معیوب بودن شیر برقی لباسشویی مرتبط است. خرابی این قطعه منجر به قطع آب یا افزایش ناگهانی فشار و میزان آب می‌شود. در نتیجه استفاده از لباسشویی با خرابی شیر برقی امکان‌پذیر نیست.

خرابی شیر برقی لباسشویی

راه‌حل:

  • بهتر است به محض مشاهده علائم خرابی شیر برقی لباسشویی ارج با متخصصین آی پی امداد تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای رفع مشکل اقدام کنند.

4. اختلال در سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار آب

در ابتدا بهتر است بگوییم که سوئیچ فشار و تنظیم سطح آب ماشین لباسشویی چیست؟ این قطعه ولتاژ ورودی به شیر برقی را کنترل می‌کند. جریان از تایمر مکانیکی یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار وارد شده و سپس به شیر برقی منتقل می‌شود. بدون شک، خرابی این قطعه نیز موجب عدم تجمع آب در لباسشویی ارج می‌شود. زمانی که آب موجود در دیگ به میزان لازم رسید، سوئیچ فشاری جریان را قطع می‌کند. باید بگوییم که قطعی مداوم آب و قطع نشدن آن نیز به میکروسوئیچ فشار وابسته است.

اختلال در سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار آب

راه‌حل:

  • تشخیص خرابی میکروسوئیچ فشار تنها به واسطه مهارت تکنسین‌های تعمیر امکان‌پذیر است. در شرایط مشابه از شخصی متخصص بخواهید که عملکرد لباسشویی شما را آنالیز کرده و در صورت لزوم میکروسوئیچ فشار را تعویض کند.

5. خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

به جرات می‌توان گفت که سه قطعه اساسی و حساس در لباسشویی ارج، سلکتور، تایمر و برد الکترونیکی است. چنانچه هریک از قطعات نامبرده دچار مشکل شوند، هدایت آب به داخل دیگ به درستی انجام نشده و عملکرد کلی لباسشویی ارج مختل می‌شود. تایمرهای مکانیکی معمولاً در مدل‌های قدیمی لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در مدل‌های امروزی برد الکترونیکی جایگزین مناسبی برای تایمر مکانیکی است. تایمر و برد موظف به هدایت جریان برق به سمت شیر برقی و سایر قطعات لباسشویی هستند. بدون شک خرابی این قطعه مشکلاتی نظیر قطع شدن آب را به همراه دارد.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

راه‌حل:

  • بررسی مشکلات عنوان شده و عیب‌یابی و تشخیص علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج تنها به کمک تعمیرکاران حرفه‌ای امکان‌پذیر است. اگر ایرادی در تایمر وجود داشته باشد، ولتاژ لازم به شیر برقی نمی‌رسد. در مواقع مشابه تعویض تایمر ماشین لباسشویی بهترین راه‌حل ممکن است.
  • اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی نیز دچار اختلال شده باشد در صورت امکان تعمیر، می‌توان آن را بهبود بخشید. در برخی مواقع نیز برد الکترونیکی کاملاً خراب شده یا سوخته و نیازمند تعویض است.

6. کم بودن فشار آب

برای اینکه شیر برقی آب را به داخل دیگ لباسشویی هدایت کند، فشار آب باید حداقل 20 psi  باشد. در غیر این صورت آبگیری به درستی انجام نمی‌شود. در روزهای گرم تابستان که مصرف آب افزایش می‌یابد، فشار آب به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. برخی مواقع و شرایط مشابه علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج به این مسئله مرتبط بوده و می‌توان گفت که لباسشویی کاملاً سالم است.

راه‌حل:

  • بهترین راهکار برای رفع این مشکل، استفاده از پمپ آب و منبع ذخیره آب است. به این طریق دسترسی به آب دارید و در مواقع حساس با مشکل قطعی آب و فشار پایین آن مواجه نمی‌شوید.
  • البته اگر از بابت فشار آب اطمینان دارید، اما همچنان مشکل قطعی آب لباسشویی ارج وجود دارد، حتماً از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

برای تعمیر مشکل قطع شدن آب لباسشویی ارج با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از سایت آی پی امداد برای شما درباره علت قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج صحبت کردیم. چنانچه لباسشویی شما نیز دچار این مشکل شود، به راحتی قادر به تشخیص مشکل و عیب‌یابی خواهید بود. اگر شخصاً قادر به رفع مشکل نبودید، کمک گرفتن از افراد متخصص عقلانی‌ترین راه‌حل برای شما است. در شرایط مشابه، پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از متخصصین آی پی امداد است. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و با کارشناسان آی پی امداد درباره مشکل قطع شدن آب ماشین لباسشویی ارج صحبت کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به رفع مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی خود بپردازید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد