logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ارج

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ارج
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ارج به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

لباسشویی ارج محبوبیت ویژه‌ای بین خانواده‌های ایرانی دارد و این به معنای رضایت همیشگی از محصولات ارج نیست. گاهی اوقات افراد از سر و صدای لباسشویی گله داشته و درباره علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ارج سوالاتی ذهنشان را درگیر می‌کند. ما در این مطلب از آی پی امداد دلایل صدا دادن لباسشویی ارج را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر سوال خاصی درباره این مشکل دارید، در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد یا دیدگاه همین مقاله مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. چنانچه احساس می‌کنید لباسشویی شما در وضعیت اضطراری بوده و نیازمند عیب‌یابی سریع است، با مرکز آی پی امداد تماس گرفته و مشکل لباسشویی خود را به کارشناسان این مجموعه گزارش داده و پاسخ مناسبی برای رفع مشکلات احتمالی دریافت کنید.

10 علت صدا دادن ماشین لباسشویی ارج + راه‌حل

وقتی از ماشین لباسشویی ارج سر و صدایی غیرطبیعی می‌شنوید، یعنی مشکلی در قطعات دستگاه وجود دارد. تشخیص زودهنگام این مشکلات به شما کمک می‌کند که در اولین فرصت ممکن برای رفع آن اقدام کرده و از پیشرفت خرابی جلوگیری کنید. موارد زیر 10 علت صدای زیاد ماشین لباسشویی ارج محسوب می‌شوند:

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  2. استفاده از لباس‌هایی بیش از حد توان لباسشویی
  3. وجود اشیا فلزی در دیگ لباسشویی
  4. خرابی بلبرینگ لباسشویی
  5. پارگی تسمه‌های ماشین لباسشویی
  6. خرابی پمپ تخلیه
  7. خراب شدن چرخ دنده‌های لباسشویی
  8. وجود اختلال در ضربه گیر لباسشویی
  9. معیوب شدن قرقره‌ها
  10. خراب شدن قفل درب لباسشویی

10 علت صدا دادن ماشین لباسشویی ارج + راه‌حل

در ادامه این مطلب هر کدام از علل صدا دادن لباسشویی ارج را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. البته فراموش نکنید که برخی از ایرادات و نحوه رفع آن‌ها کاملاً تخصصی بوده و نیازمند مهارت کافی است. در صورت لزوم کمک گرفتن از متخصصین تعمیرکار بهترین راه‌حل ممکن است.

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی

آیا از تراز بودن ماشین لباسشویی خود مطمئن هستید؟ یکی از عوامل موثر بر صدای زیاد لباسشویی ارج، مسئله تراز بودن دستگاه است. چنانچه در نصب و راه‌اندازی لباسشویی دقت نکنید، عدم رعایت حد فاصله از دیوار و تراز نبودن موجب تولید صدای شدید می‌شود.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • در وهله اول بهتر است اقدام به تراز کردن ماشین لباسشویی نمایید. چنانچه لباسشویی تراز بود، اما صدای زیادی تولید کرد، حتماً از افراد متخصص در این زمینه برای معاینه فنی دستگاه کمک بگیرید.

2. استفاده از لباس‌هایی بیش از حد توان لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی دارای ظرفیت و توان خاصی است و نباید بیش از حد توان آن به دستگاه لباس افزود. اگر در ماشین لباسشویی ارج لباس‌هایی بیش از حد توان آن بریزید، در فرآیند شست‌وشوی لباس‌ها به قطعات دستگاه فشار وارد شده و صداهای عجیبی به گوش می‌رسد.

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل به صورت دو بار در هفته لباس‌ها را بشویید تا به هریک از قطعات داخل ماشین لباسشویی شما فشار وارد نشود.

3. وجود اشیا فلزی در دیگ لباسشویی

آیا در زمان شستن لباس‌ها جیب آن‌ها را بررسی می‌کنید؟ وجود اشیا فلزی در جیب لباس‌ها نیز منجر به تولید سر و صدا می‌شود. اشیای فلزی با دیگ لباسشویی برخورد داشته و صدا تولید می‌کنند. از طرفی این ضربات ضمن تولید صدا، منجر به آسیب نیز می‌شوند.

وجود اشیا فلزی در دیگ لباسشویی

راه‌حل:

  • بهتر است قبل از اضافه کردن لباس‌ها به دیگ لباسشویی، از نبودن اشیا فلزی و تیز در جیب لباس‌ها مطمئن شوید.
  • اگر سنجاق سینه‌ای به لباستان وصل است، حتماً آن را جدا کرده و سپس اقدام به شستن لباس‌ها کنید.

4. خرابی بلبرینگ لباسشویی

بلبرینگ به دیگ لباسشویی اجازه می‌دهد که راحت و آزاد به روی محور خود گردش کند. خرابی بلبرینگ بدون شک صداهای زیادی را به همراه خواهد داشت. علاوه بر صدای زیاد، خرابی بلبرینگ با لرزش نیز همراه است. شما می‌توانید زمانی که لباسشویی خاموش است، دیگ آن را با دست چرخانده و تشخیص دهید که آیا بلبرینگ معیوب شده یا نه.

راه‌حل:

  • اگر از خرابی بلبرینگ لباسشویی مطمئن شدید، قبل از تعمیر یا تعویض آن مجدد از ماشین لباسشویی ارج استفاده نکنید؛ زیرا به سایر قطعات نیز آسیب جدی وارد می‌شود.

5. پارگی تسمه‌های ماشین لباسشویی

به صورت کلی ماشین‌های لباسشویی که تسمه دارند، سر و صدایی بیشتر از سایر مدل‌های بدون تسمه ایجاد می‌کنند. زمانی که تسمه لباسشویی دچار اختلال و مشکل می‌شود، این سر و صدا شدت می‌یابد. صدایی که از پارگی و فرسودگی تسمه لباسشویی به گوش می‌رسد، مشابه جیرجیر است. البته ممکن است تسمه‌ها کند نیز شده باشند. در این شرایط مقداری صابون را به روی تسمه بمالید، در اکثر مواقع مشکل به این طریق رفع می‌شود.

پارگی تسمه‌های ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر از راه‌حل صابون استفاده کردید، اما همچنان صدای جیرجیر از ماشین لباسشویی ارج به گوش رسید، یعنی تسمه‌ها به نهایت فرسودگی رسیده یا کاملاً پاره شده‌اند. در این شرایط از تعمیرکاران متخصص بخواهید که هر چه سریع‌تر برای تعویض تسمه شما اقدام کنند.

6. خرابی پمپ تخلیه

مشکل فرسودگی و مسدود شدن پمپ تخلیه نیز از جمله شایع‌ترین علت صدای ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. در این شرایط پمپ تخلیه قادر به تخلیه آب نبوده و صداهای بلندی از لباسشویی به گوش می‌رسد. ممکن است زباله‌ای در مسیر پمپ تخلیه گیر کرده و موجب بروز سر و صدای شدید شود. در هر صورت خرابی پمپ تخلیه جزء موارد مهمی است که باید با دقت بالا بررسی شده و در صورت لزوم تعمیر شود.

راه‌حل:

  • شخصاً نمی‌توانید خرابی پمپ تخلیه را تشخیص دهید. البته اگر بیشتر از 5 سال از خرید لباسشویی ارج شما می‌گذرد، احتمال فرسودگی پمپ تخلیه نیز وجود دارد. در نتیجه تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بهترین راه‌حل ممکن است.

7. خراب شدن چرخ دنده‌های لباسشویی

زمانی که چرخ دنده‌ها حرکت می‌کنند، دیگ ماشین لباسشویی را نیز درگیر می‌کنند. از آنجایی که چرخ دنده‌ها در اکثر مواقع از جنس پلاستیک درست شده‌اند، به سرعت فرسوده شده و منجر به تولید سر و صدای شدید در عملکرد ماشین لباسشویی ارج می‌شوند. صدایی که در زمان خرابی چرخ دنده‌ها از ماشین لباسشویی ارج به گوش می‌رسد، مشابه صدای ساییدن بوده و جزء موارد مهمی است که باید جدی گرفته شود.

خراب شدن چرخ دنده‌های لباسشویی

راه‌حل:

  • اگر شما نیز صدایی مشابه ساییدگی از ماشین لباسشویی ارج خود می‌شنوید، بهتر است قبل از اینکه مشکل حاد شده و قابل تعمیر نباشد با متخصصین تعمیرکار تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کمک کنید.

8. وجود اختلال در ضربه گیر لباسشویی

ضربه گیر لباسشویی ارج جزء آن دسته از قطعاتی است که دستگاه را در زمان شست‌وشوی لباس ثابت نگه می‌دارد. بدون شک شنیدن صداهایی با حجم بالا در زمان خرابی ضربه گیر کاملاً طبیعی است. در این شرایط شما صداهایی مشابه صدای کوبیده شدن می‌شنوید. اگر سال‌ها از خرید ماشین لباسشویی ارج شما می‌گذرد، به احتمال زیاد این مشکل از فرسودگی ضربه گیر است.

وجود اختلال در ضربه گیر لباسشویی

راه‌حل:

  • تعویض ضربه گیر راه‌حل مناسبی برای رفع مشکل و صدای ماشین لباسشویی ارج است. استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای لباسشویی نیز ابتلا به این قبیل از مشکلات را به حداقل ممکن می‌رساند.

9. معیوب شدن قرقره‌ها

آن دسته از لباس‌شویی‌هایی که دارای درب در قسمت جلو هستند، مجهز به قرقره‌ای در قسمت پشت دستگاه بوده و لباسشویی‌هایی که درب آن‌ها از بالا می‌شود، قرقره‌هایی در قسمت کناری دارند. خرابی این قرقره‌ها نیز جزء علل صدای دادن ماشین لباسشویی ارج محسوب می‌شود. از آنجایی که قرقره منجر به حرکت لگن لباسشویی به سمت تسمه می‌شود، خرابی آن با سر و صدایی غیرطبیعی همراه است. صدایی که در این شرایط به گوش می‌رسد، شبیه به صدای انفجار است.

راه‌حل:

  • بهتر است در شرایط مشابه آرامش خود را حفظ کرده و لباسشویی را خاموش کنید. سپس در اولین فرصت ممکن با تعمیرکاران متخصص تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید که در اسرع وقت برای معاینه فنی و بررسی عملکرد قرقره‌های لباسشویی در محل حاضر شوند. این مشکل با تعویض قرقره‌ها قابل حل بوده و جای نگرانی ندارد.

10. خراب شدن قفل درب ماشین لباسشویی

جالب است بدانید که عملکرد قفل ماشین لباسشویی ارج به صورت الکترومغناطیسی به واسطه سیم پیچ بوده و در زمان باز و بسته شدن صدای کلیک مانندی تولید می‌کند. اگر صدای کلیک را در زمان باز و بسته کردن درب نشنوید، یعنی عملکرد درب مختل شده است. در شرایط مشابه ممکن است ماشین لباسشویی روشن نشود؛ اما اگر شروع به کار کند با صدای زیادی مواجه خواهید شد. صداهایی که در این شرایط به گوش می‌رسد کاملاً غیرطبیعی بوده و نیازمند بررسی دقیق است.

خراب شدن قفل درب ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم در شرایط مشابه از تکنسین‌های متخصص در امر تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید. ممکن است مشکل قفل درب با یک تعمیر جزئی حل شود. در غیر این صورت با تعویض قفل درب ماشین لباسشویی می‌توانید با آرامش خاطر و بدون صداهای ناهنجار از لباسشویی ارج استفاده کنید.

برای تعمیر مشکل صدای زیاد لباسشویی ارج با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد کلیه دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی ارج را مورد بررسی قرار دادیم. حال به احتمال زیاد می‌دانید مشکل لباسشویی شما چیست و از کجا نشات می‌گیرد. اگر قادر به رفع مشکل مربوطه نیستید، با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد برای عیب‌یابی مشکلات و رفع آن کمک بگیرید. چنانچه از خدمات سرویس دوره‌ای سالانه برای سرویس کاری ماشین لباسشویی ارج و سایر لوازم برقی و خانگی خود استفاده کنید، با این قبیل از مشکلات احتمالی مواجه نخواهید شد. از طرفی قطعات دستگاه شما پیش از اینکه از رده خارج شوند، قابلیت تعمیر داشته و بهبود می‌یابند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد