logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

شب ها اسپرسوساز را خاموش کنیم؟

شب ها اسپرسوساز را خاموش کنیم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله شب ها اسپرسوساز را خاموش کنیم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مهمترین نکات در زمینه نگهداری صحیح از اسپرسوساز، این است که آیا باید به هنگام شب اجازه دهیم دستگاه روشن بماند یا باید آن را خاموش کنیم! اطلاع پیدا کردن از این موضوع مهم می تواند در زمینه افزایش یا کاهش مصرف انرژی، طول عمر اسپرسوساز و بروز مشکلات مختلف در عملکرد آن نقش بسزایی داشته باشد. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به این پرسش که آیا شب ها اسپرسوساز را خاموش کنیم؟ پاسخ داده و همچنین نکات بسیار مهمی در زمینه شرایط روشن نگه داشتن اسپرسوساز در شب و قواعد خاموش کردن آن نیز برای شما ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

اسپرسوساز باید همیشه روشن باشد؟ (ویدیو آموزشی)

برای بسیاری از کاربران اسپرسوساز معمولا این پرسش ایجاد می شود که آیا دستگاه باید در طول شبانه روز روشن باشد یا خیر. از این رو کارشناس متخصص آی پی امداد در ویدیو زیر به این پرسش کاربران به صورت کامل و تخصصی پاسخ داده است.

اهمیت خاموش کردن اسپرسوساز در طول شب

اصول نگهداری و استفاده صحیح از اسپرسوساز به دلیل کاربردی بودن این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. اسپرسوساز یکی از دستگاه های برقی است که به صورت واحد با جریان آب و برق در ارتباط می باشد که اهمیت مراقب از آن را دوچندان می کند. به طور کلی روشن نگه داشتن اسپرسوساز در طول شب امری بی فایده بوده و در صورتی که استفاده ای از آن صورت نمی گیرد، بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل آن را خاموش کنید.

با این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی،  می توانید از بروز خطرات احتمالی نیز پیشگیری نمایید. این مسئله تنها می تواند مربوط به شب باشد و در صورتی که برق دارای ولتاژ مناسبی بوده و نوسان برق نیز وجود ندارد، بهتر است در طول روز دستگاه شما خاموش نشده و روشن بماند؛ زیرا روشن و خاموش کردن مداوم دستگاه می تواند موجب بروز خرابی یا ایجاد رسوباتی درون اسپرسوساز شود.

طرز استفاده از اسپرسوساز

در چه شرایطی میتوان اسپرسوساز را در شب روشن نگه داشت؟

اگرچه بهتر است هریک از لوازم برقی مانند اسپرسوساز در طول شب خاموش نگه داشته شوند، اما در برخی مواقع روشن و خاموش کردن مداوم دستگاه اسپرسوساز صحیح نمی باشد؛ زیرا این کار می تواند موجب سرد و گرم شدن دستگاه شده و بر روی عملکرد آن تاثیر نامناسبی داشته باشد. همچنین این کار معمولا با اتلاف انرژی همراه است. از این رو موجب افزایش مصرف برق و هزینه های مربوط به نگهداری دستگاه خواهد شد. همچنین با خاموش شدن اسپرسوساز، رسوبات درون دستگاه ته نشین شده و پس از روشن کردن مجدد آن، رسوبات دیگری تولید خواهد شد. از این رو با در نظر گرفتن هریک از این مسائل، عده ای از افراد معتقدند که باید اسپرسوساز را در طول شب روشن نگه داشت. اما انجام این کار نیاز به شرایطی خاص دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • یکی از مهمترین شرایط این است که نوسانات برق وجود نداشته باشد؛ زیرا بروز هرگونه نوسانات برقی می تواند منجر به اتصالی و بروز مشکلات مختلفی در دستگاه اسپرسوساز و خرابی بخش های مختلف آن شود.
  • همچنین به هیچ وجه نباید قطعی آب وجود داشته باشد؛ زیرا باعث ورود و تشکیل رسوبات مختلف درون دستگاه خواهد شد.

در صورت رعایت هریک از این دو شرط ذکر شده، می توان دستگاه اسپرسوساز را در طول شب روشن نگه داشت، در غیر اینصورت بهتر است دستگاه خود را شب ها خاموش نمایید.

اصول خاموش نگه داشتن انواع دستگاه اسپرسوساز در شب

بطور کلی دستگاه های اسپرسوساز که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند، از لحاظ سیستم داخلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند. بنابراین فرآیند نگهداری و خاموش و روشن نگه داشتن هریک از آنها می تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی اصول خاموش نگه داشتن هریک از این دو نوع اسپرسوساز پرداخته ایم:

اسپرسوسازهای مجهز به سوئیچ فشار

در این دستگاه ها مشکل کنترل دما و فشار داخل دیگ بر عهده قطعه مکانیکی به نام سوئیچ فشار می باشد. این سیستم تا رسیدن به فشار مورد نظر و خاموش شدن المنت، فشار تنظیم شده دستگاه را در حداکثر توان نگه می دارد. برای مثال فشار بخار دستگاه را روی 1/3 بار قرار دهید. در این حالت دستگاه تا زمانی که فشار به 1/3 بار برسد، باقی می ماند و سپس سوئیچ فشار دستگاه را خاموش می کند. در این شرایط المنت اسپرسوساز با حداکثر توان در یک مدت زمان مشخص کار کرده و سپس خاموش می شود.

  • بنابراین اگر دستگاه شب تا صبح روشن بماند، المنت به طور دوره ای روشن و سپس خاموش می شود.
  • این مسئله می تواند منجر به افزایش مصرف برق دستگاه شده و خاموش و روشن شدن المنت نیز موجب کاهش عمر و استهلاک اسپرسوساز می شود.
  • بنابراین بهتر است در پایان روز و به هنگام شب دستگاه اسپرسوساز خود را خاموش نمایید تا از بروز این مشکلات پیشگیری شود.

 اسپرسوسازهای مجهز به سوئیچ فشار

اسپرسوسازهای مجهز به کنترل PID

در این مدل دستگاه اسپرسوساز، بر اساس طراحی سیستم PID، هنگامی که المنت روشن می شود، با قدرت بالا کار نمی کند. از طرف دیگر، اکثر اسپرسوسازهای دارای سیستم پی‌آی‌دی، حالتی به نام اکومود یا صرفه جویی در مصرف انرژی دارند. علاوه بر این،‌ سوئیچ فشار جای خود را به قطعات الکترونیکی داده که استهلاک پایین‌ تری در مقایسه با قطعات مکانیکی دارند.

  • بنابراین، در اسپرسوساز دارای کنترل پی‌آی‌دی، در صورت تضمین پایداری برق و آب و در صورت وجود ویژگی صرفه جویی، می توانید دستگاه را در طول شب روشن نگه دارید.
  • با روشن نگه داشتن اسپرسوساز دارای PID در طول شب، به دلیل وجود حالت اکومود، مشکلی در عملکرد دستگاه رخ نخواهد داد.

 اسپرسوسازهای مجهز به کنترل PID

برای اینکه متوجه شوید اسپرسوساز شما دارای چه سیستمی است تا بدانید که باید آن را خاموش کنید یا خیر، می توانید دفترچه آن را مطالعه کنید. به طور معمول، بروشور دستگاه اسپرسوساز ویژگی ها و فناوری هر مدل را توضیح می دهد. اما اگر به این موارد دسترسی ندارید، می توانید خودتان متوجه شوید. هنگامی که دستگاه روشن است، می توانید به صدای اسپرسوساز گوش دهید. ببینید که آیا روشن و خاموش شدن سوئیچ فشار در فواصل 20 و 200 ثانیه را می شنوید. همچنین می توانید قاب دستگاه را باز کرده و به دنبال سوئیچ فشار بگردید.

قواعد مهم خاموش کردن کوتاه مدت اسپرسوساز که باید بدانید!

به طور کلی در منازل یا کافی شاپ ها در پایان روز و به هنگام شب، دستگاه اسپرسوساز را خاموش کرده و روز بعد مجددا آن را روشن می کنند. اما پیش از خاموش کردن دستگاه باید نکاتی رعایت شود تا از بروز مشکل در کارکرد اسپرسو ساز پیشگیری گردد:

  • پیش از اینکه دستگاه خود را خاموش نمایید، ابتدا بهتر است هد گروپ ها را با مواد مخصوص شستشو دهید.
  • همچنین باید این عملیات را برای نازل های بخار دستگاه اسپرسو خود انجام داده و سپس اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.
  • پس از خاموش کردن اسپرسوساز، می توانید سینی جلوی دستگاه را خارج کرده و آن را با آب و مواد شوینده شستشو نمایید.
  • سپس سینی را خشک کرده و در سر جای خود قرار دهید. با این کار می توانید بدون هیچگونه مشکلی مجددا روز بعد دستگاه را روشن کرده و از آن استفاده کنید.

اگر قصد دارید اسپرسوساز را برای مدت زمان طولانی تری خاموش کنید، پس از تمیز کردن پرتافیلتر، نازل های بخار و هد گروپ ها، لازم است آب باقی مانده درون دستگاه را نیز تخلیه نمایید. پس از انجام این کار می توانید با خیال راحت، دستگاه را برای مدت طولانی خاموش کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد