logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

روش كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه

روش كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله روش كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این روزها بسیاری از افراد علاقه به تهیه قهوه کف دار و خوشمزه دارند و به دنبال این هستند که بدانند چگونه می توانند اقدام به تهیه یک قهوه باکیفیت نمایند که بر روی آن کف یا فوم تشکیل شده باشد. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی روش كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه بپردازیم. برای ایجاد قهوه کف دار با دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز، در این مقاله به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که می تواند به شما کمک ویژه ای کند که در این میان می توان به طرز تهیه قهوه و نحوه ایجاد كف یا فوم شیر قهوه اسپرسو، بهترین روش انجام این کار اشاره کرد. با ما همراه باشید.

ویدئو صفر تا صد کف کردن قهوه اسپرسو با دستگاه

اهمیت كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه

کف کردن قهوه اسپرسو با دستگاه مرحله مهمی در تهیه انواع اسپرسو مانند کاپوچینو یا لاته ماکیاتو و … است. این کار شامل افزودن کف یا فوم شیر داغ به اسپرسو برای ایجاد حسی کرمی است. کف کردن نه تنها به افزایش طعم مطبوع قهوه کمک می کند، بلکه با ایجاد الگوها و لایه های زیبا بر روی سطح آن، به زیبایی نوشیدنی ها نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این، کف کردن شیر می تواند محتوای کافئین نوشیدنی را کاهش دهد که برای برخی از دوستداران قهوه مفید است. به طور کلی انجام صحیح این کار بسیار مهم است؛ زیرا می تواند به معنای تفاوت بین یک نوشیدنی خوب و یک نوشیدنی ضعیف باشد. ایجاد کف باکیفیت بر روی قهوه نیاز به تمرین و تجربه دارد ومی تواند طعم و تجربه نوشیدن قهوه را تا حد زیادی بهبود بخشد.

اهمیت كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه

کدام قهوه کف بیشتری تولید می کند؟

به طور کلی دو نوع قهوه روبوستا و عربیکا توسط افراد برای تهیه اسپرسو مورد استفاده قرار می گیرند که در میان این دو قهوه، روبوستا کف و کرمای بیشتری تولید خواهد کرد. همچنین علاوه بر نوع قهوه، موارد دیگری نیز می توانند در تهیه فوم یا کف قهوه با دستگاه اسپرسوساز موثر واقع شوند:

  • لازم است بدانید که درجه رست قهوه تاثیر زیادی در ایجاد کف یا فوم بیشتر روی قهوه داشته و به هر اندازه درجه رست بالاتر باشد، فوم بیشتری ایجاد می گردد.
  • همچنین درجه آسیاب و ریزتر بودن آن می توانید فوم و کف قهوه بهتر و بیشتری را تولید نمایند.
  • استفاده کردن از قهوه‌ های تک خاستگاه نیز می تواند برای تهیه قهوه کف دار انتخاب مناسبی باشد؛ زیرا کرمای بالاتری دارند.

روش های ایجاد فوم یا کف روی قهوه اسپرسو

پیش از اینکه اقدام به تهیه قهوه اسپرسو با کف یا فوم مناسب نمایید، ابتدا لازم است با بهترین روش های فوم گیری شیر آشنا شوید. به طور کلی می توان گفت که بهترین و مناسب ترین روش برای به دست آوردن کف یا فوم زیاد بر روی قهوه اسپرسو، استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسوساز می باشد که می توانید با وارد کردن بخار آب درون شیر که دارای فشار زیادی است، فوم گیری را انجام دهید. با این روش می توانید انواع قهوه های لاته، موکا، کاپوچینو و … را با استفاده از شیر فوم گیری و ایجاد کف نمایید. لازم به ذکر است که این کار تنها با استفاده از دستگاه اسپرسوساز قابل انجام بوده و نمی توان از روش های دیگر نظیر موکاپات، اقدام به ایجاد کف یا فوم مناسب روی قهوه خود نمایید. همچنین برای ایجاد کف یا فوم شیر روی قهوه نیز از همزن دستی، برقی یا فرنچ پرس نیز استفاده کنید.

روش كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه

در ادامه به راهنمای کلی طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز همراه با کف اشاره خواهیم کرد:

  1. برای اینکه بتوانید اسپرسو کف دار تهیه کنید، باید آن را به صورت معمولی دم کرده و سپس در پایان کار، با یک الی دو دقیقه هم زدن به آن کف اضافه نمایید.
  2. مخزن آب دستگاه را با آب سرد پر کنید و اجازه دهید دستگاه پیش گرم شود. اطمینان حاصل کنید که آب کافی در مخزن برای دم کردن مقدار کافی اسپرسو وجود دارد.
  3. دانه های تازه قهوه را آسیاب کنید تا مقدار کافی پودر قهوه به دست آید. مقدار آن بستگی به این دارد که چه تعداد فنجان اسپرسو می خواهید درست کنید و چقدر اسپرسو قوی دوست دارید.
  4. قهوه آسیاب شده را در پرتافیلتر دستگاه بریزید و فشار دهید تا فشرده شود. اطمینان حاصل کنید که پودر قهوه به طور مساوی پخش شده است.
  5. پرتافیلتر اسپرسوساز را به دستگاه وصل کنید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است.
  6. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید آب از قهوه عبور کند. این کار معمولاً فقط 20 تا 30 ثانیه طول می کشد که باید تا پایان زمان دم آوری و تهیه قهوه صبر کنید.
  7. پس از خروج کامل قهوه از دستگاه و کف کردن آن، می توانید نوشیدنی را میل نمایید.
  8. همچنین می توانید بخشی از قهوه را به همراه شکر هم بزنید تا کف کرده و سپس در نهایت قهوه اصلی را به آن اضافه کنید.
  9. پرتافیلتر و دستگاه را تمیز کنید تا مطمئن شوید هیچ اثری در دستگاه باقی نمانده است.
  10. تنظیم آسیاب و مقدار پودر قهوه و همچنین زمان خاموش کردن دستگاه برای به دست آوردن یک اسپرسوی عالی بسیار مهم است. تنظیمات و مقادیر مختلف را امتحان کرده و آنها را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

روش كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه

نحوه ایجاد فوم شیر با دستگاه اسپرسوساز

کف کردن شیر برای تهیه کاپوچینو یا لاته ماکیاتو با دستگاه اسپرسوساز برای دستیابی به کف کامل نیاز به تمرین دارد که در ادامه نحوه فوم گیری شیر برای قهوه اسپرسوساز با استفاده از دستگاه را ذکر کرده ایم:

  1. به مقدار دلخواه شیر را در یک مخزن استیل بریزید. شیر سرد برای کف کردن بهتر است.
  2. نازل بخار را تمیز کنید و مخزن را زیر نازل بخار نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که نازل بخار در مخزن قرار دارد و مستقیماً داخل شیر نمی رود.
  3. اهرم یا دستگیره بخار را روشن کنید و اجازه دهید بخار در شیر نفوذ کند. پارچ را کج کنید تا شیر و کف مخلوط شوند.
  4. دمای ایده آل برای شیر کف کرده بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد است. مراقب باشید شیر خیلی داغ نشود تا نسوزد یا کف آن از بین نرود.
  5. سر نازل بخار اسپرسوساز را به گونه ای درون ظرف قرار دهید که در شیر یک گرداب ایجاد شود.
  6. مخزن را به صورت زاویه دار نگه دارید و به آرامی نازل بخار را بالا و پایین ببرید تا هوا به شیر وارد شود و کف ایجاد شود.
  7. در همین حین حباب‌ هایی که تشکیل می‌ شوند را بترکانید تا تبدیل به حباب های کوچک تر شوند.
  8. وقتی شیر بافت کرمی پیدا کرد و مخزن داغ شد، کار را متوقف کنید.
  9. در ادامه سریعا کف شیر را به قهوه اضافه کنید.
  10. در نهایت می توانید نازل بخار و پیچر را پس از فوم گیری قهوه کاملا تمیز کنید.

اهمیت كف كردن قهوه اسپرسو با دستگاه

اشتباهات رایج هنگام فوم گیری و کف دار کردن قهوه

اگر پس از بررسی روش های ذکر شده، همچنان قادر به ایجاد فوم یا کف روی قهوه اسپرسو خود نیستید، می تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • یکی از اصلی ترین دلایل بروز مشکل کف نکردن قهوه اسپرسو، مربوط به نوع آسیاب کردن دانه های قهوه و فشار کم بر روی قهوه می باشد.
  • اگر دمای شیر بیش از اندازه بالا بوده و داغ شده باشد، امکان ایجاد فوم با بافت مخملی و مناسب وجود نخواهد داشت.
  • ممکن است دمای آب نامناسب باشد که بهتر است ابتدا دمای آب را به 20 درجه سانتیگراد برسانید و سپس آن را درون دستگاه خود بریزید.
  • همچنین لازم است بدانید که اگر قهوه مورد استفاده مانده بوده یا کیفیت پایینی داشته باشد، کف روی قهوه ایجاد نخواهد شد.
  • هر چقدر قهوه را ریزتر آسیاب کنید، چربی بیشتری از آن آزاد شده و در نتیجه کف بیشتری نیز تولید می کند.
  • به هر اندازه که روبوستای قهوه بیشتر باشد، شما می توانید یک قهوه با کرما و و کف بهتری در اختیار داشته باشید.
1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • وحید 20 مرداد 1402

    دوستان تایم استفاده از نازل بخار برای گرم کردن شیر خیلی مهمه . باید شیر به دمای تقریبی بدن برسه و اگه بیشتر داغ بشه ، شیر میسوزه و طعم سوختگی کاملاً با قهوه منتقل میشه

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد