logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال مابه با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال مابه

راهنمای استفاده از یخچال مابه
راهنمای استفاده از یخچال مابه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال مابه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از شرکت های بزرگ و موفق تولید لوازم خانگی شرکت مابه میباشد که در مکزیک تاسیس و به سرعت توانست بازاز یخچال و یخچال های ساید را در دست بگیرد و میزان رضایتمندی بالایی در بین مصرف کنندگان کسب نماید، اگر شما به تازگی برای جهیزیه خود اقدام به خرید یک یخچال مابه نموده اید و نیاز به آگاهی بیشتر در خصوص استفاده از آن هستید میتوانید در مقاله راهنمای استفاده از یخچال مابه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی زا از این یخچال در اختیار شما قرار دهیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه قادر به مطالعه دفترچه انگلیسی راهنمای استفاده از یخچال مابه نیستید به شما توصیه می کنیم تا با همراهی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله به مطالعه راهنمای فارسی استفاده از یخچال مابه بپردازید.

چگونه یخچال مابه را نصب کنیم؟

بعد از قرار دادن یخچال مابه در محل خود و تنظیم کردن پیچ های تراز آن شما باید برای راه اندازی ان اقدام نمایید به این منظور میتوانید از نحوه راه اندازی و نصب یخچال مابه خود که در ادامه برای شما آورده این کمک بگیرید:

  • برای راه اندازی و نصب یخچال شما احتیاج دارید که تمامی قطعات یخچال خود را در محل دقیق آنها قرار دهید به این منظور آنها را از پلاستیک خود بیرون آورد.
  • و پس از آن اقدام به قرار دادن طبقات یخچال به صورت کشویی نمایید.
  • در مرحله بعدی شما باید طبقات درون درب یخچال مابه خود را نیز در محل خود قرار دهید.
  • و پس از نصب شیر آب ورودی یخچال برای آبسرد کن و یخساز میتوانید یخچال مابه خود را به برق متصل نمایید.

انتخاب مکان مناسب برای نصب یخچال مابه

با توجه به هزینه زیادی که شما برای خرید یک محصول مانند یخچال پرداخت میکنید بهتر است در ابتدای خرید نسبت به آن دقت کافی را داشته باشید به همین دلیل در شروع این راهنمایی برای شما انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال مابه را توضیح خواهیم داد:

  • امروزه به دنبال مدرن تر شدن چیدمان منازل اکثر آشپزخانه ها با کابینت هایی چیده شده محل قرار گیری لوازم را تعیین میکنند به این منظور باید دقت داشته باشید چنانچه محلی که برای یخچال مابه خود در اختیار درید باید با فضای اطراف خود در حدود 30 سانتی متر فاصله داشته باشد و به آن نچسبیده باشد.
  • مکانی را برای یخچال مابه خود انتخاب نمایید که از گرمای حاصل از اجاق گاز و سماور به دور باشد.
  • سعی کنید یخچال مابه خود را در معرض تابش مستقیم نو آفتاب یا برخورد باد کولر قرار ندهید.
  • برای قرار دادن یخچال خود در یک مکان سعی کنید سطح زیر آن صاف و یکپارچه باشد.

طریقه تراز نمودن یخچال فریزر مابه در راهنمای فارسی

تراز نمودن یخچال سبب کارکرد بهتر قطعات آن در کنار یکدیگر نیز میشود به این منظور شما میتوانید برای نحوه تراز نمودن یخچال مابه در راهنمای فارسی مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • در ابتدا به منظور تراز کردن یخچال خود به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از مدل های یخچال مانند یخچال ساید بای ساید مابه برای تراز شدن پیچ هایی در قسمت جلویی دارند که با تنظیم آنها میتوانید یخچال خود را تراز نمایید.

معنی دکمه و کلیدهای صفحه نمایش یخچال فریزر و ساید بای ساید مابه

در طراحی یخچال های قدیمی تنها به قرار دادن یک دکمه خاموش و روشن و درجه تنظیم دما بسنده میکردند اما در مدل های جدید یخچال ها ما شاهد تعداد بیشتری دکمه و کلید بر روی یخچال خود هستیم که در ادامه به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال مابه میپردازیم:

دکمه های یخچال مابه معنای دکمه های یخچال
ON/OFF روشن و خاموش شدن یخچال
UP/DOWN FREEZER تنظیم دمای فریزر
UP/DOWN FRIDGE تنظیم دمای یخچال
ICE/WATER یخساز/آبسردکن
AIR FILTER تنظیم فیلتر آب
LOCK قفل شدن
RESET از سر گیری تنظیمات

آموزش تنظیم درجه دمای یخچال مابه

گاهی اوقات متوجه می شوید که یخچال شما به اندازه کافی سرد نیست و برخی از مواد غذایی شما زود فاسد می شوند یا احساس می کنید که آب داخل دیسپنسر به اندازه دلخواهتان خنک نیست. در این شرایط باید اقدام به تنظیم دمای یخچال خود نمایید. در یخچال فریزرهای مابه برای تنظیم دمای یخچال مابه دکمه up و down مربوط به کابین Fridge و برای تنظیم دمای فریزر دکمه up و down مربوط به بخش Freezer را فشار دهید. دما یا به صورت عدد و یا به صورت دامنه دما به شما نشان داده می شود.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مابه در زمستان و تابستان

میزان تنظیم درجه مناسب دما تقریبا برای همه برندهای یخچال یکسان بوده برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مابه در زمستان و تابستان میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • بهتر است درجه حرارت یخچال خود را به گونه ای تنظیم نمایید که از یخ زدگی در آن و همچنین فاسد شدن مواد غذایی در آن جلوگیری نمایید.
  • به این منظور میتوانید در فصل تابستان درجه دمای تنظیمی را بر روی 4 برای یخچال و برای فریزر بر روی منفی 19 قرار دهید.
  • در فصل زمستان نیز میتوانید درجه یخچال مابه خود را روی 3 و فریزر را روی منفی 16 قرار دهید.

اقدامات لازم برای نگهداری یخچال مابه پیش از رفتن به سفر

اگر می‌خواهید یخچال را برای مدتی طولانی و در زمان سفر از برق بکشید، باید در نگهداری‌ آن دقت کنید تا یخچال دچار افت کیفیت نشود. برای مراقبت از یخچال در دوران خاموشی و کشیدن یخچال، بهتر است یخچال را در سطح صاف قرار دهید. همچنین محلی دور از نور خورشید در نظر بگیرید. بهتر است یخچال در معرض رطوبت نباشد. با این مراقبت‌ ها می‌ توانید یخچال را در دوران سفر به درستی مراقبت و نگهداری نموده و برای استفاده‌ دوباره از آن نیاز به تعمیرکار یخچال نداشته باشید.

نحوه جابه جایی یخچال مابه در هنگام اسباب کشی

به منظور جا به جایی یخچال مابه در هنگام اثاث کشی بهتر است برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به آن مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • بهتر است در هنگام جا به جایی تمام طبقات یخچال خود را بیرون آورده چون در صورت باز شدن درب و سقوط طبقات آن ممکن است این طبقه ها که از جنس شیشه ای نیز هستند بشکنند.
  • حتما برای حمل و نقل یخچال مابه خود از پایه های چرخ دار استفاده کنید تا از بروز صدمه به آنها جلوگیری نمایید.
  • بهتر است دور تا دور یخچال خود را به خوبی با یک طناب ببندید و پس از آن به کمک یک پارچه و یا پلاستیک حباب دار از ایجاد خط و خش بر روی آن جلوگیری نمایید.
  • در نظر داشته باشید برای جلوگیری از حرکت گاز یخچال بهتر است آن را به صورت عمودی جا به جا کنید.

نحوه تمیز کردن یخچال مابه

قطعا تمیز کردن اجزای داخلی و خارجی یک یخچال میتواند در بهبود کارایی و عمر مفید آن تاثیر گذار باشد به این منظور سعی داریم در ادامه برای شما نحوه تمیز کردن یخچال مابه را آموزش دهیم:

  • برای تمیز کردن یخچال مابه بهتر است در ابتدا اقدام به کشیدن آن از برق نمایید.
  • پس از آن باید برای بیرون آوردن مواد غذایی که درون آن قرار داده اید اقدام نموده و پس از آن به تمیز کردن یخچال فریزر خود بپردازید.
  • میتوانید این طبقات را برای شستشو به آرامی از محل خود بیرون آورده و شستشو دهید و سپس در جای خود بگذارید.
  • برای تمیز کردن بدنه یخچال نیز میتئانید از یک دستمال مرطوب به همراه یک ماده شوینده استفاده نمایید.

چه روش هایی برای خوشبو کردن یخچال مابه وجود دارد؟

خوشبو کردن یخچال مابه یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران به دنبال روش های انجام این کار هستند. در همین راستا می توان از قهوه استفاده نمود. قهوه از خود بوی بسیار ملایم و خوبی را پخش می‌ کند. به همین دلیل می‌توانید یک کاسه را از چندین دانه قهوه پر کنید و درون یخچال قرار دهید. برای اثرگذاری آن را یک الی دو روز از یخچال خارج نکنید. همچنین اگر قهوه دم کرده و تفاله آن را درون ظرفی بریزید و درون محیط این وسیله قرار دهید، به خوبی بوی بد را می‌ گیرد.

لیمو نیز با خاصیت خود، بوی نامطبوع را به خود جذب کرده و بوی خوبی در فضا پخش می‌ کند. یک لیمو را به صورت ورقی برش دهید، در یک بشقاب درون یخچال بگذارید. هر دو الی سه روز یکبار این کار را انجام دهید تا نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

چه مدت زمان برای نگهداری از مواد غذایی در یخچال مابه لازم است؟

در ادامه به بیان مدت زمان نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال برای شما پرداخته ایم:

مواد غذایی روز
اسفناج 3 تا 5 روز
خمیر پخته نشده 2 تا 3روز
چغندر، هویج، کلم بروکلی، لوبیا، کدو تنبل 3 تا 5 روز
کرفس 1 هفته
زرد آلو، گوجه، هلو، انگور،گلابی، آلو 3 تا 5 روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
سوسیس 1 تا 2 روز
گوشت پخته 1 تا 2 روز
تخم مرغ آب پز 1 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته

برای استفاده از یخساز یخچال ساید مابه چه اقداماتی باید انجام شود؟

یخساز یکی از انواع سیستم هایی است که در یخچال های ساید برند مابه طراحی گردیده است. این سیستم می تواند به تولید یخ مورد نیاز مصرف کنندگان بپردازد. اما پیش از اینکه از این سیستم استفاده کنید، باید ابتدا آن را فعال نمایید. فعال سازی یخساز یخچال ساید مابه بسیار آسان است و می توان به راحتی آن را روشن نمود.

برای انجام این کار ابتدا دکمه مربوط به یخساز دستگاه را پیدا نموده و سپس آن را بفشارید. همچنین در صورتی که قصد دارید از یخچال خود استفاده بهینه تری داشته باشید و یا به مدت طولانی نمی خواهید از یخچال خود استفاده کنید، بهتر است با فشار دادن دکمه off یا اهرم یخساز اقدام به غیرفعال سازی آن نمایید.

تعویض فیلتر یخچال مابه چگونه انجام می شود؟

آموزش تعویض فیلتر یخچال مابه به صورت زیر است:

  • در اولین مرحله باید شیر ورودی آب را ببندید.
  • سپس فیلتر قدیمی را خارج نموده و فیلتر جدید را آماده نصب نمایید.
  • قبل از نصب فیلتر تمام پوشش های فیلتر را جدا نمایید.
  • بر روی فیلتر کلمه ای با عنوان Follow نوشته است این قسمت باید به شلنگ یخچال متصل شده و طرف دیگر به شیر ورودی آب.
  • طرفی که باید به شیر ورودی آب متصل شود را، متصل نمایید.
  • بعد از نصب فیلتر و روشن نمودن یخچال خواهید دید که چراغ فیلتر کماکان روشن است که باید اقدام به ریست فیلتر ساید خود نمایید.

نحوه ریست فیلتر آب یخچال مابه

در انواع جدید یخچال مابه و بر روی کلید ها و دکمه های آن شما شاهد وجود دکمه FILTER هستید که میتوانید برای ریست کردن فیلتر آب یخچال مابه خود اقدام به فشردن این دکمه و پس از آن فشردن دکمه ریست برای 5 ثانیه نمایید.

نحوه تعویض لامپ یخچال مابه

با توجه به مدرن و جدید بودن طراحی یخچال مابه ما شاهد وجود لامپ های ال ای دی درون آنها و بر روی سقف آنها هستیم که برای نحوه تعویض لامپ یخچال مابه میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • معمولا این لامپ ها بر روی سقف یخچال مابه قرار دارند و بر روی لامپ ها نیز یک روکش به عنوان محافظت از آن قرار دارد.
  • برای تعویض لامپ های ال ای دی یخچال مابه بعد از برداشتن روکش محافظ از روی آن به کمک یک کاردک میتوانید لامپ را از محل خود خارج نمایید و لامپ جدید را در آن محل نصب کنید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید مابه

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد بر روی درب یخچال مابه شما شاهد صفحه نمایشی هستید که در دور تا دور آن کلیدهایی قرار دارند اما طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید مابه چگونه است؟

  • این صفحه نمایش به این منظور طراحی شده است که شما را از وضعیت دورنی یخچال وفریزر خود آگاه نماید.
  • شما میتوانید با استفاده از ان و مشاهده خطاهایی که بر روی ان نمایش داده میشود از وجود اشکال در کارکرد قطعات یخچال خود مطلع گردید.
  • همچنین میتوانید دمای داخل یخچال و فریزر خود را از روی این صفحه نمایش ببینید.
  • برای از سر گیری تنظیمات نیز میتوانید از دکمه RESET یخچال مابه استفاده نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال مابه به طور کلی

به منظور افزایش طول عمر مفید یک دستگاه و بهبود کارایی آن بهتر است با مطالعه مقاله بالا و به کار گیری راهنمایی های انجام شده برای تمام مراحل استفاده از یخچال مابه به این نکات توجه کنید تا از وارد شدن آسیب به یخچال خود جلوگیری نمایید و بتوانید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

17 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ح 29 فروردین 1403

    سلام من یک ساید مابه دارم و کشو های پایین میوه و سبزیجات یخ میزنن و بقیه طبقه ها همه چیز اوکی هست در صورتی که دمای یخچال هم روی ٣ و همه چیز طبیعی به جز جا میوه ای علت چی هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 فروردین 1403

      درود، احتمالا دریچچه دمپر دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد.

      پاسخ دادن
  • محمدرضا 02 بهمن 1402

    سلام وقتی از آب سرد کن ساید مابه آب خالی میکنم بعد از چند ثانیه کد خطا ۹۹میده و جریان آب قطع میشه ممکنه راهنمائی بفرمائید ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 بهمن 1402

      درود، سنسور دمای آب، شیر برقی و فیلتر آب را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سعیده احمدیان 28 دی 1402

    با سلام وقت بخیر الان دوسال میشه ساید مابه داریم ولی دو سه روز پیش دیدم مخزن یخساز درونش یخ کم شده لذا گفتم تمیز کنم که از دیروز که تمیز کردم و سرجاش گذاشتم حالا میبینم تا الان اصلا یخ نساخته البته گفتم قبل تمیز کردن هم میزان یخ داخلش خیلی کم شده بود که معلوم شد یخ ساخته نمیشد . اگر میشه لطفاً راهنمایی فرمایید ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1402

      درود، مشکل می تواند از شیر برقی، سنسور آب یا برد یخساز باشد که باید هریک از این موارد چک شوند.

      پاسخ دادن
  • مهرنوش محبی 14 مهر 1402

    تنظیم آبسرد کن یخچال مابه چگونه است؟ چون یخ بیرون میاد ولی آب نمیاد.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مهر 1402

      درود، بوبین پشت پدال را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • ليدا رادنيا 08 آبان 1401

    برند سايد باي سايد من mabe هست و ميوه ها داخل يخچال يخ مي زنن .روي نمايشگر دماي فريزر وا ٥ و دماي يخچال را ٨ نشون مي ده من متوجه نمي شم كه واحد اين اعداد چه هست ؟!! نه مي تونه فارنهايت باشه و نه سانتي گراد !!!!! دماي يخچال را با دگمه كنار مانيتور مي خوام افزايش بدم ولي نهايت رو ٩ مي ره و ديگه تغيير نمي كنه!!! الان مانيتور دماي فريزر را ٥ و يخچال رو ٩ نشون مي ده!! در صورتيمع در فريزر همه چي به خوبي يخ زده !! مشكل دماي يخچاله .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 آبان 1401

      درجه یخچال را روی 7 بذارید و اگر مجدد تغییر کرد، سنسور محیطی و دریچه دمپر بررسی شود

      پاسخ دادن
  • مهدی صفری 12 مهر 1401

    سلام یخچال مابه میوه رو یخ میزنه نو هم هست علت چیست ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ دادن
  • اصغری 31 مرداد 1401

    سلام یخچال من ساید مابه هست قسمتی که حلقه تنظیم deli fresh هست مواد غذایی در این طبقه یخ می زند و سرد تر از بقیه طبقات هست خواستم ببینم علت چیست و این حلقه باید در کدام جهت چرخانده شود و کلا چه کار آیی دارد ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1401

      سلام به سمت راست چرخانده شود اگه فرق نکرد سنسور باید تعویض شه

      پاسخ دادن
    • مسعود 15 فروردین 1403

      دمای فریزر ما رفته ۲۳ فارنهایت و یخچال۴۶. وسایل فریز کمی آب شده دکمه رو میزنیم فریز میشه صفر و یخچال ۳۷ فارنهایت ولی باز برمی گرد عدد اولیه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 15 فروردین 1403

        درود، سنسور محیطی دستگاه دچار مشکل شده و یا عملیات دیفراست به درستی انجام نمی شود.

        پاسخ دادن
  • پرویز علی محمدی 20 مرداد 1401

    نحوه کم و زیاد کردن درجه یخچال و فریزر ساید بای ساید مابه به چه صورت است؟ و روی چند درجه باید باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 مرداد 1401

      روی فارنهایت عدد ۳۲باشد سانتیگراد -۱۵

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد