logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

برد الکترونیکی هود

برد الکترونیکی هود
برد الکترونیکی هود
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله برد الکترونیکی هود به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برد الکترونیکی هود یکی از قطعات بسیار مهم و حساس این دستگاه است که به عنوان یک عضو ضروری و مهم شناخته می شود. بنابراین با خرابی برد، مشکلات زیادی ممکن است در هود ایجاد شود. با توجه به این مطلب، ما بر آن شدیم تا به بررسی دلایل خرابی برد الکترونیکی هود، روش تعمیر برد الکترونیکی هود آشپزخانه و راه های جلوگیری از سوختن برد بپردازیم. در صورتی که برد الکترونیکی هود لمسی، توکار، شیشه ای و … شما خراب شده است و به دنبال راه حلی برای عیب یابی برد الکترونیکی هود خود هستید، می توانید تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد برد هود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چه عواملی باعث خراب شدن برد الکترونیکی هود می شود؟

قطعات برد الکترونیکی هود مانند هر دستگاه دیگری ممکن است به دلیل مشکلات فنی یا عوامل بیرونی خراب شوند. برد الکترونیکی قطعه نسبتاً حساسی است و ممکن است کوچک ترین اختلالی باعث سوختن این قطعه شود. نبود برد باعث اختلال در عملکرد هود می شود. بنابراین تعمیرات برد الکترونیکی باید هر چه سریع تر انجام شود. برای تعمیر برد الکترونیکی ابتدا باید عاملی که باعث خراب شدن آن شده است، مورد بررسی قرار بگیرد. عواملی که باعث سوختن برد می شوند عبارتند از:

  • برخورد ذرات آب با برد هود: در مواقعی ممکن است نصب فیلتر خیس و شستن هود باعث شود تا آب به درون هود راه پیدا کند و باعث سوختن برد شود.
  • داغ شدن بیش از حد برد هود: داغ شدن بیش از حد برد هود به دلیل عواملی چون استفاده بیش از حد، تمیز نکردن دستگاه و نصب آن در ارتفاع کم اتفاق می افتد. این موضوع باعث خرابی برد الکترونیکی هود نیز می شود.
  • نوسانات شدید جریان برق: یکی از علت های مهم سوختن برد هود این است که نوسانات جریان برق باعث اتصال کوتاه شوند. معمولاً روشن کردن هود در ساعت اوج مصرف و عدم استفاده از محافظ باعث می شود تا نرسیدن جریان برق به اندازه کافی و اتصال کوتاه باعث سوختن برد دستگاه شود.

علت خراب شدن برد الکترونیکی هود

نشانه های خرابی برد الکترونیکی هود چیست؟

کاربران با مشاهده برخی نشانه ها و علائم می توانند متوجه خراب شدن برد هود آشپزخانه خود شده و اقدام به رفع ایرادات دستگاه نمایند:

نحوه تعمیر برد الکترونیکی هود چگونه است؟

یکی از دلایل روشن نشدن هود این است که برد سوخته است. سوختن برد باعث می شود تا هیچ یک از قطعات برد الکترونیکی هود نتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند. در همین راستا اگر مایل به استفاده مجدد از هود هستید، باید تعمیر برد الکترونیکی هود آشپزخانه را انجام دهید. معمولاً برد هود در اثر در صورت سوختن باید با برد جدیدی تعویض شود. برد دستگاه حساسی است که تعمیر و تعویض آن نیاز به دانش بالایی دارد. به همین دلیل باید از یک تعمیرکار بخواهید تا برد را از دستگاه جدا کند و با برد جدیدی جایگزین کند. تعمیرات برد برای کسانی که دانش خاصی در این حوزه ندارند، کمی دشوار است و ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت اجزای دیگر هود شود.

نحوه تعمیر برد الکترونیکی هود چگونه است؟

آموزش تعویض برد الکترونیکی هود آشپزخانه

به طور کلی نحوه تعویض برد هود آشپزخانه در هریک از مدل های مختلف دستگاه ها به شیوه متفاوتی انجام می شود. اما به طور معمول می توانید روش زیر را برای انجام این کار دنبال نمایید:

  • ابتدا باید اقدام به قطع برق دستگاه نمایید تا به دستگاه و برد آن جریان الکتریسیته وارد نشود.
  • سپس اقدام به برداشتن فیلتر و پنل بالایی هود نمایید.
  • معمولا فیلتر توسط یک گیره مخصوص باز می شود و پنل هود نیز به وسیله پیچ هایی خاص به بدنه وصل شده است.

درآوردن فیلتر هود آشپزخانه

  • در این مرحله می توانید هود را از جای خود خارج نمایید.
  • در ادامه پیچ های نصب را باز نموده و سپس برد الکترونیکی را از صفحه کنترل مخصوص خود جدا کنید.

باز کردن پیچ های هود

  • برد قدیمی را برداشته و برد جدید را جایگزین آن نمایید.
  • سپس پیچ های آن را در جای خود محکم کرده و با استفاده از گیره سیم منبع تغذیه، اقدام به نصب سیم های منبع تغذیه نمایید.

تعویض برد هود

  • در نهایت می توانید پنل بدنه هود را نصب کنید.
  • سپس باید برق را مجددا متصل کرده و سپس برد دستگاه را امتحان نمایید.

بستن پنل هود

  • چنانچه هود عملکرد مناسبی داشته باشد، به این معناست که برد را به درستی نصب کرده اید.

راه های جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی هود آشپزخانه

امروزه قیمت لوازم خانگی و دستگاه های برقی به شدت افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل سلامت وسایل برقی اهمیت بالایی پیدا کرده است. هود دستگاهی است که در اثر سهل انگاری ممکن است خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد. چند راه حل برای جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی هود آشپزخانه که باید انجام دهید، عبارت است از:

  • در حین استفاده از دستگاه هود از محافظ برای اتصال دو شاخه به برق استفاده کنید.
  • از برخورد آب به دستگاه جلوگیری کنید و فیلتر ها را بعد از خشک شدن در هود جای گذاری کنید.
  • به صورت مداوم و طولانی مدت از دستگاه هود استفاده نکنید.
  • از نصب هود آشپزخانه در ارتفاع پایین خودداری کنید؛ زیرا باعث داغ شدن بیش از حد اجزای هود می شود.
  • بدنه هود و فیلترها را حداقل یک بار در ماه تمیز کنید.

نتیجه گیری از برد الکترونیکی هود

در این مطلب تعمیرکار هود در آی پی امداد به بررسی عواملی که دلایل خرابی برد هود می باشند و روش های تعمیر برد الکترونیکی هود آشپزخانه پرداختیم. تمیز نکردن هود، داغ شدن هود، استفاده طولانی مدت، اتصال کوتاه، برخورد آب و … باعث سوختن هود می شوند. در صورتی دستگاه هود شما به دلیل سوختن برد کارایی خود را از دست داده است، باید تعویض برد هود آشپزخانه را انجام دهید. بنابراین تعمیرات آن باید توسط کسانی انجام شود که در این حوزه مهارت دارند. آی پی امداد یک شرکت متخصص و حرفه در زمینه تعمیرات لوازم برقی و خانگی است که با حضور در منزل تعمیرات و تعویض برد الکترونیکی را در مقابل شما انجام می دهند.

4.2/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد