logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تعویض کلید هود

نحوه تعویض کلید هود
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تعویض کلید هود به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کلید هود آشپزخانه مانند هر کلید دیگری ممکن است دچار مشکل شود و باید به خوبی بدانیم که چه زمانی باید کلید هود تعویض شود؟. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند دلیل خرابی کلید هود چیست و نحوه تعویض کلید هود اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از طریقه تعویض کلید هود

کاربران گرامی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از طریقه تعویض کلید هود را مطرح کرده ایم.

علت خرابی کلید هود
  • مرور زمان
  • فرسودگی
  • مشکل در اتصالات
بهترین زمان برای تعویض هود
  • زمانی که دچار مشکل شود.
  • زمانی که کلید به طور کلی آسیب دیده باشد و قابل تعمیر نباشد.
چگونگی تعویض کلید هود
  • قطع کردن جریان برق
  • جداسازی فیلتر
  • جداسازی کلید قدیمی و نصب کلید جدید

دلیل خرابی کلید هود چیست؟

کمتر کسی است که این روزها از اجاق گاز در آشپزخانه خود استفاده نمی کند و این وسیله این روزها به یکی از ملزومات هر خانه ای تبدیل شده است. هود اجاق گاز در حین پخت و پز ذرات غذا را جذب کرده و از پخش شدن ذرات غذا جلوگیری می کند. یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از هود با آن مواجه می شوند، آسیب دیدن کلیدهای این دستگاه است که در نتیجه در برخی موارد دچار آسیب می شود.

اولین دلیلی که برای کار نکردن کلید هود در نظر گرفته می شود، این است که خود سوئیچ خراب است. البته این تنها دلیل کار نکردن این سوئیچ ها نیست، عوامل دیگری نیز می توانند باعث بروز این اختلال شوند. اگر پس از فشردن کلید هود، بازخوردی از دستگاهی مشاهده نکردید، باید فرآیند عیب‌یابی را طی کنید تا منبع مشکل را بیابید.

چه زمانی باید کلید هود تعویض شود؟

کلید هود را زمانی باید تعویض کرد که دچار مشکل شده باشد و با تعمیر کردن درست نشود. اصولا کلیدها زمانی که دچار خرابی می شوند باید تعویض گردند و تعمیر کردن آن ها صحیح نیست.

چگونه کلید هود را تعویض کنیم؟

با انجام مراحل ذکر شده در زیر می توانید سوئیچ هود خود را تعویض کنید و در صورت مشاهده ایرادات دیگر در سایر قسمت ها، مراحل مناسب را برای رفع آنها در نظر بگیرید. مراقب باشید که عجله نکنید و همه چیز باید به آرامی و با دقت انجام شود. در ادامه در رابطه با چگونگی تعویض کلید هود اطلاعات تکمیلی ارائه خواهیم داد:

  1. قطع کردن جریان برق
  2. جداسازی فیلتر
  3. جداسازی کلید قدیمی و نصب کلید جدید

قطع کردن جریان برق

قبل از شروع کار، باید هود را از برق جدا کنید. در این فرآیند، خاموش کردن دستگاه کافی نیست. توجه داشته باشید که در مدار داخلی این دستگاه نباید جریانی وجود داشته باشد. برای این کار توصیه می شود هود را به صورت کامل از برق بکشید.

قطع کردن جریان برق

جداسازی فیلتر

در مرحله بعد برای تعویض سوئیچ هود خود ابتدا باید فیلتر و قسمت پایین هود را بردارید تا به پشت سوئیچ برسید. برای این منظور در مرحله اول دو فیلتر را با فشار دادن گیره های فیلتر جدا کرده و محکم قرار دهید. برای برداشتن پنل زیرین، در حالی که دست خود را زیر پنل نگه داشته اید، پیچ هایی را که آن را در جای خود نگه می دارند بردارید تا پس از برداشتن همه پیچ ها، پانل سقوط نکند. پس از برداشتن پیچ ها و برداشتن پنل، آنها را در جای امنی مانند میز قرار دهید.

جداسازی فیلتر

جداسازی کلید قدیمی و نصب کلید جدید

پس از برداشتن فیلترها و پنل زیر کاپوت، به پشت کلیدها دسترسی خواهید داشت. در این مرحله توصیه می کنیم موقعیت کلید و محل اتصال را بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل در این قطعات اقدامات لازم برای رفع مشکل فعلی انجام شود. همچنین بهتر است در این مرحله وضعیت فیزیکی سیم ها بررسی شود تا در صورت وجود نقص در ساختار آنها اقدامات لازم در این مرحله انجام شود.

جداسازی کلید قدیمی و نصب کلید جدید

برای برداشتن کلید ابتدا باید سیم های متصل به کلید را جدا کنید. معمولاً به هر کلید 3 سیم وصل می شود که اتصال هر سه باید قطع شود. قبل از اتصال این سیم ها بهتر است از مسیر و سیستم اتصال عکس بگیرید تا هنگام نصب کلید جدید دچار سردرگمی نشوید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد