logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بهترین زمان برای تعویض فیلتر هود

بهترین زمان برای تعویض فیلتر هود
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بهترین زمان برای تعویض فیلتر هود به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

هود آشپزخانه با هر برند، مدل و قیمتی که باشد پس از مدتی نیاز به تعویض یا تعمیر دارد و شاید برای شما نیز همانند دیگران سوال باشد که زمان تعویض فیلتر هود چه زمانی است؟، فرآیندی که اکثر خریداران هود اجاق گاز آن را نمی دانند یا نادیده می گیرند و به سادگی از کنار آن می گذرند. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند معرفی انواع هود، بهترین زمان برای تعویض فیلتر هود، چگونه فیلتر هود را تعویض کنیم و چرا تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه مهم است؟ اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از چه زمانی فیلتر هود را تعویض کنیم؟

کاربران گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از بهترین زمان تعویض فیلتر هود را مطرح کرده ایم.

کاربرد فیلتر هود چیست؟
  • هود هوای کثیف را تصفیه می کند و دوباره به گردش در می آورد.
انواع فیلترهای هود
  • فیلتر الیافی
  • ذغالی
  • آلومینیومی
اهمیت تعویض به موقع فیلتر هود 
  • تعویض و حتی تمیز کردن فیلتر هود برروی سلامتی تاثیر مثبت خواهد داشت.
نحوه تعویض فیلتر هود
  • فیلتر را بردارید.
  • میله نگهدارنده را به سمت پایین بکشید.
  • سپس فیلتر جدید را تعویض کنید.
  • میله را در جای خود قرار دهید.

هود آشپزخانه چگونه کار می کند؟

هود به عنوان یکی از تجهیزات ضروری و کاربردی در هر آشپزخانه مدرن به شمار می رود. زنان ایرانی به خصوص مادران شاغل زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانند و حتی گاهی برخی از خانواده ها در این محیط دنج غذا می خورند. آماده شدن غذاهای آبدار و رنگارنگ ساعت ها طول می کشد و آشپزخانه پر از دود و ذرات چربی است؛ زیرا در هنگام پخت انواع بوهای مطبوع و نامطبوع از پیاز سرخ شده گرفته تا روغن سوخته در فضا می پیچد.

هود آشپزخانه چگونه کار می کند؟

هود وسیله ای است که به کمک شما می آید و تمام آن ذرات و بوها را از آشپزخانه پاک می کند، علاوه بر این دستگاه زیبایی خاصی به خانه می بخشد. امروزه مدل ها و محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که گاهی انتخاب از بین آنها سخت و پیچیده می شود.

معرفی انواع فیلترهای هود

فیلترها انواع مختلفی دارند و نحوه تعویض و تمیز کردن آنها تفاوتی ندارد:

فیلتر الیافی هود آشپزخانه

فیلترهای الیافی فیلترهایی با کیفیت پایین هستند که امروزه چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. اما این فیلتر در برخی از هودهای قدیمی استفاده می شد. برای تمیز کردن این فیلترها باید آنها را در ظرفی حاوی آب و مواد شوینده برای مدت زمان مشخصی قرار دهید.

فیلتر الیافی هود آشپزخانه

فیلتر ذغالی هود آشپزخانه

این فیلترها در کنار فیلترهای آلومینیومی قرار می گیرند و به عنوان مکمل این هودها استفاده می شوند. این فیلترها دائمی نیستند و باید پس از مدتی تعویض شوند. فیلتر ذغالی هوای آلوده را به طور کامل جذب می کند و پس از تصفیه هوا آن را به جو باز می گرداند.

فیلتر ذغالی هود آشپزخانه

فیلتر هود آلومینیومی آشپزخانه

این فیلترها از ورق های مشبک آلومینیومی ساخته شده اند. این فیلتر دارای سه لایه بوده و قابلیت نصب روی هود را دارد. اگر این فیلترها آسیب نبینند نیازی به تعویض ندارند.

فیلتر هود آلومینیومی آشپزخانه

چرا تعویض به موقع فیلتر هود آشپزخانه مهم است؟

چربی، گرد و غبار و ذرات ریز آشپزی داخل فیلتر هود آشپزخانه می ریزند. اگر فیلتر مرتب تعویض نشود چه می شود؟ البته همه این ذرات در داخل و اطراف هود جمع می شوند. آیا به آشپزی در چنین محیطی علاقه دارید؟ ممکن است قابل مشاهده نباشند، اما ذرات ریز شیمیایی و آلاینده های مضر به طور تصادفی وارد خانه شما می شوند. اگر فیلتر هود آشپزخانه تمیز نباشد، این ذرات در هوا باقی می مانند و بدون شک سلامت اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین همیشه خوب است که محیط خانه خود را ایمن و سالم نگه دارید. هر غذایی بوی خاص خود را دارد. فیلترهای تمیز کننده بوی غذا را از بین می برند.

چرا تعویض به موقع فیلتر هود آشپزخانه مهم است؟

چه زمانی فیلتر هود را تعویض کنیم؟

بهترین زمان برای تعویض فیلتر هود بستگی به نوع هود شما و نوع فیلتر دارد. این معمولاً در دستورالعمل های هود نشان داده شده است. بنابراین می توانید زمان تعویض فیلتر را در دستورالعمل هود بررسی کنید. اما استفاده نادرست از هود می تواند زمان تعویض فیلتر را کوتاه کند. اگر زیاد سرخ کنید و فیلترها را به موقع تمیز نکنید، فیلترها به سرعت فرسوده می شوند.

چه زمانی فیلتر هود را تعویض کنیم؟

چگونه فیلتر هود را تعویض کنیم؟

فرآیند تعویض فیلترهای مختلف تقریباً یکسان است. نحوه تعویض انواع فیلترها را بررسی خواهیم کرد:

  1. نحوه تعویض فیلتر هود آلومينيومی
  2. مراحل تعویض فیلتر هود ذغالی
  3. طریقه تعویض فیلتر هود الیافی
  4. تعویض فیلتر هود قدیمی

نحوه تعویض فیلتر هود آلومينيومی

اگر فیلتر آلومینیومی آسیبی ندیده باشد نیازی به تعویض ندارد. اگر فیلتر آلومینیومی آسیب دیده است، مراحل زیر را برای تعویض آن دنبال کنید. فیلتر را بردارید و میله نگهدارنده را به سمت پایین بکشید. سپس فیلتر جدید را تعویض کرده و میله را در جای خود قرار دهید. اگر از این فیلترها به درستی استفاده کنید و به موقع آنها را تمیز کنید، می توانید آنها را برای مدت طولانی استفاده کنید.

نحوه تعویض فیلتر هود آلومينيومی

مراحل تعویض فیلتر هود ذغالی

این فیلترها عمر کوتاهی دارند و باید سالیانه تعویض شوند. اگر فیلتر ذغالی دیر تعویض شود، مشکل ایجاد می کند. یک مدل با کیفیت برای تعویض این فیلتر تهیه کنید. فیلترهای ذغالی در مدل های دایره ای و مربعی موجود می باشند. تعویض فیلتر کربن اصلا کار سختی نیست و مانند هر فیلتر دیگری است. برای جلوگیری از هوا به عایق بندی مناسب این فیلتر توجه کنید.

مراحل تعویض فیلتر هود ذغالی

طریقه تعویض فیلتر هود الیافی

ابتدا باید یک فیلتر خوب تهیه کنید. یک فیلتر خوب باید سنگین و قوی باشد. توجه داشته باشید که وزن الیاف در مرکز بیشتر از کناره ها است. پس از دریافت فیلتر جدید، آنها را با فشار دادن روی چفت های هود جدا کنید. سپس به آرامی میله های نگهدارنده را بردارید. این کار را به آرامی انجام دهید تا تکه ها شکسته نشوند. حالا فیلتر جدید را نصب کنید.

طریقه تعویض فیلتر هود الیافی

تعویض فیلتر هود قدیمی

هودهای قدیمی نیز همانند هودهای نسبتا جدید تعویض می شوند و حتی می توان گفت که تعویض این فیلتر هودها ساده تر است و می توانید خیلی ساده آن ها را نیز تعویض کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد