logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن شدن خودکار هود چیست؟

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن شدن خودکار هود چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت روشن شدن خودکار هود چیست؟ روشن شدن خودکار هود یکی از موضوعاتی می باشد که پس از برخورد با چنین مشکلی لازم است تا از نحوه رفع و عیب یابی روشن شدن خودکار هود آشنایی کامل داشته باشید. به همین منظور در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به چرا هود به صورت خودکار روشن می شود؟ و نحوه عیب یابی و رفع روشن شدن خودکار هود اشاره کرد. در صورتی که با این مشکل برخورد کرده اید، نظرات و پیشنهادات خود را با کاربران آی پی امداد به اشتراک بگذارید.

چرا هود به صورت خودکار روشن می شود؟

علت روشن شدن خودکار هود چیست؟ در ادامه به بررسی دلایل رایج بروز این مشکل خواهیم پرداخت:

  1. مشکل در سنسور حرارتی هود
  2. مشکل در سیم کشی
  3. خراب شدن برد الکتریکی یا فیوز هود

مشکل در سنسور حرارتی هود

سنسور حرارت هود ممکن است آسیب دیده باشد و نتواند دمای صحیح را برای فعال کردن آن تشخیص دهد و با هر تغییر دما به طور خودکار فعال می شود. هودهای سنسوردار یا نسل جدیدی از این محصولات با سنسورهای دما، صدا و بو مانند دود، گاز، آتش، غذا و … می باشد که در صورت تشخیص چنین مواردی این سنسورها سعی می کنند با پخش صدا، شما را از این مشکلات آگاه کنند. یکی از بهترین ویژگی های اکثر آنها اجرای دستورات صوتی است. به گونه ای که صدا را تشخیص می دهند و آنچه از آنها خواسته می شود را انجام می دهند.

مشکل در سیم کشی هود

ممکن است سیم کشی مشکل داشته باشد، اگر سیم کشی هود شل باشد این مشکل نیز پیش می آید که جای نگرانی نیست، می توانید به کمک دفترچه راهنما قسمت سیم کشی را باز کنید و سیم ها را یکی یکی چک کنید. البته قبل از انجام این کار آن را خاموش کنید.

مشکل در سیم کشی هود

خراب شدن برد الکتریکی یا فیوز هود

یکی دیگر از دلایل روشن شدن هود به خودی خود می تواند معیوب بودن برد الکتریکی یا فیوز هود باشد که در این صورت توصیه می شود هود را به تعمیرگاه یا به افراد متخصص بسپارید. پیشنهاد می شود از خدمات آی پی امداد استفاده کنید.

خراب شدن برد الکتریکی یا فیوز هود

نحوه عیب یابی و رفع روشن شدن خودکار هود

همانطور که گفته شد، انتخاب و نگهداری هود آشپزخانه نقش بسیار مهمی ایفا می کند، تمیز کردن هود یکی از مهمترین موارد است که در صورت عدم توجه به آن باعث آسیب و در مواردی سوختن آن می شود. پس همیشه سعی کنید فیلترها را به موقع با تعمیر یا تعویض کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید اما در برخی موارد ممکن است هود شما مشکلات دیگری داشته باشد که برخی از آنها را خودتان می توانید آنها را برطرف کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد