logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر هود

افزایش طول عمر هود
افزایش طول عمر هود
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر هود به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

افزایش طول عمر هود یکی از مهم ترین نکاتی است که برای عملکرد مناسب هود باید به آن توجه کرد. به طور کلی هود در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. زیرا با جذب مواد آلوده در فضای آشپزخانه از کثیفی آشپزخانه جلوگیری می کند. اما نکته مهم این است که افراد زیادی هستند که به دلیل رعایت نکردن توصیه های افزایش طول عمر هود باعث آسیب دیدن آن می شوند.

امروزه قیمت لوازم آشپزخانه بسیار افزایش یافته است و به همین دلیل با اجرای راهکارهای موثر برای افزایش طول عمر هود آشپزخانه باید از این دستگاه به درستی نگهداری شود. در ادامه مطلب با مجموعه آی پی امداد همراه باشید تا بدانیم چگونه طول عمر هود را افزایش دهیم و با 10 راهکار بیشتر کردن طول عمر هود آشپزخانه آشنا شوید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه بالا بردن طول عمر هود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از نحوه افزایش طول عمر هود

کاربران عزیز سایت آی پی امداد، اگر تمایل به صرفه جویی در زمان خود دارید، مهمترین نکات مقاله طریقه افزایش طول عمر هود آشپزخانه را در جدول زیر مطالعه فرمایید:

پرسش پاسخ
راه های افزایش طول عمر هود آشپزخانه

نصب صحیح هود

  • فاصله استاندارد برای هود و اجاق گاز معمولاً بین 60 تا 80 سانتی متر است.

استفاده از قابلمه بر اساس سایز شعله

  • دیگ های کوچک را روی شعله های بزرگ قرار ندهید.
  • شعله از طرفین به هود آسیب میزند.

روشن نکردن شعله خالی

  • شعله ها دمای بسیار بالایی دارند.
  • گرمای مستقیم شعله به هود آسیب میرساند.

تمیز کردن فیلتر هود

  • جلوگیری از از خرابی فیلتر
  • افزایش کیفیت مکش و جذب دود و گرد و غبار

تمیز نمودن هود

  • جلوگیری از تجمع چربی روی هود
  • با استفاده از پارچه یا اسفنج نرم و شوینده مناسب این کار را انجام دهید.

استفاده از محافظ برق

  • جلوگیری از نوسانات برق و آسیب دیدن دستگاه

استفاده نکردن از قوی ترین مکش

  • موجب فشار ناگهانی و زیاد به موتور هود می‌شود.
  • طول عمر هود را کاهش میدهد.

استفاده درست از پنل هود

  • اگر هود دیر روشن شود، خانه پر از دود میشود.
  • اگر هود زود روشن شود فشار زیادی به آن وارد می‌شود.
  • بهترین زمان روشن کردن هود چند دقیقه پس از شروع آشپزی است.

استفاده از خروجی دود مجزا

  • هود به تنهایی میزان دود زیادی را باید خارج نماید و ظرفیت بالایی نیاز دارد.

ده 10 راهکار برای بیشتر کردن طول عمر هود آشپزخانه

هود را می توان یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه دانست که می تواند پاکیزگی محیط و سلامت افراد را تضمین کند. بنابراین توصیه های افزایش طول عمر هود باید به صورت دقیق رعایت شود تا افراد بتوانند بدون آسیب رساندن به دستگاه آن را برای مدت طولانی نگهداری کنند.

موضوع مهم دیگر این است که نگهداری از هود می تواند علاوه بر بالا بردن طول عمر هود، کاربران را از تعمیر هود خود در بازه های زمانی مختلف بی نیاز کند. بنابراین در ادامه به مهم ترین نکات برای بیشتر کردن طول عمر هود آشپزخانه اشاره می کنیم:

  1. خرید هود مناسب
  2. نصب صحیح هود
  3. استفاده از قابلمه بر اساس سایز شعله
  4. روشن نکردن شعله خالی
  5. تمیز کردن فیلتر
  6. تمیز نمودن هود
  7. استفاده از محافظ برق
  8. استفاده از قوی ترین مکش در مواقع نیاز
  9. استفاده درست از پنل هود
  10. استفاده از خروجی دود مجزا

در ادامه با آی پی امداد همراه باشید تا به هریک از نکات بالابردن طول عمر هود آشپزخانه بپردازیم.

خرید هود با کیفیت از عوامل افزایش طول عمر هود

هودهای بی کیفیت به راحتی آسیب می بینند و در نتیجه باید تعویض شوند. یکی از اولین قدم ها برای افزایش طول عمر هود آشپزخانه، خرید هود با کیفیت است. امروزه برندهای مختلفی از تولیدکنندگان هود در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به بودجه خود دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. برندهایی مانند ال جی، سامسونگ، بوش و … از بهترین تولیدکنندگان این دستگاه ها هستند.

نصب هود آشپزخانه در فاصله مناسب از اجاق گاز جهت بالا بردن طول عمر هود

همانطور که می دانید هود مدل های مختلفی دارد. هر مدل هود در اندازه و فاصله مشخصی از اجاق گاز نصب می شود تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. در این خصوص بهتر است پس از تهیه اجاق گاز و هود از متخصصین این حوزه بخواهید که هود را در فاصله استانداردی از اجاق گاز نصب کنند. این امر باعث می شود تا نزدیکی بیش از حد شعله گاز به قطعات و اجزای هود آسیبی وارد نکند و نکات افزایش طول عمر هود رعایت شود. فاصله استاندارد هود با اجاق گاز معمولا بین 60 تا 80 سانتی متر بسته به نوع هود تعیین می شود.

برای افزایش طول عمر هود را در فاصله مناسب با اجاق گاز قرار دهید

افزایش طول عمر هود با انتخاب سایز قابلمه بر اساس اندازه شعله

راه های افزایش عمر هود چیست؟ یکی از نگرانی های اصلی اکثر مصرف کنندگان، آسیب دیدن هود است. خراب شدن هود باعث چسبیدن چربی و کثیفی به کابینت و ظروف می شود. بنابراین بهتر است بدانید که برای رعایت نکاتی برای افزایش طول عمر هود آشپزخانه باید تلاش خود را افزایش دهید.

برای این کار بهتر است اندازه دیگ یا قابلمه خود را با توجه به اندازه شعله انتخاب کنید. استفاده از قابلمه های کوچک برای شعله های بزرگ باعث کشیده شدن حرارت گاز از اطراف دیگ به هود می شود و علاوه بر اینکه سلامت انسان را به خطر می اندازد باعث آسیب دیدن قطعات هود شما نیز می شود. بنابراین هنگام پخت به اندازه قابلمه و شعله گاز دقت کنید.

برای حفظ کیفیت هود آشپزخانه سایز دیگ را مطابق با اندازه شعله انتخاب کنید

افزایش طول عمر اجاق گاز
افزایش طول عمر اجاق گاز

چیکار کنیم تا بیشترین استفاده را از اجاق گاز خود داشته باشیم؟

مشاهده مقاله

تاثیر روشن کردن شعله خالی بر کاهش طول عمر هود

یکی از نکات مهم بالا رفتن طول عمر هود آشپزخانه این است که هرگز شعله را روشن نگذارید. شعله ها دمای بسیار بالایی دارند و در صورت روشن شدن بدون قرار دادن چیزی روی آنها آسیب زیادی به فیلتر و خود هود وارد می کنند. بنابراین اگر ظرف را برداشته اید بلافاصله شعله را خاموش کنید و همچنین قبل از قرار دادن ظرف روی آن از روشن کردن شعله خودداری کنید.

نظافت فیلتر هود آشپزخانه از عوامل موثر در بالابردن عمر هود

آیا راهی برای افزایش طول عمر هود وجود دارد؟ قطعا یکی از راه های بهبود کارایی هود و افزایش عمر آن تمیز کردن فیلتر هود در فواصل زمانی کوتاه می باشد. برای این کار کافی است فیلتر را از هود خارج کرده و با استفاده از مواد شوینده مخصوص و آب گرم آن را تمیز کنید. این کار باعث می شود تا فیلتر هود خراب نشود و هود بتوانند با کیفیت بهتری مکش ذرات آلوده و چربی را انجام دهد. بنابراین در صورت کثیف شدن فیلتر هود برای جلوگیری از کوتاه شدن عمر هود آن را تمیز کنید.

برای کارایی بهتر فیلتر هود را در طی فواصل زمانی کوتاه تمیز کنید

در صورت نیاز فیلتر را تعویض کنید

نکته مهم دیگر در افزایش طول عمر هود آشپزخانه تعویض به موقع فیلتر هود است. اگر فیلترها آسیب دیده اند یا خیلی کثیف هستند، باید تعویض شوند. توجه داشته باشید که فیلترهای فلزی بسیار بادوام هستند و به طور کلی چندین سال به راحتی کار می کنند. اما فیلترهای زغالی هود باید هر چند ماه یکبار تعویض شود.

تمیز کردن هود در فواصل زمانی مشخص از نکات بالا بردن طول عمر هود

یکی از مواردی که باعث کاهش کیفیت و عملکرد هود و کم شدن طول عمر هود می شود، تمیز نکردن یا دیر تمیز کردن این دستگاه است که در اکثر مواقع توسط مصرف کنندگان مشاهده می شود. همانطور که می دانید ورود انواع چربی، گرد و غبار، دوده و … به اجزای هود نه تنها باعث کاهش کیفیت عملکرد هود می شود، بلکه باعث سوختن موتور هود نیز می شود.

در این راستا با توجه به نکات افزایش طول عمر هود آشپزخانه، مصرف کنندگان باید با استفاده پارچه یا اسفنج نرم و شوینده مناسب تمام بخش های هود را تمیز کنند تا عمر هود افزایش یابد و به اجزای داخلی آن آسیبی نرسد. قبل از تمیز کردن هود حتما آن را از برق بکشید.

برای افزایش کیفیت هود، آن را تمیز کنید

استفاده از محافظ برای اتصال هود به پریز برق جهت افزایش طول عمر هود

هنگام استفاده از هود، از محافظ برای اتصال به منبع تغذیه استفاده کنید. استفاده از هود در ساعات اوج مصرف، نوسانات و قطعی مداوم برق از جمله دلایلی است که شرایط را برای اتصالی و آسیب دیدگی هود فراهم می کند. برای بالا بردن طول عمر هود آشپزخانه بهتر است از محافظ برای اتصال هود به پریز برق استفاده کنید تا این دستگاه آسیب نبیند. همچنین بهتر است پس از هر بار استفاده، هود را از دستگاه جدا کنید تا احتمال خرابی هود به حداقل برسد.

استفاده از محافظ برای اتصال هود

تاثیر عدم تنظیم هود بر روی قوی ترین مکش روی افزایش عمر مفید هود

چگونه طول عمر هود را افزایش دهیم؟ راه حل های زیادی وجود دارد که باعث بالا رفتن طول عمر هود می شود. اما بی احتیاطی برخی افراد در حین استفاده باعث میشود که دستگاه به مرور زمان خراب شود. یکی از مواردی که طول عمر هود را کوتاه می کند، تنظیم مکش هود در قوی ترین حالت آن است. این کار باعث می شود که فشار ناگهانی به موتور و سایر قسمت های دستگاه وارد شود و هود پس از مدتی آسیب ببیند. بنابراین بلافاصله پس از روشن کردن هود، ابتدا قدرت مکش را در پایین ترین سطح قرار دهید و پس از مدتی آن را افزایش دهید.

عدم تنظیم هود بر روی قوی ترین مکش

روشن کردن به موقع هود آشپزخانه

یکی از راه های افزایش طول عمر هود آشپزخانه استفاده صحیح و به موقع از پنل دستگاه به منظور روشن کردن هود آشپزخانه می باشد. تعمیرکاران و متخصصین مجموعه آی پی امداد روش زیر را آزموده و آن را به کاربران عزیز توصیه می‌کنند:

  • اگر هود دیر روشن شود، آشپزخانه پر از بوی غذا و دود می شود.
  • همچنین روشن شدن زودهنگام هود می تواند فشار مضاعفی به این دستگاه وارد کند.
  • بنابراین به منظور افزایش طول عمر هود بهتر است پنج دقیقه قبل از پخش شدن بوی غذا در خانه هود خود را روشن کنید.

استفاده صحیح از پنل هود

تاثیر جداکردن لوله خروجی هود با دیگر وسیله ها در افزایش طول عمر هود

حتما سعی کنید لوله اگزوز هود را از سایر وسایل داخل خانه جدا کنید. زیرا هود به تنهایی باید مقدار زیادی دود را از بین ببرد و برای این کار ظرفیت بالایی می طلبد. بنابراین سعی کنید دریچه ای جداگانه برای خروج بخار از هود در نظر بگیرید تا فشاری به هود وارد نشود. در صورتی که نیازمند ایجاد دریچه برای هود آشپزخانه خود هستید میتوانید از کارشناسان و متخصصین نصب هود آشپزخانه کمک بگیرید.

نتیجه گیری و جمع بندی افزایش طول عمر هود

در مقاله بالا به بررسی چندین عامل برای بالا بردن طول عمر هود پرداختیم. متاسفانه عوامل متعددی مانند چسبیدن کثیفی، تمیز نکردن به موقع، استفاده مداوم و … باعث کاهش کیفیت و عملکرد هود و در نتیجه آسیب دیدن آن می شود. با تمام این تفاسیر می توانید با رعایت توصیه های افزایش طول عمر هود، عملکرد هود را بهبود ببخشید.

اگر هود شما به هر دلیلی آسیب دیده و نیاز به تعمیر هود در محل دارد، می توانید با مجموعه بزرگ آی پی امداد تماس بگیرید آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های معتبر در استان تهران است که با بیش از 50 سال سابقه بهترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه می دهد. تیم آی پی امداد هر مدل هود را با استفاده از بهترین قطعات تعمیر و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد