logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

یخچال چند آمپر برق مصرف میکند؟

یخچال چند آمپر برق مصرف میکند؟
یخچال چند آمپر برق مصرف میکند؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله یخچال چند آمپر برق مصرف میکند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال یکی از پراستفاده ترین لوازم خانگی به حساب می آید و مصرف کنندگان همواره به دنبال این هستند که بدانند یخچال چند آمپر برق مصرف میکند؟ به طور کلی یخچال فریزر به صورت مداوم در برق بوده و در صورتی که برق مصرفی یخچال شما زیاد باشد، هزینه های قبضتان بسیار سنگین خواهد شد. یکی از معیارهایی که باید به هنگام تهیه یخچال مدنظر قرار دهید، توجه به مصرف برق یخچال و برچسب انرژی آن است. در صورتی که نمی دانید یخچال شما چه میزان برق مصرف می کند و یا به دنبال محاسبه مصرف برق یخچال فریزر خود هستید، در این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه مصرف برق یخچال میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد پرسش نمایید.

بررسی نکات مصرف برق یخچال به صورت خلاصه

میزان مصرف برق یخچال یکی از مسائلی است که بسیاری از مصرف کنندگان یخچال فریزرها به دنبال آن هستند تا در صورتی که یخچال آنها بیش از اندازه برق مصرف می کنند، بتوانند اقدامات لازم را جهت کاهش مصرف برق یخچال و صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه نمایند. از این رو در این بخش نکات مهم در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

مصرف برق یخچال در ساعت به صورت سالیانه
  • یخچال ساید بای ساید: 250 تا 470 کیلووات
  • یخچال معمولی: 170 کیلووات
  • یخچال فریزر جدا: 170 تا 360 کیلووات
راهکارهای کاهش مصرف برق یخچال
  • درب یخچال را مداوم باز و بسته نکنید.
  • یخچال را در کنار لوازم گرمازا قرار ندهید.
  • براساس تعداد افراد خانواده یخچال را انتخاب کنید.
  • لاستیک درب یخچال را بررسی کنید.
  • دستگاه را به صورت منظم سرویس نمایید.
  • غذای گرم یا داغ داخل یخچال قرار ندهید.
  • دمای مناسبی برای دستگاه انتخاب کنید.

برچسب انرژی یخچال چیست؟

برچسب انرژی یخچال

ممکن است شما نیز به هنگام خرید یخچال فریزر با برچسب انرژی مواجه شوید که بر روی بدنه دستگاه چسبانده شده است. این برچسب از نوارهایی رنگی تشکیل شده است که بر روی آنها حروف انگلسی درج شده است. اولین حرف ای برچسب A است که دارای رنگ سبز بوده و به این معناست که مصرف برق یخچال کم و بهینه می باشد. آخرین حرف نیز G می باشد که به معنای مصرف زیاد برق توسط دستگاه است. بنابراین در صورتی که می خواهید برق مصرفی یخچال شما کم باشد، باید به این برچسب انرژی توجه ویژه ای داشته باشید.

میزان مصرف برق یخچال فریزر چه قدر است؟

اگرچه یخچال فریزر دارای مصرف برق بهینه ای است، اما دستگاهی است که به صورت مداوم از برق استفاده می کند. از این رو اطلاع پیدا کردن از میزان مصرف برق یخچال از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی 18 درصد از میزان مصرف برق وسایل خانگی، مربوط به یخچال است. یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی تعیین مصرف برق یخچال، مدل و اندازه آن است. در همین راستا می توان گفت که به طور میانگین برق مصرفی یخچال ساید بای ساید سالی 250 تا 470 کیلووات، یخچال معمولی 170 کیلووات و یخچال فریزر جدا از هم 170 تا 360 کیلووات در ساعت می باشد. شما می توانید این اعداد را به صورت دقیق در دفترچه راهنمای یخچال خود نیز مشاهده نمایید.

نحوه محاسبه مصرف برق یخچال فریزر

محاسبه مصرف برق یخچال فریزر

یخچال چند آمپر برق مصرف میکند؟ در صورتی که در دفترچه راهنمای یخچال فریزر شما میزان مصرف برق دستگاه ذکر نشده است، می توانید با انجام عملیاتی ساده اقدام به محاسبه مصرف انرژی دستگاه خود نمایید. به طور کلی واحد اندازه گیری مصرف انرژی برق کیلووات بر ساعت است. در صورتی که قصد داریم برق مصرفی یخچال خود را محاسبه کنید، باید بررسی کنید که دستگاه شما چند کیلووات انرژی در هر واحد مصرف می کند.

به عنوان مثال در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید 100 وات است، باید آن را در میزان فعالیت دستگاه مثلا سه ساعت ضرب نمایید و در نهایت نتیجه به دست آمده را تقسیم بر عدد 1000 کنید. با انجام این کار می توانید به راحتی مقدار مصرف برق یخچال خود را به دست آورید.

راهکارهای کاهش مصرف برق یخچال

راهکارهای کاهش مصرف برق یخچال

برای اینکه بتوانید در هزینه های برق یخچال فریزر خود صرف جویی کرده و مصرف برق آن را کاهش دهید، می توانید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی چندین راهکار کاربردی جهت کاهش مصرف برق یخچال فریزر اشاره خواهیم کرد:

یخچال را کنار وسایل گرمازا قرار ندهید

وسایل گرمازا در آشپزخانه نظیر اجاق گاز و .. می توانند موجب گرم شدن یخچال و افزایش کارایی آن و در نهایت بالا رفتن مصرف انرژی شوند. از این رو باید یخچال خود را در محیطی خنک قرار دهید تا فرآیند انتقال دمای دستگاه به درستی انجام شود.

درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید

در صورتی که درب یخچال به صورت مداوم باز و بسته شود، می توانید میزان مصرف انرژی را افزایش دهد. بهتر است همواره تعادل را در باز و بسته کردن درب یخچال رعایت نمایید و درب آن را نیز باز نگذارید.

از سالم بودن نوار درب یخچال مطمئن شوید

بررسی سالم بودن نوار لاستیکی درب یخچال می تواند در کاهش مصرف برق دستگاه موثر واقع شود. این لاستیک ها با گذشت زمان دچار خرابی شده و موجب وارد شدن هوای بیرون به داخل یخچال می شوند. از این رو باید از تمیز و سالم بودن لاستیک درب اطمینان حاصل کنید.

یخچال با اندازه مناسب انتخاب کنید

بهتر است همواره از یخچالی متناسب با ظرفیت خانواده و منزل خود استفاده نمایید. در صورتی که خانواده ای کم جمعیت هستید، بهتر است یخچالی معمولی را انتخاب کنید تا مصرف برق کمتری داشته باشد. همچنین در صورت استفاده از یخچال بزرگ باید آن را پر کنید تا به سرد شدن سریع کابین داخلی یخچال و مصرف برق کمتر کمک نماید.

دمای مناسبی برای یخچال انتخاب کنید

در صورتی که برای یخچال فریزر خود دمای نامناسبی انتخاب کنید، موتور برای رسیدن به دمای مورد نظر بیشتر کار کرده و در نهایت مصرف انرژی را افزایش می دهد. بهتر است همواره درجه یخچال خود را به صورت متعادل انتخاب کنید.

غذای گرم درون یخچال فریزر قرار ندهید

دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید درون یخچال فریزر خود غذای داغ و گرم قرار دهید. این مسئله موجب می شود تا یخچال برای خنک کردن غذا بیشتر کار کرده و در نهایت افزایش استهلاک دستگاه منجر به افزایش مصرف برق خواهد شد.

یخچال را به صورت منظم سرویس کنید

سرویس یخچال فریزر به صورت دوره ای شامل اقداماتی است که می تواند کارکرد دستگاه را بهبود بخشیده و از وارد شدن فشار زیاد به یخچال و افزایش مصرف انرژی آن جلوگیری نماید.

نکات خرید یخچال‌ فریزر کم‌ مصرف

خرید یخچال‌ فریزر کم‌ مصرف

به طور کلی به هنگام خرید یخچال فریزر نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آن می توانید یک یخچال کم مصرف خریداری کرده و هزینه مصرف برق کمتری را بپردازید. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که به هنگام انتخاب یخچال فریزر با مصرف برق کم باید آنها را مدنظر قرار دهید:

  • بهتر است یخچال مورد نظر خود را با توجه به تعداد اعضای خانواده و نیاز خود انتخاب نمایید. به طور کلی برای یک خانواده دو نفره، بهتر است یخچال فریزری با حجم 16 انتخاب نمایید که مصرف برق کمتری دارد.
  • حتما به برچسب انرژی یخچال توجه ویژه ای داشته باشید. با در نظر گرفتن این برچسب و مصرف انرژی درج شده بر روی آن می توانید یخچالی با مصرف برق پایین تر انتخاب نمایید.
  • همواره لازم است تا مشخصات فنی و سایر ویژگی های یخچال فریزرها را از نظرمصرف کم و کیفیت کارایی آن بررسی نمایید.

نتیجه گیری از اینکه یخچال چند آمپر برق مصرف میکند

در این مقاله توانستید با میزان مصرف برق یخچال فریزر خود آشنایی لازم را پیدا کرده و نکات خرید یخچال با مصرف برق پایین را نیز مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی امروزه اکثر یخچال فریزرها دارای مصرف برق و انرژی پایینی هستند و براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده اند. اما شما با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله بیان شد، می توانید به راحتی یخچال با مصرف برق کمتر انتخاب کرده و هزینه های برق مصرفی یخچال خود را نیز کاهش دهید.

3.2/5 - (10 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

15 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حسینعلی 11 اسفند 1402

    با سلام، لطفا بفرمایید یخچال فریزر خانگی با برق ۱۱۰ بهتره یا برق ۲۲۰؟  مزایا و معایب از نظر مصرف برق و استهلاک و ...

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اسفند 1402

      درود، یخچال با مصرف برق 220 بهتر بوده و دارای مصرف برق و استهلاک کمتری نیز می باشد.

      پاسخ دادن
  • حسینی 13 آذر 1402

    سلام می خواستم ببینم یخچال فریزر یومیکا چطوره؟؟!!کارکرد موتور و....،در ضمن مصرف برق این یخچال چقدره؟؟؟

    پاسخ دادن
  • موری خجسته 27 آبان 1402

    سلام، ضمن تشکر از زحمات شما عرض کنم که بنده یک دستگاه یخچال فریزر اسنوا کمبی 810 را ده سالی است که دارم ولی متاسفانه از سال اول 5 بار بیشتر تعمیر کرده ام. از نمایندگی مجاز اسنوا 1 بار برد عوض کرد ام. یکبار فن فریزر تعویض شد. یکبار المنت فریزر و یکبار گاز زدیم و....الان هم ارور 09 میزند و صدای آژیر بلند می‌شود که نمایندگی اسنوا بعد از چند بار مراجعه نتوانست مشکل را حل کند و الان بعد از 3ماه پول قبض برق زیاد دوبرابر تازه فهمیدم که از یخچال است چون یخچال را از برق میکشیم، کنتور ایست میکند ولی به محض اینکه یخچال فریزر کار میکند، نشانگر کنتور برق مثل فرفره کار میکند چکار کنم؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 آبان 1402

      درود، المنت بیش از حد در مدار قرار می گیرد که باید آن را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • فرزاد 05 مهر 1402

    یخچال فریزر الجی دارم می‌خوام مصرف برقش رو بدونم چون پول برق برام زیاد میاد تست کنتور هم دادیم ،سالم بوده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 مهر 1402

      درود، سیستم های یخچال های نوفراست به دلیل برخورداری از سیستم دیفراست و المنت مصرف برق بالایی دارند و امکان کاهش آن وجود ندارد.

      پاسخ دادن
  • حمید 04 مرداد 1402

    با سلام تعمیر برد فریزر بلومبرگ دارید، بفرستم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1402

      درود، برای ثبت درخواست تعمیرات برد دستگاه خود می توانید با شماره 02158941 تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • یاسر 03 مرداد 1402

    سلام من یک یخچال فریزر جنرال پین دوسال هست که خریداری کردم الان چند وقتیه پایین عالیه ولی بالا گرم هست و بالا دماش هم تا ۱۸ میاد. اما پایین عالیه مثلا تا ۲۴_هم میرسه و یبار موتور یه سره کار میکنه و یهو میبینی میره رو دیفراست الانم ۲۵ روزه در تعمیرگاه هست ایرادش رو پیدا نمیکنن ممنونم میشم راهنماییم کنید تا درست بشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1402

      درود، سنسور دیفراست، ترموفیوز، المنت و برد یخچال را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
      • یاسر 05 مرداد 1402

        درود برشما سپاسگزارم از راهنماییتون، کاملا درست بود. به تعمیرکار گفتم راهنمایی شما رو و با تست فهمیدن سنسور دیفراست بود با تعویضش مشکلم حل شد.

        پاسخ دادن
  • اکرم عزیزی 27 تیر 1402

    سلام من یه ساید کنمور 25 ساله دارم ازش بسیار راضی هستم فقط بسیار مصرف برق بالایی داره. همه وسایل رو کنترل کردم. قبلا اینقدر‌ هزینه‌ برق تصاعدی زیاد نبود و میشد تحمل کرد ولی الان حدود یک‌ میلیون فقط پول‌ برق میاد. وسایل برقی دیگه ای هم استفاده زیاد ندارم‌. نمیدونم‌ چیکار‌ کنم‌. میشه‌ مصرفش‌ کمتر‌ بشه‌ یا فقط باید عوضش کنم‌ راهی‌نداره‌؟ و‌ آیا مصرف برق این ساید خیلی زیاده یا کلا همینطوره؟ اگه تا حالا عوض نکردم بخاطر رضایتم‌ بود.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 تیر 1402

      درود، ولتاژ برق دستگاه شما 220 بوده و امکان کاهش آن وجود ندارد.

      پاسخ دادن
    • علیرضا فریدونی 05 مهر 1402

      سلام میشه موتور تعويض بشه با سری جدید. جاگیزین کنید مصرف برق فرق میکنه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد