logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا تصویر تلویزیون برعکس شده؟

چرا تصویر تلویزیون برعکس شده؟
چرا تصویر تلویزیون برعکس شده؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا تصویر تلویزیون برعکس شده؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا تصویر تلویزیون برعکس شده؟ ممکن است شما هم با این اتفاق که به طور ناگهانی تصویر تلویزیون بر عکس شده مواجه شده باشید. در چنین شرایطی بسیاری از افراد نگران خراب شدن تلویزیون خود هستند و برای رفع این مشکل اقدام به انجام کارهایی می کنند که ممکن است باعث آسیب دیدن بیشتر تلویزیون شود. قطعاً برعکس شدن تصاویر تلویزیون نشان دهنده نوعی اختلال در تلویزیون است که باید هرچه سریع تر رفع شود. تنها راه برای رفع مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون، عیب یابی و تشخیص علت آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره عیب یابی مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت برعکس شدن تصویر تلویزیون چیست؟

برعکس شدن تصویر تلویزیون مشکلی است که احتمال بروز آن بسیار کم است. با این حال هستند تلویزیون هایی که با مشکل برعکس شدن تصویر همراه باشند. طبق تحقیقات به دست آمده، علت برعکس شدن تصاویر تلویزیون به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون است. البته احتمال برعکس شدن تصویر به علت مشکلات نرم افزاری بیشتر از مشکلات سخت افزاری است. مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با برعکس شدن تصویر نشان از اختلال در عملکرد تلویزیون را می دهند. به همین جهت بهتر است هرچه سریع تر عیب یابی شوند. از جمله عوامل سخت افزاری و نرم افزاری که باعث برعکس شدن تصویر تلویزیون می شوند در متن ذیل آورده شده است.

خراب شدن فریمور علت برعکس شدن تصویر تلویزیون

فریمور یکی از اصلی ترین و مهمترین اجزای مین برد است که وظیفه اصلی آن کنترل عملکرد بخش های مختلف تلویزیون است. برای مثال فریمور تلویزیون وظیفه دارد تا تصویر تلویزیون را قبل از نمایش در صفحه تلویزیون بررسی کند تا به شکل صحیح در تلویزیون نمایش داده شود. در صورتی که این قطعه در مین برد خراب شود، تصاویر بدون اینکه توسط قطعه ای کنترل شوند، در صفحه ظاهر می شوند. به همین علت است که تصاویر در تلویزیون بر عکس نمایش داده می شوند.

خراب شدن فریمور تلویزیون

خراب شدن مین برد از دلایل برعکس شدن تصاویر تلویزیون

دومین علت برعکس شدن تصویر تلویزیون ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری مانند خراب شدن مین برد تلویزیون باشد. مین برد یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی در تلویزیون است که علاوه بر ذخیره اطلاعات در تلویزیون وظیفه دستور به سایر قطعات تلویزیون را بر عهده دارد و باعث عملکرد صحیح تلویزیون می شود. در بیشتر مواقع خراب شدن برد مادر یا مین برد باعث بروز مشکلات زیادی در صدا، تصویر، اتصالات و … می شود. به همین علت است که در صورت خراب شدن مین برد تصویر تلویزیون برعکس می شود.

خراب شدن مین برد از دلایل برعکس شدن تصاویر تلویزیون

برای رفع مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون چه باید کرد؟

برای رفع مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون چه باید کرد؟ برعکس شدن تصویر در تلویزیون موضوعی است که به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در تلویزیون اتفاق می افتد. بنابراین افرادی که در این حوزه از تخصص و مهارت بالایی برخوردار نیستند، نمی توانند برای رفع مشکل برعکس شدن تصویر تلویزیون اقدام کنند. تنها راه برای رفع مشکل تعویض و تعمیر مین برد و فریمور است که توسط تکنسین های حاذق در این زمینه باید انجام شود. بنابراین برای رفع مشکل کافیست با یک تعمیرگاه مجاز و معتبر تماس گرفته و درخواست عیب یابی تلویزیون را داشته باشید. در بسیاری از مواقع با تعمیر فریمور و تعویض برد مادر این مسئله در تلویزیون رفع می شود.

نتیجه گیری از چرا تصویر تلویزیون برعکس شده؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون برعکس شده و روش حل این مسئله پرداختیم. برعکس شدن تصویر تلویزیون اگرچه به ندرت اتفاق می افتد، اما مسئله ای است جدی که در بیشتر مواقع به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلویزیون اتفاق می افتد. چنانچه تصویر تلویزیونتان برعکس شده بهتر است هرچه سریع تر برای تعمیرات آن اقدام کنید.

مجموعه آی پی امداد یکی از قدیمی ترین شرکت هایی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را به صورت تخصصی و با کمک تکنسین های دوره دیده و با تجربه انجام می دهد. کافیست از طریق شماره 02158941 با این تیم تماس گرفته و درخواست تعمیر تلویزیون در تهران را داشته باشید. نیروهای آی پی امداد با تجهیزات کامل در کمتر از یک ساعت در محل حاظر شده و در مقابل شما مشتریان عزیز عیب یابی و تعمیر تلویزیون را انجام می دهند.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهتاب 11 تیر 1402

    فیلم روی فلش وقتی در تلویزیون پلی میشه، کوچیک نشان داده میشه. برای بزرگ شدنش چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 تیر 1402

      درود، تنظیمات تصاویر تلویزیون را روی Full Screen، تنظیم خودکار یا عادی قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • عالم 10 شهریور 1401

    سلام خسته نباشید من رفتم روی تنظیمات تلویزیون نمیدونم چه کار کردم تصویر بر عکس شد لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد