logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون

مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون
مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کاهش نور شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلاتی است که باعث اختلال در عملکرد این دستگاه می شود. مشکل کم شدن نور صفحه تلویزیون به دلایلی متعددی مانند سوختگی و از کار افتادگی قطعاتی نظیر پنل، بک لایت، کابل و … بروز می کند و در برخی موارد منجر به سوختن تلویزیون می شود. با توجه به اینکه اغلب افراد اطلاعاتی در رابطه با تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون ندارند، در این مطلب از آی پی امداد به معرفی عواملی که باعث بروز این مشکل در صفحه نمایش تلویزیون شما می شود و روش تعمیر آن می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چه عواملی باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون می شوند؟

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون چیست؟ مشکل تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی، سامسونگ و … به دو عامل فنی و غیرفنی ارتباط پیدا می کند. خراب شدن قطعات تلویزیون از جمله مشکلات فنی هستند که باعث می شوند نور صفحه نمایش کم شوند. همچنین به هم خوردن تنظیمات نور صفحه نمایش یکی از علت های غیرفنی است که باعث کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون می شود. چند علت رایج مشکل عبارت است از:

  1. سوختن لامپ بک لایت تلویزیون
  2. سوختن و از کار افتادن پنل تلویزیون
  3. به هم خوردن تنظیمات مربوط به روشنایی
  4. سوختن کابل و سیم در تلویزیون

سوختن بک لایت علت کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون

سوختگی بک لایت تلویزیون یکی از عمده ترین دلایلی است که موجب کم شدن نور صفحه نمایش تلویزیون می شود‌. بک لایت صفحه ای است در پشت تلویزیون که باعث نمایش تصویر تلویزیون می شود. بک لایت از تعداد زیادی لامپ تشکیل شده است که در صورت روشن شدن باعث نمایش تصویر می شود. اما متاسفانه عواملی چون روشن ماندن تلویزیون به مدت طولانی، استفاده مداوم، ضربه و … باعث سوختن لامپ و در نتیجه بک لایت می شود. زمانی که این لامپ ها بسوزند، نور صفحه نمایش نیز کم می شود. در صورتی که علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سوختن بک لایت باشد، می توانید با تعویض بک لایت یا تعمیر لامپ های سوخته برای رفع مشکل تاریک شدن تصویر تلویزیون اقدام کنید.

سوختن بک لایت تلویزیون

سوختن و از کار افتادن پنل از دلایل کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون

دومین عاملی که ممکن است باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون شود، سوختن یا از کار افتادن پنل تلویزیون است. پنل از بخش های بسیار مهم و حساس تلویزیون است که در معرض آسیب های زیادی قرار دارد. آب خوردگی، ضربه، گرد و غبار و … از دلایل خرابی پنل تلویزیون هستند. در صورتی که پنل تلویزیون ال جی خراب شود، منجر به تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون خواهد شد. تنها راه برای رفع این مشکل تعمیر کردن پنل است. متاسفانه خراب شدن پنل تلویزیون هزینه های بسیار زیادی را در بر خواهد داشت. از این رو اغلب افراد برای تعمیر پنل تلویزیون اقدام نکرده و تلویزیون جدیدی را خریداری می کنند.

سوختن و از کار افتادن پنل از دلایل کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون

تاثیر به هم خوردن تنظیمات مربوط به روشنایی در کم شدن نور صفحه تلویزیون

به هم خوردن تنظیمات روشنایی مانند کنتراست و … از دلایل دیگری هستند که منجر به کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون می شوند. به هم خوردن تنظیمات مربوط به روشنایی یک دلیل غیرفنی است که بعد از تنظیم شدن باعث رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون می شود. تنظیمات روشنایی هر تلویزیون با توجه به نوع برند متفاوت است. برای حل این مسئله کافیست به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کرده و مطابق با اطلاعات دفترچه تنظیمات روشنایی تلویزیون را به حالت استاندارد تنظیم کنید.

تنظیمات روشنایی تلویزیون

سوختن کابل و سیم و تاثیر آن در کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون

آیا سوختن کابل و سیم باعث کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون می شود؟ طبق بررسی های انجام شده، قطعی یا سوختن کابل ها باعث می شود جریان برق به اندازه کافی به صفحه نمایش نرسد و در نتیجه نور صفحه کم شود. برای حل مشکل  ابتدا تمام سیم و کابل های متصل به تلویزیون را بررسی کرده و در صورت نیاز کابل هایی که خراب شده است را با کابل های باکیفیت تعویض کنید.

سوختن کابل تلویزیون

نتیجه گیری از مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون

در این مطلب به بررسی مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون پرداختیم. علت کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون به دلیل مشکلات متعددی چون خراب شدن سیم و کابل، سوختن پنل، سوختن بک لایت و … رخ می دهد. در صورتی که تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون به دلیل هم خوردن تنظیمات باشد، می توانید از افرادی که در این حوزه از دانش و اطلاعات بالایی برخوردار هستند، بخواهید تا تنظیمات نور تلویزیون را در حالت استاندارد تنظیم کند. چنانچه این ایرادات به دلیل مشکلات فنی باشد، باید از یک تعمیرکار تلویزیون در این حوزه بخواهید تا تعمیرات دستگاه را انجام دهد.

آی پی امداد یک مجموعه متخصص و باسابقه در حوزه تعمیرات است که به صورت تخصصی تعمیرات انواع لوازم خانگی را انجام می دهد. شما می توانید با سپردن تعمیرات تلویزیون به این مجموعه علاوه بر دریافت کیفیت بالای کار هزینه تعمیرات را تا 75 درصد کاهش دهید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد