logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مشکلات پورت HDMI تلویزیون

مشکلات پورت HDMI تلویزیون
مشکلات پورت HDMI تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مشکلات پورت HDMI تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مشکلات پورت HDMI تلویزیون چیست؟ یکی از پرکاربردترین پورت های تعبیه شده در تلویزیون، پورت HDMI است. پورت HDMI یک نوع وسیله ارتباطی در تلویزیون است که تنها با اتصال یک کابل می توان از آن برای انتقال تصاویر، فیلم ها، صدا و … استفاده کرد. متاسفانه استفاده مداوم از دستگاه ممکن است باعث خراب شدن پورت HDMI تلویزیون شود. در صورت خراب شدن پورت تلویزیون امکان انتقال تصاویر و صوت وجود ندارد. اما چه عواملی باعث معیوب شدن پورت HDMI تلویزیون می شود؟ در این مطلب به عیب یابی مشکلات پورت hdmi و راه های تعمیر این مشکل می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله آی پی امداد را همراهی کنید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره مشکلات پورت HDMI تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مرکز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت خراب شدن پورت HDMI تلویزیون چیست؟

یکی از سوالات رایجی که در خصوص پورت اچ دی ام آی پرسیده می شود، دلایل خراب شدن HDMI تلویزیون است. متاسفانه دلایل متعددی هستند که به مرور زمان یا به طور ناگهانی باعث خراب شدن پورت HDMI در تلویزیون می شوند. برای اینکه بتوانید مشکلات پورت HDMI تلویزیون را رفع کنید، ابتدا باید به تشخیص علت معیوب شدن پورت HDMI بپردازید. در ادامه چند مورد از دلایلی که موجب خراب شدن این پورت می شود، ذکر شده است.

  1. نوسانات برق
  2. استفاده از کابل بی کیفیت
  3. عدم سازگاری دستگاه با تلویزیون
  4. برخورد آب با کابل

نوسانات شدید جریان برق علت خرابی پورت HDMI تلویزیون

شایع ترین عاملی که موجب اختلال در عملکرد پورت HDMI تلویزیون می شود، نوسانات شدید جریان برق است. نوسانات جریان برق به دلیل بالا بودن مصرف برق در منطقه رخ می دهد. با کم بودن جریان برق، انرژی لازم برای تلویزیون تامین نمی شود و در اثر نوسانات مداوم اتصال کوتاه در این دستگاه رخ می دهد. اتصالات کوتاه جریان برق باعث خراب شدن پورت نیز می شود. برای اینکه بخواهید از اجزای تلویزیون در برابر نوسانات جریان برق محافظت کنید، باید برای روشن تلویزیون، از محافظ استفاده کنید. دستگاه محافظ در هنگام نوسان جریان برق تلویزیون را خاموش می کند و مانع از سوختن و از کار افتادن قطعات تلویزیون می شود.

نوسانات شدید جریان برق در منزل

استفاده از کابل بی کیفیت دلیل بروز مشکلات پورت HDMI تلویزیون

دومین عاملی که موجب از کار افتادن یا سوختن پورت HDMI تلویزیون می شود، استفاده از کابل های بی کیفیت است. متاسفانه این کابل ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و در صورت اتصال به پورت باعث سوختن یا از کار افتادن آن می شوند. دقت داشته باشید که اگر به صورت مداوم از کابل های بی کیفیت برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید، ممکن است برد داخلی تلویزیون بسوزد. به همین جهت بهتر است کابل های HDMI را از برندهای معتبری که مطابق با استانداردهای جهانی تولید کابل را انجام می دهند، خریداری کنید.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

عدم سازگاری دستگاه جانبی علت کار نکردن کابل HDMI تلویزیون

با اتصال کابل به پورت HDMI می توان میان ارتباط دستگاه جانبی و تلویزیون ارتباط برقرار کرد. گاهی اوقات دستگاه جانبی که از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود، با تلویزیون سازگار نیست. سازگار نبودن تلویزیون با دستگاه جانبی مانند کامپیوتر یا لپ تاپ باعث خراب شدن پورت HDMI تلویزیون می شود.

عدم سازگاری دستگاه جانبی با تلویزیون

برخورد آب به پورت دلیل از کار افتادن پورت HDMI تلویزیون

چه عاملی باعث بروز مشکل در پورت HDMI تلویزیون می شود؟ متاسفانه برخورد آب با پورت تلویزیون از علت های اصلی خراب شدن و از کار افتادن آن است. بسیاری از مواقع افراد برای از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون از دستمال های خیس استفاده می کنند که در اثر برخورد دستمال خیس با پورت HDMI ممکن است بسوزد. به همین جهت در هنگام تمیز کردن پورت تلویزیون از برخورد مستقیم آب به این قسمت جلوگیری کرده و تنها با استفاده از یک پارچه نمدار اطراف آن را تمیز کنید. دقت داشته باشید که تجمع گرد و غبار نیز مانند آب باعث خرابی پورت HDMI تلویزیون می شود. بنابراین در طی فواصل زمانی منظم حتماً پورت تلویزیون را تمیز کنید.

برخورد آب به پورت HDMI تلویزیون

نتیجه گیری از مشکلات پورت HDMI تلویزیون

در این مطلب به بررسی مشکلات پورت HDMI تلویزیون و عواملی که باعث از کار افتادن پورت می شوند، پرداختیم. آبخوردگی پورت، نوسان جریان برق، تجمع گرد و غبار و … از دلایل عمده بروز مشکل در پورت HDMI هستند. شما می توانید با استفاده از کابل های اورجینال، تمیز کردن به موقع پورت و استفاده از محافظ حین روشن کردن تلویزیون از خراب شدن پورت HDMI تلویزیون جلوگیری کنید. در صورتی پورت HDMI تلویزیونتان خراب شده است، باید از یک تعمیرکار معتبر بخواهید تا با تعویض پورت مشکل از کار افتادن آن را رفع کند. آی پی امداد یکی از باسابقه ترین مجموعه هایی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بالایی انجام می دهد. این مجموعه از تکنسین های حرفه ای برای کار تعمیرات کمک می گیرد. بنابراین شما می توانید بدون هیچ نگرانی برای تعمیرات تلویزیون اقدام کنید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمدرضا مجرد 08 مهر 1402

    پس از اتصال کابل HDMI مابین کامپیوتر و تلویزیون LED XV 55 XYU755 تصویر قطع و وصل می‌شود و ارتباط برقرار نمیشود.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مهر 1402

      درود، مشکل از کابل hdmi یا پورت اتصالی دستگاه می باشد.

      پاسخ دادن
  • محمد براتی 11 مرداد 1402

    بعد از اتصال کابل اچ دی ام آی به پلی استیشن، ابتدا صفحه رفت و برگشت داشت ولی به یکباره رفت و جالبه که کابل رو که از دستگاه جدا میکنم یا وصل میکنم، تلوزیون با آیکون اچ دی ام ای عکس العمل نشون‌ میده ولی انگار برق داخلش نیست چون همچنان علامت پاور کنار آیکون اچ دی ام آی هست؟ من فکر کردم برد اچ دی ام آی سوخته ولی جالبه لپ تاپ وصل میشه ولی چیز دیگه مثل پلی استیشن نه ... علت چیه به نظرتون؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 مرداد 1402

      درود، بر اساس اطلاعات گفته شده مشکل می تواند مربوط به کایل یا پورت hdmi تلویزیون یا پلی استیشن باشد. همچنین ممکن است تنظیمات hdmi در پلی استیشن به درستی پشتیبانی نشده و ناسازگار باشد که باید بررسی شود..

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد