logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کف نکردن اسپرسوساز

علت کف نکردن اسپرسوساز
علت کف نکردن اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کف نکردن اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در سراسر دنیا است که امروزه به شکل های مختلفی تهیه می شود. کاپوچینو، اسپرسو، لاته و … چند نمونه از نوشیدنی های تهیه شده از قهوه هستند که برای درست کردن آنها از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود. اما در مواقعی قهوه تولید شده در دستگاه با فوم یا کف همراه نیست. اما چرا اسپرسوساز کف نمی دهد؟ فوم یا کف روی قهوه برای کسانی که از این نوشیدنی استفاده می کنند، بسیار حائز است. بنابراین اگر دستگاهی قادر به تولید کف در اسپرسو نباشد، برای مشتری نگران کننده خواهد بود. چنانچه با این مشکل مواجه شده اید، توصیه می شود برای تشخیص علت کف نکردن اسپرسوساز تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت کف نکردن اسپرسوساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا اسپرسو ساز کف نمیکنه؟ (ویدیو آموزشی)

کف نکردن اسپرسوساز و عدم ایجاد فوم مناسب روی قهوه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. از این رو بر آن شدیم تا در یک فیلم آموزشی توسط کارشناس متخصص مجموعه آی پی امداد، دلایل بروز مشکل و رفع آن را برای شما ذکر کنیم.

4 علت کف نکردن قهوه اسپرسو + راه‌حل

دلایل متعددی هستند که باعث می شوند کف یا فوم روی نوشیدنی های حاوی قهوه تشکیل نشود. کاپوچینو یکی از نوشیدنی های تهیه شده از قهوه است که یکی از دلایل محبوبیت آن وجود فوم یا کف روی آن است. کف نکردن قهوه اسپرسو در اسپرسوساز قطعاً نشان دهنده نوعی اختلال در ساختار دستگاه یا اشتباه در طرز تهیه آن است. علت کف نکردن اسپرسوساز هرچه که باشد، باید سریعا رفع شود؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است نتوان به درستی از دستگاه استفاده کرد. از جمله دلایل بروز این مشکل شامل موارد زیر می باشد:

  1. آسیاب نامناسب قهوه
  2. قدیمی و نامناسب بودن قهوه
  3. مشکل در پرتافیلتر اسپرسوساز
  4. پایین بودن فشار و دمای آب اسپرسوساز

در ادامه هریک از دلایل ذکر شده به همراه راه حل های رفع مشکل را برای شما ذکر کرده ایم.

1. آسیاب نامناسب قهوه

آسیاب قهوه سطح تماس قهوه با آب را تعیین می‌کند. اگر قهوه بیش از حد ریز آسیاب شود، آب به سختی از آن عبور می‌ کند و عصاره گیری به درستی انجام نمی‌ شود و بالعکس. یکی از دلایل اصلی کف نکردن قهوه در اسپرسوساز، به آسیاب اشتباه قهوه مربوط است. در فرآیند تهیه اسپرسو، هوا با آب و قهوه مخلوط شده و امولسیون ایجاد می‌ شود. این امولسیون همان چیزی است که باعث کف کردن قهوه خواهد شد. در صورتی که قهوه به اندازه کافی ریز آسیاب نشده باشد، هوا به درستی با آب و قهوه مخلوط نشده و کف کافی ایجاد نمی گردد.

  • میزان آسیاب هر قهوه با توجه به نوع قهوه و نوع دستگاه متفاوت است‌. بنابراین بهتر است در نحوه آسیاب کردن قهوه به میزان پودر شدن آن توجه کنید.
  • در صورتی که از قهوه با آسیاب خیلی ریز استفاده می‌ کنید، درجه آسیاب را درشت تر نموده و اگر از قهوه با آسیاب خیلی درشت استفاده می‌ کنید، درجه آسیاب را ریزتر کنید.

اشتباه آسیاب کردن قهوه اسپرسوساز

2. قدیمی و نامناسب بودن قهوه

دومین علت کف درست نکردن در اسپرسوساز، قدیمی بودن قهوه است. تمام قهوه های موجود در بازار دارای تاریخ انقضاء هستند و در صورت گذشت این زمان کیفیت خود را از دست می دهد. قهوه با گذشت زمان، به خصوص در معرض هوا، اکسید می‌ شود. این امر باعث از بین رفتن روغن قهوه می‌ شود که برای ایجاد کف ضروری است. هوا گرفتگی قهوه گذشتن تاریخ انقضاء نیز باعث می شود تا کف یا فوم روی قهوه تشکیل نشود.

  • قهوه باید تازه آسیاب شده و از دانه های قهوه با کیفیت بالا تهیه شده باشد.
  • قبل از استفاده از قهوه، تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.
  • قهوه را در ظرفی دربسته و در مکانی خنک و خشک نگهداری کنید.
  • قهوه را به مقدار کم و به طور مرتب خریداری کنید تا همیشه قهوه تازه در اختیار داشته باشید.

قدیمی بودن قهوه دلیلی بر کف نکردن در اسپرسوساز

3. مشکل در پرتافیلتر اسپرسوساز

مشکلات مختلفی در پرتافیلتر اسپرسوساز می‌ توانند باعث عدم ایجاد کف در قهوه شوند. اگر سوراخ‌ های پرتافیلتر مسدود شده باشند، آب به درستی از قهوه عبور نمی‌ کند و قهوه به طور کامل عصاره گیری نمی‌ شود. این امر باعث می‌ شود که قهوه کف نکند. همچنین اگر سطح پرتافیلتر ناهموار باشد، قهوه به طور یکنواخت فشرده نمی‌ شود. این امر باعث می‌ شود که آب از قسمت‌ های مختلف پرتافیلتر با سرعت‌ های مختلف عبور کرده و قهوه به طور کامل عصاره گیری نشود.

  • پرتافیلتر را به طور مرتب تمیز کنید.
  • بهتر است پرتافیلتر را درون مقداری آب گرم قرار دهید و سپس از آن در اسپرسوساز استفاده کنید.
  • از صاف بودن سطح پرتافیلتر اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت انسداد سوراخ‌ ها، آنها را با استفاده از سوزن یا خلال دندان تمیز کنید.
  • در صورت خرابی پرتافیلتر، آن را تعویض کنید.

سرد بودن فیلتر پورتا فیلتر سومین علت کف نکردن اسپرسوساز

4. پایین بودن فشار و دمای آب اسپرسوساز

فشار و دمای آب دو عامل مهم در فرآیند تهیه اسپرسو هستند که بر کیفیت فوم قهوه تاثیر مستقیم می‌ گذارند. چنانچه فشار آب اسپرسوساز کم باشد، آب به اندازه مناسب از قهوه عبور نکرده و قهوه به طور کامل عصاره گیری شده و در نهایت قهوه رقیق و بدون فوم خواهد بود. همچنین در صورتی که آبی که برای تهیه قهوه و انواع نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، از دمای کمی برخوردار باشد، کف به درستی روی قهوه یا سایر نوشیدنی ها تشکیل نمی شود. اگر دمای آب اسپرسوساز زیاد باشد نیز قهوه طعم سوخته می‌ دهد و فوم قهوه به سرعت از بین می‌ رود.

  • معمولا دکمه‌ هایی برای تنظیم فشار دستگاه اسپرسوساز و دمای آب آن وجود دارد که باید آن را به درستی تنظیم کنید.
  • برای تهیه قهوه اول از همه باید از بالا بودن دمای آب اطمینان حاصل کنید. بهترین دما برای درست کردن قهوه، 200 درجه فارنهایت است.

کاهش دمای آب

چگونه از بروز مشکل فوم ندادن اسپرسو ساز جلوگیری کنیم؟

چنانچه هنگام با دستگاه خود متوجه شدید که اسپرسوساز کف نمی دهد، باید اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل یا جلوگیری از بروز آن انجام دهید. در این بخش به بررسی نکات مهم در این زمینه پرداخته ایم:

  • ابتدا باید به این مسئله دقت داشته باشید که حتما از قهوه باکیفیت و مرغوب استفاده نمایید.
  • در برخی مواقع، در صورت تمیز نبودن خروجی دستگاه، باقی مانده های شیر درون آب موجب بروز انسداد و گرفتگی می شود و باید رفع گردد.
  • دمای متعادل آب مصرفی نیز از عوامل تاثیرگذاری است که باید دقت داشته باشید آب بیش از حد داغ یا سرد نباشد.
  • در برخی شرایط فشار نامناسب باعث بروز این مشکل می شود که در صورت بروز مشکل در تنظیمات فشار اسپرسوساز باید آن را تعمیر نمایید.
  • علت کف نکردن دستگاه اسپرسو می تواند به دلیل استفاده از مواد اولیه به میزان نامناسب باید که باید حتما اندازه های دقیقی در نظر بگیرید.

برای رفع مشکل کف نکردن اسپرسوساز با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به بررسی علت کف نکردن اسپرسوساز پرداختیم. عوامل متعددی چون گذشتن تاریخ انقضاء قهوه، اشتباه آسیاب کردن قهوه، کم بودن فشار و … باعث فوم ندادن اسپرسوساز می شوند. اسپرسوساز دستگاه کوچک اما حساسی است که ممکن است به دلیل سهل انگاری مصرف کنندگان، به سرعت خراب شود. چنانچه در منزل خود از قهوه ساز استفاده می کنید و احساس کرده اید که عملکرد این دستگاه دچار اختلال شده است، می توانید برای تعمیر اسپرسوساز به شرکت های معتبری چون آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد یک مجموعه حرفه ای و کار بلد در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی است که با پیشرفته ترین امکانات و نیروهای حاذق طی زمان کوتاهی، تعمیرات اسپرسوساز شما را انجام می دهد. کافیست تا از طریق شماره تماس 02158941 یا 02191093903 با این مجموعه در ارتباط باشید و از خدمات منحصر به فرد آن استفاده کنید.

4.4/5 - (9 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

58 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • Nina 24 اسفند 1402

    سلام من دستگاه مباشی دارم و اینکه یه آسیابی گرفتم که تعیین درجه خرد شدن قهوه رو نداره و تو کاتالوگشم نوشته ۱۵ ثانیه نگه دارین کلاچ دستگاه رو کافیه برای اسپرسو چه جوری باید تنظیم بکنم میزان آسیاب قهوه رو چون این فکر کنم آسیاب کلاچیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 اسفند 1402

      درود، نام و مدل کامل دستگاه را بفرمایید.

      پاسخ دادن
  • Ati 19 اسفند 1402

    سلام من اسپرسو ساز دلونگی مدل bco421 تازه گرفتم ولی اصلا خوب کف نمیده قهوه هم رقیق هست.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 اسفند 1402

      درود، آسیاب قهوه به دستگاه درجه را تغییر دهید.

      پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد