logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش کمپرسور کولرگازی

علت لرزش کمپرسور کولرگازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش کمپرسور کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه برای بررسی علت لرزش کمپرسور کولرگازی به سایت آی پی امداد مراجعه کردید، خوشحالیم. در این مطلب قصد داریم در مورد نقش کمپرسور کولرگازی بگوییم و همچنین دلایل لرزش کمپرسور اسپیلت را بررسی کنیم. این مطلب به صورت تخصصی با همکاری تکنسین‌های باتجربه مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. اگر پس از مطالعه مقاله سوالی برایتان پیش‌آمد و نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، می‌توانید از قسمت دیدگاه هر مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت سوال‌هایتان را بپرسید و منتظر جواب تکنسین‌ های آی پی امداد باشید. مطمئن باشید پاسخ به سوالات شما توسط تکنسین‌ های آی پی امداد در کمترین زمان ممکن خواهد بود.

خلاصه ای از دلیل ایجاد لرزش در کمپرسور کولرگازی

برای راحتی کاربران عزیزی که در حال مطالعه این مطلب هستند و با توجه به طولانی بودن و تخصصی بودن آن ممکن است مطالعه همه مطلب شما را خسته کند و یا زمان کافی برای خواندن همه مطلب نداشته باشید. بنابراین جدولی که در ادامه خواهید دید خلاصه ای از علت لرزش کمپرسور کولر گازی است.

دلایل توضیح
تراز نبودن پنل خارجی کولرگازی
  • اگر هنگام نصب کولرگازی دقت کافی برای تراز بودن محل نصب یونیت خارجی به کار گرفته نشود، احتمال لرزش شدید کمپرسور کولرگازی بالا می رود.
خشک کار کردن کمپرسور بدون روغن
  • به کمک روغن قطعات کمپرسور هم به صورت روان و هم به صورت محافظت شده کار می کنند.
  • اگر دستگاه به موقع سرویس نشود و روغن آن تمام شده باشد، قطعات آن به یکدیگر برخورد می کنند که در نهایت باعث لرزش و صدای کمپرسور خواهد شد.
فرسودگی اتصالات و پیچ های نگهدارنده کمپرسور
  • اتصالات و پیچ های نگهدارنده وسیله ای برای محکم نگهداشتن کمپرسور کولرگازی درون یونیت خارجی هستند.
  • اگر این قطعات به هر دلیلی شل یا جدا شوند، کمپرسور کولرگازی حین کار دچار لرزش میشود.
جدا شدن کمپرسور از پایه های خود در یونیت خارجی
  • اگر پایه های نگهدارنده کمپرسور فرسوده شده باشند و نتواند کمپرسور را به خوبی نگهدارند کمپرسور کولرگازی دچار لرزش های شدید میشود.
استفاده از کمپرسور نامناسب بعد از تعویض
  • اگر به هر دلیلی مجبور شوید کمپرسور خود را تعویض کنید، باید از کمپرسور متناسب با نیاز دستگاه استفاده کنید.
  • در غیر اینصورت ممکن است به دلیل عدم تطابق ظرفیت دستگاه و کمپرسور شاهد لرزش های شدید آن باشیم.
تمام شدن عمر مفید کمپرسور
  • در صورتی که کمپرسور شما قدیمی شده باشد و کارایی لازم را نداشته باشد، حین کار دچار لرزش شده و بهتر است آن را تعویض کنید.

نقش کمپرسور در کولر گازی

احتمالا این جمله که کمپرسور قلب کولرگازی است را زیاد شنیده اید و از نقش بسیار مهم کمپرسور در کولرگازی مطلع هستید. دلیل اینکه کمپرسور به قلب انسان تشبیه شده است، این است که همانطور که قلب انسان خون را در بدن انسان به جریان در می آورد، کمپرسور نیز با به جریان انداختن مبرد درون کولرگازی باعث می شود که فرآیند خنک کاری محیط به طور دقیق و منظم انجام شود.

  • کمپرسور در واقع همان موتور کولر گازی است که وظیفه آن فشرده کردن و به گردش درآوردن گاز مبرد درون لوله های کولرگازی است و گرمایش و سرمایش محیط از این طریق انجام می شود.
  • اگر بخواهیم توضیح بیشتری در مورد کمپرسور بدهیم، باید به بگوییم که کمپرسور دمای گاز مبرد را به حدی بالا می برد که از حالت گاز خارج شده و به مایع تبدیل شود.
  • این مایع از طریق لوله های ارتباطی به کندانسور فرستاده می شود و در پنل داخلی و بخشی از دستگاه به نام اواپراتور مایع مبرد مجددا با دریافت گرما تبدیل به گاز شده و به کمپرسور باز می گردد.
  • این فرآیند جذب و دفع گرما مبرد باعث خنک شدن دمای محیط می شود.

این ساده ترین توضیحی بود که میتوانستیم در مورد عملکرد کمپرسور در کولرگازی به شما ارائه کنیم.

چرا موتور کولرگازی دچار لرزش میشود؟

پاسخ به این سوال که چرا کمپرسور کولرگازی می لرزد؟ را اجازه دهید بعد از صحبت در مورد نحوه روشن شدن کولرگازی توضیح دهیم. روشن شدن کولرگازی از نظر کاربر تنها فشرده شدن یک دکمه روی ریموت کنترل است. اما اتفاقی که درون دستگاه کولر گازی می افتد، این است که کمپرسور شروع به کار می کند و هوای گرم درون محیط را روی یک شبکه آلومینیومی به گردش در می آورد که به آن اواپراتور گفته می شود. در قسمت زیرین آن یک سیستم لوله ای از جنس مس قرار گرفته و درون این سیستم مبرد خنک و مایع وجود دارد.

  • زمانی که هوای گرم با شبکه آلومینیومی برخورد می کند، خنک میشود و مجددا به محیط باز می گردد.
  • در مرحله بعد هوایی که خنک بود، پس از دریافت گرمی هوا مجددا گرم می شود و به صورت گاز در می آید و مجددا به کمپرسور می رود تا فشرده و خنک شود.
  • در این فرآیند و هنگام شروع به کار کمپرسور، به دلیل اینکه خازن کمپرسور شروع به کار می کند و دستگاه روشن می شود، ممکن است کمپرسور دچار لرزش خفیفی شود و به اصطلاح به آن شوک وارد شود که اتفاق طبیعی است و جای نگرانی نیست.
  • اما گاهی پیش می آید که کمپرسور دچار لرزش شدید می شود و علاوه بر اینکه صدای آزار دهنده ای دارد، ممکن است باعث ایجاد نگرانی در مورد سلامت کولرگازی و نحوه کار آن شود.
  • گاهی پیش می آید که لرزش کمپرسور کولرگازی آنقدر زیاد است که پنل خارجی و پنل داخلی حالت ویبره داشته و لرزش آن محسوس است.

چرا موتور کولرگازی دچار لرزش میشود؟

دلایل ایجاد لرزش در کمپرسور کولر گازی

حال می خواهیم بدانیم علت لرزش شدید کمپرسور کولر گازی چیست که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

دلایل ایجاد لرزش در کمپرسور کولر گازی

تراز نبودن یونیت یا پنل خارجی

هنگام ارزش کمپرسور اولین دلیلی که به ذهن ما خطور می کند، این است که کمپرسور آسیب دیده است. اما می توان گفت مهمترین دلیل لرزش کمپرسور کولر گازی این است که نصاب آن را به درستی و بدون تراز کردن نصب کرده است.

  • یونیت خارجی کولر گازی جایی است که کمپرسور درون آن قرار می گیرد و معمولا به دو روش نصب می شود، یک روش از طریق نصب پایه های زمینی و دیگری نصب به صورت دیواری.
  • اگر یونیت خارجی صاف و تراز نباشد (فرقی نمی کند با پایه های زمینی یا به روی دیوار نصب شده باشد)، کمپرسور کولرگازی می لرزد و کل یونیت خارجی را نیز می لرزاند که ممکن است باعث ایجاد سر و صدای آزاردهنده شود.

خشک کار کردن کمپرسور

احتمالا نمی دانستید که درون سیستم کولرگازی نیز روغن وجود دارد که باعث روانکاری قطعات و جلوگیری از فرسایش آنها خواهد شد.

  • اگر سطح روغن درون سیستم کولرگازی کاهش پیدا کند، کمپرسور نمی تواند به راحتی و به نرمی کار کند و به دلیل نبود روغن قطعات آن با هم برخورد می کنند و علاوه بر اینکه یکدیگر را فرسوده می کنند، باعث می شوند که کمپرسور کولرگازی به شدت بلرزد.

فرسوده شدن اتصالات و پیچ های نگهدارنده کمپرسور

همانطور که گفتیم، کمپرسور درون یونیت خارجی نصب می شود، اما نصب آن به کمک اتصالات و پیچ های نگهدارنده امکان پذیر است.

  • در صورتی که اتصالات پیچی و جوشکاری به دلیل نفوذ آب در یونیت خارجی دچار زنگ زدگی و فرسایش شوند، باعث می شود که کمپرسور درون یونیت دچار لرزش گردد و به مرور زمان این اتصالات سست تر میشوند و شدت لرزش ها نیز بالاتر می رود.

جدا شدن کمپرسور از پایه های خود در یونیت خارجی

علاوه بر اتصالات پیچی که برای نصب کمپرسور در یونیت خارجی به کار برده می شود، از پایه های نگهدارنده نیز برای ثابت نگهداشتن کمپرسور کولر گازی درون یونیت خارجی استفاده می گردد.

  • این پایه های نگهدارنده برای اتصال کمپرسور به یونیت خارجی باید به خوبی جوشکاری شوند.
  • اگر به هر دلیلی جوش پایه ها و پیچ های نگهدارنده آنها باز یا فرسوده شوند، کمپرسور کولرگازی دچار لرزش می شود.

استفاده از کمپرسور نامتناسب با نیاز دستگاه بعد از تعویض

همیشه لرزش کمپرسور کولر گازی به دلیل نصب نامناسب و جدا شدن پایه ها و اتصالات نیست.

  • گاهی نیز کمپرسور کولرگازی می لرزد، چون بعد از تعویض کمپرسور دستگاه، به ظرفیت کمپرسور که کمتر از قدرت دستگاه است، توجه نشده است و کمپرسور کولرگازی به شدت می لرزد.

تمام شدن عمر مفید کمپرسور کولرگازی

کمپرسور نیز مانند هر وسیله دیگری عمر مفیدی دارد که پس از به اتمام رسیدن آن باید تعویض شود.

  • بنابراین اگر کمپرسور کولرگازی می لرزد، این احتمال را هم در نظر بگیرید که کمپرسور قدیمی شده و عمر مفید آن به پایان رسیده است.

روش های جلوگیری از لرزش کمپرسور اسپیلت

توصیه هایی که در ادامه به شما خواهیم کرد، برای جلوگیری از لرزش کمپرسور کولرگازی بسیار مفید خواهد بود. پس لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

  • هرگز نسبت به لرزش کمپرسور کولرگازی بی تفاوت نباشید و آن را یک مسئله مهم و قابل توجه بدانید؛ زیرا همانطور که میدانید، لرزش بیش از حد کمپرسور باعث می شود که قطعات داخلی آن زودتر خراب شوند.
  • از نصاب های حرفه ای و باتجربه برای نصب کولرگازی کمک بگیرید و هرگز خودتان برای انجام این کار پیش قدم نشوید. نصاب های کاربلد می توانند یونیت خارجی را به درستی و صاف و تراز نصب کنند.
  • از کولرگازی به صورت دوره ای بازدید کنید و ایرادات آن را برطرف کنید.
  • همه قسمت های دستگاه و به خصوص کمپرسور را بررسی کنید و در صورت نیاز کمپرسور را روغن کاری کنید.

آنچه در مورد لرزش کمپرسور کولر گازی آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاسگذاریم. در این مطلب اطلاعات بسیار مفیدی در مورد علت لرزش کمپرسور کولرگازی آموختیم و حالا میدانیم که نقش کمپرسور در کولرگازی چیست. همچنین دلایل لرزش کمپرسور کولرگازی را شناختیم و میدانیم دلایل آن شامل موارد زیر می باشد:

  • تمام شدن عمر مفید کمپرسور کولرگازی
  • جدا شدن کمپرسور از پایه های خود در یونیت خارجی
  • استفاده از کمپرسور نامتناسب با نیاز دستگاه
  • فرسودگی اتصالات و پیچ های نگهدارنده کمپرسور
  • خشک کار کردن کمپرسور
  • ناتراز بودن یونیت خارجی دستگاه

در پایان نیز توصیه هایی برای جلوگیری از لرزش کمپرسور کولر گازی به شما ارائه کردیم. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما عزیزان همراه مفید بوده باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد