logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدا دادن بخاری برقی

علت صدا دادن بخاری برقی
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدا دادن بخاری برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب قرار است به بررسی علت صدا دادن بخاری برقی بپردازیم. در ادامه مقاله می خواهیم ابتدا با بخاری برقی و نحوه کار آن آشنا شویم و سپس به عیب یابی و بررسی مشکل صدای زیاد بخاری برقی در حین کار بپردازیم. شما عزیزان اگر برای تعمیر بخاری برقی آسیب دیده نیاز به حضور تکنسین در محل دارید، میتوانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید و درخواست خود را برای حصور تکنسین ثبت کنید. پس از مشاهده درخواست شما، تعمیرکاران آی پی امداد با شما تماس خواهند گرفت و برای حضور در محل شما هماهنگی های لازم را انجام خواهند داد. با ما همراه باشید.

بخاری برقی چیست و چگونه کار می کند؟

یکی از دستگاه های گرمایشی پرطرفدار بین خریداران بخاری برقی است. اساس کار این دستگاه کوچک و ایمن تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. بخاری برقی ساختار بسیار ساده ای نیز دارد و تنها از یک لوله سفالی و المنت حرارتی تشکیل شده است. زمانی که این دستگاه را به برق متصل می کنید، المنت ها شروع به گرم شدن می کنند و به تدریج گرمای خود را به لوله سفالی می دهند. لوله سفالی برای مدت طولانی تری گرما را در خود نگه میدارد و آن را منتشر می کند و به این ترتیب محیط به خوبی از گرمای مطبوع و دلچسب پر میشود.

بخاری برقی چیست و چگونه کار می کند؟

چرا بخاری برقی صدا می دهد؟

یکی از ویژگی های اصلی بخاری های برقی، این است که حین کار هیچ صدایی تولید نمی کنند و تنها گرمای مطبوعی را به محیط می بخشند. اما گاهی پیش می آید که از بخاری برقی صداهایی شنیده میشود که ممکن است شما را نگران کرده باشد و احساس کنید که علت صدا دادن بخاری برقی به دلیل بروز مشکل در آن است. ما از تکنسین های مجموعه آی پی امداد در این مورد سوال کرده ایم. این عزیزان پاسخ این سوال که چرا بخاری برقی صدا می دهد را داده اند.

چرا بخاری برقی صدا می دهد

  • وجود هوا در لوله‌ ها

وجود هوا در لوله‌ های سفالی بخاری نیز می ‌تواند باعث صدا شود. در برخی از مدل‌های بخاری برقی، برای حذف هوا از داخل لوله‌ ها، یک شیر خاص وجود دارد که به طور خودکار باز و بسته می ‌شود. این عملیات نیز ممکن است باعث تولید صدا گردد.

  • اشکال در المنت

المنت گرمایی بخاری برقی ممکن است به دلیل خرابی و یا ایجاد زنگ زدگی، صدای بلندی تولید کند.

  • مشکل در فن

در برخی مدل ‌های بخاری برقی، فن‌ هایی برای جریان هوا در دستگاه وجود دارد. اگر فن دچار خرابی شود و یا ناهماهنگ عمل کند، ممکن است صدای بلندی تولید کند.

آنچه در مورد علت صدا دادن بخاری برقی آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاس گذاریم. در این مطلب در مورد دلایل صدای زیاد بخاری برقی گفتیم. گفتیم که بخاری های برقی از جمله دستگاه های کوچک و ایمنی هستند که از طریق گرم کردن المنت ها و لوله های سفالی تعبیه شده در دستگاه به محیط گرما منتقل می کنند. این دستگاه ها در حین کار بسیار بی صدا هستند، اما گاهی پیش می آید که به دلایلی مثل:

  • خرابی فن بخاری برقی
  • بروز مشکل در المنت ها
  • وجود هوا در لوله های سفالی

دستگاه صداهایی ایجاد می کند که ممکن است شما را نگران کرده باشد. در صورتی که صدای بخاری برقی شما بسیار بلند است و یا با توجه به دیگر علائم به نظر می‌رسد که دستگاه با مشکل مواجه شده است، بهتر است تعمیر آن را به تعمیرکار متخصص بسپارید. در صورت نیاز به حضور تکنسین در محل میتوانید روی کمک تعمیرکاران آی پی امداد حساب کنید.

البته با توجه به اینکه بخاری برقی جزء دستگاه های کوچک و قابل حمل است میتوانید دستگاه آسیب دیده خود را به کارگاه های مجهز آی پی امداد که آدرس آن ها در سایت درج شده است، ببرید و از تکنسین های حاضر در آن جا بخواهید دستگاه شما را تعمیر کنند. اگر حمل دستگاه به تنهایی برای شما سخت است میتوانید از پیک مجموعه درخواست کنید دستگاه را به کارگاه ببرد و مجددا به شما بازگرداند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد