logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای لگن ماشین لباسشویی

علت صدای لگن ماشین لباسشویی
علت صدای لگن ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای لگن ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت صدای لگن ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که می تواند هشدار مهمی باشد که ماشین شما نیاز به تعمیر یا سرویس دوره ای دارد. نباید مشکلات ماشین لباسشویی را نادیده بگیرید، این کار می تواند آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند. به همین دلیل توصیه می کنیم که مشکلات لباسشویی خود را جدی بگیرید و برای رفع آنها در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنید. در این مطلب قرار است در مورد علت سر و صدای لگن لباسشویی و روش های عیب یابی آن صحبت کنیم. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل صدای لگن ماشین لباسشویی مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

نحوه عیب یابی دلایل صدای لگن ماشین لباسشویی

سر و صدای لگن ماشین لباسشویی می تواند در اثر عوامل مختلفی به وجود بیاید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  1. خرابی شفت آبکش
  2. معیوب بودن بلبرینگ
  3. خرابی پولی یا همان فولی
  4. خرابی کاسه نمد
  5. مشکل در کمک فنرها

علت صدای لگ لباسشویی در یک نگاه

چرا لگن لباسشویی صدا می دهد؟ ·خراب شدن شفت آبکش

·آسیب دیدن بلبرینگ

·خرابی پولی یا فولی

·ایراد در کاسه نمد

·وجود مشکل در کمک فنر ها

معیوب شدن شفت آبکش علت سر و صدای لگن لباسشویی

شفت تخلیه ماشین لباسشویی بخش مهمی از ماشین لباسشویی است. شفت آبکش در واقع قسمتی است که در داخل سه سیستم به شفت متصل می شود و کاسه فولی، حباب و نمدی روی شفت قرار می گیرد. در صورت خرابی هر یک از این قطعات و عدم عیب یابی صحیح، امکان آسیب دیدن سایر قطعات ماشین لباسشویی وجود دارد. به عنوان مثال علت صدا دادن لگن لباسشویی می تواند خرابی یکی از این قطعات باشد.

اگر شفت آسیب دیده باشد، باید در صورت امکان تعمیر یا تعویض شود. اما توجه داشته باشید که سایز این قطعه در مدل های مختلف ماشین لباسشویی متفاوت است و در اندازه های مختلف ساخته می شود. شفت ها به کمک پرچ یا پیچ به دیگ متصل می شوند که پس از قرار گرفتن سایر قسمت ها روی شفت انجام می شود. تعمیر ماشین لباسشویی که شفت آن با مشکل مواجه شده است، باید توسط یک تعمیرکار صورت پذیرد تا صدای لگن ماشین لباسشویی رفع شود.

خراب شدن شفت آبکش ماشین لباسشویی

خرابی بلبرینگ دلیل صدای زیاد لگن ماشین لباسشویی

یکی از علائم خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی، صدای لگن ماشین لباسشویی است. بلبرینگ یک قطعه بسیار مهم در لباسشویی است که در شستشوی لباس ها نقش بسیار مهمی دارد. بلبرینگ به دلایل مختلفی می تواند خراب شود که رایج ترین آن ها عبارتند از:

  • استفاده بیش از حد و مداوم از دستگاه: اگر حجم زیادی از لباس برای شستن دارید، بهتر است که تمام آن ها را در یک روز یا حداقل با فاصله زمانی کم داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. زیرا این کار فشار زیادی را به بلبرینگ وارد می کند و در بلند مدت باعث خرابی آن خواهد شد.
  • ریختن بیش از حد لباس در دیگ: ماشین های لباسشویی ظرفیت های مختلفی دارند که بر اساس حجم داخلی و قدرت بلبرینگ آن ها مشخص می شود. لباس زیاد در ماشین لباسشویی باعث خواهد شد که فشار زیادی به بلبرینگ ها وارد شود.
  • شستن البسه بزرگ و سنگین: یکی دیگر از علت های رایج خرابی بلبرینگ، ریختن لباس های بزرگ مانند حوله و پتو در دستگاه است. این لباس ها نه تنها حجم دیگ را به طور کامل پر می کنند، بلکه حجم آن ها هنگام خیس خوردن چندین برابر می شود که به بلبرینگ و دیگ فشار اضافه وارد می کند.
  • تراز نبودن لباسشویی: یکی از مواردی که اغلب به آن بی توجهی می شود، تنظیم پایه لباسشویی است. ماشین لباسشویی مانند هر وسیله برقی دیگر برای اینکه بتواند حین کار عملکرد مناسبی داشته باشد باید تراز باشد، در غیر این صورت هنگام چرخش دیگ به دلیل تکان های شدیدی که به دستگاه وارد می شود در بلند مدت قطعات داخلی مانند بلبرینگ دستگاه خراب خواهند شد.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

خراب شدن پولی از علل صدای بلند لگن لباسشویی

یکی از مواردی که می تواند علت صدای زیاد لگن لباسشویی باشد، خراب شدن پولی لباسشویی است. پولی یکی از قطعات لباسشویی است که به سختی خراب می‎‌شود، اما در صورت برخورد آن با مشکل، عملکرد ماشین لباسشویی به کلی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و یکی از علائم مهم خرابی آن، ایجاد صدای لباسشویی است.

پولی یک چرخ گرد و بزرگ است که در پشت درام یا مخزن لباسشویی تعبیه شده است. تسمه ای که روی این چرخ قرار گرفته است، انرژی تولیدی موتور را به پولی انتقال می دهد و باعث چرخش  پولی می شود. با چرخش پولی، درام یا مخزن دستگاه نیز به حرکت در خواهد آمد. احتمال شکستن پولی بسیار کم است اما در صورت شکستگی، مشکلات زیادی برای ماشین لباسشویی به وجود خواهد آمد. به همین دلیل باید پولی لباسشویی در اسرع وقت تعویض شود. تعویض پولی نیاز به مهارت کافی دارد و اگر در تعمیرات سررشته ندارید توصیه می کنیم که با نمایندگی ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار به محل داشته باشید.

خرابی پولی ماشین لباسشویی

مراحل تعویض پولی ماشین لباسشویی

برای تعویض پولی لباسشویی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دستگاه را خاموش کنید و از برق بیرون بکشید.
  • برای آن که دسترسی راحت تر به لباسشویی داشته باشید آن را کمی جلوتر بکشید و سعی کنید اطراف دستگاه را خالی کنید تا فضای کافی برای کار کردن داشته باشید.
  • با کمک یک پیچ گوشتی، پیچ‌ های پشت ماشین لباسشویی را باز کنید تا پنل پشتی از دستگاه جدا شود.
  • تسمه را از پولی و موتور جدا کنید و خارج کنید.
  • در این مرحله شما به پولی دسترسی کامل دارید. برای باز کردن پولی، مهره های آن را سعی کنید که به طور ثابت نگه دارید تا از چرخش آن جلوگیری کنید. ( ممکن است که نیروی دست شما برای ثابت نگه داشتن پولی کافی نباشد، در این صورت می توانید از یک وسیله مانند یک قطعه چوب یا میله فلزی به عنوان اهرم استفاده کنید.)
  • بعد از جدا کردن پولی معیوب، پولی جدید را در محل خود قرار دهید و به صورت کاملا محکم ببندید.
  • در این مرحله باید تسمه را در جای خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که با پولی تناسب لازم را دارد. (اگر تسمه محکم نبود آن را تعویض کنید. زیرا انرژی تولیدی موتور به درستی به درام انتقال پیدا نخواهد کرد.)
  • در پایان پولی را با دست بچرخانید و در صورتی که مشکلی وجود نداشت پنل را در جای خود قرار دهید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های پنل را کاملا ببندید.

خرابی کاسه نمد علت صدا دادن لگن ماشین لباسشویی

عملکرد کاسه نمدی جلوگیری از خروج آب از ماشین لباسشویی است. جنس این قطعه لاستیک است. در حالی که کاسه نمدی باید انعطاف لازم را داشته باشد، نباید خم شود و در جای خود محکم بماند. در غیر این صورت به درستی کار نخواهد کرد. خرابی کاسه نمدی می تواند با علائم مختلفی همراه باشد که یکی از آن ها صدای لگن ماشین لباسشویی است.

تعویض کاسه نمد لباسشویی

تعویض کاسه نمد لباسشویی بهتر است که توسط تعمیرکار مجرب انجام شود. در صورتی که تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید، توصیه می کنیم که از مراحل کار عکس بگیرید.

  1. پیچ های دستگاه را از بالا شروع کنید و به سمت پایین ادامه دهید تا بتوانید پنل را جدا کنید.
  2. برای جدا کردن پنل باید جاپودری و ضربه گیر هایی که در قسمت جلو و بالایی دستگاه قرار دارند هم خارج شوند.
  3. لاستیک درب ماشین لباسشویی را جدا کنید.
  4. تسمه، فنر و دیگر قطعه هایی را که در این قسمت مشاهده می کنید را جدا کنید.
  5. اکنون باید لوله های هدایت کننده مواد شوینده و سینی آن را با کمک یک انبردست خارج کنید.
  6. در این مرحله برای رسیدن به بلبرینگ باید المنت، تسمه و پولی را نیز جدا کنید.
  7. در این مرحله از تعویض کاسه نمد شما باید موتور ماشین لباسشویی را خارج کنید.
  8. برای خارج کردن موتور، سیم ها و سوکت هایی را که به آن متصل است را بیرون بیاورید.
  9. بعد از باز کردن موتور، باید مخزن ماشین لباسشویی و کمک فنر های آن را بیرون بیاورید.
  10. کاسه نمد معیوب را خارج کنید و برای نصب کردن کاسه نمد جدید و بلبرینگ ها آن ها را به خوبی گریس کاری کنید.
  11. بعد از آن که قطعات به اندازه کافی به گریس آغشته شدند، این قطعات را در شفت قرار دهید و مراحل نصب را کامل کنید.

خرابی کاسه نمد ماشین لباسشویی

دفرمه شدن کمک فنرها علت صدای لگن ماشین لباسشویی

فنرهایی که دیگ را از بالای ماشین لباسشویی نگه می دارند می توانند علت صدای زیاد لگن ماشین لباسشویی در زمان خشک شدن با افزایش دور موتور باشند. زیرا ممکن است این فنرها به مرور زمان تغییر شکل داده و مشکلاتی ایجاد کنند. اگر صدای ماشین لباسشویی را در حین خشک کن شنیدید، توصیه می کنیم این مورد را بررسی کنید و در صورت لزوم کمک فنر ماشین لباسشویی را تعویض یا تعمیر کنید.

نتیجه گیری از صدای لگن ماشین لباسشویی

اگر با کمک این راهنما قادر به حل مشکل صدای لگن ماشین لباسشویی خود نیستید، بهتر است برای عیب یابی از تعمیرکاران آی پی امداد کمک بگیرید. کارشناسان فنی مجموعه آی پی امداد در اسرع وقت برای تعمیر ماشین لباسشویی شما در محل حاضر شده و ماشین لباسشویی شما را در کوتاه ترین زمان تعمیر خواهند کرد.

2.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سجاد 17 اردیبهشت 1402

    علت صدای غژغژ از لگن لباسشویی چیست فقط به اشتباه لوله اب گرم به لباسشویی وصل شده بوده و دو بار استفاده شده با این روند

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 اردیبهشت 1402

      درود، بررسی کنید که چیزی درون لگن لباسشویی گیر نکرده باشد. همچنین باید آبکش و بلبریگ دیگ را نیز بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • داود مهدیزاده 11 دی 1401

    بسیار توضیحات خوبی بود

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد