logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو از جمله متداول ترین سوالاتی است که توسط کاربران این دستگاه مطرح می گردد. در برخی مواقع ممکن است چراغ فیلتر آب یخچال ساید دوو به مدت طولانی روشن بماند که در بسیاری از مواقع خبر از فر رسیدن زمان تعویض فیلتر می دهد. اگر برای شما نیز این پرسش ایجاد شده است که قرمز شدن این چراغ چه دلایلی دارد و چگونه باید اقدام به رفع این مشکل نمایید، با این مقاله از آی پی امداد همراه باشید. در این مقاله به بررسی علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال ساید دوو و سایر موارد مهم در این زمینه پرداخته ایم.

معنای چراغ فیلتر یخچال دوو چیست؟

چراغ فیلتر یخچال دوو یک نشانگر هشدار دهنده است که زمان تعویض فیلتر آب یخچال را به شما هشدار می دهد. این بخش به صورتی طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که آبی که از یخچال می نوشید، بدون هیچگونه ناخالصی باشد. با گذشت زمان، فیلتر آب یخچال شما با آلاینده هایی مسدود شده و کارایی خود را از دست می دهد.

هنگامی که چراغ فیلتر روشن می شود، به این معنی است که فیلتر به دوره استفاده یا ظرفیت توصیه شده خود رسیده است و برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی باید تعویض شود. تعویض فیلتر یخچال دوو به طور منظم برای حفظ کیفیت و طعم آب و همچنین اطمینان از عملکرد صحیح یخچال شما مهم است.

معنای چراغ فیلتر یخچال دوو

علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال ساید دوو

چراغ فیلتر یخچال دوو به گونه ای است که در مواقعی که فیلتر آب یخچال نیاز به تعویض دارد، روشن می شود. چراغ فیلتر یادآور این است که عمر فیلتر به پایان رسیده است و برای اطمینان از آب آشامیدنی تمیز و سالم باید تعویض شود. فیلتر یخچال دوو معمولا هر شش ماه یکبار بسته به استفاده و کیفیت آب نیاز به تعویض دارد. اگر فیلتر به موقع تعویض نشود، ممکن است با آلاینده ها مسدود شود و کیفیت آبی که فیلتر می کند، کاهش یابد. همچنین در برخی مواقع عدم ریست فیلتر یخچال پس از تعویض آن می تواند منجر به چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال دوو گردد.

چگونه چراغ فیلتر یخچال دوو را خاموش کنیم؟

برای خاموش کردن چراغ فیلتر یخچال دوو باید نشانگر فیلتر را با انجام مراحل زیر مجددا تنظیم کنید:

  • دکمه ریست را در کنترل پنل یخچال دوو خود پیدا کنید. بسته به مدل، این دکمه ممکن است به عنوان Reset Filter یا Water Filter وجود داشته باشد.
  • این دکمه را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا چراغ فیلتر خاموش شود. برخی از مدل ها ممکن است از شما بخواهند که دکمه تنظیم مجدد را چندین بار فشار دهید یا آن را برای مدت زمان طولانی تری نگه دارید.
  • پس از خاموش شدن چراغ فیلتر، دکمه ریست را رها کنید.
  • توجه داشته باشید که ریست کردن فیلتر یخچال دوو جایگزین تعویض فیلتر آب نمی شود.
  • اگر چراغ فیلتر بعد از چند ماه دوباره روشن شد، به این معنی است که برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی شما، فیلتر باید تعویض شود.

خاموش کردن چراغ فیلتر یخچال دوو

نحوه رفع مشکل روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو

اگر چراغ فیلتر یخچال دوو روشن شده است، به این معنی است که زمان تعویض فیلتر آب فرا رسیده است. در این بخش به بررسی راهکارهای رفع این مشکل خواهیم پرداخت:

  • برای تعویض فیلتر قدیمی، باید فیلتر جدیدی خریداری کنید که با مدل خاص یخچال شما سازگار باشد. معمولاًمی توانید این اطلاعات را در دفترچه راهنمای یخچال ساید دوو پیدا کنید.
  • قبل از شروع به تعویض فیلتر یخچال، جریان آب را قطع کنید. این کار از جاری شدن آب در هنگام تعویض فیلتر جلوگیری می کند.
  • فیلتر قدیمی را از داخل محفظه دربیاورید. این بخش معمولا در گوشه سمت راست یا چپ بالای محفظه یخچال قرار دارد.
  • فیلتر جدید را از بسته بندی آن خارج کنید و آن را در همان مکانی که فیلتر قدیمی را برداشته اید، نصب کنید.
  • پس از نصب فیلتر جدید، آب را باز کرده و اجازه دهید آب  آبسردکن برای چند دقیقه خارج شود.
  • هنگامی که فیلتر جدید را نصب کردید، با نگه داشتن دکمه ریست در کنترل پنل به مدت 3 تا 5 ثانیه، چراغ فیلتر را مجددا تنظیم کنید.
  • با این کار چراغ فیلتر خاموش می شود و نشانگر فیلتر صفر می شود.

نتیجه گیری از علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو

به طور کلی روشن ماندن چراغ فیلتر یخچال دوو به این معناست که زمان تعویض فیلتر آب یخچال فرا رسیده است. چراغ فیلتر طوری طراحی شده است که نشان دهد آبی که از یخچال می نوشید؛ عاری از ناخالصی ها و آلاینده ها باشد. با گذشت زمان فیلتر آب یخچال شما با ناخالصی ها مسدود می شود و کارایی خود را در حذف آلودگی ها از آب از دست می دهد. برای رفع مشکل روشن ماندن چراغ فیلتر یخچال دوو می توانید یک فیلتر آب جدید خریداری کنید، جریان آب را قطع کنید، فیلتر قدیمی را بردارید، فیلتر جدید را نصب کنید، سیستم را شستشو دهید و چراغ فیلتر را ریست کنید.

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • امیر احمدی 31 تیر 1402

    با درود، ساید دوو مدل d2s-6027 با وجود تعویض فیلتر آب، چراغ فیلتر از روی مانیتور خاموش نمیشود و آب سرد خروجی دارد ولی هیچ آبی وارد مخزن یخساز دستگاه نمیشود. دستگاه رو ۵ دقیقه هم از برق کشیدم ولی مشکل پابرجاست. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 تیر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به باز نبودن شیر آب یخچال یا خرابی شیر برقی باشد.

      پاسخ دادن
    • مهرداد 30 بهمن 1402

      سلام فیلتر دوو ساید یک سال عوض نشده و آب طعم کپک میدهد چکار باید بکنم مرسی

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 30 بهمن 1402

        درود، لازم است فیلتر آب دستگاه خود را تعویض کنید.

        پاسخ دادن
        • مهرداد 30 بهمن 1402

          با تشکر از شما من نگران هستم که نکنه بعد از تعویض فیلتر طعم و بوی بد آب از بین نره آیا ممکنه چنین‌مشکلی پیش بیاد؟

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 01 اسفند 1402

            درود، بو و طعم نامطبوع آب به دلیل به پایان رسیدن عمر فیلتر آب است که با تعویض آن، مشکل رفع می شود.

        • مهرداد 01 اسفند 1402

          با درود من امروز فیلتر آب رو عوض کردم وچندین سطل قبل و بعد نصب فیلتر جدید آب خالی کردم خوب طبیعتا خیلی بهتر شد اما حدود۲۰ درصد از طعم اون کپک هنوز باقی مانده احتمالا حدود ۴ ماهی که نبودم آب با همون طعم کپک ساکن مونده بوده و بخورده آبسردکن رفته ممنون میشم راهنماییم کنید چکار کنم که طعم آب کامل درست شه سپاس

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 02 اسفند 1402

            درود، به هنگام تعویض فیلتر باید خود فیلتر را به صورت کامل شستشو دهید. اگر یخچال دارای مخزن یا قمقمه است، آن را به صورت کامل خارج کرده و بشویید.

اینستاگرام آی پی امداد