logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ارور cl لباسشویی ال جی

علت ارور cl لباسشویی ال جی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ارور cl لباسشویی ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت ارور cl لباسشویی ال جی به دلیل فعال بودن قفل کودک رخ خواهد داد و برای رفع این مشکل لازم است تا از یک سری نکات اطلاعات کامل داشته باشید که از مهم ترین آن ها می توان به دلیل ارور cl لباسشویی ال جی، نحوه رفع کد خطای cl ماشین لباسشویی الجی و طریقه رفع ارور cl ماشین لباسشویی قدیمی ال جی اشاره کرد.

خلاصه ای از علت کد خطای cl ماشین لباسشویی ال جی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علت کد خطای cl ماشین لباسشویی ال جی را مطرح کرده ایم.

علت ارور cl لباسشویی ال جی چیست؟
  • علت اصلی ارور cl فعال بودن قفل کودک می باشد.
طریقه رفع کد خطای cl ماشین لباسشویی الجی
  • یک قفل کودک روی دکمه های ماشین لباسشویی پیدا کنید.
  • 15 دقیقه صبر کنید تا قفل کودک غیر فعال شود.
  • در این مرحله کد CL از صفحه پاک می شود.
  • در صورت حذف نشدن قفل کودک و بازنشانی کد CL برای باری دیگر این مراحل را تکرار کنید.
نحوه رفع ارور cl ماشین لباسشویی قدیمی ال جی چگونه است؟
  • در ماشین لباسشویی های قدیمی ال جی، دکمه های temp و option را چند ثانیه نگه دارید.
  • در برخی از مدل های قدیمی ماشین لباسشویی ال جی، دکمه بسیار کوچکی بین دکمه های rinse و wash قرار می گیرد که به قفل کودک معروف است.

علل ارور cl لباسشویی ال جی

پیام CL یا CHILD LOCK یک کد خطا نیست، بلکه یک خطای کلی یا یک پیام کلی برای اطلاع شما از وضعیت دستگاه است. اگر عمدا یا سهوا دکمه CL را فشار دهید، قفل کودک فعال می شود. سپس اگر دکمه ای را روی ماشین لباسشویی فشار دهید، یک ارور CL دریافت خواهید کرد. در واقع این دکمه برای جلوگیری از دستکاری و تغییر تنظیمات توسط کودکان طراحی شده است و نمی تواند تنظیمات دستگاه را تغییر دهد. به عنوان مثال، هنگامی که دستگاه روشن است و این دکمه فعال است، اگر کودکان هر یک از دکمه ها را فشار دهند، فقط پیام CL روی صفحه دستگاه ظاهر می شود و کودکان نمی توانند دستگاه را خاموش کنند یا تنظیمات را تغییر دهند. در واقع دستگاه متوجه می شود که با فشار دادن دکمه نباید واکنش نشان دهد و به کار خود ادامه می دهد.

علل ارور cl لباسشویی ال جی

با فعال شدن قفل کودک ماشین لباسشویی الجی، کد خطای CL روی صفحه ماشین لباسشویی ال جی نمایش داده می شود. بنابراین در صورت مشاهده کد CL برروی صفحه نمایش ماشین لباسشویی، آن را با ارور یا ارورهایی که در هنگام بروز مشکل در ماشین لباسشویی روی صفحه نمایش داده می شود اشتباه نگیرید. CL یک خطا نیست، بلکه کدی است که نشان می دهد قفل کودک در ماشین لباسشویی فعال شده است. برای رفع ارور cl لباسشویی ال جی لازم است تا مراحل ذکر شده زیر را انجام دهید:

نحوه رفع کد خطای cl ماشین لباسشویی الجی

آیا تا به حال روی ماشین لباسشویی خود قفل کودک را فعال کرده اید و نمی دانید چگونه قفل آن را باز کنید؟ اکثر ماشین های لباسشویی ال جی دارای دکمه قفل کودک هستند. برای باز کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی ال جی، تنها کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک قفل کودک روی دکمه های ماشین لباسشویی پیدا کنید.
  • 15 دقیقه صبر کنید تا قفل کودک غیر فعال شود.
  • در این مرحله کد خطای CL از صفحه پاک می شود.
  • در صورت حذف نشدن قفل کودک و بازنشانی ارور CL برای باری دیگر این مراحل را تکرار کنید و در صورت برطرف نشدن مشکل، به احتمال بسیار زیاد مشکل از قطعات دستگاه می باشد.

طریقه رفع ارور cl ماشین لباسشویی قدیمی ال جی

در ماشین لباسشویی های قدیمی با پنل کاربری ساده دکمه قفل کودک مستقیما روی آن نیست و باید غیرمستقیم فعال شود. معمولا در اکثر مدل های قدیمی برای فعال سازی این قابلیت در تنظیمات آن کافی است دکمه های temp و option را چند ثانیه نگه دارید تا قفل کودک اعمال شود. البته شایان ذکر است که در برخی از مدل های قدیمی ماشین لباسشویی ال جی، دکمه بسیار کوچکی بین دکمه های rinse و wash قرار می گیرد که به قفل کودک معروف است. بنابراین، برای فعال کردن این گزینه در تنظیمات، آن را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد