logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

شستن جوراب در لباسشویی

شستن جوراب در لباسشویی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله شستن جوراب در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شستن جوراب در لباسشویی مخصوصا جواب هایی با جنس نانو برخلاف تفکر بسیاری از افراد نیاز به داشتن اطلاعاتی می باشد تا به جنس آن آسیبی وارد نشود. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره کرده ایم که می تواند به شما در شست و شوی صحیح جوراب در لباسشویی کمک کند که در این میان می توان به نحوه شستن جوراب نانو در لباسشویی، نحوه شستن جوراب واریس، نحوه ی شستشوی جوراب سفید و همچنین نکات مهم برای شستشوی صحیح جوراب در لباسشویی مطرح کرده ایم که می تواند در شستشوی جوراب راهنمایی برای شما باشد.

خلاصه ای از شستشوی جوراب در ماشین لباسشویی

کاربران گرامی وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله شستشوی جوراب در ماشین لباسشویی را مطرح کرده ایم.

نکات مهم برای شستشوی صحیح جوراب در لباسشویی
  • جوراب ها را جداگانه بشویید.
  • جوراب را پشت و رو کنید و در آب سرد بشویید.
  • استفاده از برنامه شستشوی مناسب جوراب
  • استفاده از مواد شوینده ملایم
نحوه شستن جوراب نانو در ماشین لباسشویی
  • استفاده از شوینده ملایم
  • استفاده از آب سرد یا ولرم
روش شستن جوراب واریس
  • جوراب های واریس را با دست بشویید.
  • جوراب های واریس را ۲ یا ۳ بار در هفته با آب سرد یا ولرم بشویید.
  • استفاده از شوینده ملایم
نحوه خشک کردن جوراب ها
  • استفاده از هوای آزاد بهترین روش برای خشک کردن است.
  • استفاده از ماشین لباسشویی

نکات مهم برای شستشوی صحیح جوراب در لباسشویی

اگر می خواهید جوراب هایتان سالم و بدون سوراخ باشد، توصیه می کنیم به خوبی از آن ها مراقبت کنید. یکی از راه های مراقبت از جوراب، شستن صحیح جوراب است. چنین مراقبتی نه تنها تضمین می کند که جوراب را از دست نمی دهد، بلکه باعث می شود که نخ و پارگی در آن ایجاد نشود. در ادامه به مهم ترین موضوعات در شستشوی جوراب ها پرداخته ایم:

  • جوراب ها را جداگانه بشویید.
  • جوراب را پشت و رو کنید و در آب سرد بشویید.
  • استفاده از برنامه شستشوی مناسب جوراب
  • استفاده از مواد شوینده ملایم

جوراب ها را جداگانه بشویید

به یاد داشته باشید قبل از شستن، جوراب ها را از لباس های دیگر جدا کنید؛ زیرا این کار باعث می شود رنگ ها با هم مخلوط نشوند و رنگ جوراب شما حفظ شود. جوراب ها بدنه نازکی دارند که می توانند در زیپ یا بست گیر کرده و پاره شوند. بنابراین، اگر می خواهید پارچه نازک جوراب خود را حفظ کنید، آن ها را با لباس های دیگر در ماشین لباسشویی قرار ندهید. جوراب های خود را از سایر لباس هایی که باید شسته شوند، جدا نگه دارید. این کار علاوه بر تمیز نگه داشتن لباس ها با شستن از شکل گیری جوراب های شما جلوگیری کرده و باعث ماندگاری بیشتر آن ها می شود.

جوراب ها را جداگانه بشویید

جوراب را پشت و رو کنید و در آب سرد بشویید

هر لباسی مخصوصا جوراب هایی که راحت و تمیز هستند، بهتر است از داخل شسته شوند. در واقع لایه داخلی جوراب ها مستقیماً با پاها در تماس است و چندین ساعت عرق می کنند. بنابراین تنها لباس هایی که بوی بد می دهند جوراب هایی هستند که نیاز به شستشوی مداوم دارند. در این صورت آن ها را به سمت بیرون بچرخانید و در ماشین لباسشویی قرار دهید تا داخل آن ها کاملا تمیز شود و بوی نامطبوع از بین برود. جوراب ها معمولاً از پنبه یا نانو ساخته می شوند. بنابراین توصیه می کنیم جوراب ها را با آب سرد بشویید. آب سرد ظاهر جوراب را تغییر نمی دهد و رنگ و جنس آن را حفظ می کند.

جوراب را پشت و رو کنید و در آب سرد بشویید

استفاده از برنامه شستشوی مناسب جوراب

جوراب ها بافت ظریفی دارند. بنابراین توصیه می کنیم ماشین لباسشویی را روی یک چرخه کند تنظیم کنید. اگر می خواهید جوراب هایتان سالم باشد، چرخش ملایم ماشین لباسشویی به پارچه آسیبی نمی رساند. بنابراین جوراب ها سالم می مانند و به دیواره ماشین لباسشویی نمی چسبند.

استفاده از برنامه شستشوی مناسب جوراب

استفاده از مواد شوینده ملایم

استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند به جوراب آسیب برساند. علاوه بر این، شوینده ملایم باکتری ها و کثیفی ها را از جوراب پاک نمی کند و می تواند بوی نامطبوعی از خود به جای بگذارد. بنابراین توصیه می کنیم جوراب ها را با مواد شوینده ملایم بشویید. یک شوینده ملایم از پارچه پنبه ای محافظت می کند و جوراب ها را تمیز و خوشبو می کند. برای شستن جوراب از شوینده قوی استفاده نکنید.

استفاده از مواد شوینده ملایم

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پارچه جوراب ظریف‌تر از لباس‌ های دیگر است و شوینده‌ های قوی می‌ توانند عمر جوراب شما را کاهش دهند. از طرف دیگر، یک شوینده ضعیف لباسشویی نمی تواند میکروب ها و میکروب های موجود در جوراب های شما را از بین ببرد. بنابراین بهترین گزینه برای تمیز کردن جوراب استفاده از شوینده ملایمی است که نه تنها کثیفی را از روی جوراب پاک می کند، بلکه آن را سالم نگه می دارد.

نحوه شستن جوراب نانو در ماشین لباسشویی

جوراب های نانو بسیار بادوام تر و مقرون به صرفه تر از سایر جوراب ها هستند و آلودگی کمتری به محیط زیست وارد می کنند. بافت جوراب نانو به دلیل خاصیت ضد باکتریایی الیاف باعث افزایش ماندگاری محصول ساخته شده با فناوری نانو می شود و از رشد انواع میکروب ها و باکتری های ناشی از تعریق پا جلوگیری می کند. پارچه جوراب مواد نانو برای انواع پوست مناسب است و تاکنون حساسیتی به این الیاف در انسان مشاهده نشده است. شستن این جوراب ها حتی با مواد شوینده بسیار قوی از طول عمر آن کاهش نخواهد داد اما بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

نحوه شستن جوراب نانو در ماشین لباسشویی

نحوه شستن جوراب واریس

  • جوراب های واریس را با دست بشویید.
  • جوراب های واریس را ۲ یا ۳ بار در هفته با آب سرد یا ولرم بشویید.
  • می توانید با شامپو یا صابون بچه بشویید و همچنین لازم به ذکر است آن را در محلول های سفید کننده نشویید.
  • پس از شستن، جوراب های واریس را بین دو حوله قرار دهید تا خشک شوند.
  • از گسترش وریدهای واریسی مختلف خودداری کنید.
  • جوراب واریس را روی شوفاژ، بخاری یا فن کویل قرار ندهید تا خشک شود.

نحوه شستن جوراب واریس

نحوه شستشوی جوراب سفید و مشکی در لباسشویی

جوراب‌ های سفید در شست‌ و شو آنقدر سخت هستند که میل به دور انداختن آن‌ ها و تهیه یک جفت جدید کاملاً طبیعی و موجه به نظر می‌رسد. با این حال، چنین ولخرجی در دسترس همه نیست، بنابراین زنان خانه دار تلاش و زمان زیادی را صرف بازگرداندن جوراب به ظاهر اولیه خود می کنند. همچنین بسیاری هستند که به سادگی از جوراب های سفید امتناع می ورزند و محصولاتی جدید را ترجیح می دهند. در ادامه به نکات اساسی برای نگهداری و شستشوی جوراب سفید و مشکی خواهیم پرداخت:

  • برای مراقبت از جوراب های سفید پس از هر بار استفاده، آن ها را بشویید.
  • هر بار که جوراب های خود را در ماشین لباسشویی قرار می دهید، آن ها را با محلول مخصوص بشویید.
  • یک قاشق چای خوری اسید بوریک را به یک لیتر آب اضافه کنید و جوراب ها را برای چند ساعت بگذارید خیس بخورند. پس از خیساندن، جوراب ها را می توان بلافاصله شستشو داد.
  • لکه بر قوی در اکثر فروشگاه ها وجود دارد و می تواند برای سفید کردن جوراب ها نیز استفاده شود.
  • پس از شستشوی، نواحی لکه دار را با صابون بشویید و یک شب در آب گرم خیس کنید. پس از خشک شدن، جوراب ها، به طور معمول، سفید می شوند.
  • مخلوطی از مایع لباسشویی و مایع ظرفشویی نیز به از بین بردن کثیفی جوراب های سفید کمک می کند.
  • اگر به جای جوراب مصنوعی سفید، جوراب نخی را ترجیح می دهید، می توانید یک تکه لیمو را اضافه کنید و در آب جوش بشویید.
  • سپس در محلول جوراب را قرار دهید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. برای لکه های سنگین، می توانید یک لکه بر را به آب اضافه کنید.

نحوه شستشوی جوراب سفید و مشکی در لباسشویی

نحوه خشک کردن جوراب ها

هرگز جوراب خیس یا مرطوب نپوشید؛ زیرا باعث درد پا یا باکتری و بوی پا می شود. در این صورت فراموش نکنید که جوراب ها را بعد از شستن خشک کنید. البته توصیه می کنیم جوراب ها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید؛ زیرا بافت لطیفی دارند و ممکن است باعث پارگی آن ها شوند. بهترین گزینه خشک کردن جوراب در آفتاب است. خورشید همچنین باکتری ها را از بین می برد. اگر برای خشک کردن جوراب خود عجله دارید، می توانید آن ها را در بخاری یا خشک کن قرار دهید تا جوراب خیس نپوشید و جورابتان کاملا و سریع خشک شود. امروزه هزینه خشکشویی و استفاده از ماشین آلات پیشرفته در این صنعت بسیار افزایش پیدا کرده و برای صرفه جویی در هزینه، بهتر است تا با صرف کمی وقت، به بهترین شکل ممکن جوراب های خود را خشک کنیم.

نحوه خشک کردن جوراب ها

3.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد