logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا

ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا می تواند اقدامی مهم در جهت کارکرد صحیح فیلتر تصفیه آب یخچال پس از تعویض آن باشد. اکثر یخچال‌ های مدرن اسنوا مجهز به فیلتری هستند که ناخالصی‌ ها را از آب مورد استفاده برای تولید یخ یا آبسردکن از بین می برد و با گذشت زمان نیاز به تعویض دارد. هنگامی که فیلتر جدیدی را نصب می کنید، مهم است که آن را بازنشانی کنید تا مطمئن شوید که کارکرد درستی دارد. در همین راستا می توان گفت که فرآیند ریست فیلتر یخچال اسنوا با توجه به نوع و مدل یخچال متفاوت است. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی زمان و نحوه ریست کردن فیلتر یخچال ساید اسنوا برای شما خواهیم پرداخت.

چرا لازم است فیلتر یخچال اسنوا ریست شود؟

ریست فیلتر یخچال ساید اسنوا امری ضروری است؛ زیرا اکثر یخچال های مدرن مجهز به فیلتری هستند که ناخالصی ها را از آبی که برای تولید یخ یا آبسردکن استفاده می شود، پاک می کند. با گذشت زمان، فیلتر با آلاینده ها مسدود می شود. بنابراین برای اطمینان از تمیز و سالم ماندن آب و یخ برای مصرف، باید تعویض شود.

چرا لازم است فیلتر یخچال اسنوا ریست شود

هنگامی که فیلتر را تعویض می کنید، باید فیلتر یخچال اسنوا را نیز ریست کنید تا به یخچال اطلاع دهید که فیلتر جدیدی نصب شده است. عدم انجام این کار می تواند باعث شود که یخچال همچنان هشدار «Replace Filter» را نشان دهد، حتی اگر فیلتر جدیدی نصب شده باشد. بنابراین لازم است آن را ریست نمایید.

زمان مناسب برای ریست فیلتر یخچال اسنوا

زمان مناسب برای ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا پس از تعویض فیلتر قدیمی با فیلتر جدید است. پس از تعویض فیلتر، چراغ نشانگر فیلتر یخچال معمولا تا زمانی که به صورت دستی تنظیم مجدد نشود، روشن می ماند. به طور کلی زمان تعویض فیلتر یخچال به عوامل مختلفی از جمله نوع فیلتر، کاربرد یخچال و کیفیت آب منطقه شما بستگی دارد. برخی از فیلترها ممکن است هر شش ماه یکبار نیاز به تعویض داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا یک سال کار کنند.

زمان مناسب برای ریست فیلتر یخچال اسنوا

برای اطمینان از تمیز و سالم ماندن آب و یخ یخچال برای مصرف، باید فیلتر را در بازه زمانی توصیه شده یا زمانی که چراغ فیلتر روشن می شود، تعویض کنید. پس از تعویض فیلتر یخچال اسنوا، حتماً نشانگر فیلتر را تنظیم مجدد کنید تا مطمئن شوید که وضعیت تعویض فیلتر به صورت دقیق بررسی خواهد شد.

روش های ریست کردن فیلتر یخچال ساید اسنوا

ممکن است شما نیز با مشکل روشن شدن چراغ فیلتر یخچال اسنوا خود مواجه شده و یا اقدام به تعویض فیلتر یخچال اسنوا خود کرده باشید، اما ندانید که چگونه باید عملیات ریست را انجام دهید. به طور کلی برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • یکی از کاربردی ترین روش ها نگه داشتن دکمه Filter Reset روی نمایشگر یخچال اسنوا به مدت 3 الی 5 ثانیه می باشد.
  • همچنین در روش دوم می توانید دکمه Lock را فشار داده و سپس دو دکمه Filter و Sleep را برای 3 ثانیه نگه دارید.
  • روش دیگر استفاده از دکمه های Ice Maker Lock و Lock و نگه داشتن آنها برای 3 تا 5 ثانیه می باشد.
  • در صورت نیاز می توانید از نکات ارائه شده در دفترچه راهنمای یخچال اسنوا برای نحوه انجام این کار کمک بگیرید.

نتیجه گیری از ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا

در پایان می توان گفت که ریست کردن فیلتر یخچال اسنوا یک مرحله مهم پس از جایگزینی فیلتر قدیمی با فیلتر جدید است. انجام این کار اطمینان حاصل می کند که چراغ فیلتر وضعیت تعویض این بخش را به طور دقیق بررسی کرده و از نمایش هشدار “تعویض فیلتر” در یخچال جلوگیری می کند. برای ریست فیلتر یخچال ساید اسنوا خود بهتر است به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید. در بیشتر موارد، این کار شامل نگه داشتن یک دکمه یا ترکیبی از دکمه‌ های روی صفحه نمایش یخچال اسنوا است. به طور کلی تعویض فیلتر در بازه زمانی توصیه شده یا زمانی که چراغ نشانگر فیلتر روشن می شود، برای اطمینان از تمیز و سالم ماندن آب و یخ یخچال شما برای مصرف بسیار مهم است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نقره 04 اردیبهشت 1403

    درود برشما سايد مدلRSN290CF كه تصفيه آب شهرى بهش وصله وما ديكه فيلتر خودش رو نصب نكرديم مدتى قبل جراغ فيلترش روشن شد كه متوجه خرابى ممبران دستكاه شديم ولى بعداز تعمير دستكاه هركارى ميكنم جراغ فيلترش خاموش نميشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 اردیبهشت 1403

      درود، روشن شدن این چراغ مربوط به رسیدن زمان تعویض فیلتر داخلی یخچال است. اگر با تعویض فیلتر باز هم چراغ روشن می شود، احتمالا فیلتر به صورت نامناسب در جای خود قرار گرفته و یا نیاز به ریست فیلتر با استفاده از دکمه Reset Filter می باشد.

      پاسخ دادن
  • حسینی 23 فروردین 1403

    سلام فیلترنصب کردم رو یخچال ساید ریست هم کردم ولی آب نمیاد علت چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 فروردین 1403

      درود، آب نیامدن از آبسردکن مربوط به شیر برقی و شیر ورودی آب یخچال می باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • امیررضا 28 اسفند 1402

    سلام وقتتون بخیر برای ریست کردن یخچال اسنوا سری اوپتیما چکار باید انجام داد؟ و همچنین حذف کردن حالت مسافرت؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 اسفند 1402

      درود، دکمه Super Cool یا Power را 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. سپس صدای بوق آمده و یخچال ریست می شود. برای خاموش کردن حالت مسافرت نیز می توانید دکمه Vacation را فشار دهید.

      پاسخ دادن
  • Mp 17 اسفند 1402

    سلام اسنوا 2320 s8 چجوری ریست کارخانه کنم؟از روی صفحه درب؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 اسفند 1402

      درود، دکمه Menu را فشار دهید. با استفاده از دکمه های بالا و پایین، به گزینه Reset بروید. سپس گزینه Factory Reset را انتخاب کنید.

      پاسخ دادن
  • هادی جوانمرد 08 خرداد 1402

    بعد از تعویض فیلتر یخچال اسنوا مدل s61190، چطور چراغ فیلتر رو ریست کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 خرداد 1402

      درود، می توانید دکمه Filter Reset را 3 الی 6 ثانیه نگه دارید. همچنین می توانید دکمه Lock را فشار داده و سپس دو دکمه Filter و Sleep را برای 3 ثانیه نگه دارید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد