logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

روش خشک کردن میوه در ماکروفر

روش خشک کردن میوه در ماکروفر
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله روش خشک کردن میوه در ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از آی پی امداد روش خشک کردن میوه در ماکروفر، خواهید آموخت که برنامه های ماکروفر استفاده کنید، مدت زمان خشک کردن میوه در ماکروفر، تنظیم توان و قدرت، نکات مهم در زمان خشک کردن میوه و سبزیجات در ماکروفر می پردازیم. میوه های خشک یک میان وعده عالی برای شما هستند. آنها همچنین می توانید از میوه خشک شده در دسرها و غذاهای مورد علاقه مانند پنکیک و وافل استفاده کنید. برای خشک کردن میوه در خانه نیازی به خرید دستگاه های گران قیمت میوه خشک کن نیست و شما می توانید به راحتی با استفاده از ماکروفر میوه خشک تهیه کنید.

آیا می توان میوه و سبزیجات را در ماکروفر خشک کرد؟ 

بله، می توانید میوه و سبزیجات را در ماکروفر خشک کنید. اما باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی تمام موارد می پردازیم:

  1. ماکروفر فقط برای خشک کردن میوه و سبزیجاتی که به صورت برگ یا نازک برش داده شده‌اند، مناسب است.
  2. قبل از خشک کردن، میوه و سبزیجات را باید بشویید و خشک کنید.
  3. برای خشک کردن، میوه و سبزیجات را باید به صورت مساوی و نازک بریده و به صورت یک لایه درون ظرف مخصوص ماکروفر بچینید.
  4. برای خشک کردن میوه و سبزیجات در ماکروفر، مدت زمان و توان ماکروفر بستگی دارد. شما باید با تجربه و تست کردن زمان و توان مناسب برای خشک کردن مورد نظر خود آشنا شوید.
  5. بعضی از میوه‌ها مانند توت‌فرنگی، خیار، گوجه‌فرنگی و سبزیجاتی مانند ترب، اسفناج و کلم خشک شده در ماکروفر طعم و ماندگاری خود را از دست می‌دهند. بنابراین، بهتر است برای خشک کردن میوه و سبزیجات از روش‌های دیگری مانند خشک کردن در فر استفاده کنید.
  6. بعد از هر چند دقیقه، میوه و سبزیجات را بچرخانید تا از سوختن یا خام بودن آنها جلوگیری کنید.

کدام میوه ها را برای خشک کردن در ماکروویو انتخاب کنیم؟ 

شاید برایتان سوال باشد که آبا می توان همه میوه ها را در ماکروفر خشک کرد؟ مطمئناً اکثر میوه ها را می توانید خشک کنید. وقتی صحبت از خشک کردن میوه می شود لیست طولانی و متنوعی از میوه ها وجود دارند که می توانید آنها را خشک کنید مانند: زردآلو، توت فرنگی، سیب، آناناس، شاه توت، تمشک، آناناس، انجیر، گیلاس، آلو، گلابی، موز، تمشک، پرتقال، خرمالو، انبه، موز و غیره.

کدام میوه ها را برای خشک کردن در ماکروویو انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید که برای خشک کردن انگور در ماکروفر حتما باید بر روی آن برش هایی بزنید تا از ترکیدن آن درون ماکروفر جلوگیری کنید. از آنجا که حجم بیشتر انگور از آب است، اگر در معرض حرارت شدید قرار گیرد میترکد و به ماکروفر آسیب می زند. همچنین میوه های با محتوای آب بالا مانند هندوانه، خربزه مناسب برای خشک کردن در ماکروفر نیستند. بهتر است برای خشک کردن آنها از روش های دیگری مانند خشک کردن در فر یا سولاردام استفاده کنید.

برای خشک کردن میوه در مایکروویو باید چه کار کنیم؟ 

برای خشک کردن میوه در ماکروویو پس از انتخاب میوه هایی که قصد خشک کردن آنها را دارید، باید چند نکته را بدانید و رعایت که در ادامه به تمامی نکات مهم برای خشک کردن میوه در ماکروفر می پردازیم.

  1. میوه هایی که قصد دارید خشک کنید را بشویید تا هرگونه کثیفی و آلودگی را از روی آن از بین ببرید.
  2. اجازه دهید تا میوه ها به طور کامل خشک شوند.
  3. پس از خشک شدن میوه ها آنها را برش دهید و به صورت حلقه ای در آورید. (توجه کنید که تمام میوه ها را به صورت یک دست نیم سانتی متر برش دهید).
  4. ضخامت زیاد میوه ها باعث می شود که مدت زمان بیشتری در ماکروفر بمانند و ضخامت کمتر باعث خشک شدن سریع آنها می شود.
  5. در صورتی که میوه هایی مانند سیب و گلابی را می خواهید خشک کنید، بهتر است مقداری آب لیمو روی برش ها بزنید تا از سیاه شدن آنها جلوگیری کنید.

با برش دادن میوه هایی که از قبل هسته گرفته شده اند به ورقه های بسیار نازک شروع کنید. سپس برش های میوه را بدون اینکه روی هم قرار گیرند، درون سینی یا ظرف پیرکس مخصوص ماکروفر بچینید به صورتی که به یکدیگر نچسبند.

نحوه خشک کردن میوه در ماکروویو چگونه است؟

در ادامه مراحل قبل برای خشک کردن میوه در ماکروفر نوبت به انتخاب دما و زمان مناسب برای خشک کردن میوه می رسد.

  • در این مرحله میوه هایی که درون ظرف چیده اید را درون ماکروفر بر روی صفحه گردان قرار دهید و ماکروفر را با قدرت 900W به مدت دو دقیقه روشن کنید.
  • پس از دو دقیقه، سینی را از درون ماکروفر خارج کنید و میوه ها را برگردانید. زمانی که سینی را از درون ماکروفر خارج کنید، میبینید که آب میوه ها درون ظرف ریخته شده و خشک شده است.
  • سپس سینی را به درون ماکروفر برگردانید و با توجه به میزان خشک شدن میوه ها قدرت ماکروفر را بروی 500W و به مدت دو دقیقه تنظیم کنید.
  • پس از گذشت دو دقیقه میوه ها را از ماکروفر خارج کنید. باید سطح میوه ها حالت چرمی به خود گرفته باشد و حدود 70 درصد آب میوه ها خشک شده باشد.

نحوه خشک کردن میوه در ماکروویو چگونه است؟

توجه داشته باشید که زمان خشک کردن میوه ها به میزان رطوبت، نوع وضخامت قطعات و توان ماکروفر متغیر است و بهتر است از زمانبندی برای تنظیم میزان خشک شدن میوه ها استفاده کنید.

نکات مهم نگهداری میوه خشک

برای نگهداری صحیح میوه خشک، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • میوه ها را پس از خشک شدن در مایکروفر به مدت 1 الی 2 ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا خوب خنک شوند و رطوبت موجود در آن ها کاملا گرفته شود.
  • از ظروف پلاستیکی برای نگهداری میوه های خشک به مدت طولانی استفاده کنید. همچنین می توانید میوه های خشک را در کیسه های پلاستیکی در فریزر نگهداری کنید.
  • می توانید میوه های کاملا خشک و ترد را در یک ظرف پلاستیکی در بسته بریزید و در آشپزخانه نگهداری کنید.
  • میوه هایی را که هنوز رطوبت کمی دارند، در ظرف پلاستیکی بریزید یا روی آنها را سلفون بپوشانید و چند روز در یخچال نگهداری کنید تا نرم باشند.
  • بهتر است میوه خشک را در مدت زمان کوتاهی مصرف کنید. همچینن آن را در داخل ظرف مناسبی نگه داری کنید تا در هنگام مصرف، میوه خشک نرم و شیرین باشد.
  • می توانید از میوه های خشک در غذا، دسر، شیرینی یا همراه با تنقلات استفاده کنید.

نکات مهم نگهداری میوه خشک

آیا می توان سبزیجات را در مایکروفر خشک کرد؟

بله، برای خشک کردن سبزیجات دیگر نیاز به استفاده از روش های سنتی که باید سبزیجات را در معرض نور آفتاب قرار میدادید نیست. با توجه به زندگی آپارتمانی و نداشتن زمان و مکان برای خشک کردن سبزیجات، ماکروفر یک راه سریع و آسان برای خشک کردن سبزیجات است.

می‌توانید سبزیجات را در مایکروفر خشک کنید. در واقع، خشک کردن سبزیجات در مایکروفر یکی از روش‌های سریع و آسان برای نگهداری و استفاده طولانی مدت از سبزیجات خشک شده است. با این حال، برای خشک کردن سبزیجات در مایکروفر باید دقت کرد و نکات مربوط به دما، زمان و نحوه خشک کردن را رعایت کرد تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

از جمله سبزیجاتی که می توانید در ماکروفر خشک کنید: گوجه فرنگی، کدو سبز، تره فرنگی، فلفل دلمه ای، کلم پیچ و قارچ هستند. بیایید گیاهان معطر زیادی را که به صورت خشک شده فوق العاده هستند فراموش نکنیم مانند: نعنا، شوید، مریم گلی، پونه کوهی، برگ بو، ریحان، رزماری، جعفری، آویشن و پیازچه و غیره.

نحوه خشک کردن سبزیجات در ماکروفر

برای خشک کردن سبزیجات در مایکروویو مانند خشک کردن میوه در ماکروفر نکاتی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • ابتدا سبزیجات را کاملا پاک کنید و ساقه، برگ زرد و… را از آنها جدا کنید.
  • سبزیجات را بشویید و روی دستمال بگذارید تا آب آنها کاملا گرفته شود.
  • سبزیجات را به اندازه‌ای برش دهید که بتوانید آن‌ها را به صورت یکنواخت بر روی قالب ماکروفر قرار دهید.
  • در بالاترین دمای ممکن برای مدتی بین ۲-۴ دقیقه اجازه دهید که خشک شوند.
  • سپس سبزیجات را در بسته‌بندی مناسب و در محیط خشک نگهداری کنید.
  • 1-2 دقیقه طول می کشد تا سبزی خشک شود. هر یک دقیقه یکبار سبزیجات را خارج کنید و با دست بچرخانید تا سبزیجات خشک شده را جدا و بقیه سبزیجات را روی سینی بریزید.
  • بعد از خشک شدن سبزی ها، آنها را در ظرفی بریزید.

نحوه خشک کردن سبزیجات در ماکروفر

نکته: ساقه سبزی ها را نیز می توان به صورت جداگانه و به همین ترتیب با استفاده از مایکروفر خشک کرد، اما باید توجه داشته باشید که ضخامت ساقه زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد.

آیا امکان خشک کردن میوه و سبزیجات در سولاردام وجود دارد؟

بله! استفاده از سولاردام برای خشک کردن میوه و سبزیجات از ماکروفر نتیجه بهتری دارد. نحوه خشک کردن میوه و سبزیجات در سولاردام مانند ماکروفر است. به طور کلی، خشک کردن میوه‌ها در سولاردام می‌تواند مدت زمان زیادی طول بکشد، اما نتیجه نهایی به دلیل خشک شدن آهسته و طبیعی، عالی تر از خشک شدن میوه و سبزیجات در ماکروفر است.

برای خشک کردن میوه در سولاردام با دمای 100 درجه حدود 40 تا 60 دقیقه زمان لازم است تا میوه حالت چروک و چرمی به خود بگیرد و 70 درصد آب موجود در خود را از دست بدهد. البته برای میوه های کوچکتر و برش نازکتر 30 دقیقه هم کفایت می کند.

آیا ماکروفرها برنامه های مخصوص خشک کردن میوه و سبزیجات دارند؟

بعضی از مدل های ماکروفر دارای برنامه خشک کردن میوه هستند که می توانید از آنها برای خشک کردن میوه استفاده کنید. این برنامه ها در ماکروفر های پیشرفته تر و با ویژگی های خاص مانند حسگر رطوبت و دما وجود دارد. برخی از مدل های ماکروفر ها که برنامه خشک کردن میوه و سبزیجات دارند:

  1. ماکروفر بوش مدل HMB5050
  2. مایکروفر ال جی مدل LMV2031ST
  3. ماکروفر سامسونگ مدل MS23K3515AS

برخی از ماکروفرهایی که می توانند به عنوان جایگزین خشک کن برای میوه و سبزیجات استفاده شوند عبارتند از:

  1. ماکروفرهایی که دارای حالت ترکیبی (گریل Grill و ماکرویو Micro) هستند و علاوه بر امکان گرم کردن، پخت کامل و خشک کردن را نیز می دهد.
  2. مایکروفرهایی که دارای حالت گریل Grill هستند و می توانید با استفاده از آنها سبزیجات و میوه ها را خشک کنید.
  3. ماکروفرهایی که دارای برنامه یخ زدایی هستند که در واقع از رطوبت موجود در میوه برای خشک کردن آن استفاده می کند.
  4. برای خشک کردن میوه و سبزیجات می توانید از دکمه کانوکشن مایکروویو Convention نیز استفاده کنید. با قابلیت گردش هوایی که این برنامه فعال می کند می تواند میوه و سبزیجات را به صورت یکنواخت خشک کند.
3.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حسینی 19 شهریور 1402

    چگونه در ماکروفر پاناسونیک 42 لیتر میوه و سبزیجات خشک کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 شهریور 1402

      درود، میوه ها و سبزیجات را به صورت نازک برش داده و بر روی سینی ماکروفر قرار دهید. سپس می توانید با استفاده از برنامه گریل، کانوکشن یا با استفاده از درجه حرارت ۳۵۰ در زمان ۵ دقیقه آنها را خشک نمایید. پس از خارج کردن سینی از ماکروفر، اجازه دهید 2 الی 3 ساعت در هوای آزاد بماند تا کاملا خشک شود.

      پاسخ دادن
  • محمد یاسین سعیدی 24 تیر 1402

    ما چگونه با دستگاه ماکروفر کنوود میوه خشک کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 تیر 1402

      درود، شما می توانید با استفاده از برنامه defrost یا با استفاده از درجه حرارت ۳۶۰ درجه یا قدرت 900W انواع میوه را در ماکروفر خشک کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد