logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهکار تقویت مکش جاروبرقی

راهکار تقویت مکش جاروبرقی
راهکار تقویت مکش جاروبرقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهکار تقویت مکش جاروبرقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یادگیری نحوه افزایش قدرت مکش جاروبرقی می تواند به شما در بهبود کارایی فرآیند تمیز کردن کمک کند. به علاوه، دانستن نحوه سرویس جاروبرقی برای طول عمر آن مفید است. این موضوع چه یکی از بهترین جاروبرقی های موجود در بازار را داشته باشید و چه مدل های ارزان تری داشته باشید، صادق است. با اطلاع از راهکار تقویت مکش جاروبرقی، می تواند به شما کمک کند تا مشکل مکش را به تنهایی حل نمایید.

به طور کلی جاروبرقی، یک وسیله کارآمد و پر استفاده در هر خانه ای به شمار می آید که کم شدن مکش آن یک معضل بزرگ برای مصرف کنندگان به شمار می آید. از این رو آی پی امداد راه های تقویت مکش جاروبرقی را در این مقاله به شما آموزش داده است تا بتوانید به راحتی به وسیله این راهکار ها، مشکل آن را بر طرف کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل کم شدن مکش جاروبرقی در منزل مواجه شده اید؛ به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید یا سوالات خود را در انتهای صفحه (بخش دیدگاه) پرسش نمایید.

خلاصه ای از عیب یابی افزایش قدرت مکش جاروبرقی 5 دلیل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟ راه های تقویت مکش جاروبرقی نتیجه گیری از راه های تقویت مکش جاروبرقی

خلاصه ای از عیب یابی افزایش قدرت مکش جاروبرقی

کاربران گرامی آی پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در این بخش به خلاصه ای از عیب یابی افزایش قدرت مکش جارو برقی میپردازیم.

چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم؟ توضیحات
1. بررسی کیسه جاروبرقی
  • اگر کیسه جاروبرقی پُر است، آن را تعویض نمایید.
  • دقت نمایید تا کیسه جاروبرقی سوراخ نباشد یا پارگی نداشته باشد.

عبور گرد و خاک از کیسه به موتور، باعث سوختن آن میشود.

2. تنظیم درست اتصالات
  • ارتفاع لوله یا دسته جاروبرقی را متانسب با قد خود تنظیم نمایید.
  • از بُرس با کیفیت استفاده نمایید.
3. بررسی فیلترها
  • اطمینان از تمیز و شفاف بودن فیلترها به افزایش قدرت مکش کمک زیادی می کند.
  • فیلتر کثیف یکی از بزرگترین دلایل مکش ضعیف است.
  • اکثر فیلترها قابل تعویض هستند، بنابراین شما به سادگی یک فیلتر جدید خریداری کرده و آن را نصب کنید.
  • جاروبرقی های دیگر ممکن است فیلترهای قابل شستشو داشته باشند که می توانید آنها را بشویید و دوباره نصب کنید.
4. رفع مسدودیت در مسیر مکش
  • بررسی نمایید تا خرطومی، لوله و بُرس مسدود نباشد.
5. بررسی نشتی در اتصالات
  • اتصالات بُرس به لوله یا لوله به خرطومی یا خرطومی به جاروبرقی را بررسی نمایید تا شُل نباشد یا قطعی نداشته باشد که هوا خارج شود.
  • همچنین مطمئن شوید که شلنگ سوراخ یا پاره نشده باشد.
6. بررسی موتور
  • موتور را باز نمایید و از سالم بودن پروانه آن اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر لاستیک نگهدارنده دور موتور دفرمه شده و موتور از جای خود در آمده، اصلاح نمایید.
  • موتور را کامل باد بگیرید تا هیچ گرد و خاکی در آن نباشد.
  • اگر صدای جاروبرقی تغییر کرده، حتما بلبرینگ ها موتور را بررسی نمایید.
  • بهتر است با مشاهده هر تغییر در کارکرد جاروبرقی، سریعا اقدام به رفع مشکل نمایید.

5 دلیل کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

قبل از آن که به راهکار تقویت مکش جاروبرقی بپردازیم، بهتر است دلایل آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه به بررسی دلایل کم شدن مکش جاروبرقی پرداخته ایم.

توجه داشته باشید که باید پیش از هر کاری، حتما از قدرت موتور جاروبرقی و قدرت مکش آن اطمینان خاطر کسب کنید.

  1. پر بودن کیسه جاروبرقی
  2. تنظیم قطعات جانی جاروبرقی به مانند لوله، خرطومی، برس و …
  3. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی
  4. گرفتگی در قسمت قطعات به مانند لوله، خرطومی، برس
  5. خراب بودن موتور جاروبرقی
چرا مکش جاروبرقی کم شده است؟
چرا مکش جاروبرقی کم شده است؟

اگر میخواهید بدانید که چرا مکش جاروبرقی کم شده، کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم؟

پیش از آن که راه های تقویت مکش جاروبرقی را به شما بگوییم، بهتر است به این مسئله توجه کنید که آیا قدرت مکش جاروبرقی شما از زمانی که آن را خریداری کرده اید کم تر شده است یا نه. چرا که خیلی از مدل ها و برند های تولید کننده جاروبرقی، قدرت مکش کم تری نسبت به سایر مدل ها و برند ها دارند. حتی برخی از جاروبرقی ها، با راه های تقویت مکش جاروبرقی نیز نمی توانند قدرت مکش مناسبی را ایجاد کنند. از این رو باید حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

با انجام دادن موارد زیر به افزایش قدرت مکش جاروبرقی بپردازید:

  1. خالی کردن کیسه زباله و یا تعویض به موقع آن
  2. تنظیم درست لوله تلسکوپی و استفاده از بُرس مناسب
  3. تمیز کردن یا تعویض فیلتر
  4. رفع گرفتگگی در لوله خرطومی یا بُرس
  5. نشتی در اتصالات یا خرطومی را بررسی کنید
  6. بررسی دوره ای موتور جاروبرقی

خالی کردن کیسه جاروبرقی راهی برای تقویت مکش آن

کیسه را خالی نمایید تا مکش جاروبرقی بهتر شود

یکی از دلایل بارز کم شدن مکش جاروبرقی، پر بودن کیسه آن می باشد. باید در نظر داشته باشید که خالی کردن کیسه جاروبرقی را به صورت متداول و مرتب انجام دهید. در غیر این صورت علاوه بر این که از قدرت مکش جاروبرقی کم می شود، امکان دارد که به سلامت موتور جاروبرقی نیز آسیب وارد شود. چرا که گرد و خاک به وجود آمده از کیسه جاروبرقی می تواند وارد موتور شده و به آن آسیب وارد کند.

اگر با خالی کردن کیسه جاروبرقی، تقویت مکش جاروبرقی رخ نداد، باید کیسه آن را تعویض کنید. چرا که امکان دارد کیسه سوراخ شده و یا دچار پارگی شده باشد. باید توجه کنید که حتما باید با یک کیسه نو و جدید آن را تعویض نمایید.

تنظیم صحیح جاروبرقی برای افزایش مکش آن

یکی دیگر از راهکار تقویت مکش جاروبرقی، تنظیم صحیح دستگاه می باشد. این تنظیمات شامل ارتفاع دسته جاروبرقی، انتخاب نوع کفی مناسب برای محل و…، می باشد. شما می توانید با تنظیم اصولی و صحیح مکش، تقویت مکش جاروبرقی را انجام دهید. در این صورت حتی می توانید ریز ترین آشغال ها را نیز جمع کنید.

تعویض به موقع فیلتر راهکاری برای زیاد کردن مکش جاروبرقی میباشد

با تعویض به موقع فیلتر جاروبرقی مکش بهتری خواهید داشت

یکی از دلایلی که می تواند قدرت مکش جاروبرقی را کم کند و کثیف بودن و غبار گرفتن فیلتر آن است. توجه داشته باشید که هر دستگاه جاروبرقی دارای دو فیلتر است. یکی از فیلتر ها جلوی ورود گرد و غبار را به موتور جاروبرقی می گیرد. در صورتی که این فیلتر دچار آلودگی شده و یا کثیف شود، قدرت مکش را تحت تاثیر قرار داده و آن را کم می کند. حتی ممکن است، گرد و خاک وارد موتور و در نهایت سوختن آن شود.

  • از آن جایی که بعضی از فیلتر ها قابل شستشو ساخته شده اند، بهتر است آن را تمیز نمایید.
  • توجه داشته باشید که پس از شستشو فیلتر، باید تا خشک شدن کامل آن صبر کنید.
  • در غیر این صورت می تواند به سلامت موتور دستگاه جاروبرقی شما آسیب وارد کند.
  • توجه داشته باشید که امکان دارد فیلتر جاروبرقی آسیب دیده باشد و یا قابل شستشو نباشد، در این صورت می توانید برای تعویض فیلتر جاروبرقی بسته به مدل و برند تولید کننده آن، با آی پی امداد در تماس باشید.

با رفع انسداد از لوله تلسکوپی و خرطومی به افزایش قدرت مکش جاروبرقی کمک کنید

با رفع گرفتگی در لوله خرطومی جاروبرقی مکش بهتری خواهید داشت

یکی از راه های تقویت مکش جاروبرقی، رفع انسداد از لوله تلسکوپی و لوله خرطومی است. در صورتی که آشغال و یا وسیله ای در این بخش از جاروبرقی گیر کرده باشد، مانع از مکش جاروبرقی می شود. شما می توانید برای بررسی این بخش از جاروبرقی، لوله تلسکوپی و همین طور لوله خرطومی را از دستگاه جدا کنید. حال با استفاده از پیچ گوشتی برس چرخنده را از لوله جدا نمایید (بعضی از بُرس ها هم ضامن دارند و به راحتی از لوله جدا میشوند.) تا بتوانید راحت برای رفع گرفتگی آن اقدام نمایید.

به طور معمول تکه های کاغذ یا مو می تواند باعث ایجاد گرفتگی در لوله های شده و قدرت مکش جاروبرقی را کاهش دهد. به همین خاطر در زمان بررسی لوله خرطومی و لوله تلسکوپی، به دنبال شی عجیب و غریبی نباشید.

برای زیاد کردن مکش جاروبرقی بررسی نمایید تا اتصالات نشتی نداشته باشد

درست در کنار گرفتگی ها، نشت هوا در شیلنگ جاروبرقی مشکل بزرگی است. باید شلنگ خود را به طور کامل جدا کرده و تمیز کنید تا ترک خوردگی یا فرسودگی را بررسی کنید. هنگامی که تمیز شد، آن را دوباره بچسبانید و دستان خود را در امتداد هر گونه نشت هوا قرار دهید. اگر نشتی وجود داشت، می توانید آن را تعمیر کنید یا شلنگ را به طور کلی تعویض کنید.

همچنین دقت نمایید تا اتصالات شُل نشده باشد. امکان نشتی از اتصال بُرس به لوله یا لوله به خرطومی یا خرطومی به جاروبرقی وجود دارد. اگر احساس میکنید مکش کم شده است، دست خود را در اطرراف اتصالات بذارید و بررسی کنید که نشتی دارد یا خیر.

تقویت مکش جاروبرقی با تعمیر موتور

با تعمیر موتور مکش جاروبرقی را بالا ببرید

یکی از راه های تقویت مکش جاروبرقی، بررسی موتور آن است.

  • در ابتدا قاب جاروبرقی را باز نمایید تا به موتور دسترسی داشته باشید.
  • دور موتور یک لاستیک نگهدارنده تعبیه شده است.
  • اگر لاستیک تغییر شکل داده یا موتور شل شده است، آن را تعمیر کنید و لاستیک را به درستی در اطراف موتور قرار دهید یا لاستیک را تعویض کنید.
  • پروانه موتور را بررسی نمایید و در صورت شکستن یا تغییر حالت دادن، آن را تعویض نمایید.
  • بهتر است کل جاروبرقی و موتور را باد بگیرید، تا هیچ گرد و خاکی در آن قسمت وجود نداشته باشد.
  • اگر صدای جاروبرقی تغییر کرده و یا متوجه بوی سوختگی شده اید، سریعا موتور را بررسی نمایید.

اگر تمامی راه های گفته شده را در جهت تقویت مکش جاروبرقی خود امتحان کردید و تغییر در آن ندیدید، می توانید برای عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی با یک تکنسین در تماس باشد. شاید علت مکش خوب نداشتن جاروبرقی شما مربوط به خرابی یکی از قطعات موتور به مانند بلبرینگ، پروانه یا … باشد.

ما به شما نمایندگی تعمیرات جاروبرقی آی پی امداد را پیشنهاد می دهیم تا بتوانید در کم ترین زمان و با بهترین نحو ممکن، به تعویض موتور جاروبرقی خود یا تعمیر آن بپردازید.

نتیجه گیری از راهکار تقویت مکش جاروبرقی

کاربران گرامی آی‌پی امداد، پیشنهاد میکینم که بعد از رعایت موارد بالا به نظافت جاروبرقی خود اهمیت دهید. تمیز کردن کامل جاروبرقی راهی عالی برای کارکرد دوباره آن مانند نو است. در حالت ایده آل، شما باید جاروبرقی خود را حدود یک بار در ماه تمیز کنید. این امر ساییدگی و پارگی را به حداقل می رساند و به حذف هرگونه آلودگی که می تواند باعث از دست دادن برق شود کمک می کند.

راهکار تقویت مکش جاروبرقی، به چند دسته و به چند راهکار که هر کدام مربوط به بخشی از دستگاه جاروبرقی می باشد، تقسیم بندی شده اند. توجه داشته باشد که اگر هیچ یک از راهکار های ارائه شده بر روی تقویت مکش جاروبرقی تاثیری ایجاد نکرد، بهتر است با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در آی پی امداد تماس بگیرید.

  • توجه داشته باشید که عیب یابی و تعمیر دستگاه جاروبرقی کاملا یک امر تخصصی است و اگر در آن مهارت کافی نداشته باشید، امکان دارد که به سایر بخش های دستگاه خود آسیب وارد کنید.
  • همین طور اساس کارایی دستگاه جاروبرقی بر روی قدرت مکش آن است و مسلما دستگاه جاروبرقی که قدرت مکش مطلوبی نداشته باشد، نمی تواند برای یک خانه و خانواده کارآمد باشد.

کاربران گرامی؛ چنانچه با بروز مشکل به خصوصی در جاروبرقی خود مواجه شدید می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در آی پی امداد بهره مند شوید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • عباس 20 آذر 1400

    سلام جارو برقی روشن نمیشه علت چیست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 آذر 1400

      سلامف به مطالعه مقاله علت روشن نشدن جاروبرقی بپردازید

      پاسخ دادن
    • آرش 15 مرداد 1401

      ما تازه جاروبرقی خریدیم الان که میکشیم زود داغ میگنه یه سوت مانند صدا میکنه مشکلش چی میشه اگه راهنمایی کنیین ممنون میشم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 16 مرداد 1401

        سلام، روی قدرت آخر زیاد نذارید

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد